Skrzynia manualna do 3.2/3.5 V6

Isuzu Trooper/Bighorn, Opel Monterey, Holden Jackaroo, Honda Horizon, Acura SLX

Re: Skrzynia manualna do 3.2/3.5 V6

Postprzez Legend » 03 maja 2018, 17:39

a jak to jest w przypadku 3.5 v6 z Todem? Jest ten sam automat co bez TODa?
V6
Avatar użytkownika
Legend
 
Posty: 1387
Dołączył(a): 09 lut 2013, 20:47

Re: Skrzynia manualna do 3.2/3.5 V6

Postprzez freefly » 03 maja 2018, 19:48

Legend napisał(a):a jak to jest w przypadku 3.5 v6 z Todem? Jest ten sam automat co bez TODa?


Tak. GM 4L30E
3.0 2000r.
freefly
 
Posty: 675
Dołączył(a): 18 paź 2009, 17:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: Skrzynia manualna do 3.2/3.5 V6

Postprzez pocieszny » 04 maja 2018, 08:58

jesteś pewien że automat w dieslu nie jest Aisina? sam ToD to ten sam borg ale skrzynie są chyba inne.... :roll:
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Skrzynia manualna do 3.2/3.5 V6

Postprzez freefly » 04 maja 2018, 11:43

pocieszny napisał(a):jesteś pewien że automat w dieslu nie jest Aisina? sam ToD to ten sam borg ale skrzynie są chyba inne.... :roll:


Pytanie było o 3.5. Tak mi się wydaje. ;)
3.0 2000r.
freefly
 
Posty: 675
Dołączył(a): 18 paź 2009, 17:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: Skrzynia manualna do 3.2/3.5 V6

Postprzez pocieszny » 04 maja 2018, 12:56

freefly napisał(a):
pocieszny napisał(a):jesteś pewien że automat w dieslu nie jest Aisina? sam ToD to ten sam borg ale skrzynie są chyba inne.... :roll:


Pytanie było o 3.5. Tak mi się wydaje. ;)

a sory zamotałem się :)21
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Skrzynia manualna do 3.2/3.5 V6

Postprzez Legend » 05 maja 2018, 01:22

uprałem się na Monterey'a marzeń, więc czerwony dostanie ładniejszą budę - w sensie inny kolor. I pozostaje szukać jakiegoś Isuzu 3.5 po wypadku lub w padniętym motorem. I tu rodzi się kolejne pytanie, jeśli już takie znajdę to jak łatwo-pisownia celowa- wszczepię TOD z Troopera do Monterey'a? ;-)
V6
Avatar użytkownika
Legend
 
Posty: 1387
Dołączył(a): 09 lut 2013, 20:47

Re: Skrzynia manualna do 3.2/3.5 V6

Postprzez freefly » 05 maja 2018, 01:42

Legend napisał(a):uprałem się na Monterey'a marzeń, więc czerwony dostanie ładniejszą budę - w sensie inny kolor. I pozostaje szukać jakiegoś Isuzu 3.5 po wypadku lub w padniętym motorem. I tu rodzi się kolejne pytanie, jeśli już takie znajdę to jak łatwo-pisownia celowa- wszczepię TOD z Troopera do Monterey'a? ;-)
3.0 2000r.
freefly
 
Posty: 675
Dołączył(a): 18 paź 2009, 17:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: Skrzynia manualna do 3.2/3.5 V6

Postprzez freefly » 05 maja 2018, 01:44

Legend napisał(a):uprałem się na Monterey'a marzeń, więc czerwony dostanie ładniejszą budę - w sensie inny kolor. I pozostaje szukać jakiegoś Isuzu 3.5 po wypadku lub w padniętym motorem. I tu rodzi się kolejne pytanie, jeśli już takie znajdę to jak łatwo-pisownia celowa- wszczepię TOD z Troopera do Monterey'a? ;-)


Rzeźba. Lepiej kup 3.5 z TOD.
3.0 2000r.
freefly
 
Posty: 675
Dołączył(a): 18 paź 2009, 17:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: Skrzynia manualna do 3.2/3.5 V6

Postprzez Szarbia » 05 maja 2018, 08:04

Mam jeszcze jedno nieśmiałe pytanie - w skrzyniach Isuzu nie ma nautrala i o PTO trzeba zapomnieć, tak?
Szarbia
 
Posty: 17
Dołączył(a): 18 kwi 2018, 16:42

Re: Skrzynia manualna do 3.2/3.5 V6

Postprzez Jake » 05 maja 2018, 16:37

Szarbia napisał(a):Mam jeszcze jedno nieśmiałe pytanie - w skrzyniach Isuzu nie ma nautrala i o PTO trzeba zapomnieć, tak?

Neutral na reduktorze? Jest, jak wszedzie, bo byc musi i da sie z niego korzystac, jest mniej wiecej w polowie drogi miedzy 4H i 4L, ale nie jest ani oznaczony na galce, ani niestety lewarek nie trzyma sie w tej pozycji zbyt stabilnie, mozna by jakos kombinowac zeby sam wybierak jakos zmodyfikowac. Do PTO najprostsze sa skrzynki Toyoty, sa gotowe konwertery w handlu. Ale czy do Isuzu daloby sie dolozyc... :roll:
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4193
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Skrzynia manualna do 3.2/3.5 V6

Postprzez korf » 06 maja 2018, 08:48

Gdzieś czytałem, że jest kit do zamontowania 4JG2 do LJ70. Teoretycznie można za pomocą kitu zamontować skrzynie z PTO z Toyoty. "4JG2 isuzu - prosty klekot łączący się bolt on z R151F"
2.6 LWB, 2.6 RS, 3.1 RS, 3.1 LWB, 3.5 LWB, 3.2 RS, 2.8 LWB, 3.5 RS | Trooper 4WD
Avatar użytkownika
korf
 
Posty: 551
Dołączył(a): 31 mar 2009, 11:29
Lokalizacja: Katowice | SBL

Re: Skrzynia manualna do 3.2/3.5 V6

Postprzez pocieszny » 06 maja 2018, 09:47

w neutral na reduktorze trzeba celować, nie ma seryjnie położenia N, podpiłować obudowe trzeba żeby lewarek nie wylatał :)2
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Skrzynia manualna do 3.2/3.5 V6

Postprzez mcgiver » 06 maja 2018, 09:58

tak z ciekawości po co Wam ten neutral w reduktorze?
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Skrzynia manualna do 3.2/3.5 V6

Postprzez PiotrR » 06 maja 2018, 20:42

Do napędu wałka odbioru mocy ,bez mielenia kółkami.Jak tjaktor ;) napędza maszynę to nie koniecznie musi jechać.
Takie kombi 3.1
PiotrR
 
Posty: 2154
Dołączył(a): 30 cze 2011, 20:20
Lokalizacja: WGM

Re: Skrzynia manualna do 3.2/3.5 V6

Postprzez Jake » 06 maja 2018, 22:50

Dokladnie. W seryjnym aucie neutral w reduktorze jest potrzebny jak swini siodlo, ale gdyby w jakis sposob dolozyc PTO do skrzyni rozdzielczo redukcyjnej (wal odbioru mocy) sluzacy do napedu mechaniczej wyciagarki, to neutral staje sie bardzo przydatny. Zapinamy wajha PTO zeby sie wyciagnac wyciagarka, ale nie zawsze chcemy zeby auto w tym samym czasie mielilo kolami = trzeba rozlaczyc naped. Nie mozna tego zrobic na skrzyni biegow, bo odetniemy calkiem naped od reduktora, a wiec od PTO tez. Skrzynie biegow zostawiamy na na ktoryms z niskich biegów, a wajhe reduktora przelaczamy na "N". I voila ;)

To tak w ramach teoretyzowania, a teraz konia z rzedem temu kto do skrzyni Isuzu dolozy przystawke odbioru mocy :/
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4193
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Skrzynia manualna do 3.2/3.5 V6

Postprzez PiotrR » 06 maja 2018, 23:14

Do przodu już mam myślę nad tyłem :)21 napęd przekazujemy za pomocą grubego kabla wprost z akumulatorów ;)
Wszystko da się wyrzeźbić ,tylko taniej będzie zbudować przeprawówkę od podstaw niż przerabiać komfortową terenówkę na prom kosmiczny. Dobry elektryk i masz bardzo poważne auto rajdowe.
Takie kombi 3.1
PiotrR
 
Posty: 2154
Dołączył(a): 30 cze 2011, 20:20
Lokalizacja: WGM

Re: Skrzynia manualna do 3.2/3.5 V6

Postprzez Jake » 06 maja 2018, 23:49

Ale szarbia wlasnie buduje przeprawówke xD I szuka jak najlepszego zepsolu napedowego.
Co do samej wyciagarki, nie oszukujmy sie. Co mechanik, to mechanik, elektryczne wyciagarki nigdy nie beda tak mocne i bezproblemowe w uzyciu.

Intryguje mnie to R151F, ktos ma jakies informacje, naprawde pasuje P&P do 4JG2??. Skrzynia Toyoty, oprócz PTO otwiera szereg nowych mozliwosci. Np.
https://forum.ih8mud.com/threads/r151f- ... ss.524910/
https://www.marlincrawler.com/transfer- ... -case-unit
:D
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4193
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Skrzynia manualna do 3.2/3.5 V6

Postprzez pocieszny » 07 maja 2018, 08:07

piotr R napisał(a):Dobry elektryk i masz bardzo poważne auto rajdowe.

z tym bym się tak nie wyrywał :)21
a co do N i dnia codziennego, przydaje się jak jest bardzo zimno, wsadzasz N na reduktorze i 1 na skrzyni co by się olej rozbełtał i zagrzał przed jazdą (dokładnie jak z silnikiem), przydaje się do holowania auta przy zakleszczonej skrzyni i do kilku innych rzeczy ale głównie awaryjnie niż w normalnym używaniu auta ;)
a co do skrzyni i reduktora, jeśli ma być PTO poszedł bym w kierunku PTO na zasadzie flanszy (robili takie w Nowym Targu na przykład) i reduktora z patrola lub LC80 (niezajebliwe reduktory na kołach) w przypadku potrzeby ekstremalnej można w ten sposób zrobić nawet 2 wyjścia PTO (widziałem taką zmote) jedno jako flanasza między skrzynią a reduktorem, drugie jako wyjście wałka reduktora w tył (reduktor Patrol 160 albo TLC80) :)21 :)21 ale to już przerost formy nad treścią ;)
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Poprzednia strona

Powrót do 1998-2002

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości