Strona 2 z 3

Re: Skrzynia automat do 3.5

PostNapisane: 07 lut 2019, 14:06
przez Jake
niedzwiedz napisał(a):
Michał4x4 napisał(a):Ten samochód co najmniej od pół roku jest sprzedawany, jak nie dłużej


To ogłoszenie pamiętam z sierpnia 2018, sprzedający chciał 10'900 o ile mnie pamięć nie myli.

Zwróćcie uwagę na panel od klimy. Jest to isuzu a panel taki jak w oplu ?

A co to jest panel od isuzu?

Re: Skrzynia automat do 3.5

PostNapisane: 07 lut 2019, 14:53
przez niedzwiedz
Możliwe, ze panele były instalowane zamieniane zależny na jaki rynek było auto?

Re: Skrzynia automat do 3.5

PostNapisane: 07 lut 2019, 21:50
przez leleb5
Panel klimatyzacji był manualny lub climatronic. To wszystko zależało od rynku i roku produkcji.
Były też panele klimatyzacji z wyświetlaczem także w wersji 92-98.

Re: Skrzynia automat do 3.5

PostNapisane: 08 lut 2019, 00:05
przez mcgiver
w tych tematach zawsze były różne teorie spiskowe :)21 .
w sumie śledząc podobne tematy wcale mnie to nie dziwi bo przoduje przeświadczenie ,że jak auto nie kosztuje 15tyś w zwyż to jest nic nie wartym szrotem :lol:
pomijam oferty samochodów w stanie agonalnym , (agonia to jest dla mnie przerdzewiały i ogólnie zmęczony życiem trup) ewentualnie coś przekombinowane ,ale co do reszty to mam na ten temat swoje zdanie .

Re: Skrzynia automat do 3.5

PostNapisane: 08 lut 2019, 02:29
przez Quentil
Panele klimy zależą od wyposażenia, a nie znaczka.

Re: Skrzynia automat do 3.5

PostNapisane: 08 lut 2019, 22:23
przez Jake
Quentil napisał(a):Panele klimy zależą od wyposażenia, a nie znaczka.

Dokładnie. Jeden jest od wersji z manualna klima, drugi od climatronica. Paneli od Climatronica były dwie wersje. O dziwno wyswietlacz był w starszej xD

Re: Skrzynia automat do 3.5

PostNapisane: 08 lut 2019, 22:45
przez pocieszny
Pawel78 napisał(a):kurde jak bym sie troche znał i miał luźnej kaski to chyba przełożyłbym automat ze swojego (bo chyba 3.0TD jest ta sama??)

nie w 3.0 jest aisin w 3,5 jest GM i to któryś z tych słabszych (występuje też w BMW)
wszystko w GM jest inne dlatego nie przekłada się skrzyni między beną a dieslem,
a szkoda bo w aisinie wszytko jest jak klocki lego, masz skrzynie do niej dobierasz sterownik a do skrzyni możesz sobie dokręcić dzwon jaki chcesz reduktor jaki chcesz, wyjście na prawą na lewo PTO jak stryjenka życzy ;)

a auto samo w sobie nie jest takie super jak się zdaje, widziałem je przed wakacjami jak przyjechało :)21 ;)

Re: Skrzynia automat do 3.5

PostNapisane: 09 lut 2019, 03:41
przez mcgiver
pocieszny napisał(a):a auto samo w sobie nie jest takie super jak się zdaje, widziałem je przed wakacjami jak przyjechało :)21 ;)

proszę o konkrety bo szczerze mówiąc rozważam kupno tego samochodu

Re: Skrzynia automat do 3.5

PostNapisane: 09 lut 2019, 10:24
przez Jake
pocieszny napisał(a):
Pawel78 napisał(a):kurde jak bym sie troche znał i miał luźnej kaski to chyba przełożyłbym automat ze swojego (bo chyba 3.0TD jest ta sama??)

nie w 3.0 jest aisin w 3,5 jest GM i to któryś z tych słabszych (występuje też w BMW)
wszystko w GM jest inne dlatego nie przekłada się skrzyni między beną a dieslem,
a szkoda bo w aisinie wszytko jest jak klocki lego, masz skrzynie do niej dobierasz sterownik a do skrzyni możesz sobie dokręcić dzwon jaki chcesz reduktor jaki chcesz, wyjście na prawą na lewo PTO jak stryjenka życzy ;)

a auto samo w sobie nie jest takie super jak się zdaje, widziałem je przed wakacjami jak przyjechało :)21 ;)

4L30-E to porazka w 3.2/3.5, naprawde nie rozumiem dlaczego nie uzyli skrzyni Aisina. Ciekawe czy przekladka z diesla do beny była by mozliwa, w sesnsie, czy istnieje sterownik ktory by to ogarnął.

Re: Skrzynia automat do 3.5

PostNapisane: 09 lut 2019, 11:14
przez mcgiver
ale kto powiedział że trzeba zostać przy automacie?
przekładka na manuala i cześć pieśni :)2

Re: Skrzynia automat do 3.5

PostNapisane: 09 lut 2019, 20:16
przez pocieszny
automat to automat, wygoda i takie tam
a co do auta samego w sobie, stał u Lolka przez chyba 2 miesiące, niby miał być naprawiany potem nie miał być, gdyby to auto było fajne i naprawa miała by się skończyć na "podmianie" automatu to któryś z chłopaków z warsztatu dawno by tym autemjeździł, rozmawiałem z kilkoma osobami które były zainteresowane kupnem i sobie odpuściły, nie pomne co było bo zainteresowany kupnem nie byłem :)21

Re: Skrzynia automat do 3.5

PostNapisane: 11 lut 2019, 11:06
przez mcgiver
pocieszny napisał(a):automat to automat, wygoda i takie tam
a co do auta samego w sobie, stał u Lolka przez chyba 2 miesiące, niby miał być naprawiany potem nie miał być, gdyby to auto było fajne i naprawa miała by się skończyć na "podmianie" automatu to któryś z chłopaków z warsztatu dawno by tym autemjeździł, rozmawiałem z kilkoma osobami które były zainteresowane kupnem i sobie odpuściły, nie pomne co było bo zainteresowany kupnem nie byłem :)21

mój też stał na olx kilka tygodni i pojechałem po niego 250km do Piotrkowa Trybunalskiego ze sztywnym holem bo instalacja lpg była zepsuta ,silnik miał być do remontu (co najmniej uszczelka pod głowicą :)21 ) , sprzęgło do wymiany.
już po tranzakcji lpg uruchomiłem na oczach sprzedającego bo wcześniej nie pozwolił grzebać :lol: (mimo wcześniejszego przeświadczenia sprzedawcy awaria polegała tylko na uszkodzonym termiku parownika wiec wystarczyło zmostkować :)2 ) i pojechałem na kołach do domu , a sprzęgło po kupnie udało mi się wyregulować i wymieniłem go dopiero po 3 latach 50 tyś km później przy okazji remontu silnika .
tak że czasami przy zakupie trzeba mieć jaja :)21 .
a tak przy okazji to ten sztywny hol wykonałem 2 lata wcześniej specjalnie pod holowanie przez brata za Viwarem ponad 300km (Strzegom-Żywiec) jak pojechałem po bmw kabrio bez silnika i skrzyni (poprzedni karkołomny zakup) :)21 . tak że bez silnika i notabene bez hamulców wtedy już jechałem 120 km/h , doznania bezcenne :)2 , fajki nie mogłem zapalić bo tak wiało :)21

Re: Skrzynia automat do 3.5

PostNapisane: 11 lut 2019, 23:35
przez PiotrR
Hol masz trójkąt czy prosty dyszel :?:

Re: Skrzynia automat do 3.5

PostNapisane: 11 lut 2019, 23:49
przez mcgiver
prosty dyszel teleskopowy dwuczęściowy z profili 40x40 i 50x50 z rożną kombinacją otworów , pod mocowanie na hak lub na oko holownicze długi prawie 3metry . własna produkcja :)2
jak potrzebuje to sciagam końcówke z przyczepy i montuje do tego dyszla.
leży gdzieś w gratach zardzewiały , ale kiedyś sobie zrobie teleskopowy składany i ocynkuję żeby nie był dłuższy niż 100cm w stanie złozonym i kupię stricte pod niego końcówke na hak.
zajebisty patent do holowania samochodu który kompletnie nie ma hamulców i mozna zapierdalać bez obawy że grat wjedzie w dupę holownikowi :)2

Re: Skrzynia automat do 3.5

PostNapisane: 11 lut 2019, 23:50
przez Jake
mcgiver napisał(a):prosty dyszel teleskopowy dwuczęściowy z profili 40x40 i 50x50 z rożną kombinacją otworów , pod mocowanie na hak lub na oko holownicze. własna produkcja :)2
jak potrzebuje to sciagam końcówke z przyczepy i montuje do tego dyszla.
leży gdzieś w gratach zardzewiały , ale kiedyś sobie zrobie teleskopowy składany i ocynkuję żeby nie był dłuższy niż 100cm i kupię stricte pod niego końcówke na hak.
zajebisty patent do holowania samochodu który kompletnie nie ma hamulców i mozna zapierdalać bez obawy że grat wjedzie w dupę holownikowi :)2

Jak zaczepic to do holownika to ta prostsza czesc rozwiazania, a jak zaczepiasz to do auta holowanego?

Re: Skrzynia automat do 3.5

PostNapisane: 12 lut 2019, 00:42
przez mcgiver
Jake napisał(a):
mcgiver napisał(a):prosty dyszel teleskopowy dwuczęściowy z profili 40x40 i 50x50 z rożną kombinacją otworów , pod mocowanie na hak lub na oko holownicze. własna produkcja :)2
jak potrzebuje to sciagam końcówke z przyczepy i montuje do tego dyszla.
leży gdzieś w gratach zardzewiały , ale kiedyś sobie zrobie teleskopowy składany i ocynkuję żeby nie był dłuższy niż 100cm i kupię stricte pod niego końcówke na hak.
zajebisty patent do holowania samochodu który kompletnie nie ma hamulców i mozna zapierdalać bez obawy że grat wjedzie w dupę holownikowi :)2

Jak zaczepic to do holownika to ta prostsza czesc rozwiazania, a jak zaczepiasz to do auta holowanego?

patent prosty że aż głupio :)2 wyobraż sobie z przodu przekrój profila 50x50 ; boki wyciete po 40mm a góra i dół przewiercone na wylot z 20-25mm od górnej i dolnej krawędzi .
wkładasz oko holowanego trupa i przekładasz srubę m12 z góry na dół i skręcasz nakrętką , najlepiej samokontrujacą i najlepiej przez grubą gumową wkładke.
nakrętka samokontrujaca zapobiega niekontrolowanemu rozkręceniu się złącza a gumowa wkładka zapewnia jakiś tam komfort akustyczny przy zmianie obciążenia.
połączenie jest raczej uniwersalne dla różnego rodzaju wystajacych oczek holowniczych lub tych wkręcanych załaczonych w wyposarzeniu ,ale oczywiście można dopracować merytorycznie pod inne bardziej wymagające mocowania.
a ta śruba to chyba 16 ale już dokładnie nie pamiętam w każdym razie dwa lata temu holowałem kilkanaście kilometrów bratowego LT35 z plandeką i kurnikiem i z jakimś tam niewielkim ładunkiem a to troche waży :)21 myslę że z 2700kg było na haku , mysłałem że wykończe czołga wtedy ,nawet kilka podjazdów było do pokonania ; kopcił i nie miał mocy całkiem jak dizel , jęzor mu wisiał do asfaltu ale przeżył borok :lol:

Re: Skrzynia automat do 3.5

PostNapisane: 12 lut 2019, 16:16
przez Jake
mcgiver napisał(a):patent prosty że aż głupio :)2 wyobraż sobie z przodu przekrój profila 50x50 ; boki wyciete po 40mm a góra i dół przewiercone na wylot z 20-25mm od górnej i dolnej krawędzi .
wkładasz oko holowanego trupa i przekładasz srubę m12 z góry na dół i skręcasz nakrętką , najlepiej samokontrujacą i najlepiej przez grubą gumową wkładke.
nakrętka samokontrujaca zapobiega niekontrolowanemu rozkręceniu się złącza a gumowa wkładka zapewnia jakiś tam komfort akustyczny przy zmianie obciążenia.
połączenie jest raczej uniwersalne dla różnego rodzaju wystajacych oczek holowniczych lub tych wkręcanych załaczonych w wyposarzeniu ,ale oczywiście można dopracować merytorycznie pod inne bardziej wymagające mocowania.


Rzeczywiscie, proste i calkiem uniwersalne rozwiazanie. :)2

Re: Skrzynia automat do 3.5

PostNapisane: 26 lut 2019, 00:04
przez lex
To w końcu był ktoś oglądać tego Trooperka o którym bylo pisane wcześniej? Noszę się z myślą o zakupie Isuzu i właśnie myślałem nad tym egzemplarzem a nie do końca się znam na tych samochodach Bo nie miałem nigdy nic wspólnego z Trooperem a aktualnie jestem posiadaczem również Jeepa Grand Cherokee.
https://www.olx.pl/oferta/isuzu-trooper ... vgRNI.html

Re: Skrzynia automat do 3.5

PostNapisane: 01 mar 2019, 10:19
przez gus
Jake napisał(a):
pocieszny napisał(a):
Pawel78 napisał(a):kurde jak bym sie troche znał i miał luźnej kaski to chyba przełożyłbym automat ze swojego (bo chyba 3.0TD jest ta sama??)

nie w 3.0 jest aisin w 3,5 jest GM i to któryś z tych słabszych (występuje też w BMW)
wszystko w GM jest inne dlatego nie przekłada się skrzyni między beną a dieslem,
a szkoda bo w aisinie wszytko jest jak klocki lego, masz skrzynie do niej dobierasz sterownik a do skrzyni możesz sobie dokręcić dzwon jaki chcesz reduktor jaki chcesz, wyjście na prawą na lewo PTO jak stryjenka życzy ;)

a auto samo w sobie nie jest takie super jak się zdaje, widziałem je przed wakacjami jak przyjechało :)21 ;)

4L30-E to porazka w 3.2/3.5, naprawde nie rozumiem dlaczego nie uzyli skrzyni Aisina. Ciekawe czy przekladka z diesla do beny była by mozliwa, w sesnsie, czy istnieje sterownik ktory by to ogarnął.


Znalazlem w necie taka strone nie wiem na ile jest wiarygodna a wynika z niej ze do big horn'ów dawali skrzynia aisina do wszystkich silników:

https://www.automatskrzynia.pl/isuzu.html

Re: Skrzynia automat do 3.5

PostNapisane: 01 mar 2019, 12:05
przez pocieszny
bzdury tam piszą,wg nich w trooperze 3,1 i 3,2 jest ta sama skrzynia i to GM ;)

Re: Skrzynia automat do 3.5

PostNapisane: 07 mar 2019, 12:58
przez gus
A może ktoś wpadł na taki głupi pomysł, żeby zamienić skrzynie GM na Aisina i podzieli się wrażeniami ? ;)

Re: Skrzynia automat do 3.5

PostNapisane: 07 mar 2019, 17:07
przez pocieszny
były podchody czynione, akurat do silnika 4,3V6 Vortex ale też tam GM siedzi, troche mocniejszy aleniewiele,
mechanicznie nie jest to problem, w aisinach wszytko jest jak klocki i da się odkręcić wszytko, dzwon trzeba by spawać i to jeyny problem, reszta przykręca się jak chcesz a klocki są wymienne z innymi aisinami,
problem przychodzi w momencie kiedy trzeba skrzynie wysterować, trzeba by samemu "napisać" sterownik, jest jeden uniwersalny na rynku, niestety nie obejmuje skrzyń aisina :)3

jak to mówią podobno się da ale mam lepsze pomysły na wydanie 4000pln :)21

Re: Skrzynia automat do 3.5

PostNapisane: 07 mar 2019, 23:37
przez Legend
pytanie czysto teoretyczne.

jaką moc, Waszym zdanie zniesie automat Aisin vs automat GN?

Jak obliczyć potrzebne przełożenie mostów, aby nie były za szybkie ani za wolne znając przełożenie skrzyni oraz opon, które będą zamontowane?

Mam tanio mosty od Valpa do zakupu :P :P :P :P

Re: Skrzynia automat do 3.5

PostNapisane: 08 mar 2019, 16:10
przez pocieszny
vlap najszybszy to chyba 5.88 to dużooooo za wolno do automata, no chyba że koła 47 cali

Re: Skrzynia automat do 3.5

PostNapisane: 10 mar 2019, 21:58
przez Legend
pewnie jest jakiś wzór gdzie podstawia sie zmienne aby wyliczyć właściwe przełożenie i to w taki sposób aby poskładąc auto z "dobrych klocków"

czyli nawet jeśłi zostawić silnik 3,5 to skrzynia z czegoś innego a reduktor...robur? Zresztą ta skrzynia to pewnie umrze szybko przy 35-37 calach. Jak ona na asfalcie zdycha.

Lub najłatwiej..mosty z GU?

Pamiętam, że na forum był chyba Monterey na patrolu, ktoś ma foty lub link bo nie potrafię się dokopać do tematu.

Ten poniżej mnie "natchnął" :)