Strona 1 z 1

Ciśnienie oleju w silniku 3.5

PostNapisane: 20 cze 2017, 20:11
przez Gocu
Cześć,
Ostatnio zauważyłem, że czasami na rozgrzanym silniku i wolnych obrotach bardzo spada mi ciśnienie oleju. Olej Motul 10W60 full syntetyk, na bagnecie MAX.

Obrazek
Obrazek

Czasami osiąga takie wartości jak na zdjęciach, a czasami podczas jazdy wskazówka jest na 6. Po odpaleniu na zimnym też oscyluje wokół 6, potem spada. Reaguje na przygazowywanie.

Myślicie, że problem może być po prostu we wskazówce/czujniku ciśnienia oleju czy coś może się dziać z pompą? Zaznaczę, że ikonka od ciśnienia gaśnie od razu po odpaleniu i nie zapala się w ogóle w czasie jazdy.

Re: Ciśnienie oleju w silniku 3.5

PostNapisane: 20 cze 2017, 22:23
przez PiotrR
Jako właściciel 3.1 mogę tylko zauważyć że spaliłeś pół baku żeby podnieść ciśnienie ;) mnie wtedy też się podnosi :)21
Serio takie cuda miałem jak olej firmy krzak z niepewnego źródła lałem.Na przykład dla mnie to jest beczka w serwisie, czy oleje Orlen i Luk oil i inne niby markowe a sprzedawane na stacjach paliw i dużych hurtowniach.
Kiedyś w serwisie Citroena wlali mi jakieś Amerykańskie gówno niby NR1 w branży i zalecany przez koncern P.S.A. Wróciłem do nich po 10 kilometrach kazałem wymienić na taki jaki był i przywiozłem na wymianę, szew się stawiał to wsadziłem go w auto po 500 metrach nie dyskutował . A beczkę tym olejem na literę Q kazał zamknąć w magazynie.

Re: Ciśnienie oleju w silniku 3.5

PostNapisane: 21 cze 2017, 09:12
przez Quentil
U mnie cały czas jest blisko 6, reaguje delikatnie na przegazówkę i rozgrzanie silnika. Ale cały czas jest blisko 6. Gdy bagnet suchy to spada na zakrętach :lol:
Ale bez manometru nie dowiesz się prawdy, ten wskaźnik na desce jest bardziej orientacyjny - dokładności od niego nie wymagaj.

Re: Ciśnienie oleju w silniku 3.5

PostNapisane: 21 cze 2017, 11:12
przez pocieszny
do 6 to mi chyba w życiu nie doszedł :)21
ogólnie jak przy 2 tysiach ma 2 to jest bardzo ok :)21
BTW nie sugeruj się wskazaniami tego na tablicy tylko wepnij manometr w centralke olejową, czasem wahania pojawiają się z instalacji auta a wskaźnik pokazuje bardziej obecność ciśnienia lub jego brak :)21

Re: Ciśnienie oleju w silniku 3.5

PostNapisane: 21 cze 2017, 11:15
przez Gocu
No dobrze, a jak wskazówka jest na 0, jak na zdjęciu u góry, to nie dzieje się nic złego? Jakie byłyby objawy skończenia się pompy oleju?

Re: Ciśnienie oleju w silniku 3.5

PostNapisane: 21 cze 2017, 11:37
przez Quentil
Koniec pompy? Ogólnie to 3.. 2.. 1.. stoisz :)21 ale rzadko pada 0/1, no i nie 321 tylko z kilkadziesiąt km przejedziesz.
Powoli kończąca się pompa będzie przyczyną przycierek w newralgicznych miejscach, z czasem coraz mocniejszych aż do końca.

Ale zamiast się nakręcać to musisz sprawdzić manometrem, skoro wskaźnik reaguje to powinno być w porządku (manometr prawdę Ci powie) ;)

Re: Ciśnienie oleju w silniku 3.5

PostNapisane: 21 cze 2017, 11:42
przez Gocu
Dzisiaj odpaliłem rano, pokazywał 6 do momentu jak się zagrzał. Potem w czasie jazdy i postojów wahało się od 3 do 6. Jak padnie pompa, to zaświeci się kontrolka od ciśnienia?

Re: Ciśnienie oleju w silniku 3.5

PostNapisane: 21 cze 2017, 11:50
przez Quentil
Zaświeci :)2
Przynajmniej powinna, a i czasami moment może wybrać po fakcie :)21 Dobra, już nie straszę. Skoro wskaźnik coś pokazuje to powinno być OK. Jak masz wątpliwości to manometr.

Re: Ciśnienie oleju w silniku 3.5

PostNapisane: 21 cze 2017, 12:21
przez pocieszny
kontrolka powinna pokazać brak ciśnienia.... ale za niskie ciśnienie przez długi czas niestety zatrze silnik :)3

Re: Ciśnienie oleju w silniku 3.5

PostNapisane: 21 cze 2017, 13:56
przez Gocu
A podpowiecie gdzie mogę zrobić taki pomiar manometrem? Stacja kontroli pojazdów czy raczej pierwszy lepszy mechanik?

Re: Ciśnienie oleju w silniku 3.5

PostNapisane: 21 cze 2017, 14:43
przez pocieszny
mechanik i nie pierwszy lepszy niestety

Re: Ciśnienie oleju w silniku 3.5

PostNapisane: 21 cze 2017, 16:29
przez Nazhir
tym wskaźnikiem się nie przejmuj, bo ma charakter orientacyjny i to bardzo.

U mnie po zagrzaniu spadał do zera. Do wymiany była pompa oleju i uszczelniacze (podejrzewałem panewki lub/i pierścienie, ale okazały się być sprawne). Po wymianie, na wpiętym manometrze pokazuje 2 bary na obrotach jałowych, natomiast wskaźnik dalej swoje, czyli ZERO :)21 Tylko nie zapala się już kontrolka oleju.

Jedyna wiarygodna diagnoza to manometr - wszelkie inne sposoby, a zwłaszcza patrzenie na tą wskazówkę tylko wpędzi cię w ból głowy :)21


PS. Grzebek-mechanik i znajomy-mechanik-amator radzili zalać motodoktorem, albo jakimś super olejem 0W60 (czy coś w tym stylu). Idealny sposób, żeby wykończyć silnik :)21