Strona 1 z 1

Problem z silikiem

PostNapisane: 30 cze 2010, 23:51
przez AdamS
Witam,
jak w temacie - mam problem z zapaleniem silnika. Podjechałem na CPN , wyłączyłem zapłon , zatankowałem i ...echo. Koniec - skubaniec nie zapalił. Już miesiąc przyglądają mu się "fachowcy", ale nikt w okolicy nie chce się zabrać za ten prze-fantastyczny silnik :twisted: . Proszę o radę od czego zacząć szukanie. Przed awarią silnik miał swoje "manewry". Check na niskich obrotach (do 2500 rpm)był nieodłącznym towarzyszem podróży, ale zawsze zapalał, nawet w największe mrozy i jakoś tam jeździł. Nie kopcił spalanie miał w normie, etc.
Pozdrawiam Adam S

Re: Problem z silikiem

PostNapisane: 01 lip 2010, 09:00
przez croochy
diesel czy benzyna?

Re: Problem z silikiem

PostNapisane: 04 lip 2010, 11:40
przez AdamS
Najlepszy :twisted: silnik 3,0 DTI16V
pozdrawiam

Re: Problem z silikiem

PostNapisane: 04 lip 2010, 11:55
przez Wieża30
najlepszy do psucia sie :lol: najlepiej zmień na 3.1 i problem z psuciem na zawsze rozwiązany

Re: Problem z silikiem

PostNapisane: 04 lip 2010, 12:20
przez tomaszsuplicki
po pierwsze sprawdz ropę to znaczy przy głowicy jest przewód ktury podaje ropę na wtryski poluzuj go zakręć rozrusznikiem i sprawdz czy ropa leci ,jeśli to jest oki to może wtryski ? a jak kręcisz to marz ciśnienie oleju może pompa olejowa nawaliła daj znać co już sprawdziłeś ze swoimi mechanikami to będzie łatwiej

Re: Problem z silikiem

PostNapisane: 04 lip 2010, 22:13
przez SUPER TROOPER
Najpierw to chyba na komputer trzeba jechac ?

Re: Problem z silikiem

PostNapisane: 15 lip 2010, 11:01
przez AdamS
Właśnie kolejny mechanik rozłożył ręce i nic nie wskurał, powiedzcie proszę gdzie w okolicach Katowic można go podpiąć pod kompa.
Czy przekładka tego padła 3,0 na starszego 3,1 to jakaś totalna przeróbka w sensie zawieszenia silnika, czy skrzynia biegów jest taka sama etc.
Dzię ki za podpowiedzi.
Pozdrawiam - Adam

Re: Problem z silikiem

PostNapisane: 15 lip 2010, 11:50
przez Nahen/thor_
Masz tam gdzieś serwis Opla? Zacznij od niego tam na kompa. Jak nie to szukaj jakiegoś magika z porządnym softem ale bedzie ciezko...

Re: Problem z silikiem

PostNapisane: 15 lip 2010, 12:46
przez kugel
@ AdamS: Check na niskich obrotach (do 2500 rpm)był nieodłącznym towarzyszem podróży, ale zawsze zapalał, nawet w największe mrozy i jakoś tam jeździł. Nie kopcił spalanie miał w normie, etc. , Czy przekładka tego padła 3,0 na starszego 3,1 to ... Szkoda że nie zainteresowałeś się tym "chekiem" , zanim umarł silnik ... I w ten sposób rodzą się niechlubne legendy o w sumie normalnym silniku , jakim jest 3.0 dti . Trochę techniki i... :?

Re: Problem z silikiem

PostNapisane: 15 lip 2010, 14:55
przez SUPER TROOPER
I w ten sposób rodzą się niechlubne legendy o w sumie normalnym silniku
Calkowicie sie zgadzam :)2 . AdamS , bez urazy , to dotyczy opinii obiegowych jako calosci . Chociaz ten check juz moze cie naprowadzic na wlasciwy kierunek do naprawy - najpierw odczyt z komputera . I nie sluchaj absolutnie nikogo przedtem , tylko namieszaja . Kazdy kto sie zna , najwyzej powie ci to samo , najpierw na komputer . Acha , oczywiscie niech ci to dadza na papierze , w koncu placisz za to .

Re: Problem z silikiem

PostNapisane: 18 lip 2010, 16:23
przez AdamS
Dzięki za wskazówki, w tym tygodniu jadę na kompa do Opla i zobaczę co wyjdzie, oczywiście zaraz podzielę się wiedzą. Może i macie rację że to normalny silnik tyle że właściwie nikt nie potrafi i nie chce go naprawiać. A to nie jest normalna sytuacja.
Pozdrawiam