[3.5] Stan oleju w skrzyni automatycznej

Isuzu Trooper/Bighorn, Opel Monterey, Holden Jackaroo, Honda Horizon, Acura SLX

[3.5] Stan oleju w skrzyni automatycznej

Postprzez korf » 17 cze 2019, 08:35

Cześć

Jak sprawdzić poziom oleju w skrzyni automatycznej w 3.5?
Bagnetu brak.
Dostałem informacje telefoniczną od człowieka który się tym zajmuje, że:
należy odpalić silnik, skrzynie po 2 sekundy ustawiać po kolei P,R,D itd. po czym wrócić na P, odkręcić korek przelewu i sprawdzić czy delikatnie leje jak nie to dolać.

Problem, że nie wie gdzie w mojej skrzynie jest korek przelewu. Czy jest nad miska czy to "korek w korku", tzw. komin.
Nie chciałbym spuścić oleju zamiast sprawdzić.
2.6 LWB, 2.6 RS, 3.1 RS, 3.1 LWB, 3.5 LWB, 3.2 RS, 2.8 LWB, 3.5 RS | Trooper 4WD
Avatar użytkownika
korf
 
Posty: 551
Dołączył(a): 31 mar 2009, 11:29
Lokalizacja: Katowice | SBL

Re: [3.5] Stan oleju w skrzyni automatycznej

Postprzez niedzwiedz » 18 cze 2019, 10:25

Z insrukcji wynika ze korek nr 1
Załączniki
spr.jpg
Jak sprawdzic
spr.jpg (114.06 KiB) Przeglądane 14127 razy
Opel Monterey 3,5 LTD
Avatar użytkownika
niedzwiedz
 
Posty: 22
Dołączył(a): 24 paź 2015, 10:56
Lokalizacja: GA

Re: [3.5] Stan oleju w skrzyni automatycznej

Postprzez korf » 18 cze 2019, 10:58

Wielki dzięki. :)2
2.6 LWB, 2.6 RS, 3.1 RS, 3.1 LWB, 3.5 LWB, 3.2 RS, 2.8 LWB, 3.5 RS | Trooper 4WD
Avatar użytkownika
korf
 
Posty: 551
Dołączył(a): 31 mar 2009, 11:29
Lokalizacja: Katowice | SBL

Re: [3.5] Stan oleju w skrzyni automatycznej

Postprzez Kamil32 » 01 lip 2019, 20:35

niedzwiedz napisał(a):Z insrukcji wynika ze korek nr 1


Czy w instrukcji jest opisane jaki olej powinien tam być wlany, katalog Motul wskazuje jakiś ATF znalazłem go tutaj https://motostacja.com/p/MOTUL-MULTI-ATF-1L/ i nie wiem czy będzie odpowiedni do tej skrzyni? Pozdrawiam!
Kamil32
 
Posty: 1
Dołączył(a): 01 lip 2019, 20:10

Re: [3.5] Stan oleju w skrzyni automatycznej

Postprzez Legend » 01 lip 2019, 22:04

dexrox 3

mimo, że lubię automaty ta skrzynia to porażka do auta w teren, na szosę OK.
Duże koła ją zabiją szybko, nie sprawdzisz stanu oleju a przelewowy charakter uzupełniania płynów blokuje możliwośc odkręcenia korka i sprawdzenia czy po topieniu nie ma tam wody.
V6
Avatar użytkownika
Legend
 
Posty: 1387
Dołączył(a): 09 lut 2013, 20:47

Re: [3.5] Stan oleju w skrzyni automatycznej

Postprzez FFK » 01 lip 2019, 22:18

Ja w rodeo po zrobieniu skrzyni (4L30E) zrobiłem 10km i skrzynia kaput :( Pękł przewód łączący skrzynię i chłodnicę oleju (przewód był nowy), ATF zgubiłem i ch... strzelił skrzynię :(
Był:
Opel Monterey 3,2 V6 1993r. - zepsuty w AB Servis :(

Obecnie w poszukiwaniu monterey/trooper :)
Avatar użytkownika
FFK
 
Posty: 725
Dołączył(a): 02 paź 2012, 20:12
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie

Re: [3.5] Stan oleju w skrzyni automatycznej

Postprzez niedzwiedz » 02 lip 2019, 08:30

asb
Załączniki
Schowek01.jpg
asb
Schowek01.jpg (40.11 KiB) Przeglądane 13993 razy
Opel Monterey 3,5 LTD
Avatar użytkownika
niedzwiedz
 
Posty: 22
Dołączył(a): 24 paź 2015, 10:56
Lokalizacja: GA

Re: [3.5] Stan oleju w skrzyni automatycznej

Postprzez Pawel78 » 02 lip 2019, 12:39

a nie lepiej podjechać do serwisu specjalizującego się w automatach, niech zerkną na model skrzyni i dobiorą odpowiedni olej?
pewnie będzie to kosztowało koło 6stówek (olej i wymiana), ale czy warto eksperymentować na tak kluczowym i drogim podzespole?
Pawel78
 
Posty: 74
Dołączył(a): 05 gru 2018, 01:08

Re: [3.5] Stan oleju w skrzyni automatycznej

Postprzez pocieszny » 02 lip 2019, 16:46

słowo klucz serwis specjalizujący się w automatach :)21
w większości serwisów będzie twierdzić że masz skrzynie BMW a to nie jest ta sama skrzynia pomimo tych samych oznaczeń :)21
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: [3.5] Stan oleju w skrzyni automatycznej

Postprzez Legend » 02 lip 2019, 22:50

kolega dobrze mówi, choć podobny patent mam teraz w Jeepie i za przeproszeniem się jest straszne pierd...e się z tym olejem bo np poziom sprawdza się w określonej temperaturze oleju. Robi to aso i mam to w nosie. Jak ktoś poczyta to można zrobić to w garażu, ale jest to dośc trudne, aby zrobić to książkowo.

więc jak monterey v6 to tylko manual :)
V6
Avatar użytkownika
Legend
 
Posty: 1387
Dołączył(a): 09 lut 2013, 20:47

Re: [3.5] Stan oleju w skrzyni automatycznej

Postprzez Jake » 04 lip 2019, 23:22

Legend napisał(a):kolega dobrze mówi, choć podobny patent mam teraz w Jeepie i za przeproszeniem się jest straszne pierd...e się z tym olejem bo np poziom sprawdza się w określonej temperaturze oleju. Robi to aso i mam to w nosie. Jak ktoś poczyta to można zrobić to w garażu, ale jest to dośc trudne, aby zrobić to książkowo.

więc jak monterey v6 to tylko manual :)

Ale automat w benzynie to jednak wygoda ;)
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4193
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: [3.5] Stan oleju w skrzyni automatycznej

Postprzez pocieszny » 05 lip 2019, 08:01

tylko jak by tam był aisin a nie zjebany GM to by było cudo :)2
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: [3.5] Stan oleju w skrzyni automatycznej

Postprzez Jake » 05 lip 2019, 11:09

pocieszny napisał(a):tylko jak by tam był aisin a nie zjebany GM to by było cudo :)2

Dokładnie tak... Tez mnie to 4L30 boli. Nie lubie diesla w automacie, zwlaszcza jak ma tylko 90-120KM, ale benzyne juz jak najbardziej. Czemu im do głowy przyszło zalozyc gorsza, slabsza skrzynke do mocniejszego silnika...
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4193
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: [3.5] Stan oleju w skrzyni automatycznej

Postprzez Legend » 05 lip 2019, 23:51

coś musieli spieprzyć....w dyzlu silnik, ale skrzynia jest ok, zaś w benzynie silnik ok, skrzynia dupa...tak żeby nie było za łatwo podjąć decyzję o zakupie hehe
V6
Avatar użytkownika
Legend
 
Posty: 1387
Dołączył(a): 09 lut 2013, 20:47

Re: [3.5] Stan oleju w skrzyni automatycznej

Postprzez Jake » 06 lip 2019, 01:41

Legend napisał(a):coś musieli spieprzyć....w dyzlu silnik, ale skrzynia jest ok, zaś w benzynie silnik ok, skrzynia dupa...tak żeby nie było za łatwo podjąć decyzję o zakupie hehe

Ejże! 4JG2 to jest świetny silnik, nie czuje zeby ktokolwiek cokolwiek tu spieprzył. Prosty jak konstrukcja cepa, niezawodny, fajnie jezdzi i nie ma sie co psuc.
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4193
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: [3.5] Stan oleju w skrzyni automatycznej

Postprzez pocieszny » 06 lip 2019, 08:50

Jake masz zawężony pogląd na silniki, jest słaby mułowaty, grzeje się i trzeba uważać, do tego jak jebnie drogi w naprawie ;) jak każdy diesel :)21

a co do skrzyni to podejrzewam, że były po prostu już skompletowane/sparowane, i to troopera został po prostu przeniesiony pełny napęd bez kombinowania (niestety szkoda)
a w tej kooperacji GM też musiało zarobić, a że nie miało, akceptowalnej, swojej skrzyni do diesla to poszedł aisin zamiast GM
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: [3.5] Stan oleju w skrzyni automatycznej

Postprzez Jake » 06 lip 2019, 13:46

pocieszny napisał(a):Jake masz zawężony pogląd na silniki, jest słaby mułowaty, grzeje się i trzeba uważać, do tego jak jebnie drogi w naprawie ;) jak każdy diesel :)21

Jak twierdzisz ze kazdy diesel jest mulowaty, grzeje sie i trzeba uwazac to kto tu ma zawezone poglady xD
Ja w ogole na niego nie uwazam, a nigdy sie nie przegrzał. Jak to argument w stylu "diesel nie zniesie jazdy bez wisko, na wspol- pustym ukladzie chlodzenia z dziura w chlodnicy zalepiona blotem i zablokowany termostatem, to slabo mnie to przekonuje xD - to argument z cyklu "slabo znosi wybuch granatu". Mocy moglby miec wiecej, ale te 115KM spokojnie daje rade. Ceny ewentualnych napraw i tak sa o 4 poziomy nizsze od 6VD1.
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4193
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: [3.5] Stan oleju w skrzyni automatycznej

Postprzez pocieszny » 06 lip 2019, 19:30

mam diesla w domu patrolowskie TD42 :)21 jeździłem 3,1 w troopie, 3,0 i 2,5 w Gwagenie, pate innych też.... wsio fajnie jak jest spoko droga bez mega wzniesień auto nie jest mega dopakowane
jak zaczynają się góry to niestety diesel czuje je zanim Ty je zobaczysz

w Gruzji w benie rozwaliliśmy chłodnice, zrobiliśmy przełęcz na 3000nmp bez problemu do tego bena nie muli tak na wysokości jak diesel

mam obecnie w domu 5 autek tylko 1 jest dieslem, a u to dlatego że dostał dożywocie ;) diesel jest ok jeśli się est w stanie przyjąć na klate jego wady, tosamo z bęzyną tyle że jest duuużo mocniejsza ;)

ceny napraw w 6VD1? tam się psują pierdoły za 10 pln :)21 ;) wiem miałem ten silnik wiem jak się psują czujniki i ile kosztują, serio rzecz upierdliwa ale pomijalna ;)
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: [3.5] Stan oleju w skrzyni automatycznej

Postprzez Legend » 06 lip 2019, 23:06

im mniej mocy z litra tym motor bardziej trwały...jeśli inzynierowie go nie schrzanią gdzieś na etapie błędu w projekcie. Monterejów miałem wszystkie genereacje i ze wszystkimi silnikami. I dla mnie jest jeden faworyt. 3,5 PB. Jak komuś za drogo w paliwie to LPG. A jak ktoś umie liczyć to niech sobie policzy ile go będzie kosztować dyzel przez powiedzmy 100 tys km...gdzie w benie bedziesz regulować zawory i na eksploatacji się to zamknię jak masz nie umęczone auto. I się okaże, że bena mimo spalania jest tańsza w eskploatacji - gdzieś na olx koleś sprzedaje graty do Troopera 3.0 i tak się fajnie zgadaliśmy przez telefon i mówił jak to dostał wkurw na 4jx1 bo się bujał na lawecie parę razy w przeciągu paryu lat do wrocka....a ten kto we wrocku był, że sakiefka musi być pełna. Powiecie niby taki mądry a sam ma dyzla, mam bo nie było rozsądnej alternatywy, auto kupiłem prawie za darmo i miało tod-a. We Wrocławiu auto udało się poskładać i uruchomić...niby ok, przejechałem 1000km i się okazało, że dwa razy zgasło i nie ma mocy, a że pare ich miałem więc jak powinno zadupcać zdrowie 4jx1. Wieć spowrotem do wrocłowia, auto znów stoi tam miesiąc, prawdopodobnie jest to wina prądu, że coś tam zanika..... i chyba doszedłem do granicy odporności na to auto. Miałem zamysł aby robić go na nówkę sztukę, do jazdy na co dzień....a na teraz szukam w ogłoszeniach 3.5 bo wiem, że 8kpl[tyle mnie ten Trup kosztował] to miałbym wahy na rok i smiałbym się z 4jx1 zadupcając po autostradzie 160km/h w ciszy.....celowo napisałem 160 bo tam katalogowo 4jx kończy bieg.

Reasumując, nie ma złotego środka, a wybór silnika powinien zależeć od tego jakie zastosowanie będzie dominować.
V6
Avatar użytkownika
Legend
 
Posty: 1387
Dołączył(a): 09 lut 2013, 20:47

Re: [3.5] Stan oleju w skrzyni automatycznej

Postprzez Jake » 07 lip 2019, 01:34

Legend napisał(a):im mniej mocy z litra tym motor bardziej trwały...jeśli inzynierowie go nie schrzanią gdzieś na etapie błędu w projekcie. Monterejów miałem wszystkie genereacje i ze wszystkimi silnikami. I dla mnie jest jeden faworyt. 3,5 PB. Jak komuś za drogo w paliwie to LPG. A jak ktoś umie liczyć to niech sobie policzy ile go będzie kosztować dyzel przez powiedzmy 100 tys km...gdzie w benie bedziesz regulować zawory i na eksploatacji się to zamknię jak masz nie umęczone auto. I się okaże, że bena mimo spalania jest tańsza w eskploatacji - gdzieś na olx koleś sprzedaje graty do Troopera 3.0 i tak się fajnie zgadaliśmy przez telefon i mówił jak to dostał wkurw na 4jx1 bo się bujał na lawecie parę razy w przeciągu paryu lat do wrocka....a ten kto we wrocku był, że sakiefka musi być pełna. Powiecie niby taki mądry a sam ma dyzla, mam bo nie było rozsądnej alternatywy, auto kupiłem prawie za darmo i miało tod-a. We Wrocławiu auto udało się poskładać i uruchomić...niby ok, przejechałem 1000km i się okazało, że dwa razy zgasło i nie ma mocy, a że pare ich miałem więc jak powinno zadupcać zdrowie 4jx1. Wieć spowrotem do wrocłowia, auto znów stoi tam miesiąc, prawdopodobnie jest to wina prądu, że coś tam zanika..... i chyba doszedłem do granicy odporności na to auto. Miałem zamysł aby robić go na nówkę sztukę, do jazdy na co dzień....a na teraz szukam w ogłoszeniach 3.5 bo wiem, że 8kpl[tyle mnie ten Trup kosztował] to miałbym wahy na rok i smiałbym się z 4jx1 zadupcając po autostradzie 160km/h w ciszy.....celowo napisałem 160 bo tam katalogowo 4jx kończy bieg.

Reasumując, nie ma złotego środka, a wybór silnika powinien zależeć od tego jakie zastosowanie będzie dominować.

4JX1 to inna para kaloszy.
4JG2 345000 najechane. Mam go 2 lata, sam zrobiłem 25000km. Wymienilem olej dwa razy.... Ach te naprawy i koszty diesla.
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4193
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: [3.5] Stan oleju w skrzyni automatycznej

Postprzez Legend » 07 lip 2019, 02:58

mam na stanie długiego 3.1 i wsiadam do niego z konieczności gdy mam ochotę się rozglądać po drodze. 20s do setki w dzisiejszych czasach to dość istotny problem. Przynajmniej dla mnie.
generalnie chodzi o to, że dyzel co jakiś czas generuje spore koszta bo jego osprzęt w naprawie jest drogi.
no i waga.... coś mi się kojarzy, że dyzel jest cięższy o 80kg względem benzyny w tej samej budzie.
V6
Avatar użytkownika
Legend
 
Posty: 1387
Dołączył(a): 09 lut 2013, 20:47

Re: [3.5] Stan oleju w skrzyni automatycznej

Postprzez Jake » 07 lip 2019, 17:17

Legend napisał(a):mam na stanie długiego 3.1 i wsiadam do niego z konieczności gdy mam ochotę się rozglądać po drodze. 20s do setki w dzisiejszych czasach to dość istotny problem. Przynajmniej dla mnie.
generalnie chodzi o to, że dyzel co jakiś czas generuje spore koszta bo jego osprzęt w naprawie jest drogi.
no i waga.... coś mi się kojarzy, że dyzel jest cięższy o 80kg względem benzyny w tej samej budzie.

No to juz jeden woli ogórki drugi ogrodnika córki. Trooper z 3.1 to jedno z aut ktore prowadzilo mi sie najlepiej. A probowalem 4.0V6 i wielu innych.
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4193
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: [3.5] Stan oleju w skrzyni automatycznej

Postprzez pocieszny » 07 lip 2019, 19:18

prowadzenie to akurat nie jest zaleta silnika, i wszytkie montki prowadzą się fajnie :)2 ;)
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: [3.5] Stan oleju w skrzyni automatycznej

Postprzez Jake » 07 lip 2019, 20:08

pocieszny napisał(a):prowadzenie to akurat nie jest zaleta silnika, i wszytkie montki prowadzą się fajnie :)2 ;)

Nie chodzi mi o reakcje ukladu kierowniczego, a o ogolne wrazenie z jazdy. Podoba mi sie dzwiek silnika, jego charakterystyka, moment obrotowy od dołu, etc. A nie jestem typem kierowcy któremu jest wszystko jedno. Jezdzilem kilkoma samochodami gdzie brak mocy powodował u mnie frustracje, rozpacz i zdenerwowanie...
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4193
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: [3.5] Stan oleju w skrzyni automatycznej

Postprzez pocieszny » 07 lip 2019, 22:58

Jake napisał(a):
pocieszny napisał(a):prowadzenie to akurat nie jest zaleta silnika, i wszytkie montki prowadzą się fajnie :)2 ;)

Nie chodzi mi o reakcje ukladu kierowniczego, a o ogolne wrazenie z jazdy. Podoba mi sie dzwiek silnika, jego charakterystyka, moment obrotowy od dołu, etc. A nie jestem typem kierowcy któremu jest wszystko jedno. Jezdzilem kilkoma samochodami gdzie brak mocy powodował u mnie frustracje, rozpacz i zdenerwowanie...

to jak 3,1 jest fajny to 3,2V6 wyrywa z kapci a 3,5V6 to zupełnie inna galaktyka prowadzenia :)21
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Następna strona

Powrót do 1998-2002

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

cron