Strona 1 z 1

HAMULCE - ZACISKI

PostNapisane: 26 maja 2010, 16:54
przez SUPER TROOPER
Czyszczé zaciski hamulców i pomieszalem sruby :shock: . Która sruba zacisku ma byc na dole , a która na górze ? Z góry dziekuje za odpowiedz . A przy okazji , jesli wyjme tlok cylinderka co wtedy z odpowietrzeniem ABS :roll: ?

Re: HAMULCE - ZACISKI

PostNapisane: 26 maja 2010, 20:10
przez Wieża30
sruby kur.. to obojetnie która tu a tu a odpowietrzac chamy z ABS em to muśisz miec przekręcony kluczyk w stacyjce że by zaworki w ABS się pootwierały i kaćiasz tak samo jak w każdym innym dziągu :twisted:

Re: HAMULCE - ZACISKI

PostNapisane: 27 maja 2010, 14:17
przez SUPER TROOPER
sruby kur.. to obojetnie
Mysle , ze chyba jednak nie obojetnie gdzie je zalozé . Jezeli producent stosuje dwa rodzaje srub , to musi byc to wazne . Pozdrawiam . Dodam jeszcze , ze chodzi mi o sruby prowadnika - te które pracuja podczas hamowania .

Re: HAMULCE - ZACISKI

PostNapisane: 27 maja 2010, 19:09
przez hassan
z tego co pamiętam to śruba z literą "G" na łbie powinna być u góry.

Re: HAMULCE - ZACISKI

PostNapisane: 10 cze 2010, 15:57
przez croochy
w jednym jarzmie u góry w drugim na dole

Prowadnice L i G są rózne L ma na końcu rowek w który nalezy włożyć gumke.

Odwrotny montaz powoduje (bynajmniej u mnie) że auto nie hamuje, albo hamuje cały czas. U mnie po wymianie tarcz i klocków jedno koło nie hamowało wcale, a drugie tak się grzało że aż felga była ciepła :evil:

dzisiaj siadłem i rozebrałem cholerstwo jeszcze raz i znalazłem przyczyne, głupie wrowadniczki, w jeden otwór na jarzmie wchodza elegancko, w drugi prawie wcale.

Po całej operacji zaciski chodza luźno w prowadnicach, da się jedną ręką ruszać :D

Droga powrotna do domu będzie testem :)21

dla zainteresowanych

koło odkręcamy kluczem 19 - moment dokręcania 120 Nm
Prowadnice wykręcamy 14 - moment dokręcania 44 Nm
śruby od kopyta 17 - moment dokręcania 104 Nm

jak wróce do domu to może jakąś skrócona instrukcje napisze