Strona 1 z 1

3.0 TDI (4JX1) - Wymiana uszczelniaczy rurek olejowych

PostNapisane: 11 lip 2010, 18:54
przez tomaszsuplicki
przy wymianie oleju naszła mnie chęć czyszczenia i konserwacji miski olejowej i uszczelniaczy (tych trefnych :)21 )
A więc zaczynamy potrzebne są klucze 17,14,12.wymiana dość łatwa. :)
zdejmujemy osłony pod samochodem odkręcamy belkę poprzeczną odkręcamy 4 śruby
Obrazek



odkręcamy misę olejową 19 śrub na klucz 12 potrzeba przedłużkę do klucza

po wyjęciu mamy taki widok
Obrazek
odkręcamy smoki "rurki'' po jednej śrubie na smok
Obrazek
i mamy nasze smoki i uszczelniacze
Obrazek
Obrazek
proponuję sprawdzić czy przy siatkach wewnątrz niema przyklejonych jakiś brudów najlepiej przemyć je środkiem do czyszczenia
Obrazek
Obrazek
wymieniamy uszczelniacze myjemy miskę i skręcamy
Obrazek
miałem nietypowy problem ponieważ filtr olejowy (mały) miał o 1 milimetr za dużą średnicę na zewnątrz i zaczepiało o uchwyt w silniku po użyciu wleksa weszło jak spod igły
cała naprawa trwała ok.3,5 godziny
po spuszczeniu oleju z listwy wtryskowej i wszelkich przewodów z olejem weszło ok.8,5 litra oleju

Re: wymiana uszczelniaczy rurek olejowych

PostNapisane: 12 lip 2010, 10:21
przez kusy
gdzie i jakie najlepiej kupić uszczelniacze.
i czy miska ma uszczelkę czy tylko silikon
pozdrawiam kusy

Re: wymiana uszczelniaczy rurek olejowych

PostNapisane: 12 lip 2010, 18:33
przez tomaszsuplicki
co do uszczelki to niewiem umnie nie było uszczelniacze, tylko w serwisie (w Islandii) niewiem jak to się ma w Polsce myślę że można dopasować od czegoś innego

Re: wymiana uszczelniaczy rurek olejowych

PostNapisane: 12 lip 2010, 23:07
przez kusy
to istotna sprawa bo po rozebraniu morze być za późno na szukanie a na pewno spowolni to całą naprawę.
jeżeli ktoś ma informację na temat uszczelniaczy itd. proszę o info.
pozdrawiam kusy

Re: 3.0 TDI (4JX1) - Wymiana uszczelniaczy rurek olejowych

PostNapisane: 01 wrz 2010, 22:00
przez jedrula
viewtopic.php?f=5&t=713&start=0
tam opisałem rozmiary tych oringów

Re: 3.0 TDI (4JX1) - Wymiana uszczelniaczy rurek olejowych

PostNapisane: 09 gru 2010, 16:48
przez Deadly
Witam.
Te uszczelniacze są dwa na jednym smoku? Czy to jest jeden taki szeroki? Jakoś na zdjęciach nie moge sie dopatrzeć.

Re: 3.0 TDI (4JX1) - Wymiana uszczelniaczy rurek olejowych

PostNapisane: 09 gru 2010, 19:36
przez SUPER TROOPER
Jeden szeroki .

Re: 3.0 TDI (4JX1) - Wymiana uszczelniaczy rurek olejowych

PostNapisane: 09 gru 2010, 22:39
przez Deadly
No właśnie mam problem żeby taki kupić. Nie wiem od czego spasować. Może ktoś coś podpowiedzieć?

Re: 3.0 TDI (4JX1) - Wymiana uszczelniaczy rurek olejowych

PostNapisane: 09 gru 2010, 23:31
przez tomaszsuplicki
jedrula napisał(a):przerabiałem podobny problem ( a w zasadzie jeszcze go przerabiam bo jest jeszcze za krótko po naprawie) u mnie sytuacja z olejem była odwrotna tzn. po dłuższym postoju nie było ciśnienia oleju ,pojawiało się dopiero po kilku chwilach aż do momentu aż nie pojawiło się wcale. wcześniej przerabiałem temat z zaworami ciśnieniowym i zwrotnym które umieszczone są w chłodniczce oleju ( wymieniłem na inne) ale problem powrócił. W momencie gdy ciśnienie się nie pojawiło wcale wynikła potrzeba gruntowniejszego przyjrzenia sie tematowi , okazało się że oberwał sie smok zasilający pompe olejową, pospawałem wspornik smoka i złożyłem ponownie ale na starych oringach i wszystko wróciło do normy . Po jakimś czasie problem pojawia sie ponownie i tym razem znowu dostałem sie do smoka ale tym razem poskładałem na nowych oringach( tam gdzie się dało założyłem 0,5 mm grubsze(22x17x3) , normalne 22x17x2,5) i narazie jakiś czas jest spokój. ciśnienie oleju pojawia sie natychmiast( nawet przy kręceniu rozrusznikiem) i utrzymuje się w przedziale 4-6,5.
A teraz moja teoria - smok w tym aucie(są dwa jeden do pompy olejowej smarującej silnik , drugi do zasilania zasobnika oleju pompy wysokiego ciśnienia) jest dość długi ,pompa olejowa wysoko umieszczona dodatkowo smok jest dzielony i uszczelniany oringami zmiany temperaturowe i związane z tym zmiany rozszerzalnosci metalu i dodatkowo zestarzenie się oringów spowodować mogą rozszczelnie sie smoka i zasysanie powietrza na pompe olejową ( w moim przypadku po dłuższym postoju zaś w opisywanym na rozgrzanym silniku).
Proponuje zajrzeć do smoka i wymienić oringi na nowe a co do turbiny to padła bo nie miała smarowania a jest w najwyższym punkcie smarowania silnika.

Re: 3.0 TDI (4JX1) - Wymiana uszczelniaczy rurek olejowych

PostNapisane: 09 gru 2010, 23:45
przez Deadly
Szukałem po rozmiarach (ogolnie czytam forum zanim zapytam) i nie znalazłem. Na moim rynku lokalnym jest z tym problem dlatego dociekam szczegółów. Jeśli ktoś będzie w stanie coś podpowiedzieć bedę wdzięczny.

Re: 3.0 TDI (4JX1) - Wymiana uszczelniaczy rurek olejowych

PostNapisane: 18 mar 2013, 23:17
przez koluniu
Można zastosować zwykłe oringi w odpowiednim rozmiarze (3-4szt.) i będzie hulało.

Re: 3.0 TDI (4JX1) - Wymiana uszczelniaczy rurek olejowych

PostNapisane: 09 lis 2013, 04:30
przez Hezuz
mam takie uszczelniacze

koluio niestety sie myli 4,5 oringów o średnićy ok 1mm nie załatwią sprawy , skoro uszczelka ma wysokość 9mm

dość jak coś to prosze na priv

Re: 3.0 TDI (4JX1) - Wymiana uszczelniaczy rurek olejowych

PostNapisane: 09 lis 2013, 04:33
przez Hezuz
grubości oringu 1mm

Re: 3.0 TDI (4JX1) - Wymiana uszczelniaczy rurek olejowych

PostNapisane: 13 lis 2013, 21:58
przez koluniu
Hezuz napisał(a):mam takie uszczelniacze

koluio niestety sie myli 4,5 oringów o średnićy ok 1mm nie załatwią sprawy , skoro uszczelka ma wysokość 9mm

dość jak coś to prosze na priv

A Ja nie pisałem że mają mieć 1mm. :roll:

Re: 3.0 TDI (4JX1) - Wymiana uszczelniaczy rurek olejowych

PostNapisane: 14 lis 2013, 20:35
przez wojtekkk
w 3,1 wygląda to tak samo??? - głównie chodzi mi o uszczelniacze

Re: 3.0 TDI (4JX1) - Wymiana uszczelniaczy rurek olejowych

PostNapisane: 16 sie 2015, 09:08
przez bigdon
wojtekkk napisał(a):w 3,1 wygląda to tak samo??? - głównie chodzi mi o uszczelniacze

Nie, to zupełnie inna bajka, w 3,0 2 smoki - dłuzszy od panewek,turbiny -1 pompa
2 pompa- krótki smok do listwy wtryskiwaczy :)
w 3,1 jest jeden klasyczny smok