Dostałem PW, ale odpisuje tutaj, niech wiedza bedzie na forum dostepna takze dla innych.
frendzel napisał(a):Witam
Mam problem z przednim napędem. Czytałem że też walczyłeś że swoim. Silnik 3.1, wersja przejściowa. Nowa deska, stara buda, przedni most z zabierakami i przesowka. Moglbys podpowiedzieć jak zacząć diagnostykę tego napędu?
Sprawa wygląda tak że napęd działał i świeciła kontrolka napędów. Bez znaczenia czy zapięty czy nie. Sprawdziłem czujnik na moście miał ucite przewody i zwarte przy wtyczce. Rozumiem że dlatego swicil.
Teraz problem jest taki że wogole nie zapina napędu fizycznie, niestety nie wiem czy wal przedni się kręci. Napewno nie ma przekazania napędu na koła. Nie jestem pewny czy są poprawnie zapięte podciśnienia przy puszcze filtra powietrza. Mógłbym Cię prosić o zdjęcia jak to masz zrobione u siebie. Jest jakiś sposób na obejście tych podciśnień żeby wajcha dopinać tylko wół?
Z góry dzięki za odpowiedź. Pozdrawiam
Łukasz
No nie do końca
Ja nie lubie tego podcisnieniowego układu dopinania napedu, wiec miesiac po zakupie auta cała instalacja vacu razem z zaworkami, wezykami itp. wyleciała, widełki przesuwki zostały zblokowane na stałe w pozycji zapiętej, zabieraki zmieniłem na manualne sprzegiełka AISIN, a wysterowanie kontrolki przepiąłem pod czujnik na reduktorze. Teraz przy okazji wymiany ramy, zmieniam cały przedni most, będzie taki ze starszego rocznika całkiem bez przesuwki. Niemniej tak, pisałem na forum całkiem sporo o SOTF, jak go zdiagnozowac i naprawic. Przejrzyj posty wyzej w tym temacie, szczegolnie moj z instrukcja krok po kroku to troche Ci sie rozjasni. Co prawda w tym temacie pisaliśmy głównie o nowszych rocznikach ze skrzynią AR-5, ale wszystko jest dużej mierze podobne.
Odpowiadajac bezposrednio na Twoje pytania:
1)W wersji przejsciowej z SOTF ale starą skrzynia MUA-5 procedura zapiecia wyglada tak:
-przełaczasz wajhe na 4H, dopina sie przedni wał, załacza sie czujnik na reduktorze, przesterowuja sie elektozaworki, podciśnienie przesuwa koronke w przesuwce, załacza sie czujnik na przesuwce, który zapala kontrolke. Kontrolka swieci = wał i most zapięte, mozna jechac. Za zalaczanie odpowiada czujnik na reduktorze, zas czujnik na przesuwce sluzy wyłączne do zaswiecania kontrolki. Jak zmostkujesz czujnik na przesuwce - kontrolka bedzie oczywiscie swiecic non-stop i nic nie pokazywac. Poza tym nic sie nie zmieni.
2)Wał w wersji przejsciowej jest dopinany mechanicznie. Ruszasz wajha, wsprzeglasz przedni naped. Nie ma zadnego silniczka jak w nowszych rocznikach. Tutaj sa bardzo małe szanse zeby to uszkodzic, ale no wszystko jest mozliwe. Daj reduktor na 2H, zgaś auto, połóż sie pod autem i obróc przedni wał ręka, powinien krecis sie luzem. Wroc do kabiny, nie odpalaja samochodu, przestaw reduktor na 4H (w ten sposob dopiales wal, ale bez pradu i podcisnienia nie dopnie sie przesuwka). Wroc pod auto - obróc wał reka - teraz powinien stac w miejscu. Jesli tak jest = skrzynka rozdzielcza działa jak trzeba
3)Zdjecie ode mnie nic Ci nie da, bo jak mowilem - jam ma wszystkie podciśnienia poza wspomaganiem hamulców wyprute. Ale fabryczny schemat połaczeń wyglada tak:
- 4JG2 Vacum.gif (26.58 KiB) Przeglądane 20271 razy
4)Jesli chcesz pozbyć się całej zaworkologii i zapiąc przesuwke na stałe, są dwie opcje.
a)wywalasz wszystkie zaworki od SOTF, wpinasz sie wezykiem waku prosto w magistrale koło altenatora i podpinasz na prosto do tego króćca przesuwki który odpowiada za zapinanie. Drugi zostawisz luzem, lub lepiej podpinasz krótki kawałek węzyka z filterkiem na końcu. Tak to wygląda na schemacie:
- Permanent.gif (25.85 KiB) Przeglądane 20269 razy
b)odpinasz wszystkie wezyki, zlewasz olej z przesuwki, sciagasz dekiel, bierzesz w łape spawarke, ustawiasz widełki w pozycji "zapięte" i dajesz na prowadnicy dwa spawy z obu stron, zeby uniemozliwic im przesuwanie sie. Skladasz calosc do kupy.
5)Zeby zas naprawic system, znalezc problem i go wyeliminowac - kilka postów wyzej pisalem cala procedure sprawdzania układu, eliminowania mozliwych zrodel problemu i znajdowanie uszkodzonego elementu.
Powodzenia!