Witam,
Frontera B 98r 5D 2.2i 136KM ECU Isuzu, Lpg tech 204
Uruchamiając silnik kontrolka silnika zawsze gaśnie równo z kontrolką oleju, co jest dosyć nietypowe jak dla mnie. Zastanawiam się czy przez jakiegoś handlarza nie zostały obie zmostkowane z czujnikiem oleju...
Dlatego żeby to zweryfikować, oraz stan innych czujników, chciałem się podłączyć z silnikiem przez obd, ale nie mogę uzyskać połączenia z ECM. Zarówno elm327 po BT jak i op-com 1.4 nie uzyskują połączenia. W złączu OBD masa jest na pinie 4 i 5 oraz +12V na 16, natomiast na pinie 7 jest napięcie 2.4V (o ile miernik dobrze pokazuje) co jest nawet dziwne bo w instrukcji serwisowej jaka krąży w internecie, do frontery B/isuzu ten pin w silniku 2.2i jest pominięty. Nie można się również opcomem połączyć po pinie 12 ani po pinie 2, zgodnie z serwisówką sprawdzałem czy ciągłość połączenia pinu 2 (Class2serial data) z gniazdem obd2 do ECM jest zachowana.
Nie jestem specjalistą od LPG, może to on tak działa na kontrolkę silnika, ale na próby połączenia, wiązka z niego była całkowicie odpięta.
Czy ktoś miał z tym ECU od Isuzu w oplu do czynienia i przerabiał podobny przypadek ? Czy w ogóle opcomem czy jakąś eml(ą) można się podłączyć z tym sterownikiem by odczytać ewentualne błędy ?
Z góry dzięki za rady.