Strona 1 z 1

dyferencjał tył

PostNapisane: 16 mar 2019, 12:25
przez Gregolas
Witam.
Mam pytanie. Czy ktoś z koleżanek i kolegów ma może wiedzę jak rozpoznać bez rozbierania jaki występuje typ dyfra w tropku 3.0 dti rocznik 2000?
Czy jest to dyfer klasyczny, czy tzw. szpera (LSD)? Przeglądałem "MANUAL" do autka i znalazłem obydwa te rozwiązania, a chciałbym wiedzieć co u mnie siedzi.
Z góry dziękuję za pomoc.

Re: dyferencjał tył

PostNapisane: 16 mar 2019, 12:37
przez PiotrR
Skrzynia na luz tył w górę,zakręć kołem. Jak dwa do przodu to masz SLD. Jak jedno w przód drugie w tył to nie masz. To że próba wykaże że masz to nie znaczy że działa prawidłowo pod obciążeniem.

Re: dyferencjał tył

PostNapisane: 16 mar 2019, 12:55
przez Gregolas
Ok dzięki, tylko widziałem w necie na you tube filmik z działania LSD i tam jest powiedziane i pokazane że te koła mogą kręcić się jak w zwykłym dyfrze. A szpera zaczyna działać dopiero po przyłożeniu momentu z wału.
a widziałem to w tym filmiku. https://www.youtube.com/watch?v=axd2bWU3pD8&t=2276s aopowiadanie o LSD zaczyna się od 22 minuty filmu.

Re: dyferencjał tył

PostNapisane: 16 mar 2019, 17:23
przez Quentil
Samozwańczy profesor :)21
Sposób podany przez Piotra jest ok. Chyba, że LSD jest całkowicie zdechnięte, no i na tabliczce znamionowej powinien być kod G80.

Re: dyferencjał tył

PostNapisane: 17 mar 2019, 02:40
przez mcgiver
wszystko zależy od rodzaju lsd i od stanu jego zużycia
są różne rodzaje dyfrów z ograniczonym poślizgiem i niektóre mają wstępne spięcie tzw preload i działają od razu , a niektóre dopiero po przyłożeniu momentu na wałek ataku.
poza preloadem są również dyfry które łapią lepiej przy hamowaniu , a inne lepiej przy napędzaniu i tu jest kwestia odpowiedniej tzw. rampy.
Rampy mogą mieć różne kąty dla napędzania i dla hamowania i już nie kojarzę jaki wstępny moment jest w naszych dyfrach , ale rampy są 45st w obu kierunkach, Przynajmniej tak jest w szperze w stanie perfekcyjnym którą kupiłem dwa lata temu i leży na regale , tak że nasz zdrowy dyfer powinien ciągnąc tak samo przy piździe jak i po odjęciu gazu.
mój dyfer który mam w aucie jest już słaby pod względem kontroli na podnośniku , ale na szutrze daje rady na oba koła :D
nie taplam się wiec moja stara szpera mi wystarczy , ale jak będzie konieczne to zmienię na zapas z regału , przeraża mnie tylko kwestia tej zbędnej roboty i podkładek regulujących luz mimo że poza wkładem lsd mam dodatkowo cały most na podmianę :?
mogę wyremontować drugi silnik na cacy , ale jakoś tak z dyfrem mi się nie chce pierdolić :)21

Re: dyferencjał tył

PostNapisane: 17 mar 2019, 10:18
przez Gregolas
dzięki za pomoc.
kupiłem kamerę inspekcyjną i zajrzę przez wlew oleju. Może coś zobaczę.

Re: dyferencjał tył

PostNapisane: 17 mar 2019, 21:09
przez pocieszny
auto na trawe, strzał ze sprzęgła i pedał w podłoge, jak zostają ślady obydwu kół to jest LSD
od razu sprzwdzone jest czy działa

Re: dyferencjał tył

PostNapisane: 19 mar 2019, 23:36
przez mcgiver
na trawie po strzale ze sprzegła na wprost to otwarty dyfer też zrobi dwa ślady.
najłatwiej sprawdzić na dwóch extremalnie rożnych podłożach , jedno koło na asfalcie , a drugie na błocie lub piachu i pizda.
lub skrzynia na luz , ręczny na dół , lewarek pod jedno koło . jesli dasz rady ruszyć podniesionym kołem to albo otwarty dyfer albo szpera w stanie dorożkarskiego konia tuż przed zejściem.
skoro kolega wspominał o kamerze inspekcyjnej to nagraj filmik i go tu wrzuć to powiem Ci co tam masz.
w otwartym dyfrze satelity widać jak na dłoni, jak jest szpera to kosz jest zamkniety i własciwie nic nie widać tylko zamkniety walec z kilkoma otworami dla oleju.
gdzieś na forum jest mój temat ze szperą i są wyraźne fotki jak wygląda kosz szpery. jak znajdę to wrzucę.

Re: dyferencjał tył

PostNapisane: 19 mar 2019, 23:51
przez mcgiver
jak włożysz kamerę przez korek to powinno być widać takie coś co widać na trzeciej fotce pod linkiem wtedy masz szperę.
https://photos.google.com/share/AF1QipP ... dmZFdHU0pn
jak jest zwykły dyfer to zobaczysz satelity w dużych oknach kosza