korf napisał(a):Dobra, reasumując:
1. Tylko zmiana przełożeń:
Główka przedniego mostu 4.55 ze starszej wersji + cały most 4.55 ze starszej wersji.
Zakładamy, ze sprężyny, amortyzatory, wahacze, wał (długość i mocowanie) będą pasować tylko most jest węższy.
Montujemy dystanse bądź szukamy felg z ujemnym ET, które zniwelują różnicę (może dziwnie wyglądać i kół z tyłu nie założę na przód).
Jest jeszcze jedno ale – z tego co pamiętam mosty z Isuzu porównuje się do mostów z Jeepa,
i tak w starszy modelach w Isuzu są odpowiedniki mostów Dana 40 przód i Dana 45 tył, z tym, że po 98 z tyłu to Dana 60. Ktoś rozbierał? Faktycznie średnice półosi są większe? Patrze z perspektywy wytrzymałości.
IMHO pomysł zeby zmienic tylny most na wezszy a zostawic szeroki przód jest glupi, bo zrobisz sobie czteroślada ulepa. Jesli chcesz zalozyc stary most z tyłu z przelozeniem 4.55, to zwęź tez przód. Wystarczy zalozyc krotsze górne wahacze, dolne sworznie, polosie i drazki skretne. To latwy temat, do wymiany dyfra z przodu i tak musisz rozebrac pol przodu i opuscic most, wiec zmienic polosie czy gorny wahacz to juz pikus, a dzieki temu zachowujesz symetryczne auto. To chyba najtansza rozsadna opcja.
Tak, tylny most po lifcie jest mocniejszy, i tak ma grubsze półosie. Szerszy zawias z przodu tez troszke lepiej wybiera i ma wiekszy zakres skoku. Wiec cos za cos - zyskasz przelozenie, ale stracisz na rozstawie kół, wytrzymalosci mostu i zakresie pracy przodu.
Jakbym był uparty na 4.55 to na Twoim miejscu sprobowalbym zamowic gdzies customowy talerz i atak do tylnego mostu. Moze troche trudniej i drozej, ale za to mniej pracy i zmian i nie tracisz zalet poliftowego zawiasu.
Tak, chcac miec manualny reduktor najszybciej i najlatwiej jest przelozyc skrzynie MUA-5 z 3.2 razem z wałami. Dzwon, sprzeglo i cala reszta pasuje plug & play.
Chcac sie bawic i kombinowac, opcji jest wiecej.
Skrzynia AR-5 nigdy nie była stosowana w Toyocie. To skrzynia Aisina, ale robiona dla GM i Isuzu. W Toyocie sa podobne skrzynie, tez Aisina, ale serii R (np. w 4 Runnerze R150f/R151f). Same dzwony sa inne, ale mocowania dzwonow takie same. Wiec mozesz zalozyc do skrzyni R150f z 4 Runnera/Hiluxa dzwon z AR-5 Isuzu i taka skrzynie bezproblemowo zalozyc do Troopera. Korzysci jest sporo, bo zyskujesz mozliwosc dolozenia PTO, mozliwosc zalozenia podwójnego reduktora TeraLow itp.
Zas, czy da sie do AR-5 zalozyc sam reduktor z R150f, to niestety nie mam pojecia. Szansa jest, ale raczej watpie. To jednak sa troche inne konstrukcje i bolt-pattern moze byc inny, spline wałka tez moze nie pasowac.