Strona 1 z 1

Swap 3.1, a może 1.9tdi

PostNapisane: 02 sie 2024, 06:16
przez PanMajster
Witam wszystkich,
Ciekawe doświadczenie w dobie grup na fb, pisać na forum ;)
Jako, ze stalem sie posiadaczem ( calkiem przypadkiem lecz z pelna swiadomoscia ) troopa z silnikiem 3.0dti.
Silnik dycha o dziwo, chociaz przez pare min po odpaleniu sobie poddymia to i tak bede go wyciagał z samochodu. Sprzet bez Toda i w manualu, z mostem tylnym LSD, dzialajaca klima itd itd...
Poczytalem sobie to forum, ale nie znalazłem info na wszystko co mnie interesuje.
Temat 3.1 znany i wielokrotnie tu walkowany lecz... No wlasnie - z takim zamiarem kupilem sprzet lecz nie do konca mi to pasuje raz, ze pojezdzilem tym 3.0 i naprawde przyzwoicie to smiga, dwa, ze juz ciezko kupic cos co nie jest do kompletnego remontu ( 3.1 ) no i jakos tak wlozyc ten motor po krotkim doswiadczeniu z 3.0... fo sedna - kumpel zarzucil mi temat 1.9tdi na skrzyni od froty. Lubie i znam 1.9 tdi - troche sie ich narobilem - frotami jezdzilem przez ladnych pare lat - Trooper jest nastepca ostatniej froty. Wiec co o tym myslicie? Ktos robil takiego moda, ktos tym jechal? Jak sie to ma do wagi auta? Lepiej wrzucac to 3.1 ( najpiew w ogole znalezc...) czy kombinowac z ogólnodostępnym 1.9? Z gory zaznaczam ze cokolwiek nie bedzie final ie to bede to robil sam, finalnie kwestia podlaczenia 3.1 to bede musial sie posilkowac forum, radami m.in. "Jake" ( o ile udzieli ;) ) . Co do 1.9 to mam kogos kto mi finalnie wepnie to w elektryke troopa i zawirusuje bo tym ja sie nie zajmuje. Takze temat otwarty, zapraszam do dyskusji.

Re: Swap 3.1, a może 1.9tdi

PostNapisane: 02 sie 2024, 14:37
przez Quentil
Jak Ci odpowiada 3.0 to zostaw i napraw, koszt będzie jak za swapa lub taniej, a przynajmniej wytrzyma następne xx lat.

Re: Swap 3.1, a może 1.9tdi

PostNapisane: 02 sie 2024, 14:54
przez miras7
Jazda Trooperem z silnikiem 3.1 wymaga sporo cierpliwości. Druga sprawa to dostepność zdrowych silników. Jak mi padnie to się będę zastanawiał co robić, ale z każdym rokiem maleje szansa na naprawę 3.1 (dostępność części, opłacalność). Nie wiem jak może to jeździć z 1.9tdi (może warto pomyśleć nad 2.5tdi), ale jest gość co montował w zmocie taki silnik i łączył z skrzynią Troopera 3.0. Może znasz temat https://www.youtube.com/watch?v=Yd2Dts98VxY

Re: Swap 3.1, a może 1.9tdi

PostNapisane: 04 sie 2024, 11:33
przez PanMajster
Pierwszy raz mam stycznosc z 4jx1 i ogolnie silnik jest calkiem fajny - kultura pracy i elastycznosc mnie w nim zaskoczyla. Konstrukcyjnie to wbrew pozorom prosty silnik i jezeli dol by byl spoko to nie mialbym problemu zeby go wyremontowac z jednym ale... Nie mam techa zeby to wszystko potem ogarnac i swiadomosc, ze cokolwiek by potem przy nim zrobic bez kompa troche mi nie pasuje. Jestem przyzwyczajony do tego ze komputery i scanery szczegolbie vag, a techa nawet nie kupie - nie chodzi o fundusz tylko o brak techow do isuzu. Te wszystkie za 2 do 3 tysiecy to chinszczyzna i ch... wie czy to w ogole dziala. Co do 2,5 tdi tez myslalem ale to jednak 5 garkow i ciezej bedzie to wcisnac. Sam juz nie wiem. Z jednej strony remont 3.0 jest kuszacy, a z drugiej... No tak jak wyzej pisalem.

Re: Swap 3.1, a może 1.9tdi

PostNapisane: 04 sie 2024, 15:41
przez pocieszny
poszukać 3.0 na commonrailu (d-max 120-140kW) i mieć pancerny silnik do śmierci tego auta, do tego prosty w modyfikacjach
a jak nie to 2,5 twinturbo też z D-maxa żadnych cudowań, wszytko zostaje w rodzinie, minimalna ilość przeróbek
problemy w tych silnikach występują zwykle przez brak dobrej obsługi i rzadkie wymiany oleju, kupując używane auto niestety nie mamy na to wpływu wielkiego
przy chęci wsadzenia 2,5 razem ze skrzynią przełożenia w trooperze od razu po 33-34 calowe koła

1,9 jest spoko ma tylko jedną wadę, nie ma momentu na niskich obrotach, i co by nie robić, mieć nie będzie, bo jest mały, czy to będzie jeździć? będzie czy fajnie? wątpliwe, był jeden swap w patrolu na 1,9 TDI jakoś ogromnej rzeszy naśladowców nie było tego rozwiązania

Re: Swap 3.1, a może 1.9tdi

PostNapisane: 07 sie 2024, 05:42
przez PanMajster
Jest decyzja, ze 1.9 bedzie. Chwile sie wstrzymuje z wyjeciem silnika bo wystawilem na sprzedaz, moze ktos ambitny bedzie chcial ta wydumke sobie porobic. Przejechalem sie troopem w 3.1 i to po prostu nie jedzie :shock: Juz raz mialem taka slaba terenowke i nie chce przechodzic ponownie tego, ze bede sie zastanawial czy zdaze wyprzedzic...

Re: Swap 3.1, a może 1.9tdi

PostNapisane: 13 sie 2024, 23:55
przez sedric
W sumie miałem podobną rozkmine jak Ty.
3.1 w oryginale to muł, z 33 calami już mnie to trochę irytowało.
Myślałem o 1.9 Tdi bo słyszałem opinie, że zrobiony pod 200 koni zapierdziela jak głupi, można zrobić popcorn programem i ogólnie jest czym się bawić. Tylko robiąc to u kogoś zostawisz z 15 k finalnie więc tu zaczyna się problem :roll:
Szukając opcji w miarę budżetowej do 3.1 którego miałem już w moim polifcie wrzuciłem turbinę z 3.0, doładowanie podniesione MBC, trochę podkręcona dawka na pompie, obrucony boost pin i wyszło tak, że swap wyleciał mi z głowy :)21
Trooper jest obecnie żwawy, można wyprzedzać bez redukcji, prędkość przelotowa cywilizowana więc zostaje jak jest.
Gdybym nie patrzył na kasę to pewnie wrzucał bym 1.9, zrobił koło 220 koni, popcorn i jakieś podtrzymanie z przelotowym wydechem żeby robił uśmiech na twarzy podczas przejażdżek.
Wszystko kwestia kasy, jeżeli dobrze Ci się jeździ 3.0 oddaj go do majstra który ogarnia te motory, niech Ci zrobi co trzeba i pewnie będzie jeździł.

Re: Swap 3.1, a może 1.9tdi

PostNapisane: 25 sie 2024, 21:10
przez gikxer
Ta turbina on 3.0 jak pasuje do 3.1? Jakieś przeróbki?

Re: Swap 3.1, a może 1.9tdi

PostNapisane: 08 wrz 2024, 18:56
przez YODA
Witam.

Mam Troopera 1.9 tdi 200KM i 418NM. Taki szatan mały. Na razie nie miałem śmiałości rozpędzić go powyżej 200km/h bo już przy tej prędkości jest wesoło.
Przy normalnej jeździe spalanie koło 8l na 100 kilometrów,raz sprawdziłem go jeżdżąc normalnie bez szaleństw i zrobiłem 1000kilometrów na zbiorniku.
Podczas holowania lawety 3.5 tony spalanie między 10 a 12 litrów w zależności od prędkości i warunków jazdy,najlepiej jechać za tirem :D .
Naprawdę polecam.