Skrzynia automat do 3.5

Isuzu Trooper/Bighorn, Opel Monterey, Holden Jackaroo, Honda Horizon, Acura SLX

Re: Skrzynia automat do 3.5

Postprzez pocieszny » 11 mar 2019, 01:47

a po co? bierzesz skrzynie Aisina z Toyoty i teruktor pasujący do skrzyni, jest ich kilka jak stryjenka życzy
tak jak mówie problem jest w tym że nie ma czym tego wysterować
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Skrzynia automat do 3.5

Postprzez Jake » 25 mar 2019, 21:08

Legend napisał(a):pewnie jest jakiś wzór gdzie podstawia sie zmienne aby wyliczyć właściwe przełożenie i to w taki sposób aby poskładąc auto z "dobrych klocków"

czyli nawet jeśłi zostawić silnik 3,5 to skrzynia z czegoś innego a reduktor...robur? Zresztą ta skrzynia to pewnie umrze szybko przy 35-37 calach. Jak ona na asfalcie zdycha.

Lub najłatwiej..mosty z GU?

Pamiętam, że na forum był chyba Monterey na patrolu, ktoś ma foty lub link bo nie potrafię się dokopać do tematu.

Ten poniżej mnie "natchnął" :)

Tu masz Trooper na Patrolu:
viewtopic.php?f=34&t=3529&hilit=na+patrolu
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4193
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Skrzynia automat do 3.5

Postprzez mcgiver » 04 gru 2021, 12:13

niedzwiedz napisał(a):Możliwe, ze panele były instalowane zamieniane zależny na jaki rynek było auto?

ile żeżby jest z podmianą takiego panela? czy to trzeba podmeniać całą klimę czy sam panel ? pytam bo w niebieskim(98rok) mam stary panel a w bordowym(2000) klimatronik i chciałbym to zaadoptować do niebieskiego...???
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Skrzynia automat do 3.5

Postprzez Quentil » 07 gru 2021, 13:21

Jest temat na forum o podmiance zwykłej klimy na automat, oprócz panelu jeszcze serwomechanizmy trzeba.
6VE1...
Quentil
 
Posty: 991
Dołączył(a): 26 paź 2012, 22:07
Lokalizacja: Puławy / Lublin

Re: Skrzynia automat do 3.5

Postprzez Jake » 07 gru 2021, 13:25

I wiazke. Plus tam prawdopodobnie bedzie minimum dwa dodatkowe czujniki, od temp powietrza na zewnatrz auta i temp. w srodku kabiny (ten drugi moze byc zabudowany wewnatrz panelu).
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4193
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Skrzynia automat do 3.5

Postprzez mcgiver » 07 gru 2021, 18:14

gdzie są te serwa? da się to ogarnąć bez rozwalania całego kokpitu?
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Skrzynia automat do 3.5

Postprzez Quentil » 07 gru 2021, 18:58

Znalazłem ten temat http://trooper4x4.pl/forum/viewtopic.php?t=5658, ale nie chce mi się go przeglądać :)21
6VE1...
Quentil
 
Posty: 991
Dołączył(a): 26 paź 2012, 22:07
Lokalizacja: Puławy / Lublin

Re: Skrzynia automat do 3.5

Postprzez mcgiver » 07 gru 2021, 19:18

Quentil napisał(a):Znalazłem ten temat http://trooper4x4.pl/forum/viewtopic.php?t=5658, ale nie chce mi się go przeglądać :)21

dzięki :)2
poczytałem opis z grubsza .
po fotkach widzę że wpizdu roboty , raczej sobie to odpuszczę , chociaż muszę to przemyśleć ;) , na razie są inne priorytety
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Skrzynia automat do 3.5

Postprzez Jake » 07 gru 2021, 20:54

mcgiver napisał(a):gdzie są te serwa? da się to ogarnąć bez rozwalania całego kokpitu?

Zapomnij, obudowa nagrzewnicy to jeden z najpodlejszych elementów do wyciągania w tym aucie. Ale warto graty zachowac przed sprzedaniem/oddaniem/zezlomowanie/wysadzeniem w powietrze budy po angliku. Jak bedziesz musial kiedys zedrzec deske bo nagrzewnica bedzie wymagac wymiany, albo cos innego sie postanowi zesrac to przy okazji zamontujesz.
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4193
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Skrzynia automat do 3.5

Postprzez oliwerski » 20 mar 2023, 22:08

Cześć, ktoś przerabiał w końcu zmianę skrzyni na tą z omegi albo ma jakiś inny pomysł na automat? Graty do przekładki na manuala są albo niedostępne albo osiągają chore ceny. Pacjent to opel frontera b 3.2 (6vd1). U mnie cieknie spod uszczelki pompy i już dwie były wsadzone nowe i dalej cieknie. Nawet pompa była już zmieniona. Do tego nie zawsze chce redukować z 4 na 3 i trochę muli auto
oliwerski
 
Posty: 2
Dołączył(a): 20 mar 2023, 21:37

Re: Skrzynia automat do 3.5

Postprzez Jake » 20 mar 2023, 22:21

Nie no rzeczywisci trudno dostepne... 5minut szukania na olx:
https://www.otomoto.pl/oferta/opel-fron ... FmM1M.html

Nie wsadzisz skrzyni z Omegi bo to calkiem co innego.
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4193
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Skrzynia automat do 3.5

Postprzez oliwerski » 21 mar 2023, 22:09

Skrzynia może tak, resztę gratów do przekladki trzeba kompletować i wychodzi drogo.
oliwerski
 
Posty: 2
Dołączył(a): 20 mar 2023, 21:37

Re: Skrzynia automat do 3.5

Postprzez Jake » 21 mar 2023, 22:36

Ale co to jest "reszta gratow"? Pedal sprzegla? Wysprzeglik? Toz to sa groszowe sprawy. Moze byc od 2.2, czy to benzyny czy diesla.

Klopotem faktycznie jest to, ze ECU przy MT jest inne niz przy AT. Idealnie - jest go wymienic, ale nawet bez zmiany - auto bedzie dzialac.

Natomiast skrzyni nie-od-frontery nie wysterujesz fabrycznym sterownikiem = nie bedzie dzialac w ogole.

GM 4L30-E to niestety lipa i albo droga i nie zawsze skuteczna naprawa - albo swap na manuala. Rozsadnych budzetowo innych opcji nie ma.

Wiadomo ze mozna spiac "wszystko ze wszystkim", ale raczej nikt nie bedzie standalone do Frontery zakladac.
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4193
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Skrzynia automat do 3.5

Postprzez Legend » 24 mar 2023, 01:07

oo jaki fajny temacik.

Jake wszystko spoko, tyle, że ta skrzynia to krótkie MUA a 4l30e jest ługa i robi się ten sam temat co u mnie czyli musi szukać AR-5 z Monterey 3,5 bo skrzynia z Forty będzie za krótka i nie spasi pod belkę - takie jest moje zdanie niepoparte niczym-domysł oparty na teorii w Montereyu.

Ja kupiłemdrugą skrzynię i też jest ipa - nie wywala błędów a ma tylko 1 i wsteczny...NOSZ qrwa.....
V6
Avatar użytkownika
Legend
 
Posty: 1387
Dołączył(a): 09 lut 2013, 20:47

Re: Skrzynia automat do 3.5

Postprzez Jake » 24 mar 2023, 11:20

Akurat w temacie Frontery nie jestem biegly, wiem ze skrzynie sa podobne do naszych, ale nie identyczne.
Wiesz, przesuniecie belki to jest pikus - Ty nie chciales bo zalezy Ci na nieintegrowaniu w rame i oryginalnosc, ale dla przecietnego uzytkownika to nie stanowi zadnego problemu.
No niestety Isuzu dal dupy wsadzajac automat GM do benzyny, naprawde totalnie tego nie rozumiem... czemu nie dali tej samej niezajebliwej skrzyni Aisina co szla do diesla... :roll:
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4193
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Poprzednia strona

Powrót do 1998-2002

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

cron