dyferencjał tył

Isuzu Trooper/Bighorn, Opel Monterey, Holden Jackaroo, Honda Horizon, Acura SLX

dyferencjał tył

Postprzez Gregolas » 16 mar 2019, 12:25

Witam.
Mam pytanie. Czy ktoś z koleżanek i kolegów ma może wiedzę jak rozpoznać bez rozbierania jaki występuje typ dyfra w tropku 3.0 dti rocznik 2000?
Czy jest to dyfer klasyczny, czy tzw. szpera (LSD)? Przeglądałem "MANUAL" do autka i znalazłem obydwa te rozwiązania, a chciałbym wiedzieć co u mnie siedzi.
Z góry dziękuję za pomoc.
Gregolas
 
Posty: 42
Dołączył(a): 24 paź 2011, 15:27
Lokalizacja: Siedlce

Re: dyferencjał tył

Postprzez PiotrR » 16 mar 2019, 12:37

Skrzynia na luz tył w górę,zakręć kołem. Jak dwa do przodu to masz SLD. Jak jedno w przód drugie w tył to nie masz. To że próba wykaże że masz to nie znaczy że działa prawidłowo pod obciążeniem.
Takie kombi 3.1
PiotrR
 
Posty: 2154
Dołączył(a): 30 cze 2011, 20:20
Lokalizacja: WGM

Re: dyferencjał tył

Postprzez Gregolas » 16 mar 2019, 12:55

Ok dzięki, tylko widziałem w necie na you tube filmik z działania LSD i tam jest powiedziane i pokazane że te koła mogą kręcić się jak w zwykłym dyfrze. A szpera zaczyna działać dopiero po przyłożeniu momentu z wału.
a widziałem to w tym filmiku. https://www.youtube.com/watch?v=axd2bWU3pD8&t=2276s aopowiadanie o LSD zaczyna się od 22 minuty filmu.
Gregolas
 
Posty: 42
Dołączył(a): 24 paź 2011, 15:27
Lokalizacja: Siedlce

Re: dyferencjał tył

Postprzez Quentil » 16 mar 2019, 17:23

Samozwańczy profesor :)21
Sposób podany przez Piotra jest ok. Chyba, że LSD jest całkowicie zdechnięte, no i na tabliczce znamionowej powinien być kod G80.
6VE1...
Quentil
 
Posty: 991
Dołączył(a): 26 paź 2012, 22:07
Lokalizacja: Puławy / Lublin

Re: dyferencjał tył

Postprzez mcgiver » 17 mar 2019, 02:40

wszystko zależy od rodzaju lsd i od stanu jego zużycia
są różne rodzaje dyfrów z ograniczonym poślizgiem i niektóre mają wstępne spięcie tzw preload i działają od razu , a niektóre dopiero po przyłożeniu momentu na wałek ataku.
poza preloadem są również dyfry które łapią lepiej przy hamowaniu , a inne lepiej przy napędzaniu i tu jest kwestia odpowiedniej tzw. rampy.
Rampy mogą mieć różne kąty dla napędzania i dla hamowania i już nie kojarzę jaki wstępny moment jest w naszych dyfrach , ale rampy są 45st w obu kierunkach, Przynajmniej tak jest w szperze w stanie perfekcyjnym którą kupiłem dwa lata temu i leży na regale , tak że nasz zdrowy dyfer powinien ciągnąc tak samo przy piździe jak i po odjęciu gazu.
mój dyfer który mam w aucie jest już słaby pod względem kontroli na podnośniku , ale na szutrze daje rady na oba koła :D
nie taplam się wiec moja stara szpera mi wystarczy , ale jak będzie konieczne to zmienię na zapas z regału , przeraża mnie tylko kwestia tej zbędnej roboty i podkładek regulujących luz mimo że poza wkładem lsd mam dodatkowo cały most na podmianę :?
mogę wyremontować drugi silnik na cacy , ale jakoś tak z dyfrem mi się nie chce pierdolić :)21
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: dyferencjał tył

Postprzez Gregolas » 17 mar 2019, 10:18

dzięki za pomoc.
kupiłem kamerę inspekcyjną i zajrzę przez wlew oleju. Może coś zobaczę.
Gregolas
 
Posty: 42
Dołączył(a): 24 paź 2011, 15:27
Lokalizacja: Siedlce

Re: dyferencjał tył

Postprzez pocieszny » 17 mar 2019, 21:09

auto na trawe, strzał ze sprzęgła i pedał w podłoge, jak zostają ślady obydwu kół to jest LSD
od razu sprzwdzone jest czy działa
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: dyferencjał tył

Postprzez mcgiver » 19 mar 2019, 23:36

na trawie po strzale ze sprzegła na wprost to otwarty dyfer też zrobi dwa ślady.
najłatwiej sprawdzić na dwóch extremalnie rożnych podłożach , jedno koło na asfalcie , a drugie na błocie lub piachu i pizda.
lub skrzynia na luz , ręczny na dół , lewarek pod jedno koło . jesli dasz rady ruszyć podniesionym kołem to albo otwarty dyfer albo szpera w stanie dorożkarskiego konia tuż przed zejściem.
skoro kolega wspominał o kamerze inspekcyjnej to nagraj filmik i go tu wrzuć to powiem Ci co tam masz.
w otwartym dyfrze satelity widać jak na dłoni, jak jest szpera to kosz jest zamkniety i własciwie nic nie widać tylko zamkniety walec z kilkoma otworami dla oleju.
gdzieś na forum jest mój temat ze szperą i są wyraźne fotki jak wygląda kosz szpery. jak znajdę to wrzucę.
Ostatnio edytowano 19 mar 2019, 23:54 przez mcgiver, łącznie edytowano 1 raz
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: dyferencjał tył

Postprzez mcgiver » 19 mar 2019, 23:51

jak włożysz kamerę przez korek to powinno być widać takie coś co widać na trzeciej fotce pod linkiem wtedy masz szperę.
https://photos.google.com/share/AF1QipP ... dmZFdHU0pn
jak jest zwykły dyfer to zobaczysz satelity w dużych oknach kosza
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec


Powrót do 1998-2002

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości