Strona 2 z 3

Re: Skrzynia manualna do 3.2/3.5 V6

PostNapisane: 23 kwi 2018, 08:29
przez Szarbia
pocieszny napisał(a):3,2 i 3,5 nie są zamienne
tarcza sprzęgła w patroli 4,2 i montku 3,5 jest taka sama (inny docisk i łorzysko) sprzęgło od 3,5 spokojnie mieści się w dwon 3,2 i jest w pełni zamienne (kompletami) :)2

Czyli pod roztoczony zamach 3.2 podejdzie docisk tylko 3.2 (3.5 nie) i większa tarcza 3.5/Patrol, tak?

Re: Skrzynia manualna do 3.2/3.5 V6

PostNapisane: 23 kwi 2018, 10:58
przez pocieszny
spokojnie podejdzie cały komplet sprzęgła z 3,5
chodziło mi tylko o to że musisz zamienić kompletem, czyli tarcza docisk łożysko, nie da się pomieszać kompletów
z tego co pomne nic nie trzeba przerabiać przy silniku 3,2 skrzyni 3,2 i zestawie sprzęgła 3,5

jak bardzo potrzebujesz miejsca to popatrz na skrzynkę od troopera 2,8 one były na prawde malutkie :)2

Re: Skrzynia manualna do 3.2/3.5 V6

PostNapisane: 23 kwi 2018, 11:52
przez Szarbia
pocieszny napisał(a):spokojnie podejdzie cały komplet sprzęgła z 3,5
chodziło mi tylko o to że musisz zamienić kompletem, czyli tarcza docisk łożysko, nie da się pomieszać kompletów
z tego co pomne nic nie trzeba przerabiać przy silniku 3,2 skrzyni 3,2 i zestawie sprzęgła 3,5

jak bardzo potrzebujesz miejsca to popatrz na skrzynkę od troopera 2,8 one były na prawde malutkie :)2

Super, dzięki :)2
W zasadzie nie chodzi mi o miejsce ale o masę.

No dobra - na razie jest tak:
silnik 3.2 Froty
sprzęgło 3.5 Trooper
skrzynia i reduktor 3.1 Trooper z przednią obudową 3.2 Froty (o ile podejdzie).

Myślałem o 3.5 z elektroniką 3.2 ale chyba nie warto się szarpać o 20 Nm.

Re: Skrzynia manualna do 3.2/3.5 V6

PostNapisane: 23 kwi 2018, 23:24
przez Legend
słuchajcie a jak to jest gdybym miał 3.0 z TODem i chciałbym włozyć silnik 3.5 V6, co jest zamienne, a co nie? CZy da się to łatwo zrobić?

Re: Skrzynia manualna do 3.2/3.5 V6

PostNapisane: 24 kwi 2018, 00:02
przez mcgiver
też mi kiedyś chodził tood po głowie w 3.2, ale o ile znam życie to komputer silnika współpracuje z kompem napedów więc raczej temat jest nie do przejścia, takie tematy niestety opierają się na zmiennych z kilku systemów
Mam bmw kabrio w którym oryginalnie jest asc współpracujący z ecu silnika na siemensie m52b28 , ja niestety zmieniłem silnik w którym jest elektronika i ecu bosch m50b29 i jest to nie do pogodzenia, chyba żeby znależć jakiegos fachmana który potrafi emulowac potrzebne sygnały, ale takie rzeczy niestety nie są tanie ,
naszczęście doszedłem do wniosku że takie systemy są dla mięczaków :lol:, a silnik i tak i tak zapierdala bo ma większy potencjał niż fabryka :)2
ale co do tooda moze ktos coś wniesie do tematu ;)

Re: Skrzynia manualna do 3.2/3.5 V6

PostNapisane: 24 kwi 2018, 08:13
przez pocieszny
Legend napisał(a):słuchajcie a jak to jest gdybym miał 3.0 z TODem i chciałbym włozyć silnik 3.5 V6, co jest zamienne, a co nie? CZy da się to łatwo zrobić?

nic nie jest zamienne, skrzynia w D to aisin w B jest GM, zupełnie inne skrzynie, inne sterowniki skrzyń, inne połączenie skrzyni z silnikiem, inne mocowanie silnika, w innym miejscu,
łatwo sie zrobić nie da, czy się da? pewnie tak ale rzeźba będzie okrutna

sam ToD jest taki sam dla diesla i dla benzyny, na pewno korzysta z ABS pewnie ze skrzyni czy coś z silnika pobiera nie wiem

Re: Skrzynia manualna do 3.2/3.5 V6

PostNapisane: 24 kwi 2018, 11:48
przez freefly
pocieszny napisał(a):
Legend napisał(a):słuchajcie a jak to jest gdybym miał 3.0 z TODem i chciałbym włozyć silnik 3.5 V6, co jest zamienne, a co nie? CZy da się to łatwo zrobić?

nic nie jest zamienne, skrzynia w D to aisin w B jest GM, zupełnie inne skrzynie, inne sterowniki skrzyń, inne połączenie skrzyni z silnikiem, inne mocowanie silnika, w innym miejscu,
łatwo sie zrobić nie da, czy się da? pewnie tak ale rzeźba będzie okrutna

sam ToD jest taki sam dla diesla i dla benzyny, na pewno korzysta z ABS pewnie ze skrzyni czy coś z silnika pobiera nie wiem


Sterowniki TOD w dieslu i benzynie mają inne oprogramowanie, współpracujące ze sterownikami silników i skrzyń biegów. Całkowicie niezamienne. Różnią się również tym, że sterownik TOD w benzynie ma dwa piny wyjściowe do czujnika położenia przepustnicy w innym miejscu na złączu.

Re: Skrzynia manualna do 3.2/3.5 V6

PostNapisane: 24 kwi 2018, 18:49
przez mcgiver
Szarbia napisał(a):
pocieszny napisał(a):spokojnie podejdzie cały komplet sprzęgła z 3,5
chodziło mi tylko o to że musisz zamienić kompletem, czyli tarcza docisk łożysko, nie da się pomieszać kompletów
z tego co pomne nic nie trzeba przerabiać przy silniku 3,2 skrzyni 3,2 i zestawie sprzęgła 3,5

jak bardzo potrzebujesz miejsca to popatrz na skrzynkę od troopera 2,8 one były na prawde malutkie :)2

Super, dzięki :)2
W zasadzie nie chodzi mi o miejsce ale o masę.

No dobra - na razie jest tak:
silnik 3.2 Froty
sprzęgło 3.5 Trooper
skrzynia i reduktor 3.1 Trooper z przednią obudową 3.2 Froty (o ile podejdzie).

Myślałem o 3.5 z elektroniką 3.2 ale chyba nie warto się szarpać o 20 Nm.

przy okazji pytanie; wiem czym sie różni 3,2 z montka od 3,5 , ale czym sie różni silnika 3,2 z froty od 3,2 z montka ??
edit
juz wszystko wiem przecież to jest Y32NE a nie 6vd1

Re: Skrzynia manualna do 3.2/3.5 V6

PostNapisane: 24 kwi 2018, 21:07
przez Jake
mcgiver napisał(a):juz wszystko wiem przecież to jest Y32NE a nie 6vd1


Kilka miesiecy temu sam mi wytknales te sama pomylke :D

Re: Skrzynia manualna do 3.2/3.5 V6

PostNapisane: 24 kwi 2018, 21:11
przez mcgiver
pomroczność jasna ;) ,

Re: Skrzynia manualna do 3.2/3.5 V6

PostNapisane: 25 kwi 2018, 10:56
przez Szarbia
We Frocie jest 6VD1 i różni się dolotem od trooperowego.

Co to za silnik Y32NE?

Re: Skrzynia manualna do 3.2/3.5 V6

PostNapisane: 25 kwi 2018, 11:10
przez mcgiver
wg internetu Y32NE to 205konny silnik z froty DOHC
https://www.google.pl/search?q=y32ne&so ... 66&bih=637
W bloku silnika są już zmiany choćby mocowanie termostatu ; blok pod tym względem różni sie odlewem więc to już nie jest 6vd1, nie wspomne o głowicach dohc i całkiem innym dolotem oraz wiązką

Re: Skrzynia manualna do 3.2/3.5 V6

PostNapisane: 25 kwi 2018, 11:15
przez Szarbia
Wg. manuala Isuzu 6VD1 jest w Rodeo i np. dolot ma jak we Frocie.
Tu mam ten manual do wzięcia jak by ktoś jeszcze nie miał:
https://drive.google.com/open?id=0B1sKn ... HFhR0lUbHM

Miałem kiedyś Frotę 3.2 i nawet rozrząd, który wymieniłem był 6VD1:
http://www.szarbia.com/index.php?p=art_ ... t2=0&id=67

Re: Skrzynia manualna do 3.2/3.5 V6

PostNapisane: 25 kwi 2018, 11:26
przez mcgiver
tu jest fotka mojego silnika podczas remontu i widać oznaczenie 6vd1
ciekawi mnie co silnik z froty z termostatem w bloku ma w tym miejscu wybite?
https://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/a55d743d41f9fe09
tu widać jak wyglada odlew u mnie w miejscu termostatu
https://www.fotosik.pl/zdjecie/950682861ea16a90
https://www.fotosik.pl/zdjecie/62393a919e0e7af3
zresztą cały temat jest na forum ze wszystkimi fotkami
a tutaj widok na mocowanie termostatu we frocie
https://www.google.pl/search?biw=1366&b ... RqKIcQJeGM:

Re: Skrzynia manualna do 3.2/3.5 V6

PostNapisane: 25 kwi 2018, 11:37
przez Szarbia
O.K. trzeba będzie to sprawdzić.

BTW - we Frocie są problemy ze zbyt wysokim zuzyciem oleju przez kiepskie pierscienie olejowe na tłokach. W Trooperach też tak jest?
W 3.5 ponoć to poprawiono.

Re: Skrzynia manualna do 3.2/3.5 V6

PostNapisane: 25 kwi 2018, 11:43
przez mcgiver
co do rozrządu to Twój turtorial trochę mi pomógł jak 3 lata temu zmieniałem rozrząd pierwszy raz w tym silniku :)2 .
niestety nie wszystko jest takie same , pasek 191 zamiast 223 zęby, inna pompa i inne rolki takie są po prostu różnice sohc od dohc ,

Re: Skrzynia manualna do 3.2/3.5 V6

PostNapisane: 25 kwi 2018, 11:48
przez Szarbia
Pompe do mojej Froty kupilem od 3.5 Troopera. Reszta pasowała od Rodeo.

Trochę to pomieszane, prawie jak w Patrolach :)21
Może dlatego, że Honda robiła ten silnik a potem Isuzu coś pomotało.

Re: Skrzynia manualna do 3.2/3.5 V6

PostNapisane: 25 kwi 2018, 11:53
przez mcgiver
no więc wirażka 6vd1 /6ve1 / y32ne i byc tu mądry ;) .
chciałbym na żywo zobaczyć róznice 6vd1 177km i 193km i ten frotowski 205km

Re: Skrzynia manualna do 3.2/3.5 V6

PostNapisane: 25 kwi 2018, 12:04
przez mcgiver
Szarbia napisał(a):O.K. trzeba będzie to sprawdzić.

BTW - we Frocie są problemy ze zbyt wysokim zuzyciem oleju przez kiepskie pierscienie olejowe na tłokach. W Trooperach też tak jest?
W 3.5 ponoć to poprawiono.

ja przerabiałem tłoki pod pierścienie olejowe dwuczęściowe i wierciłem dodatkowe dreny olejowe
viewtopic.php?f=4&t=7374&start=50
tyle że w moim silniku są pierścionki 4mm a we frocie o ile się nie myle to 3mm
odkąd 3 lata temu wymieniłem rozrząd i auto zaczeło jeżdzić to jestem ogromnym fanem tej v-ki :)2

Re: Skrzynia manualna do 3.2/3.5 V6

PostNapisane: 25 kwi 2018, 12:52
przez Szarbia
mcgiver napisał(a):
Szarbia napisał(a):O.K. trzeba będzie to sprawdzić.

BTW - we Frocie są problemy ze zbyt wysokim zuzyciem oleju przez kiepskie pierscienie olejowe na tłokach. W Trooperach też tak jest?
W 3.5 ponoć to poprawiono.

ja przerabiałem tłoki pod pierścienie olejowe dwuczęściowe i wierciłem dodatkowe dreny olejowe
viewtopic.php?f=4&t=7374&start=50
tyle że w moim silniku są pierścionki 4mm a we frocie o ile się nie myle to 3mm
odkąd 3 lata temu wymieniłem rozrząd i auto zaczeło jeżdzić to jestem ogromnym fanem tej v-ki :)2

:)2

Re: Skrzynia manualna do 3.2/3.5 V6

PostNapisane: 25 kwi 2018, 12:59
przez pocieszny
mcgiver napisał(a):no więc wirażka 6vd1 /6ve1 / y32ne i byc tu mądry ;) .
chciałbym na żywo zobaczyć róznice 6vd1 177km i 193km i ten frotowski 205km

ogólnie wygląda to tak
w Rodeo występował silnik Isuzu 6VD1 DOHC (były nawet wersje a łańcuchem nie paskiem) wygląda to tak jak dół ze starego troopera a góra z 3,5, te same cewki na kablach
rozrząd w zasadzie jest podobny i większość tajli pasuje (napinacz, rolka, pompa) inny jest pasek,
we frocie już była wariacja Opla na temat silnika isuzu i jest on delikatnie inny,
to że Vki żreją olej to normalne.... ale zależy ile, stary zdezelowany silnik 6VD1 żre litr na 1,5kkm (500kkm przebiegu) oplowski potrafi tyle łyknąć na 1000km jak jest nowy :)21

Re: Skrzynia manualna do 3.2/3.5 V6

PostNapisane: 25 kwi 2018, 13:19
przez Szarbia
Mi palił więcej. Nie pamiętam dokładnie ile ale to spalanie zaczęło naruszać mój bilans gazowy :)21

Re: Skrzynia manualna do 3.2/3.5 V6

PostNapisane: 25 kwi 2018, 15:28
przez mcgiver
mi pali już teraz ponad 3litry/1000km i dlatego kupiłem drugi silnik aby go zrobić na cacy i podmienić.

co do rolek rozrządu to na 99% jestem przekonany że sohc i dohc mają inne średnice tych rolek
wielkość rolek decyduje o wysunięciu wstępnym napinacza.

Re: Skrzynia manualna do 3.2/3.5 V6

PostNapisane: 25 kwi 2018, 16:04
przez Szarbia
mcgiver napisał(a):mi pali już teraz ponad 3litry/1000km i dlatego kupiłem drugi silnik aby go zrobić na cacy i podmienić.

co do rolek rozrządu to na 99% jestem przekonany że sohc i dohc mają inne średnice tych rolek
wielkość rolek decyduje o wysunięciu wstępnym napinacza.

Ciekawe jak się sprawdzi nawiercanie tłoków.

Re: Skrzynia manualna do 3.2/3.5 V6

PostNapisane: 25 kwi 2018, 16:07
przez mcgiver
dodatkowe dreny i przeróbka pod inne pierścienie były robione własnie z mysla o redukcji konsumpcji oleju
mam nadzieję że się sprawdzi , ale na wstępne efekty jeszcze kilka tygodni poczekamy.