Strona 1 z 1

ABS żyje własnym życiem

PostNapisane: 21 wrz 2025, 21:33
przez krzyko66
Witam Panowie. Pacjent - Trooper 3.0 D, 2002 rok, automat z TOD-em. Od jakiegoś czasu przy dohamowaniu w skrętach, szczególnie w lewo, zaczął mi się włączać ABS. Dla jasności - w tych samych miejscach, na tej samej nawierzchni i oponach, kilka miesięcy temu nie było takiego zjawiska. Wydaje mi się, że włącza się on tylko w jednym, prawym kole (przy skręcie w lewo). Po takiej operacji najczęściej zaczyna świecić kontrolka ABS. Zresztą kontrolka czasami się zapala i bez akustycznych objawów zadziałania ABS-u, nawet przy jeździe na wprost. Jak najprościej zdiagnozować problem? Wiem, że wizyta u mechanika byłaby najprostsza, ale satysfakcja z naprawy żadna ;) Czy TECH2 coś tutaj pokaże? Być może podobne objawy, albo schemat postępowania były już omawiane, ale na tyle na ile przejrzałem forum, to nie znalazłem niczego konkretnego. Będę wdzięczny za podpowiedzi.

Re: ABS żyje własnym życiem

PostNapisane: 22 wrz 2025, 08:30
przez miras7
Zaczął bym od sprawdzenia czujnika lub jego przewodu, w tym kole, które podejrzewasz. Ewentualnie podmianka na inny jak jest taka możliwość

Re: ABS żyje własnym życiem

PostNapisane: 22 wrz 2025, 09:25
przez krzyko66
Takie trywialne pytanie - w którym miejscu znajdę ten czujnik, Trzeba zdejmować koło do tej operacji?

Re: ABS żyje własnym życiem

PostNapisane: 22 wrz 2025, 10:48
przez miras7
Jest w zwrotnicy, wciśnięty i przykręcony M6. Może być ciężko wyjąć jeśli jest sporo korozji. Przewody idą pod górnym wahaczem. Po zdjęciu koła będzie łatwiej, ale z kanału lub podnośnika też dojdziesz

Re: ABS żyje własnym życiem

PostNapisane: 22 wrz 2025, 15:33
przez mcgiver
miras7 napisał(a):Jest w zwrotnicy, wciśnięty i przykręcony M6. Może być ciężko wyjąć jeśli jest sporo korozji. Przewody idą pod górnym wahaczem. Po zdjęciu koła będzie łatwiej, ale z kanału lub podnośnika też dojdziesz
Temat tych czujników to jest masakra. na 5szt które próbowałem wyjmować udało się uratować tylko 2szt. otwór jest zrobiony na styk , a po latach korozja go trzyma na amen. też muszę się tym zająć u mnie bo któryś przedni jest uszkodzony.