Strona 3 z 3

Re: Skrzynia manualna do 3.2/3.5 V6

PostNapisane: 03 maja 2018, 17:39
przez Legend
a jak to jest w przypadku 3.5 v6 z Todem? Jest ten sam automat co bez TODa?

Re: Skrzynia manualna do 3.2/3.5 V6

PostNapisane: 03 maja 2018, 19:48
przez freefly
Legend napisał(a):a jak to jest w przypadku 3.5 v6 z Todem? Jest ten sam automat co bez TODa?


Tak. GM 4L30E

Re: Skrzynia manualna do 3.2/3.5 V6

PostNapisane: 04 maja 2018, 08:58
przez pocieszny
jesteś pewien że automat w dieslu nie jest Aisina? sam ToD to ten sam borg ale skrzynie są chyba inne.... :roll:

Re: Skrzynia manualna do 3.2/3.5 V6

PostNapisane: 04 maja 2018, 11:43
przez freefly
pocieszny napisał(a):jesteś pewien że automat w dieslu nie jest Aisina? sam ToD to ten sam borg ale skrzynie są chyba inne.... :roll:


Pytanie było o 3.5. Tak mi się wydaje. ;)

Re: Skrzynia manualna do 3.2/3.5 V6

PostNapisane: 04 maja 2018, 12:56
przez pocieszny
freefly napisał(a):
pocieszny napisał(a):jesteś pewien że automat w dieslu nie jest Aisina? sam ToD to ten sam borg ale skrzynie są chyba inne.... :roll:


Pytanie było o 3.5. Tak mi się wydaje. ;)

a sory zamotałem się :)21

Re: Skrzynia manualna do 3.2/3.5 V6

PostNapisane: 05 maja 2018, 01:22
przez Legend
uprałem się na Monterey'a marzeń, więc czerwony dostanie ładniejszą budę - w sensie inny kolor. I pozostaje szukać jakiegoś Isuzu 3.5 po wypadku lub w padniętym motorem. I tu rodzi się kolejne pytanie, jeśli już takie znajdę to jak łatwo-pisownia celowa- wszczepię TOD z Troopera do Monterey'a? ;-)

Re: Skrzynia manualna do 3.2/3.5 V6

PostNapisane: 05 maja 2018, 01:42
przez freefly
Legend napisał(a):uprałem się na Monterey'a marzeń, więc czerwony dostanie ładniejszą budę - w sensie inny kolor. I pozostaje szukać jakiegoś Isuzu 3.5 po wypadku lub w padniętym motorem. I tu rodzi się kolejne pytanie, jeśli już takie znajdę to jak łatwo-pisownia celowa- wszczepię TOD z Troopera do Monterey'a? ;-)

Re: Skrzynia manualna do 3.2/3.5 V6

PostNapisane: 05 maja 2018, 01:44
przez freefly
Legend napisał(a):uprałem się na Monterey'a marzeń, więc czerwony dostanie ładniejszą budę - w sensie inny kolor. I pozostaje szukać jakiegoś Isuzu 3.5 po wypadku lub w padniętym motorem. I tu rodzi się kolejne pytanie, jeśli już takie znajdę to jak łatwo-pisownia celowa- wszczepię TOD z Troopera do Monterey'a? ;-)


Rzeźba. Lepiej kup 3.5 z TOD.

Re: Skrzynia manualna do 3.2/3.5 V6

PostNapisane: 05 maja 2018, 08:04
przez Szarbia
Mam jeszcze jedno nieśmiałe pytanie - w skrzyniach Isuzu nie ma nautrala i o PTO trzeba zapomnieć, tak?

Re: Skrzynia manualna do 3.2/3.5 V6

PostNapisane: 05 maja 2018, 16:37
przez Jake
Szarbia napisał(a):Mam jeszcze jedno nieśmiałe pytanie - w skrzyniach Isuzu nie ma nautrala i o PTO trzeba zapomnieć, tak?

Neutral na reduktorze? Jest, jak wszedzie, bo byc musi i da sie z niego korzystac, jest mniej wiecej w polowie drogi miedzy 4H i 4L, ale nie jest ani oznaczony na galce, ani niestety lewarek nie trzyma sie w tej pozycji zbyt stabilnie, mozna by jakos kombinowac zeby sam wybierak jakos zmodyfikowac. Do PTO najprostsze sa skrzynki Toyoty, sa gotowe konwertery w handlu. Ale czy do Isuzu daloby sie dolozyc... :roll:

Re: Skrzynia manualna do 3.2/3.5 V6

PostNapisane: 06 maja 2018, 08:48
przez korf
Gdzieś czytałem, że jest kit do zamontowania 4JG2 do LJ70. Teoretycznie można za pomocą kitu zamontować skrzynie z PTO z Toyoty. "4JG2 isuzu - prosty klekot łączący się bolt on z R151F"

Re: Skrzynia manualna do 3.2/3.5 V6

PostNapisane: 06 maja 2018, 09:47
przez pocieszny
w neutral na reduktorze trzeba celować, nie ma seryjnie położenia N, podpiłować obudowe trzeba żeby lewarek nie wylatał :)2

Re: Skrzynia manualna do 3.2/3.5 V6

PostNapisane: 06 maja 2018, 09:58
przez mcgiver
tak z ciekawości po co Wam ten neutral w reduktorze?

Re: Skrzynia manualna do 3.2/3.5 V6

PostNapisane: 06 maja 2018, 20:42
przez PiotrR
Do napędu wałka odbioru mocy ,bez mielenia kółkami.Jak tjaktor ;) napędza maszynę to nie koniecznie musi jechać.

Re: Skrzynia manualna do 3.2/3.5 V6

PostNapisane: 06 maja 2018, 22:50
przez Jake
Dokladnie. W seryjnym aucie neutral w reduktorze jest potrzebny jak swini siodlo, ale gdyby w jakis sposob dolozyc PTO do skrzyni rozdzielczo redukcyjnej (wal odbioru mocy) sluzacy do napedu mechaniczej wyciagarki, to neutral staje sie bardzo przydatny. Zapinamy wajha PTO zeby sie wyciagnac wyciagarka, ale nie zawsze chcemy zeby auto w tym samym czasie mielilo kolami = trzeba rozlaczyc naped. Nie mozna tego zrobic na skrzyni biegow, bo odetniemy calkiem naped od reduktora, a wiec od PTO tez. Skrzynie biegow zostawiamy na na ktoryms z niskich biegów, a wajhe reduktora przelaczamy na "N". I voila ;)

To tak w ramach teoretyzowania, a teraz konia z rzedem temu kto do skrzyni Isuzu dolozy przystawke odbioru mocy :/

Re: Skrzynia manualna do 3.2/3.5 V6

PostNapisane: 06 maja 2018, 23:14
przez PiotrR
Do przodu już mam myślę nad tyłem :)21 napęd przekazujemy za pomocą grubego kabla wprost z akumulatorów ;)
Wszystko da się wyrzeźbić ,tylko taniej będzie zbudować przeprawówkę od podstaw niż przerabiać komfortową terenówkę na prom kosmiczny. Dobry elektryk i masz bardzo poważne auto rajdowe.

Re: Skrzynia manualna do 3.2/3.5 V6

PostNapisane: 06 maja 2018, 23:49
przez Jake
Ale szarbia wlasnie buduje przeprawówke xD I szuka jak najlepszego zepsolu napedowego.
Co do samej wyciagarki, nie oszukujmy sie. Co mechanik, to mechanik, elektryczne wyciagarki nigdy nie beda tak mocne i bezproblemowe w uzyciu.

Intryguje mnie to R151F, ktos ma jakies informacje, naprawde pasuje P&P do 4JG2??. Skrzynia Toyoty, oprócz PTO otwiera szereg nowych mozliwosci. Np.
https://forum.ih8mud.com/threads/r151f- ... ss.524910/
https://www.marlincrawler.com/transfer- ... -case-unit
:D

Re: Skrzynia manualna do 3.2/3.5 V6

PostNapisane: 07 maja 2018, 08:07
przez pocieszny
piotr R napisał(a):Dobry elektryk i masz bardzo poważne auto rajdowe.

z tym bym się tak nie wyrywał :)21
a co do N i dnia codziennego, przydaje się jak jest bardzo zimno, wsadzasz N na reduktorze i 1 na skrzyni co by się olej rozbełtał i zagrzał przed jazdą (dokładnie jak z silnikiem), przydaje się do holowania auta przy zakleszczonej skrzyni i do kilku innych rzeczy ale głównie awaryjnie niż w normalnym używaniu auta ;)
a co do skrzyni i reduktora, jeśli ma być PTO poszedł bym w kierunku PTO na zasadzie flanszy (robili takie w Nowym Targu na przykład) i reduktora z patrola lub LC80 (niezajebliwe reduktory na kołach) w przypadku potrzeby ekstremalnej można w ten sposób zrobić nawet 2 wyjścia PTO (widziałem taką zmote) jedno jako flanasza między skrzynią a reduktorem, drugie jako wyjście wałka reduktora w tył (reduktor Patrol 160 albo TLC80) :)21 :)21 ale to już przerost formy nad treścią ;)