Strona 1 z 1

Nowy silnik do 3.0

PostNapisane: 04 gru 2018, 10:40
przez kasia_pilch
Koledzy, jeżdzę isuzu trooperem z 2000 roku z 3 litrowym dieslem i automatem. Zatarł mi się silnik i teraz zastanawiam się co robić, mam 2 pomysły na swap i mechanika, który sie podejmnie rozważam trudny projekt wsadzenia 3.2 v6 i pytanie czy skrzynia z 3.0 automat będzie robić? wiadomo, że pewnie mocowania silnika, elektronik układ wydechowy, wyszystko do zmiany i drugi pomysł włożenie 3.1. Doradźcie coś.

Kaska

Re: Nowy silnik do 3.0

PostNapisane: 04 gru 2018, 14:40
przez pocieszny
co tam masz za skrzynie? asina czy GM? ogólnie problem będzie z sygnałami dla skrzyni biegów, z tego co pomne to w nowszym trooperze w dieslu z automatem są inne przełorzenia niż w całej reszcie (może się okazać że będzie jeździł zawrotnie szybko ale niepod górę :)21 )

jeśli chodzi o 3,2V6, to mocowanie silnika to najmniejszy problem, elektryka będzie niezłym koszmarkiem w tym aucie, choćby taki mały problem jak obrotomierz, który jest też potrzebny do automata, i cała masa pierdół
to chyba najgorszy wariant przekładania silnika... choć nie mówie że się nie da ;)

Re: Nowy silnik do 3.0

PostNapisane: 04 gru 2018, 16:01
przez Jake
Swap na 3.2 ma potencjał, ale tutaj polecałbym nie tyle kupic silnik, co kompletnego rozbitego 3.2 po dachowaniu etc.
Bo wtedy to bedzie bardziej swap budy, zachowujac gotowa instalacje elektryczna benzyniaka.
Inaczej pierdzielenia bedzie od wuja. Podłaczałem wczoraj lampy dalekosiezne i dzienne w trooperze, i samo to zajałe mi z 4-5h, zeby odkrecic wszystko wokol skrzynki bezpiecznikow, dotac sie do srodka, zidentyfikowac obwody, podokladac bezpieczniki, powpinac sie w konkretne miejsca istniejacych ukladów. Swoja droga bylem niemile zaskoczony jaki fabrycznie jest tam w srodku burdel i kłebowisko kabli. Niepopisali sie inzynierowie Isuzu...

Re: Nowy silnik do 3.0

PostNapisane: 04 gru 2018, 16:22
przez kasia_pilch
To mnie nieźle nastraszyliście..., a swap na 3.1 zamiast 3.0 do automata?
moze jeszcze warto rozważyć kupno anglika i przełożenie mojej deski a reszte na cześci co myślici? szukam opcji która najmniej zaboli i będzie najtrwalsza..

Re: Nowy silnik do 3.0

PostNapisane: 04 gru 2018, 16:24
przez kasia_pilch
skrzynia aisin

Re: Nowy silnik do 3.0

PostNapisane: 04 gru 2018, 18:38
przez pocieszny
to 3,2 nie przełożysz ze sterowaniem P&P, w trooperze 3,2 chodzi z GM trzeba by było szukać kompletu ze skrzynią ( cio nie do końca ma sens)
3,1 znowu to inne sterowanie silnika, czysto mechaniczne, tyle że też ma skrzynke aisina (być może nawet tą samą trzeba by popatrzeć na oznaczenia) i w teorii łatwiej te silniki zamienić, BTW wiesz że spadek ze 160 na 115 boli i to bardzo? :)21 pytanie czy nie rozsądniej zreanimować Twoje 3.0

Re: Nowy silnik do 3.0

PostNapisane: 05 gru 2018, 03:25
przez Jake
Swap niestety ma to do siebie, ze im bardziej zaawansowany technicznie silnik i wiecej elektroniki tym trudniejszy i bardziej upierdliwy sie staje. Wszystko na wszystko da sie przeswapowac, to oczywiscie nierzadko otwiera droge do lepszych osiagow, trwalszej jednostki czy silnikow niedostepnych w danym modelu/roczniku/danej marce. Ale trzeba pamietac, ze jest swap i swap. Tu zwykle jesli samemu nie jest sie uzdolnionym elektromechanikiem-amatorem z zapleczem to mozna zrobic albo dobrze i drogo albo tanio, ale.... z efektów koncowych mozemy byc mniej lub bardziej zadowoleni.
Swap na benzyniaka jest fajny w kontekscie wiekszej mocy, tanszej jazdy na LPG itd. Ale 6VD1/6VE1 (3.2/3.5) to sa silniki oparte na sterowaniu elektronicznym. Do przeszczepu jest komputer, czujniki z całym okablowaniem, trzeba to pożenić wszystko z innymi modułami jak sterowniki ABS/TOD(jesli jest)/Poduszek itd., wpiąc sie w zegary, czujniki przy pedałach, skrzyni, linie OBD2 etc. Jesli to nie zostanie fachowo zrobione, moze sie okazac ze silnik bedize pracował, auto bedzie jezdzic, ale nie wszystko bedzie dzialac tak jak nalezy. Mi po prostym swapie z 2.5TDS na 3.1 robionym przez domoroslego dłubacza garazowego wychodziło mnostwo nieprzyjemnych kwiatków.
Swap na 3.1 jest swapem znacznie prostszym, bo 4JG2 wymaga do pełni szczescia 7 kabli. Rozruch, ładowanie, grzanie świec żarowych, elektrozaworek na pompie wtryskowej, czujnik cisnienia, temperatury i obrotów na zegary. Łatwiej powycinac stare wiazki i zalozyc mechaniczna linke gazu niz zmieniac jedna na drugie ;) Skrzynia od 3.0 fizycznie spasuje, moze jak najbardziej zostać, nie umiem za to powiedziec, czy jest jakakolwiek szansa przekonac komputer sterujacy skrzynia do wspolpracy z silnikiem bez zadnej elektroniki.

Jesli bylas dotychczas zadowolona z tego auta a rama/karoseria i reszta układów jest w dobrym stanie moze warto rozwazyc naprawe silnika? lub wymiane na taki sam? Jesli nie jestes szczegolnie przywiazana do auta lub jest w nienajlepszej kondycji, taniej i pewniej moze wyjsc sprzedajac je w takim stanie w jakim jest i kupujac inny egzemplarz np. z 3.5.
Swap, o ile nie robimy go sami, wbrew pozorom nie jest wcale najtansza ani najszybsza opcja.

Re: Nowy silnik do 3.0

PostNapisane: 05 gru 2018, 10:50
przez Quentil
Remontować obecny lub kupić używkę prze serwisować i zamontować. Będzie nie tylko robiło ale również będzie tańsze w przeciwieństwie do kombinacji alpejskich.

Nie zdziwiłbym się gdyby obecny silnik zatarł się z powodu rozrzedzenia oleju lub nieszczelnego smoka :roll:

Re: Nowy silnik do 3.0

PostNapisane: 05 gru 2018, 11:06
przez kasia_pilch
Bardzo Wam dziekuje za wszelkie porady naprawde jestem pod wrazeniem wiedzy:) ja zawsze chciałam benzyne więc pewnie sie zdecyduje na sprzedaż i poszukam 3.2 v6 muszę mieć koniecznie automat, cos sie pewnie trafi predzej czy pozniej:) myslicie ze to dobry wybór? automat w tym modelu jest ok? szkoda tylko ze to bedzie starsza buda.

Re: Nowy silnik do 3.0

PostNapisane: 05 gru 2018, 11:49
przez mcgiver
swap jest dobry jak się samemu jest w stanie wszystko ogarnąć , w innym wypadku to albo worek kasy albo druciarnia.
wyremontuj lub wymień silnik albo zmień auto na PB
co do starej budy to do 1,5tyś zł można zrobić podmiankę na nowe graty tak ze to akurat nie jest duzy wydatek , tylko pytanie po co ? też miałem robić podmianę całego przodu ale zrezygnowałem bo stwierdziłem że ten nowy przód jest taki za bardzo uczesany , a stary wygląda bardziej zadziornie. co prawda zderzak wymieniłem na nowszy model , jeszcze poszerzenia będę montował z nowego ale reszta zostaje ;) co do automata to nie pomogę bo nie miałem jeszcze samochodu z taką skrzynią , aczkolwiek czasami chodzi mi pogłowie, nie koniecznie w montku ...

Re: Nowy silnik do 3.0

PostNapisane: 05 gru 2018, 13:08
przez Jake
Kasia: Automat znajdziesz bez problemu, w benzyniakach bywały dosc czesto, tak w starszych 3.2 jak i nowszych 3.5. Zawsze mozesz poszukać 3.5V6 - jest i benzyna i mocniejszy i nowa buda, jesli bardziej taka Ci sie podoba. (Ja na przyklad stanowczo wolałem starą)
np. taki:
https://www.otomoto.pl/oferta/opel-mont ... ByfV6.html?
Nie zebym znał albo polecał ten egzemplarz, nic o nim nie wiem, to tylko w formie przykładu.

Re: Nowy silnik do 3.0

PostNapisane: 05 gru 2018, 14:18
przez andrzej1606
mcgiver napisał(a):swap jest dobry jak się samemu jest w stanie wszystko ogarnąć , w innym wypadku to albo worek kasy albo druciarnia.
wyremontuj lub wymień silnik albo zmień auto na PB
co do starej budy to do 1,5tyś zł można zrobić podmiankę na nowe graty tak ze to akurat nie jest duzy wydatek , tylko pytanie po co ? też miałem robić podmianę całego przodu ale zrezygnowałem bo stwierdziłem że ten nowy przód jest taki za bardzo uczesany , a stary wygląda bardziej zadziornie. co prawda zderzak wymieniłem na nowszy model , jeszcze poszerzenia będę montował z nowego ale reszta zostaje ;) co do automata to nie pomogę bo nie miałem jeszcze samochodu z taką skrzynią , aczkolwiek czasami chodzi mi pogłowie, nie koniecznie w montku ...


Właśnie jestem na etapie dużego remontu auta. Jak już pisałem jestem jeszcze mocno zielony, a Ty piszesz o poszerzeniach z nowej budy do starej.
Jak można byłoby je przenieść ? Są rozbieralne, czy należy wyciąć i wspawać do swojego ? Oczywiście domyślam się, że potrzebny jest do tego nowy zderzak przód ?
Czy z tyłem jest tak samo ?

Re: Nowy silnik do 3.0

PostNapisane: 05 gru 2018, 14:49
przez mcgiver
to są nakładki plastikowe
bez problemu demontujesz z nowego i montujesz na starym tyle ze w komplecie z nakładkami progowymi ponieważ stare nakładki mają inne chlapacze i nie zgrają się z nowymi poszerzeniami błotników, przedni zderzak też musisz wymienić na nowy żeby to wyglądało , własnie jestem na etapie kompletowania .
co do tylnego to nie jestem pewny , trzeba wygoglować jakieś fotki.

Re: Nowy silnik do 3.0

PostNapisane: 05 gru 2018, 18:23
przez andrzej1606
Po 98 roku dołożyli poszerzenia progów, bo one mają większy rozstaw kół (szerszy most). Dobrze kumam ?
Da się zdobyć takie poszerzenia od poliftowego RSa ?

Re: Nowy silnik do 3.0

PostNapisane: 05 gru 2018, 18:48
przez pocieszny
da ale ogólnie jest to bezsens, tylko gnije pod tym, jesli koła wystają załóż poszerzenie z gumy , jest estetyczne i nie gnije tak auto pod nimi :)2
a co do swapu i automatów
w bezynach jest automat GM ni jest tak wytrzymały jak ten w dieslach, montowano go też do osobówek na przykład BMW więc szału z trwałościa bym się nie spodziewał, aczkolwiek jest prosty w serwisowaniu i jak na automat w miare tani :)2
z tych wszystkich opcji jeśli masz auto które odpowiada Ci to remontuj silnik (wstaw "nowy") a jak coś się nei podoba kup benzyne i po sprawie :)2 ;)

Re: Nowy silnik do 3.0

PostNapisane: 05 gru 2018, 20:28
przez andrzej1606
kasia_pilch napisał(a):Koledzy, jeżdzę isuzu trooperem z 2000 roku z 3 litrowym dieslem i automatem. Zatarł mi się silnik i teraz zastanawiam się co robić, mam 2 pomysły na swap i mechanika, który sie podejmnie rozważam trudny projekt wsadzenia 3.2 v6 i pytanie czy skrzynia z 3.0 automat będzie robić? wiadomo, że pewnie mocowania silnika, elektronik układ wydechowy, wyszystko do zmiany i drugi pomysł włożenie 3.1. Doradźcie coś.

Kaska


Znalazłem ciekawą ofertę. Może Ci się przyda. Gdyby był krótki, to sam bym go, chyba łyknął.
https://www.facebook.com/search/str/osc ... SEARCH_BOX

Re: Nowy silnik do 3.0

PostNapisane: 06 gru 2018, 09:50
przez gus
Zdarzaly się oryginalne wersje 3.1 z automatem, to była jeszcze inne skrzynia??

Re: Nowy silnik do 3.0

PostNapisane: 07 gru 2018, 02:27
przez Jake
andrzej1606 napisał(a): Właśnie jestem na etapie dużego remontu auta. Jak już pisałem jestem jeszcze mocno zielony, a Ty piszesz o poszerzeniach z nowej budy do starej.
Jak można byłoby je przenieść ? Są rozbieralne, czy należy wyciąć i wspawać do swojego ? Oczywiście domyślam się, że potrzebny jest do tego nowy zderzak przód ?
Czy z tyłem jest tak samo ?

Zderzaki to jedno, poszerzenia to drugie, a listwy na progach to trzecie.
Plastikowe listwy na progach ma prawie kazdy fabryczny Trooper, w starszych rocznikach tez. - Nie rozumiem sensu ich istnienia.
Poszerzenia w starych wystepowaly rzadko, albo bywały. W nowszych (>98) sa praktycznie standardem z wyjatkiem gołych wersji. I sa nastepstwem zwiekszonego rozstawu mostów. Mozna je z powodzeniem zalozyc do modelu 92-97. Wszystko pasuje, tylko musisz w blotnikach nawiercic odpowiednie otwory. Zderzaki sa zamienne, mozesz tez je wymienic, ale nie musisz. Nowe zderzaki tez sa tej samej szerokosci co stare, do nich tez sa dokladki poszerzajace dopasowujace do poszerzonych nadkoli.
andrzej1606 napisał(a):Znalazłem ciekawą ofertę. Może Ci się przyda. Gdyby był krótki, to sam bym go, chyba łyknął.
https://www.facebook.com/search/str/osc ... SEARCH_BOX

"This page isn't available
The link you followed may be broken, or the page may have been removed."
gus napisał(a):Zdarzaly się oryginalne wersje 3.1 z automatem, to była jeszcze inne skrzynia??

Tez sie nad tym zastanawiałem. Dzwony 3.0 i 3.1 maja takie same, ale manualne skrzynie sa rozne. Ciekawe jak z automatami. W ogole ile było rodzajów skrzyn automatycznych w Trooperach 92-02?

Re: Nowy silnik do 3.0

PostNapisane: 07 gru 2018, 08:57
przez pocieszny
skrzynia może i ta sama ale na pewno inne sterowanie