Ciśnienie Oleju [3.0]

Isuzu Trooper/Bighorn, Opel Monterey, Holden Jackaroo, Honda Horizon, Acura SLX

Re: brak cisnienia oleju.

Postprzez SUPER TROOPER » 29 paź 2010, 13:53

Co tam - naprawione ?
MINIMUM - 35 cali
ISUZU TROOPER 3,0 DOHC - rocznik 2000
SUPER TROOPER
 
Posty: 248
Dołączył(a): 06 lis 2009, 00:08

Re: brak cisnienia oleju.

Postprzez robertg » 04 lis 2010, 21:26

nie naprawione , lampka gasnie kiedy chce a jak nie chce to trzeba samochod lekko przegazowac i jest ok , pali tez jakos dziwnie jak zalapie to zaraz samochod gasnie po nastepnym razie krecenia odpala, byl w naprawie w bydgoszczy no i stracilem do nich caly sentyment, jak byl dwa lata temu to zrobili super , tera kicha . chyba nie moge ich polecic :) szukam fachowcow i komputer w okolicach warszawy
robertg
 
Posty: 43
Dołączył(a): 12 wrz 2010, 12:02

Re: brak cisnienia oleju.

Postprzez SUPER TROOPER » 05 lis 2010, 01:09

No szkoda , swoja droga malo jest forumowiczów , którzy naprawia samochód tak na 100% . Ja sie szykuje teraz na wieksza naprawe . Chyba mam to samo co ty . Jak po tej naprawie beda klopoty to .....
MINIMUM - 35 cali
ISUZU TROOPER 3,0 DOHC - rocznik 2000
SUPER TROOPER
 
Posty: 248
Dołączył(a): 06 lis 2009, 00:08

Re: brak cisnienia oleju.

Postprzez robertg » 05 lis 2010, 10:18

chetne bym sam popatrzyl co sie dzieje ale niestety nie mam warunkow na naprawe , pod blokiem trudno cos zrobic. mam ninstrukcje po angielsku przy moich objawach mowia co sprawdzic, (chodzi o czujnik temp) to o zapalanie silnika, z cisnieniem moze byc oczywiscie czujnik cisnienie oleju. no i oczywiscie przewody elektryczne pomiedzy czujnikami a komp. samochod jest jakis dziwny przy roznych temp. pali roznie najlepiej odpala przy ok10st , jak jest zimniejszy i cieplejszy jest gorzej :) jak jest nagrzany i postoi troche to odpala bez problem ale cisnienie nie chce gasnac, czasami jak jest nieruszany a temp. powietrza jest ok 10 to pali bez problemu a cisnienie oleju gasnie prawidlowo. na trasie zachowuje sie dobrze. garazu mi trzeba lub fachowca. no i musze sie zmobilizowac i na badanie komp. pojechac moze ono cos wykryje.
robertg
 
Posty: 43
Dołączył(a): 12 wrz 2010, 12:02

Re: brak cisnienia oleju.

Postprzez SUPER TROOPER » 05 lis 2010, 12:15

Nahen/thor_ napisał(a):No i pompy oleju do sprawdzenia te dwie z przodu silnika coby turba nie zabiło.
Móglbys dac jakies zdjecie albo rysunki o czym mówisz ?
MINIMUM - 35 cali
ISUZU TROOPER 3,0 DOHC - rocznik 2000
SUPER TROOPER
 
Posty: 248
Dołączył(a): 06 lis 2009, 00:08

Re: brak cisnienia oleju.

Postprzez Nahen/thor_ » 05 lis 2010, 12:22

Z przodu silnika (o ile nie mam sklerozy) są dwie pompy "zębate" które pompują olej do smarowania silnika i podają go do turbiny. U mnie była taka sytuacja, że kiedy skończyła się turbina okazało się, że te dwie pompy nie podały oleju. Po rozebraniu i sprawdzenku okazało się, że pompy są OK o dziwo, przy sprawdzeniu po złożeniu okazało się, że jak nie są zalane olejem to nie potrafia same z siebie zaciągnać oleju. Dopiero po zalaniu ich komór zaczeły normalnie pracować. Konkluzja była taka, że któryś z zaworów "przeciwzwrotnych" musiał puścić olej na tyle, że pompy się "wysuszyły" i nie mogły same go pociagnać spowrotem. Przy okazji kiedy rozebrany był cały silnik wszystkie zawory zostały sprawdzone, wyczyszczone, wymienione te które potrzebowały wymiany i odpukać jak na razie jest OK... Ale taka chwilowa "niemoc" kosztowała mnie generalkę turbiny i rozebranie całego silnika, żeby znaleźć problem... przy okazji pompa wysokiego ciśnienia została sprawdzona i wyczyszczona bo tam był tez niezły syf. Nie wiem na jakim oleju i paliwie jeżdżą Włosi ale auto przez pierwszy rok stało w warsztacie i było rozebrane na śrubki.
Staruszka już nie ma :( 2001 3.0 DTi
Avatar użytkownika
Nahen/thor_
 
Posty: 1485
Dołączył(a): 09 kwi 2009, 00:01
Lokalizacja: Gdańsk

Re: brak cisnienia oleju.

Postprzez Nahen/thor_ » 05 lis 2010, 12:26

Wieczorkiem zajrze do manuala i podam co i gdzie.
Staruszka już nie ma :( 2001 3.0 DTi
Avatar użytkownika
Nahen/thor_
 
Posty: 1485
Dołączył(a): 09 kwi 2009, 00:01
Lokalizacja: Gdańsk

Re: brak cisnienia oleju.

Postprzez SUPER TROOPER » 05 lis 2010, 12:29

Nahen/thor_ napisał(a): Dopiero po zalaniu ich komór zaczeły normalnie pracować. Konkluzja była taka, że któryś z zaworów "przeciwzwrotnych" musiał puścić olej na tyle, że pompy się "wysuszyły" i nie mogły same go pociagnać spowrotem.

W jaki sposób zostaly zalane te pompy oleju ? I drugie pytanie - Czy móglbys dokladniej opisac te zawory zwrotne i gdzie one sa . Czyli jak dobrze zrozumialem - pompy miales dobre , tylko nie moga byc wysuszone ?
MINIMUM - 35 cali
ISUZU TROOPER 3,0 DOHC - rocznik 2000
SUPER TROOPER
 
Posty: 248
Dołączył(a): 06 lis 2009, 00:08

Re: brak cisnienia oleju.

Postprzez Nahen/thor_ » 05 lis 2010, 12:39

Taka była opinia mechanika. ja tam tylko zaglądałem żeby sobie zobaczyć jak one wyglądaja żeby wiedzieć o co pytac w serwisie jakby co (przy okazji w Oplu jedna pompa kosztuje coś koło 1000 PLNów) Mieli wyciagnięty cały silnik, wieć jak je zamykali przechylali silnik i przed przykręceniem dekli zalewali je olejem. Na pewno nie byly zalane na full ale najwidoczniej wystarczyło to na tyle, żeby uszczelnić pompy i zassać olej z dołu. Co do zaworów musiałbym popytać mechaniora o ile jeszcze bedzie pamietał (2 lata temu dłubał przy tym) niestety sam nei mam tyle czasu coby samemu dłubać w silniku czy stać nad nim w czasie dłubania :( A szkoda. W kadzm razie różniastych zaworów w tym silniku ponoć jest od i ciut ciut...
Staruszka już nie ma :( 2001 3.0 DTi
Avatar użytkownika
Nahen/thor_
 
Posty: 1485
Dołączył(a): 09 kwi 2009, 00:01
Lokalizacja: Gdańsk

Re: brak cisnienia oleju.

Postprzez jedrula » 06 lis 2010, 00:32

[quote="Nahen/thor_"]Z przodu silnika (o ile nie mam sklerozy) są dwie pompy "zębate" które pompują olej do smarowania silnika i podają go do turbiny. U mnie była taka sytuacja, że kiedy skończyła się turbina okazało się, że te dwie pompy nie podały oleju.
Kolego Nahen - pompy są dwie ( i napewno są z tyłu silnika-trzeba wyjąć skrzynie biegów i sprzęgło) i jedna z pomp olejowych bodajże potrząc o tyłu silnika ta z prawej strony odpowiedzialna jest za smarowanie silnika . druga pompa pompuje olej do zasobnika pompy wysokiego ciśnienia (i wg rysunku nadwyżka oleju dodatkowo wchodzi w układ smarowania). opis w manualu od strony 5669 i dalej.
Poprawne rozgryzienie tego schematu wraz z rzeczywistym rozmieszczeniem danych elementów schematu rozwiązało by niejeden problem z "brakiem ciśnienia" itp. tematów
jedrula
 
Posty: 154
Dołączył(a): 01 paź 2009, 06:01

Re: brak cisnienia oleju.

Postprzez Nahen/thor_ » 06 lis 2010, 12:33

Jędrula nie jestem mechanikiem samochodowym, i faktycznie masz racje pompy są z tyłu silnika ;) Ja widziałem silnik rozgrzebany i "goły" więc dla mnie tył i przód mogły być pojęciami względnymi ;) A no i widuje go pod maską w stanie w 100% złożonym ;)

W manualu strona 5672/11798 rozdzial Engine Lubrication 6G-5 dla silnika 3.0

Co do rozgryzania problemów to może i masz racje, ale problem z tym, że nagle pompa.pompy potrafią nie podać oleju to raczej zagadka niż problem który może pomóc rozwiązać ten i kilka innych rysunków. Zwłaszcza kiedy po rozłożeniu okazuje się, że sa w porządku i nic im nie dolega. ;)
Staruszka już nie ma :( 2001 3.0 DTi
Avatar użytkownika
Nahen/thor_
 
Posty: 1485
Dołączył(a): 09 kwi 2009, 00:01
Lokalizacja: Gdańsk

Re: problem z ciśnieniem oleju

Postprzez Archeopteryx » 04 maja 2013, 22:16

no to dolaczam sie do rodziny problemow z czujnikiem cisnienia oleju. U mnie "na zimno" po zapaleniu nie ma cisnienia w ogole, po 30 sekundach sie pojawia ale po nagrzaniu spada. nie wiem co o tym myslec
Monterey '99 3.0 DTI
Avatar użytkownika
Archeopteryx
 
Posty: 21
Dołączył(a): 03 maja 2013, 16:20
Lokalizacja: Wawa

3.0 spada ciśnienie

Postprzez morfeusz453 » 01 sie 2018, 10:36

Witam ponownie kolegów z uwagi że jestem przeciętnym zjadaczem chleba i na mechanice samochodowej znam się słabo proszę was o pomoc .Problem jeśli to problem polega na tym iż po odpaleniu ciśnienie jest ok czyli ok 6 na zegarze po nagrzaniu spada do 3 . lecz wczoraj na jałowym spadło do prawie do zera . Było co prawda bardzo gorąco na dworze i auto też nagrzane . Podczas przegazowania ciśnienie stawoło na 1,5 . Olej syntetyk 5w30 filtry wymienione .Dziś po nagrzaniu trzyma na 3 .
Troopek 3.0 2000r Skwierzyna
morfeusz453
 
Posty: 11
Dołączył(a): 06 mar 2012, 21:21

Re: 3.0 spada ciśnienie

Postprzez mcgiver » 02 sie 2018, 00:14

ciśnienie na desce jest mocno gadzeciarskie i bardzo mija się z prawdą.
jesli kontrolka oleju nie miga to raczej jest ok, ale dla uspokojenia sumienia kontrolnie wypadało by podłączyć jakiś profesjonalny sprzet stricte przeznaczony do badania cisnienia oleju.
generalnie w wiekszosci konstrukcji cisnienie oleju na wolnych obrotach jest raczej zachowawcze i dlatego przy docieraniu silników należy unikać wolnych obrotów ponieważ ciśnienie nie wzrasta liniowo od najniższych obrotów
Przy 800rpm potrafi być 0,2-0,4 bar ,a przy 1,5tyś będzie już ze 2,5-3bar
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: 3.0 spada ciśnienie

Postprzez Jake » 02 sie 2018, 00:39

Moj wskaznik na desce w zasadzie sie nie rusza przy przegazowaniu, caly czas pokazuje gdzies polowe skali.
We Frociez tym samym silnikiem (swap), mialem duzo nizsze wskazania, na zimnym 1/4 skali, na cieplym prawie lezal na zerze, ale jakas rekacja na gaz była.
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4193
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: 3.0 spada ciśnienie

Postprzez morfeusz453 » 02 sie 2018, 07:36

tu spada tylko na wskazniku ale kontrolka się nie zapala wczoraj na chwilę zapalił się czxek ale zgasł . Zobaczymy dziś co się będzie działo :D
Troopek 3.0 2000r Skwierzyna
morfeusz453
 
Posty: 11
Dołączył(a): 06 mar 2012, 21:21

Re: 3.0 spada ciśnienie

Postprzez pocieszny » 13 sie 2018, 12:42

zmień olej
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Poprzednia strona

Powrót do 1998-2002

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości