Strona 2 z 2

Re: dwa zbiorniki lpg pod budą

PostNapisane: 08 lut 2022, 07:50
przez mcgiver
Jake napisał(a):
Pomysl z dwiema butlami i jeszcze dookola tego kanapka ze zbiornika benzyny brzmi ambitnie i sensownie :)2 Pytanie czy w praktyce bedzie tak latwy do realizacji, ja bym sie raczej przychylal do malego zbiornika umieszczonego wzdluz walu przed mostem.
Dochodzi jeszcze kwestia ze co przeglad diagnosta musi miec mozliwosci przeczytania numeru na butli(butlach). Jak je zakanapkujesz zbiornikiem paliwa i oslona to bedzie to cokolwiek trudne.

Korektor w przedlifcie to zaden problem, mozna sie go z powodzeniem pozbyc i zalozyc fabryczny stały przy pompie. Mam tak i w Trooperze i w 4 Runnerze. Miras tez tak ma.

Przy projektowaniu umieszczenia butli wez jeszce po uwage wystajace wielozawory, ktore musza byc umieszczone w przód i pod odpowiednim kątem (przy butlach zewnetrznych zwykle 0° czyli w poziomie). Przy szukaniu butli wez tez pod uwage by były to butle do montazu zewnetrznego, bo butle wewnetrzne nie maja homologacji do montazu pod podwoziem.

Wszystko jest w miarę przemyślane 8-)
zbiornik benzyny będzie pod zbiornikami lpg a nie naokoło , przy wlewie będzie wyżej.
co do przeglądu i czytania numerów to jak już gdzieś pisałem , będzie otwór rewizyjny w podłodze bagażnika w zasadzie nad całym zespołem zbiorników , miedzy wzmocnieniami podłogi , zresztą nie wyobrażam sobie zdejmowania wszystkiego spod auta w razie jakiejś drobnej awarii :roll: .
Zbiorniki będą umieszczone wzgledem siebie w pozycji 69 ;) i wielozawory pochylone do wewnątrz pod odpowiednim katem , ale możliwe że osłony wielozaworów będą musiały być trochę zmodernizowane lub przynajmniej przyciete żeby nie zajmowały niepotrzebnie dużo miejsca..
co do montażu zbiorników , to o ile kojarzę w homologacji jest wzmianka że po zastosowaniu drugiej warstwy antykorozyjnej zbiornik może być na zewnątrz pojazdu , nie wiem czy to dotyczy ogółu , ( kojarzę taki wpis w którejś mojej homologacji) ale to trzeba poczytać konkretną homologację konkretnego zbiornika.
Pozatym trzeba bedzie się trochę pobawić z wyregulowaniem pływaków , w celu zoptymalizowania pojemności , ale nie jest mi to obce, jak kupiłem mojego czołga to wchodziło mi tylko 40 litrów ,a wchodzi 55 (nominalnie jest 70)
co mi nie daje spokoju to problem z pobieraniem benzyny przy rozruchu z drugiego końca zbiornika jesli benzyny bedzie mało , a samochód będzie stał w niekorzystnym przechyle :o , myślę o jakimś rodzaju SWIRL POT'a