kulejące 3.5

Isuzu Trooper/Bighorn, Opel Monterey, Holden Jackaroo, Honda Horizon, Acura SLX

kulejące 3.5

Postprzez czubaka » 08 sie 2019, 12:17

Hej.
Mam problem z kulejącym 3.5. Objawy: w połowie przypadków odpalenia trzeba go kręcić parę sekund i deptać gaz aby odpalił. Słychać, że motor nie pracuje równo (tak jakby kulał jeden z garów) jak również ciche strzały z tłumika jakby nieprzepalonego paliwa.
Co zrobiłem.
Odpiąłem po kolei każdą z cewek. Okazało się, że na ostatniej (tej przy grodzi od strony serwa) nie słychać żadnej różnicy w pracy (odpinając poprzednie słychać było wyraźnie gorszą pracę).
Następnie zamieniłem miejscami cewki z 5go i 6go cylindra a następnie świece aby ustalić co uszkodzone. Niezależnie od konfiguracji 6sty gar kulał.
Kupiłem nowe świece, wyczyściłem dolot powietrza ale sytuacja bez zmian. Dodam, że kultura pracy jak i osiągi również nie zmieniły się po odpięciu przepływomierza powietrza. Dziwne?!?!?
Sprawdziłem kompresje na każdym cylidrze - książkowo - 13,5!
Następnie kontroli poddano listwę wtryskową - każdy z wtrysków ładnie rozpyla.
I teraz chyba najciekawsze. Po zdjęciu pokrywy kolektora dolotowego okazało się, że jest tam chyba z litr benzyny. po śladach można domyślać się, że paliwo płynie z rurki która idzie z regulatora ciśnienia paliwa znajdującego się na listwie wtryskowej. Wnioskuję, że gromadzące się paliwo w kolektorze zalewa 6sty gar i stąd nierówna praca.
Co o tym sądzicie?
Regulator ciśnienia paliwa kompletnie nieosiąglany - znalazłem jeden chyba na Florydzie za jakieś 150 czy 200 dolców. Olx'y i allegro przejrzane. Szroty objechane. Chłopaki ze szrotów mówią, że ludzie nie pytają o regulatory. Zaczynam się zastanawiać czy może to jednak coś innego. A gdyby zatkać ten "powrót do kolektora" w regulatorze?
Macie jakieś pomysły?
czubaka
 
Posty: 119
Dołączył(a): 13 cze 2012, 22:29

Powrót do 1998-2002

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości