Strona 1 z 1

Brak pozycyjnych na wyłączonym silniku

PostNapisane: 30 maja 2018, 09:31
przez andy250
Cześć

Mam problem z elektryką w Montku 3.0 DTi (r. 99). Przy wyłączonym silniku i pokrętle świateł ustawionym na "pozycyjne" nie świecą się światła pozycyjne - niezależnie od położenia kluczyka w stacyjce (0, ACC, zapłon). Natomiast jak przekręcę pokrętło na przeciwmgielne - wtedy świecą razem z przeciwmgielnymi. Z kolei na pracującym silniku pozycyjne świecą poprawnie. Czyli jedyna różnica to kręcący się silnik (bo nawet na zapłonie te pozycyjne nie świecą jak silnik się nie kręci).

Przejrzałem schematy i nie widzę opcji dlaczego to może nie działać, chyba że w instalacji jest totalny bajzel zrobiony przez poprzednich właścicieli. Na chwilę obecną głównym podejrzanym są dzienne diodowe - zamontowane przez poprzedniego właścicela. Miał ktoś podobny problem? Czy to może być coś co się ustawia w komputerze? Jeśli macie w swoich podłączone dzienne - jak to jest zrobione (gdzie najwygodniej wpiąć zasilanie tak żeby świeciły kiedy nie świecą światła główne)?

Pozdrawiam
Andrzej

Re: Brak pozycyjnych na wyłączonym silniku

PostNapisane: 30 maja 2018, 18:04
przez miras7
Ktoś podpiął dzienne pod pozycję i dlatego świecą tylko po uruchomieniu silnika, czyli podczas ładowania alternatora. Doprowadź instalację do oryginału i wtedy podłącz dzienne jak trzeba

Re: Brak pozycyjnych na wyłączonym silniku

PostNapisane: 31 maja 2018, 15:31
przez andy250
Dzięki za odzew, zajrzę w weekend do instalacji, obym nie musiał rozbierać połowy samochodu. Nie do końca rozumiem jak to może być podłączone tak żeby zależało od ładowania - przez jakiś przekaźnik który się załącza jak jest ładowanie? Możesz rozwinąć swoją myśl?

Re: Brak pozycyjnych na wyłączonym silniku

PostNapisane: 31 maja 2018, 15:50
przez mcgiver
może to być tak zrobione choćby bazując na kontrolce ładowania.

Re: Brak pozycyjnych na wyłączonym silniku

PostNapisane: 31 maja 2018, 16:28
przez miras7
Może być przez kontrolkę, ale lepiej bezpośrednio pod alternator. Na przewodzie prądowym. Jak pojawia się ładowanie, to zwiera przekaźnik świateł dziennych itp. Po drodze między alternatorem a przekaźnikiem musi być dioda, żeby prąd płynął tylko w jednym kierunku - do przekaźnika oczywiście. Można tak podłączyć różne odbiorniki, które chcemy żeby pracowały stale, ale nie chcemy myśleć o ich włączaniu ani żeby pracowały przy rozruchu silnika.

Re: Brak pozycyjnych na wyłączonym silniku

PostNapisane: 31 maja 2018, 17:00
przez andy250
Dzięki Panowie, po weekendzie dam znać jak poszło.

Re: Brak pozycyjnych na wyłączonym silniku

PostNapisane: 31 maja 2018, 21:23
przez mcgiver
miras7 napisał(a):Może być przez kontrolkę, ale lepiej bezpośrednio pod alternator. Na przewodzie prądowym. Jak pojawia się ładowanie, to zwiera przekaźnik świateł dziennych itp. Po drodze między alternatorem a przekaźnikiem musi być dioda, żeby prąd płynął tylko w jednym kierunku - do przekaźnika oczywiście. Można tak podłączyć różne odbiorniki, które chcemy żeby pracowały stale, ale nie chcemy myśleć o ich włączaniu ani żeby pracowały przy rozruchu silnika.

nie wiem co rozumiesz przez kabel prądowy bo ładowanie czy jest czy go nie ma to napiecie itak idzie z akumulatora.
prąd to wartość wyrażona w [A] , natomiast napiecie jest wyrażone w [V]
Amperaż zalezy od chwilowego poboru czyli od użytkowanych urzadzeń w danym momencie i wacha się w duzym zakresie powiedzmy 10-100A ,
Voltaż w zdrowej instalacji w zalezności od poboru wacha się nieznacznie (12-14v)
dzieki jedemu dodatkowemu przekaznikowi i opcji +12v po stacyjce , oraz faktowi ze kontrolka gasnie w momencie pojawieniu się ładowania po poprawnym podpieciu tego przekaznika mamy kontrolowany system zasilania tylko przy pracujacym silniku. Wystarczy by styki COM i NC dodatkowego przekaznika zwierały ten dodatkowy obwód.

Re: Brak pozycyjnych na wyłączonym silniku

PostNapisane: 31 maja 2018, 21:34
przez miras7
Chyba chodzi nam o to samo, tylko jestem słaby w elektryce i pewnie dlatego jakieś bzdury piszę. Chyba chodziło mi o kabelek idący z alternatora na kontrolkę. Tam jak alternator zaczyna ładować to pojawia się napięcie ?

Re: Brak pozycyjnych na wyłączonym silniku

PostNapisane: 31 maja 2018, 21:39
przez mcgiver
miras7 napisał(a):Chyba chodzi nam o to samo, tylko jestem słaby w elektryce i pewnie dlatego jakieś bzdury piszę. Chyba chodziło mi o kabelek idący z alternatora na kontrolkę. Tam jak alternator zaczyna ładować to pojawia się napięcie ?
ja też nie jestem orłem ale wiem jak to podłączyć by działało i nawet czasami przy okazji uda mi sie cos spierdolić jak jest za duzo piwa :)21 :lol: , no ale jakos zawsze w końcu działa :)2

Re: Brak pozycyjnych na wyłączonym silniku

PostNapisane: 04 cze 2018, 09:21
przez andy250
Światła pozycyjne udało się doprowadzić do stanu fabrycznego - kabelek od przełącznika świateł do masy w kabinie (żółty) był przecięty i wstawiony tam był mini-przekaźnik, zasilany sam nie wiem skąd (tylko 3 piny przekaźnika były podłączone). Kabelek zlutowany, przekaźnik do kosza i światła działają jak trzeba. Niestety teraz przygasa podświetlenie ODO i zegara (po włączeniu zapłonu i pozycyjnych) - nie mam pojęcia dlaczego. Nic się nie pali, bezpieczniki OK. Ktoś może coś podpowie?

Niestety w mojej instalacji jest mocno nasadzone. Planuję jeszcze pozbyć się obecnego nieoryginalnego alarmu spiętego z centralnym zamkiem (pilot umiera, a nie da się go wymienić - jakieś nietypowe dziadostwo). Grubsza sprawa na inną okazję.

Pozdrawiam
Andrzej

Re: Brak pozycyjnych na wyłączonym silniku

PostNapisane: 04 cze 2018, 12:04
przez miras7
W tych autach to normalne, że po włączeniu świateł przygasa zegarek i podświetlenia. W tamtych czasach światła włączało się jak było ciemno... :?

Re: Brak pozycyjnych na wyłączonym silniku

PostNapisane: 05 cze 2018, 00:57
przez Jake
miras7 napisał(a):W tych autach to normalne, że po włączeniu świateł przygasa zegarek i podświetlenia. W tamtych czasach światła włączało się jak było ciemno... :?

To zaloz swiatla dzienne i dalej mijania bediesz wlaczac w ciemnosci ;)

Re: Brak pozycyjnych na wyłączonym silniku

PostNapisane: 06 cze 2018, 15:04
przez andy250
Jake napisał(a):
miras7 napisał(a):W tych autach to normalne, że po włączeniu świateł przygasa zegarek i podświetlenia. W tamtych czasach światła włączało się jak było ciemno... :?

To zaloz swiatla dzienne i dalej mijania bediesz wlaczac w ciemnosci ;)


Hehe, właśnie dzienne wyprułem, bo zaczęły padać (niektóre nie świeciły, niektóre migały). Nowy komplet tego typu to koszt ok. 200 PLN więc dałem sobie spokój. Przy okazji posprzątałem w skrzynce przekaźnikowej pod maską (jakieś dodatkowe kable, przekaźniki itp.).

Re: Brak pozycyjnych na wyłączonym silniku

PostNapisane: 07 cze 2018, 00:30
przez Jake
Ja tez od tego zaczalem prace elektryczne u siebie w aucie. Od posprzatania druciarstwa poprzedniego wlasciciela i wycieciu nieoryginalnych kombinacji. Dzis za to zaczalem wlasne modyfikacje i ciagnieci dodatkowych wiazek. Od CB, dodatkowych gniazd zapalniczek, recznego grzania swiec zarowych, i dodatkowych halogenow ktore beda niedlugo montowane. Ale za swoje mody moge reczyc ;) Sa robione zgodnie ze sztuka i do wszystkiego mam schematy zrobione.