Strona 1 z 1

3.0 DTI czy to aż tak wielka kupa?

PostNapisane: 16 sie 2018, 08:08
przez pocieszny
Pany i Panewki zdanie swe wyrazić proszę, zwłaszcza Ci co ujeżdżają wspomniane 3.0
to że obsady i leje do oleju wiem, to że czujnik ciśnienia to wiadomo nie od dziś, co jeszcze się w nim pierdzieli, czy nie boicie się nimi jechać 3-4kkm od domu, jak wam wypada spalanie załadowanym wycieczkowo autem przy prędkościach 110-120 (i czy jednostajna jazda 130-140 przez 3-4 godziny nie zabije silnika jak w 3,1 :)21 ), co ile robicie bolączki tego auta, ogólne wrażenie (jak ktoś ma porównanie z V6 to chętnie posłucham) ToD się psuje czy nie? widziałęm kilka tematów o ToDzie, no i bez kompa już chyba nie ma co podchodzić do tego auta...
tak wiem kup 3,5V6 sam tak twierdze, i że diesel to do traktora, ale niestety podaż rokujących V6 jest w zasadzie 0 :)3 :roll:

Re: 3.0 DTI czy to aż tak wielka kupa?

PostNapisane: 16 sie 2018, 09:23
przez mcgiver
jak chcesz rokujace v6 to se go trzeba zrobic samemu :D
chcesz robić swapa czy masz auto na oku ? czyżby wreszcie LTD ;) ?

Re: 3.0 DTI czy to aż tak wielka kupa?

PostNapisane: 16 sie 2018, 11:40
przez pocieszny
ano LTD do tego klima jak by było webasto bym się nie obraził
na pewno nie chce skóry reszta jest obojętna ;)
a z tym robieniem wiesz jak jest, ja musze mieć ayto do jazdy nie do naprawiania ;) jak się nie da ogarnąć w 2-3 dni to zabawa odpada :)3

Re: 3.0 DTI czy to aż tak wielka kupa?

PostNapisane: 16 sie 2018, 11:59
przez mcgiver
pocieszny napisał(a):ano LTD do tego klima jak by było webasto bym się nie obraził
na pewno nie chce skóry reszta jest obojętna ;)
a z tym robieniem wiesz jak jest, ja musze mieć ayto do jazdy nie do naprawiania ;) jak się nie da ogarnąć w 2-3 dni to zabawa odpada :)3

przecież to nie jedyne Twoje auto więc w czym problem ? w V8 ogarnąłeś ten gaz?

Re: 3.0 DTI czy to aż tak wielka kupa?

PostNapisane: 16 sie 2018, 12:07
przez pocieszny
wakacje... na razie nic nie ogarnąłem oprócz urlopu :)21 :)2

Re: 3.0 DTI czy to aż tak wielka kupa?

PostNapisane: 16 sie 2018, 12:09
przez Jake
pocieszny napisał(a):i czy jednostajna jazda 130-140 przez 3-4 godziny nie zabije silnika jak w 3,1 :)

Alez nie, 4h jazdy z 130-140 nie zabija silnika, silnika ma sie dobrze, zabiciu ulega portfel kierowcy, bo spalanie przy tej predkosci sięga 14l ON / 100km ;)
pocieszny napisał(a):ToD się psuje czy nie? widziałęm kilka tematów o ToDzie,

Wiekszosc modeli >98r. nie ma ToD'a, to mimo wszystko nie był standard dostepny w kazdym modelu. Czesciej wystepowal tez w 3.5 niz w 3.0.
pocieszny napisał(a):ano LTD

RS zostaje czy planujesz pogonić do ludzi?

Re: 3.0 DTI czy to aż tak wielka kupa?

PostNapisane: 16 sie 2018, 12:15
przez pocieszny
RS pewnie pojdzie, albo zostanie pożyletkowany ;)
wszytsko zależeć będzie od opłącalności finansowej, troche go szkoda ale cóż :(

14 litrów to sporo, przyznam że Patrol 4,2 na 33` w tej kwestii jest oszczędniejszy nawet
ekonomika 3,5V6 do mnie przemawia o wiele bardziej :)2 ale niestety dostępnośc znikoma :(

Re: 3.0 DTI czy to aż tak wielka kupa?

PostNapisane: 16 sie 2018, 12:27
przez Jake
pocieszny napisał(a):RS pewnie pojdzie, albo zostanie pożyletkowany ;)
wszytsko zależeć będzie od opłącalności finansowej, troche go szkoda ale cóż :(

14 litrów to sporo, przyznam że Patrol 4,2 na 33` w tej kwestii jest oszczędniejszy nawet
ekonomika 3,5V6 do mnie przemawia o wiele bardziej :)2 ale niestety dostępnośc znikoma :(

Ja tez jezdze na MT 33" i przy normalnej jedzei na codzien 3.1 mi pali od 9 do 12, ale raz jak sie mocno spieszylem z Gdanska do Warszawy i nie sciagajac nogi z gazu, jadac miedzy 140 a 150 wyszlo mi lekko liczac 14,5litra. Troche bolało.
Dosteposc tych aut, ogolnie ostatnimi czasy dramatycznie spada, dobrych diesli po lifcie tez juz sie robi coraz mniej i albo ceny z kosmosu albo stan totalny kasztan.
Ja sie od jakiegos czasu rozgladam na krótkim RS z 3.2V6 jako drugie auto dla siebie, stad moje pytanie. Pamietam, ze masz fajnego, bo czarnego, no i zawsze wole kupic od kogos z forum niz z ogloszenia, jak sie uda. Który to rocznik?

Re: 3.0 DTI czy to aż tak wielka kupa?

PostNapisane: 16 sie 2018, 13:47
przez pocieszny
3,2 spala 14 do 16 litrów ale gazu :)21
więc ekonomika sama za siebie mówi, 3,5 pali dużo wię ej ale nawet jak by się miał zamykać w 20 i tak wychodzi dużo taniej

mój już nie jest taki fajnie czarny :)21 teraz to mocno rdzawy
rok 93, ma dużo fajnych rzeczy ale, szczerze, za cene samych przydasiek kupisz zdrowe auto do jazdy ;)

Re: 3.0 DTI czy to aż tak wielka kupa?

PostNapisane: 16 sie 2018, 15:10
przez Jake
pocieszny napisał(a):3,2 spala 14 do 16 litrów ale gazu :)21
więc ekonomika sama za siebie mówi, 3,5 pali dużo wię ej ale nawet jak by się miał zamykać w 20 i tak wychodzi dużo taniej

mój już nie jest taki fajnie czarny :)21 teraz to mocno rdzawy
rok 93, ma dużo fajnych rzeczy ale, szczerze, za cene samych przydasiek kupisz zdrowe auto do jazdy ;)

Ale potem i tak trzeba dokupić do niego te wszystkie przydasie ;) Moj 3.1 tez jest rdzawy, taki los 20-kilku letnich aut. Szkoda ze 93, preferuje nowa deske ;)

Re: 3.0 DTI czy to aż tak wielka kupa?

PostNapisane: 18 sie 2018, 00:47
przez Legend
powiem tak, kupiłem se 3,5 długiego z zamiarem zrobienia dla siebie....ale przypadek sprawił, że trafiłem na Troopera 3.0 2003 rok z automatem i TODem. I Kupiłem. Oczywiście umarty silnik. Stoi w delcie....2 miesiąc. Bo wyszło jeszcze coś z TODem, ale jestem spokojny, będzie jeździć. MA 160 tys przebiegu, skóry i dvd w dachu :D

Re: 3.0 DTI czy to aż tak wielka kupa?

PostNapisane: 20 sie 2018, 21:47
przez kugel
Wiem , że zaraz będzie lament jaki to be i fuj jest 3.0 dti , ale .... Jeżdżę nim już jakieś 10 lat . Fakt , ostatnio bardziej dla przyjemności , jak z musu . Kupiłem z przebiegiem 90kilka kkm , teraz jest 340 i oprócz tego co spierdoliłem sam , to nic więcej mi się nie przydarzyło. Fakt , trzeba było niedawno blachy łatać - dostał to ode mnie za wierną i niezawodną służbę . Zjechałem dosyć intensywnie pół Europy z naciskiem na Skandynawię , przebiegi po 2-3 tysiące ciurkiem , z przerwą na siku ( szczególnie Norwegiętam pracuję i niema zmiłuj się bo zima , czy lato ... ) i nigdy nie pokazał języka , za to rogi tak ! Obecnie jest jednym z 3 aut w domu , ale bynajmniej nie tym trzecim . Nadal po latach bardzo lubianym przez żonę i dzieci i chyba najmniej zawodnym ze wszystkich jakie miałem , a było ich kilkanaście . U mnie ma dożywocie ;) . Polecam każdemu , ale trzeba dbać . Filtry oleje , przebiegi. Odwdzięczy się na pewno . KTO DBA , TEN MA !

Pozdro.K.

Ps. ostatnio rzadko zaglądam na forum , ale bynajmniej nie dla tego , że mam dość Troopera . Wręcz przeciwnie !
Nic z nim się nie dzieje , a pi.....lić o kasztanach nie lubię .

Re: 3.0 DTI czy to aż tak wielka kupa?

PostNapisane: 05 gru 2018, 01:18
przez Pawel78
Przede wszystkim Dzień dobry :)

Trooper zawitał do mnie niedawno troszkę przypadkiem, silnik 3.0TD no i jak czytam to forum to się stresuję...

czy mógłby ktoś w żołnierskich słowach napisać na co zwracać uwagę i czego nie robić by silnik nie padł..?
mój ma prawie 300K km i wydaje się tfu tfu pracuje całkiem OK..
skrzynia automat,ToD

Re: 3.0 DTI czy to aż tak wielka kupa?

PostNapisane: 05 gru 2018, 01:57
przez mcgiver
dla mnie kupa strasznie wielka i bardzo śmierdząca, kto to w ogóle wymyślił ...
ale nie przejmuj się ja ogólnie nie trawię diesli ;) , zaraz ktoś z fanów ON Cię przytuli :)21 tak że don't stress :)2

Re: 3.0 DTI czy to aż tak wielka kupa?

PostNapisane: 05 gru 2018, 03:29
przez Jake
Poczułem sie wywołany do tablicy, ale ja niestety nie lubie pompowtrysków, common-raili i diesli sterowanych elektronicznie. xD Stad 3.0 nie lezy w zakresie moich erotycznych preferencji, nie bede sie przytulac xD

Re: 3.0 DTI czy to aż tak wielka kupa?

PostNapisane: 05 gru 2018, 15:45
przez Pawel78
Poszła szybka wymiana oleju i jak narazie mój mechanik oprócz podkorodowanych przewodów hamulcowych większych problemów nie widać ;)
Ponawiam pytanie na co wracać uwagę, czego unikać?
Olej co 7500 plus stała kontrola ciśnienia i poziomu - to już doczytałem..
Rozrząd zalecane to 200 000 km tak mniej więcej robicie czy lepiej dużo wcześniej???
Itd, itp..
Jest jakiś specu od tych silników w okolicach Warszawy czy tylko Bydgoszcz?

Re: 3.0 DTI czy to aż tak wielka kupa?

PostNapisane: 05 gru 2018, 18:53
przez pocieszny
przedewszytkim olej odpowiednich parametrów i pilnowanie oleju, kup sobie na zapas czujnik ciśnienia na listwie, bo on czasem unieruchamia auto, (była gdzieś też instrukcja obrazkowa jak czujnik "oszukać" tyle że wtedy dostaje że ma non stop max ciśnienie na listwie
obsaty wtrysków, podkładki, raz na jakiś czas profilaktycznie wymienić, reszta jak w każdym montku :)2
aaa no i nie dawać do roboty komuś kto się będzie uczył na Twoim aucie, zbyt wielu ludzi przez to zraziło się do tego silnika

Re: 3.0 DTI czy to aż tak wielka kupa?

PostNapisane: 05 gru 2018, 23:54
przez Pawel78
Podziękował :)

PS dziś przy kickdownie na śliskim wyskoczył mi 3 bieg (automat) i chyba jakiś tryb awaryjny się włączył
Po „restarcie” wróciło do normy - ciekawe jak się temat rozwinie...

Re: 3.0 DTI czy to aż tak wielka kupa?

PostNapisane: 06 gru 2018, 02:35
przez pocieszny
olej wymień z filtrem

Re: 3.0 DTI czy to aż tak wielka kupa?

PostNapisane: 06 gru 2018, 08:31
przez Pawel78
Tak, tak ja zawsze jak olej to i filtr ;)

A to dziwne „zblokowanie” to chyba od niesprawnego TOD (czasem mruga CHECK, auto nie pali się na stałe)
Miałem wciśnięte 4WD ale pewnie niezalaczylo się poprawnie, poszedł uslizg i pewni się coś pomerdało..
Dzisiaj jechał bez problemu, wszystkie biegi znowu wchodzą płynnie

Sorry że tak zanudzam ale autko bardzo mi się podoba, mam go od kilku dni więc jeszcze na wszystko zwracam uwagę :shock:

Re: 3.0 DTI czy to aż tak wielka kupa?

PostNapisane: 08 gru 2018, 22:29
przez Pawel78
acha i filtry oleju - zawsze wymieniacie obydwa? teoretycznie w manualu napisane jest że ten na pompie "bezobsługowy" - wymiana co 200k km
???

Re: 3.0 DTI czy to aż tak wielka kupa?

PostNapisane: 17 gru 2018, 15:08
przez Pawel78
chodził chodził... zgasł w trakcie jazdy i juz nie odpalił.. (3.0 TD; 2001)
łudzę się że to brak paliwa bo zauważyłem że wskazówka "zacięła się" na 1/6 baku i nie opada nawet po odłączeniu zapłonu
a że nie jeździła tylko jedna osoba trudno potwierdzić czy nie było sucho w baku...
zgasł jak jechałem z lekkiej górki i przyhamowałem (czyli resztka paliwa mogła się bujnąć do przodu)

po dolaniu paliwa dalej nic ale może coś się zapowietrzyło :?: :?: :?:

kręci normalnie, checki się nie zapaliły (gasną po przekręceniu stacyjki), nic nie dzwoni w silniku przy kręceniu... może się upiecze :?

Re: 3.0 DTI czy to aż tak wielka kupa?

PostNapisane: 17 gru 2018, 23:45
przez PiotrR
Nie wiem czy 3.0 ma ręczną pompę paliwa. Jak zdarzyło mi się wyjeździć do końca paliwo w cytrynie 1.9 TD to musiałem poluzować przewody paliwowe na wtryskach i pompować ręcznie aż przelałem wszystkie . Wtedy odpaliła.

Re: 3.0 DTI czy to aż tak wielka kupa?

PostNapisane: 18 gru 2018, 00:25
przez Pawel78
chyba nie ma, a przynajmniej ja jej nie znalazłem ;)
jutro mechanik ma do niego zajrzeć - wg teoretycznych kalkulacji to niby jeszcze trochę paliwa mogło być... :?: :?:
ale może paliwo nie dochodzi bo zassało jakiś syf z baku (trochę stał z prawie pustym bakiem potem zalałem i nie zdążyłem wymienić filtra paliwa itd..)

Jak ten czujnik na listwie padnie to jakie są objawy?? Pracuje nierówno czy wogole? Pali się jakiś check?

Re: 3.0 DTI czy to aż tak wielka kupa?

PostNapisane: 05 sty 2019, 21:26
przez leleb5
Pawel78 napisał(a):chodził chodził... zgasł w trakcie jazdy i juz nie odpalił.. (3.0 TD; 2001)
łudzę się że to brak paliwa bo zauważyłem że wskazówka "zacięła się" na 1/6 baku i nie opada nawet po odłączeniu zapłonu
a że nie jeździła tylko jedna osoba trudno potwierdzić czy nie było sucho w baku...
zgasł jak jechałem z lekkiej górki i przyhamowałem (czyli resztka paliwa mogła się bujnąć do przodu)

po dolaniu paliwa dalej nic ale może coś się zapowietrzyło :?: :?: :?:

kręci normalnie, checki się nie zapaliły (gasną po przekręceniu stacyjki), nic nie dzwoni w silniku przy kręceniu... może się upiecze :?


Sprawdź czy przypadkiem nie masz odłamanego uchwytu od smoka oleju. Uchwyty pękają i smok spada do miski.
Zwalaj miskę kontrola smoków oraz wymiana uszczelniaczy na smokach.