Szarbia napisał(a):Dzięki za odpowiedzi.
Rozstaw osi mam 2600 tak więc miejsce jest ale większych skrzyni nie chcę ze względu na wagę. Poza tym 3.5 to był chyba tylko automat (?)
Wydaje mi się, że skrzynia od 3.2 i od 2.2 (Froty) są bardzo podobne i stąd moje obawy.
Mam w garażu skrzynie 2.2 i niedługo wypożyczę od znajomego skrzynię diesla 3.1 - zobaczymy jak wypadnie porównanie.
3.5 jako nowszy technologicznie i mocniejszy po prostu zastapiło w 98r silnik 3.2. Skrzynie byly caly czas do wyboru i manualne i automatyczne.
Skrzynie z Froty 2.0/2.2/2.5 maja dzwon OPLA (pasuje do C20NE,X20SE,X20XE,X25XE,X30XE itd. Do 2.5TDS dodatkowo była dokrecona flansza do skrzyni dopasowujac ja do silnika VM, mozna ja odkrecic). Skrzynia z Froty 2.3/2.4 to stary Opel czyli to samo co w Senatorze/Omedze A, czyli silniki benzynowe R4 i V6 DualRAM, skrzynie z froty 3.2 i froty 2.8 to dzwon Isuzu. (Y32NE, 4JB1, 4JG2, 6VD1, 6VE1 itd.)
Sugeruje tez sprawdzic przekladnie głowna i przelozenia poszczegolnych biegów w skrzyni diesla i benzynowej. Chociaz jesli sie roznia to w dieslu beda wolniejsze, wiec zakladajac ze zmota bedzie miala duze kola - to zmiana w pozytywnym kierunku. O ile pamietam to pomiedzy Frotka a Isuzu jest tez roznica w przełożeniu reduktora. W 3.1/3.2 jest reduktor 2:1 jesli mnie pamiec nie myli, ale dostepne sa zestawy Tera Low Reduction do Troopera/Rodeo, z przelozeniem 3,07:1. Do skrzynek Froty z tego co wiem takie zestawy nie sa dostepne na rynku.