Strona 1 z 1

LUCAS OIL

PostNapisane: 20 gru 2016, 14:29
przez robuś
Co sądzicie o wymianie oleju na takie:
most tylny - Lucas Heavy Duty Gear Oil SAE 85W140
most przedni - Lucas Heavy Duty Gear Oil SAE 80W90

Re: LUCAS OIL

PostNapisane: 20 gru 2016, 15:05
przez Quentil
Jeśli spełniają GL-5 to się nadadzą, lepkości zalecane przez ISUZU. Tylko jeśli masz LSD w tylnym moście to potrzebny dodatek lub dedykowany olej.

Re: LUCAS OIL

PostNapisane: 21 gru 2016, 02:42
przez robuś
85W140 jest LS
waszym zdaniem w mostach już trochę podchodzonego ISUZU lepszy syntetyk czy mineralny?

Re: LUCAS OIL

PostNapisane: 21 gru 2016, 18:15
przez Quentil
Nie ma większego znaczenia, ale ja polecam syntetyki - dłużej i równomierniej trzymają parametry. Choć tu dużo zależy od składu z dodatkami, temat rzeka :roll:

Re: LUCAS OIL

PostNapisane: 21 gru 2016, 19:38
przez robuś
Quentil napisał(a):temat rzeka :roll:

dokładnie, mam teraz w obu mostach Motul GEAR FF Competition 75W140 i zastanawiam się na jakie wymienić

Re: LUCAS OIL

PostNapisane: 21 gru 2016, 20:11
przez Quentil
Jeśli działają to taki sam olej możesz zalać, cuda po wymianie oleju raczej się nie zdarzają :)21

Re: LUCAS OIL

PostNapisane: 22 gru 2016, 11:39
przez pocieszny
robuś napisał(a): lepszy syntetyk czy mineralny?

zależy jak częśto chcesz wymieniać, jak częśto to minerał (tańszy) jak rzadko (bo auta nie topisz) to syntetyk
140 troche przerost formy nad treścią, i może spinać most na amen :)21 już tak miałem :)21

Re: LUCAS OIL

PostNapisane: 23 gru 2016, 00:58
przez robuś
pocieszny napisał(a): i może spinać most na amen :)21 już tak miałem :)21

co to znaczy, chodzi o 140 do przedniego mostu ?
bo mam jakiś problem z przednim napędem

Re: LUCAS OIL

PostNapisane: 23 gru 2016, 12:10
przez pocieszny
do przodu zwłaszcza w staruszkach (rozpinanych sprzęgiełkami) 140 w ogóle sensu nie ma, olej stoi, marznie, robi się glut, jak chcesz spiąć w zimie zanim się rozbełta to auto nie chce jechać w ogóle,
140 to olej HD (wg specyfikacji naszych aut) a nawet orząc mega w terenie nie jest to potrzebne, ogólnie na nasz klimat 140 mija się z celem bo stwarza dodatkowe opory, a zalet i tak nie wykorzystujemy.... no chyba że ktoś notorycznie ciąga ciężką lawete z dużą prędkością :)21
75W90 albo 80W90 spokojnie dają rade :)2

Re: LUCAS OIL

PostNapisane: 23 gru 2016, 12:55
przez robuś
dzięki, wymiana oleju może rozwiąże mój problem :D :)2

Re: LUCAS OIL

PostNapisane: 23 gru 2016, 16:38
przez freefly
Przecież w książce serwisowej jak i manualu są tabele. Po co to wywarzać otwarte drzwi.


Obrazek

Obrazek

Vehicross ma TOD full-time 4WD. Wszystko co potrzebujesz do rozwiązania problemu jest w workshop manualu.