Problem z ciasnymi zwrotami

Isuzu Trooper/Bighorn, Opel Monterey, Holden Jackaroo, Honda Horizon, Acura SLX

Problem z ciasnymi zwrotami

Postprzez posti » 28 gru 2008, 13:32

Witam wszystkich. Potrzebuje pomoc w diagnozie choroby mojego montka. Przy maksymalnym skrecie kierownicy w lewo lub w prawo jest problem z ruszeniem jak gdyby go cos trzymało a jak juz ruszy to delikatnie podskakuje.
Jest to nieco irytujace :x zwałaszcza przy parkowaniu w miescie. pozdrawiam wszystkich
Opel Monterey 3.0 DTI '99
posti
 
Posty: 68
Dołączył(a): 17 gru 2008, 08:21

Re: Problem z ciasnymi zwrotami

Postprzez Silvestr » 29 gru 2008, 00:26

Sprawdź czy nie masz zapiętego przedniego napędu (może się nie rozłączył), ewentualnie czy opony nie obcierają o nadkola.
Silvestr: Opel Monterey 3.2 LTD, 265/70 R16
Skot 8x8
Wcześniej:
Isuzu Trooper 2.6i
Nissan Pickup D-22 Double Cab 2.7 TDI
Silvestr
Administrator
 
Posty: 732
Dołączył(a): 04 paź 2008, 12:11
Lokalizacja: Widawa

Re: Problem z ciasnymi zwrotami

Postprzez posti » 30 gru 2008, 10:35

Witam Silvestr faktycznie problem występuje tylko wtedy, gdy jest włączony napęd na 4 kółka, ale czy to znaczy że
z tym napędem mogę cisnąc jedynie prosto. Czy ciasne zwroty przy włączonym 4WD mogą coś uszkodzić ?? Pozdrawiam
Opel Monterey 3.0 DTI '99
posti
 
Posty: 68
Dołączył(a): 17 gru 2008, 08:21

Re: Problem z ciasnymi zwrotami

Postprzez Silvestr » 31 gru 2008, 00:50

Muszę Cię rozczarować - w Trooperze/Monterey'u z napędem 4x4 można śmigać tylko po błocie/śniegu/lodzie itp. Na twardym tylko na wprost (chociaż i to nie jest zalecane). Po prostu nasze samochody nie mają centralnego (międzymostowego) mechanizmu różnicowego i napęd idzie po równo na przód i na tył... Przy skręcie kół, przedni i tylni most pokonują różne drogi. Co do uszkodzeń - w najlepszym razie padną sprzęgiełka :|
Silvestr: Opel Monterey 3.2 LTD, 265/70 R16
Skot 8x8
Wcześniej:
Isuzu Trooper 2.6i
Nissan Pickup D-22 Double Cab 2.7 TDI
Silvestr
Administrator
 
Posty: 732
Dołączył(a): 04 paź 2008, 12:11
Lokalizacja: Widawa

Re: Problem z ciasnymi zwrotami

Postprzez posti » 31 gru 2008, 15:40

Silvestr napisał(a):Muszę Cię rozczarować - w Trooperze/Monterey'u z napędem 4x4 można śmigać tylko po błocie/śniegu/lodzie itp. Na twardym tylko na wprost (chociaż i to nie jest zalecane). Po prostu nasze samochody nie mają centralnego (międzymostowego) mechanizmu różnicowego i napęd idzie po równo na przód i na tył... Przy skręcie kół, przedni i tylni most pokonują różne drogi. Co do uszkodzeń - w najlepszym razie padną sprzęgiełka :|


Witam!
Dzięki dobrze wiedzieć, bo teraz jak jest ślisko i mokro jest ogromna różnica jak się jedzie na 2 czy na 4WD
bo inaczej dupę zarzuca. Co do tych sprzęgiełek czy to poważna sprawa bo nie jestem obcykany w temacie.
pozdro
Opel Monterey 3.0 DTI '99
posti
 
Posty: 68
Dołączył(a): 17 gru 2008, 08:21

Re: Problem z ciasnymi zwrotami

Postprzez Silvestr » 03 sty 2009, 13:40

posti napisał(a):Co do tych sprzęgiełek czy to poważna sprawa bo nie jestem obcykany w temacie.

Jeśli padną to nie będziesz miał przedniego napędu ;)
Koszt nowych - około 550 zł., czas wymiany - max. 2 h.
Silvestr: Opel Monterey 3.2 LTD, 265/70 R16
Skot 8x8
Wcześniej:
Isuzu Trooper 2.6i
Nissan Pickup D-22 Double Cab 2.7 TDI
Silvestr
Administrator
 
Posty: 732
Dołączył(a): 04 paź 2008, 12:11
Lokalizacja: Widawa

Re: Problem z ciasnymi zwrotami

Postprzez mariojura » 03 sty 2009, 20:46

Co do uszkodzeń - w najlepszym razie padną sprzęgiełka

I to jest wersja najbardziej optymistyczna :)21
Wersja mniej zadowalająca:
z półosi możesz drążki skrętne zrobić,
można zmielić dyfer,
z reduktora można zrobić pojemnik z dziwnymi metalowymi elementami które to już do niczego się nie nadają(no oprócz huty)
posti nic nie poczytałeś zanim zacząłeś śmigać taką furą :shock: To tańsze nawet od sprzęgiełek. W starych Trooperach przynajmniej wszystko na drzwiach było nabazgrane.
Trooper 2.8TDI
mariojura
 
Posty: 208
Dołączył(a): 16 paź 2008, 08:43
Lokalizacja: Ogrodzieniec, Jura Krakowsko Częstochowska

Re: Problem z ciasnymi zwrotami

Postprzez posti » 03 sty 2009, 21:54

mariojura napisał(a):
posti nic nie poczytałeś zanim zacząłeś śmigać taką furą :shock: To tańsze nawet od sprzęgiełek. W starych Trooperach przynajmniej wszystko na drzwiach było nabazgrane.


No cóz kupiłem go pod wpływem impulsu, (coś jak miłość od pierwszego wejrzenia :D ) Dopiero teraz zaczynam
uzupełniać informacje, żeby nie skrzywdzić mojego maleństwa, ale konstruktywne uwagi są mile widzianiane.
Jak to mówią "nauka w las nie idzie" pozdro
Opel Monterey 3.0 DTI '99
posti
 
Posty: 68
Dołączył(a): 17 gru 2008, 08:21

Re: Problem z ciasnymi zwrotami

Postprzez mariojura » 04 sty 2009, 13:48

No cóż miłość zaślepia :D ale myśle, że nasze odpowiedzi trochę ochłodzą i otrzeźwią Twój umysł :)21
Pamiętaj 4x4 tylko po śliskim co by kółka mogły się uślizgiwać a nie tworzyć naprężeń w układzie napędowym.
Pzdr.
Trooper 2.8TDI
mariojura
 
Posty: 208
Dołączył(a): 16 paź 2008, 08:43
Lokalizacja: Ogrodzieniec, Jura Krakowsko Częstochowska

Re: Problem z ciasnymi zwrotami

Postprzez pawel79 » 09 sty 2009, 12:06

cześć
mnie się wydaje że nie rozłączają ci sprzęgiełka napędu przedniego .
przy skręcie nieraz mi się tak działo tak jakby oba koła ciągły.
ja zmieniłem już sprzęgiełka i nie strzela przy skręcie
pawel79
 

Re: Problem z ciasnymi zwrotami

Postprzez Silvestr » 09 sty 2009, 16:57

Automaty mają to do siebie, że po wyłączeniu przedniego napędu trzeba cofnąć się kilka metrów aby się całkowicie rozłączyły. Ot taka drobna uwaga...
Silvestr: Opel Monterey 3.2 LTD, 265/70 R16
Skot 8x8
Wcześniej:
Isuzu Trooper 2.6i
Nissan Pickup D-22 Double Cab 2.7 TDI
Silvestr
Administrator
 
Posty: 732
Dołączył(a): 04 paź 2008, 12:11
Lokalizacja: Widawa

Re: Problem z ciasnymi zwrotami

Postprzez Wróbel » 09 sty 2009, 19:21

Silvestr napisał(a):Muszę Cię rozczarować - w Trooperze/Monterey'u z napędem 4x4 można śmigać tylko po błocie/śniegu/lodzie itp. Na twardym tylko na wprost (chociaż i to nie jest zalecane). Po prostu nasze samochody nie mają centralnego (międzymostowego) mechanizmu różnicowego i napęd idzie po równo na przód i na tył... Przy skręcie kół, przedni i tylni most pokonują różne drogi. Co do uszkodzeń - w najlepszym razie padną sprzęgiełka :|



Hey nie do konca się z tym zgodze bo sa trooperki z rozdziałem mocy przód tył:)I z tetgo co mi wiadomo nie ma przeciwskazań do skręcania z włączonym 4WD oczywiście bez reduktora.
Wróbel
 
Posty: 236
Dołączył(a): 12 paź 2008, 22:44
Lokalizacja: Łódź

Re: Problem z ciasnymi zwrotami

Postprzez Silvestr » 09 sty 2009, 19:57

Wróbel napisał(a):Hey nie do konca się z tym zgodze bo sa trooperki z rozdziałem mocy przód tył:)I z tetgo co mi wiadomo nie ma przeciwskazań do skręcania z włączonym 4WD oczywiście bez reduktora.

Szczerze mówiąc nie słyszałem aby Troopery miały mechanizm różnicowy między przednim a tylnym mostem. Takie rozwiązania stosowane są zazwyczaj w samochodach ze stałym napędem 4x4. Gdzie to słyszałeś?
Silvestr: Opel Monterey 3.2 LTD, 265/70 R16
Skot 8x8
Wcześniej:
Isuzu Trooper 2.6i
Nissan Pickup D-22 Double Cab 2.7 TDI
Silvestr
Administrator
 
Posty: 732
Dołączył(a): 04 paź 2008, 12:11
Lokalizacja: Widawa

Re: Problem z ciasnymi zwrotami

Postprzez Wróbel » 10 sty 2009, 13:35

A stał taki troopek z rozdziałem mocy przód tył w serwisie Delta we wrocławiu. I tam tez sie dowiedziałem ze niektóre miały rozdział mocy przód tył. Bede tam w przyszłym tygodniu to zgłebie temat dokładniej, bo ostatniio miałem mało czasu i tylko wstawilem auto. I dowiem sie równiez jak sprawa ma sie w przpadku stałego rozłozenia tzn czy mozna skrecać czy jest to niezalecane
Pozdrawiam
Wróbel
 
Posty: 236
Dołączył(a): 12 paź 2008, 22:44
Lokalizacja: Łódź

Re: Problem z ciasnymi zwrotami

Postprzez gumirek » 12 sty 2009, 00:56

No właśnie... Myślę się, że problem centralnego różnicowania pojawia się tylko w przypadku jednoczesnego załączenia sprzęgiełek i napędu. Przy załączonych tylko sprzęgiełkach i rozłączonym napędzie można normalnie jeździć i skręcać. Wówczas przedni most jest napędzany "od kół", ale oba mosty nadal są względem siebie rozłączone, więc centralny mechanizm różnicowy byłby zbędny. Powoduje to tylko nieco większe straty energii, spowolnione zużycie mechanizmu oraz przegubów jak przy pracy bez obciążenia oraz może nieco większy hałas. Dlatego w dobrych warunkach, gdy nie przewidujemy potrzeby użycia przedniego napędu, istnieje możliwość wyłączenia sprzęgiełek.

Spotkałem się z instrukcją do Suzuki Vitara, które również ma manualne sprzęgiełka w przednich piastach oraz brak centralnego mechanizmu różnicowego, gdzie wręcz zalecano od czasu do czasu przejechać kilkanaście kilometrów po twardej nawierzchni z załączonymi sprzęgiełkami i rozłączonym napędem na przednią oś, aby go "rozruszać" i utrzymać w stanie gotowości, gdy jest rzadko używany.
Opel Monterey LTD '95/96 3.2 - 6VD1
Avatar użytkownika
gumirek
 
Posty: 409
Dołączył(a): 29 paź 2008, 17:42
Lokalizacja: Lublin / Biała Podl.

Re: Problem z ciasnymi zwrotami

Postprzez Wróbel » 13 sty 2009, 21:58

Kolego gumirek a gdzie ty masz w troopku III genracji manualne sprzęgiełka, mówię oczywiście o wersji standardowej??
Wróbel
 
Posty: 236
Dołączył(a): 12 paź 2008, 22:44
Lokalizacja: Łódź

Re: Problem z ciasnymi zwrotami

Postprzez Wróbel » 13 sty 2009, 22:02

Silvestr napisał(a):Automaty mają to do siebie, że po wyłączeniu przedniego napędu trzeba cofnąć się kilka metrów aby się całkowicie rozłączyły. Ot taka drobna uwaga...


To tez dla mnie nowość. Napęd w troopku mozna załączyć jadąc do prędkości 100km\h i tak samo go rozłączyć oczywiście zalecane jest zrobienie tego przy jak najniższych prędkościach. W moim troopku nie trzeba nigdzie cofać czy kombinowac poprostu "pyk" i załączony poźniej"pyk" i po chwili rozłączony.
Wróbel
 
Posty: 236
Dołączył(a): 12 paź 2008, 22:44
Lokalizacja: Łódź

Re: Problem z ciasnymi zwrotami

Postprzez Serg » 13 sty 2009, 22:33

Wróbel napisał(a):W moim troopku nie trzeba nigdzie cofać czy kombinowac poprostu "pyk" i załączony poźniej"pyk" i po chwili rozłączony.


Co to za metoda "na pyk"? Jezeli rozlaczysz sobie takim "pykiem" kontrolka owszem zgasnie, ale przedni wal dalej pracuje i jest napedzany. Najlepiej sprawdz sobie to podnoszac auto do gory zanim sie cos rozpierdaczy ;)
Isuzu Monterey 3.1 LTD, +2", KL78 32", EGR, Superwinch, Safari, ARB
Avatar użytkownika
Serg
Moderator
 
Posty: 959
Dołączył(a): 21 paź 2008, 09:46

Re: Problem z ciasnymi zwrotami

Postprzez Silvestr » 13 sty 2009, 22:49

Wróbel napisał(a):Kolego gumirek a gdzie ty masz w troopku III genracji manualne sprzęgiełka, mówię oczywiście o wersji standardowej??

W standardzie może i nie ma, ale jeśli ktoś zmieli automaty to na pewno następnym zakupem są manuale :)21

Wróbel napisał(a):To tez dla mnie nowość. Napęd w troopku mozna załączyć jadąc do prędkości 100km\h i tak samo go rozłączyć oczywiście zalecane jest zrobienie tego przy jak najniższych prędkościach. W moim troopku nie trzeba nigdzie cofać czy kombinowac poprostu "pyk" i załączony poźniej"pyk" i po chwili rozłączony.

Tak jak Serg opisał... Rozłączyć rozłączy, ale aby automaty się rozpięły na dobre to trzeba cofnąć. No chyba że w ostatnich Trooperach jest wymyślony inny patent.
Silvestr: Opel Monterey 3.2 LTD, 265/70 R16
Skot 8x8
Wcześniej:
Isuzu Trooper 2.6i
Nissan Pickup D-22 Double Cab 2.7 TDI
Silvestr
Administrator
 
Posty: 732
Dołączył(a): 04 paź 2008, 12:11
Lokalizacja: Widawa

Re: Problem z ciasnymi zwrotami

Postprzez gumirek » 13 sty 2009, 22:59

Kolego Wróbel - nie wszyscy jeżdżą Troopkami III generacji ;) W moim Montku '95/96 są właśnie oryginalne, manualne sprzęgiełka. O takiej opcji informuje również instrukcja obsługi do tych modeli. Skądinąd, obecność kodu ED2 na tabliczce znamionowej pojazdu z fabryki ISUZU oznacza "MANUAL LOCKING HUBS", co w moim egzemplarzu w pełni się zgadza.
Opel Monterey LTD '95/96 3.2 - 6VD1
Avatar użytkownika
gumirek
 
Posty: 409
Dołączył(a): 29 paź 2008, 17:42
Lokalizacja: Lublin / Biała Podl.

Re: Problem z ciasnymi zwrotami

Postprzez Wróbel » 14 sty 2009, 01:42

serg napisał(a):Co to za metoda "na pyk"? Jezeli rozlaczysz sobie takim "pykiem" kontrolka owszem zgasnie, ale przedni wal dalej pracuje i jest napedzany. Najlepiej sprawdz sobie to podnoszac auto do gory zanim sie cos rozpierdaczy ;)


Kolego Serg. To skoro nie przyciskiem "4WD" to niech mi kolega podpowie jak rozłączyć przedni napęd :?: Z tego co ja doczytałem, przyznaje nie jestem tłumaczem angielskiego :D , w oryginalnej instrukcji obsługii to nie znalazłem ani słowa odnosnie przeciwskażań jazdy z właczonym 4wd na czarnym. jest napisane że jest to nieuzasadnione , podnosi hałas itd ale nic ze jest zabronione.Chyba że cos pominąłem to prosze mnie wyprostować.

silvestr napisał(a):Szczerze mówiąc nie słyszałem aby Troopery miały mechanizm różnicowy między przednim a tylnym mostem. Takie rozwiązania stosowane są zazwyczaj w samochodach ze stałym napędem 4x4. Gdzie to słyszałeś?


A to koledze podpowiem bo przy okazji szukania info znalazłem iz nazywa sie to TOD(torgue On Demmand). W skrócie jest to automatyczny rozdział mocy który przy właczonym 4WD przydziela na przednie koła moc od 0-50%. W pozycji 4L jest on oczywiscie stale zblokowany 50%-50%.
Załączniki
troopek1.jpg
Prosto z instrukcji
troopek1.jpg (78.04 KiB) Przeglądane 10892 razy
troopek.jpg
Łatwo po zegarach poznać kto ma a kto nie :)
troopek.jpg (89.31 KiB) Przeglądane 10888 razy
Wróbel
 
Posty: 236
Dołączył(a): 12 paź 2008, 22:44
Lokalizacja: Łódź

Re: Problem z ciasnymi zwrotami

Postprzez oko » 15 sty 2009, 09:07

Panowie Montki po 96 roku były juz bez sprzegiełek tylko zapinanie elektropneumatyczna (cholerne ustrojstwo) tylko wajcha bez przełącznika 4wd a w wersji b od 98 juz przełączniczek. W obu przypadkach już nie mamy sprzegiełek tylko zabieraki....
Acha pytanko ktoś tutaj miał jak widziałem doświadczenia z "deltą" z wrocławia.... Co o nich sądzicie?
Montek 3.1 98 przed liftem... długi...i będzie młodszy brat jeep lub land rover
Avatar użytkownika
oko
 
Posty: 239
Dołączył(a): 14 sty 2009, 12:47
Lokalizacja: Kutno

Re: Problem z ciasnymi zwrotami

Postprzez Silvestr » 15 sty 2009, 14:55

No i wszystko jasne. Każdy mówi o tym z czym ma lub miał do czynienia ;)
Nie zmienia to faktu, że idea drugiego lewarka w kabinie i manualnych sprzęgiełek najbardziej do mnie przemawia :)21
Silvestr: Opel Monterey 3.2 LTD, 265/70 R16
Skot 8x8
Wcześniej:
Isuzu Trooper 2.6i
Nissan Pickup D-22 Double Cab 2.7 TDI
Silvestr
Administrator
 
Posty: 732
Dołączył(a): 04 paź 2008, 12:11
Lokalizacja: Widawa

Re: Problem z ciasnymi zwrotami

Postprzez gumirek » 16 sty 2009, 16:51

Nie zmienia to faktu, że idea drugiego lewarka w kabinie i manualnych sprzęgiełek najbardziej do mnie przemawia


Zdaje się że w nowym nabytku masz automatycznie załączane sprzęgiełka? Czy w związku z tym rozważasz zmianę na manualne?
Opel Monterey LTD '95/96 3.2 - 6VD1
Avatar użytkownika
gumirek
 
Posty: 409
Dołączył(a): 29 paź 2008, 17:42
Lokalizacja: Lublin / Biała Podl.

Re: Problem z ciasnymi zwrotami

Postprzez Silvestr » 16 sty 2009, 18:11

gumirek napisał(a):Zdaje się że w nowym nabytku masz automatycznie załączane sprzęgiełka? Czy w związku z tym rozważasz zmianę na manualne?

No ba :)21
Sprawdzałem w specyfikacji sprzęgiełek i powinny pasować od starego Troopera, tak więc je zamienię. Do Montereya włożę manuale Superwinch'a, a automaty trafią do poczciwego Troopera.
Silvestr: Opel Monterey 3.2 LTD, 265/70 R16
Skot 8x8
Wcześniej:
Isuzu Trooper 2.6i
Nissan Pickup D-22 Double Cab 2.7 TDI
Silvestr
Administrator
 
Posty: 732
Dołączył(a): 04 paź 2008, 12:11
Lokalizacja: Widawa

Następna strona

Powrót do 1998-2002

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

cron