Strona 1 z 1

Short shifter

PostNapisane: 23 mar 2018, 09:48
przez 55michal
witam, czy instalował ktoś w swoim aucie tzw. short shiftera? Chodzi mi przede wszystkim o wygodę przy zmianie biegów.

Re: Short shifter

PostNapisane: 23 mar 2018, 12:58
przez Jake
55michal napisał(a):witam, czy instalował ktoś w swoim aucie tzw. short shiftera? Chodzi mi przede wszystkim o wygodę przy zmianie biegów.

Ja we Frocie instalowałem "long shifter", czyli mowiac po ludzku wydluzalem oba lewarki, zeby nie trzeba było tak nisko opuszczać ręki do zmiany biegów lub przelozen skrzyni rodzielczej. W Montku wajha jest sporo dluzsza wiec nic nie zmieniałem. A "short shifter" w terenówce, to przyznam sczerze jeszcze nie słyszałem. Na pewno byłoby trudniej wrzucac biegi i trzeba by uzywac wiekszej sily...

Re: Short shifter

PostNapisane: 23 mar 2018, 23:21
przez pocieszny
przede wszystkim w terenie niekorzystna zmiana, tzreba się schylać do przekładania, to jak z sziftowaniem 4x4 i 2x4, nie idzie tego porządnie ogarnąć a mam na prawde długie ręce :)21 :)2

Re: Short shifter

PostNapisane: 24 mar 2018, 00:33
przez Jake
pocieszny napisał(a):przede wszystkim w terenie niekorzystna zmiana, tzreba się schylać do przekładania, to jak z sziftowaniem 4x4 i 2x4, nie idzie tego porządnie ogarnąć a mam na prawde długie ręce :)21 :)2

Dokładnie! A we Frotce wajha reduktora jest jeszcze krótsza, dlatego wlasnie je przedłużałem :D W Montku glowna dzwignia biegów jest super, ale ta od reduktora tez moglaby byc ciutek dłuższa.

Re: Short shifter

PostNapisane: 24 mar 2018, 00:35
przez mcgiver
w terenówkach najlepszy schifer to taki :)21
https://www.google.pl/search?q=short+sc ... 66&bih=637
a tak powaznie to prędzej w sporcie plaskaczy ;)

Re: Short shifter

PostNapisane: 24 mar 2018, 00:40
przez Jake
mcgiver napisał(a):w terenówkach najlepszy schifer to taki :)21
https://www.google.pl/search?q=short+sc ... 66&bih=637
a tak powaznie to prędzej w sporcie plaskaczy ;)

Na tyle na ile mi wiadomo, to w sportowej jedzie plaskaczy liczy sie szybkość wbicia przęłozenia i powrotu dloni na kierownice. I choc nie mam doświadczenia, to jestem sklonny uwierzyc, ze jesli skrzynia jest w dobrej kondycji, biegi wchodza lekko i bez uzycia duzej sily to skrocenie skoku dzwigni miedzy poszegolnymi przelozeniami odbija sie pozytywnie na odczuciach z jazdy kierowcy i osiaganych czasach. Ale powaznie nie umiem zrozumiec intencji w aucie takim jak Montek.

Re: Short shifter

PostNapisane: 24 mar 2018, 00:54
przez mcgiver
generalnie im dłuższa dzwignia od przegubu lewarka w dół tym szybciej bieg jest zmieniany, ale napewno nie ma to zastosowania w takich czołgach jak montek, w zasadzie to męczenie h..a chyba że startujesz na ćwiartkę. w sportowej jezdzie oprócz schiftera pomocny jest jescze schift light ale...

Re: Short shifter

PostNapisane: 24 mar 2018, 01:17
przez mcgiver
tylko teraz tak myslę czy wogóle w skrzyni montkowej jest możliwe zastosowanie schort schiftera.
one raczej mają prawo bytu przy sterowaniu biegami zewnetrznym wodzikiem drążka , a o ile mi wiadomo (tam jeszcze nie byłem w tym aucie) to cały mechanizm jest w korpusie skrzyni więc schort schifter tu nie ma racji bytu.
chyba sie nie mylę :roll:

Re: Short shifter

PostNapisane: 24 mar 2018, 01:47
przez Jake
mcgiver napisał(a):generalnie im dłuższa dzwignia od przegubu lewarka w dół tym szybciej bieg jest zmieniany, ale napewno nie ma to zastosowania w takich czołgach jak montek, w zasadzie to męczenie h..a chyba że startujesz na ćwiartkę. w sportowej jezdzie oprócz schiftera pomocny jest jescze schift light ale...

Dokladnie tak, prosta zasada dzwigni. Im dluzsza czesc lewarka od przegubu kulistego w dół tym krótsza zmiana biegu. Im dłuzsa czesc powyzej przegubu - tym dłuzsza zmiana przelozenia. Zmieniajac proporcje tych czesci (najczesciej przez przesuniecie przegubu) mozemy skrocic skok lewarka w dloni powodujacy zmiane biegu bez jakiejkolwiek zmiany dlugosci wajhy. Zmieni sie tylko sila jaka trzeba bedzie przylozyc by wbic bieg. W precyzyjnie pracujacych skrzynkach raczej nieodczuwalnie. U nas - mogloby sie okazac, ze reka sie meczy sporo szybciej.
Sens robienia tego w Monktu jest zaden. Czy jest to wykonalne... dobre pytanie, na chłopskim rozum powinno sie dac. To czy pod lewarkiem mamy zespol linek /ciegien/popychaczy czy od razu skrzynie nie odgrywa tutaj specjalnej roli, istotna jest konstukcja wybieraka, ktora u nas jest typowa, wystarczyłoby wydluzyc wybierak od kuli w dol i dolozyc tuleje, ktora przesunelaby mocowanie przegubu jakies 5cm w góre. Jak mowilem, nie wiem po co, ale jak komus potrzeba to niech kombinuje ;)
Samo barbarzynskie skrócenie czesci drazka ktory mamy w rece tez wywoła taki efekt. Czyli krotsza droga zmiany i wieksza potrzebna sila. Tylko oczywistym efekt ubocznym bedzie schylanie sie do zmiany biegu co jest tylez niewygodne ile niebezpieczne. Te opcje stanowczo odradzam.

Re: Short shifter

PostNapisane: 25 mar 2018, 11:32
przez pocieszny
a nie lepiej automat z DSG? :)21 nikt szybciej nie zmienia biegów :)21 do tego da rady redukować pod górke :)2 :)21