Przepustnica w Rodeo 3.2V6 24V z 2000r

Opel Frontera

Przepustnica w Rodeo 3.2V6 24V z 2000r

Postprzez asia » 13 paź 2009, 00:05

Witam, jestem nowa na tym forum. Od kilku tygodni jestem właścicielką Isuzu Rodeo, który ma falujące obroty podczas jazdy (toczenia sie) bez wcisnietego pedału gazu. Fachowiec, który zakładał w nim gaz- w sierpniu tego roku- podał, że jest to wina przepustnicy, którą musi wyczyścić i prawdopodobnie to ustąpi (koszt nie wiecej niż 100zł zapewnił).
Moje pytanie to:
1. czy to rzeczywiście może być przyczyną obrotów?
2. czy to nie jest przypadkiem źle zamontowany gaz?
3. jaka jest cena takowiej przepustnicy jeżeli samo czyszczenie nie pomoże?
Proszę o szybką odpowiedz, bo nie wiem co mam robić. Z góry dziekuje.
asia
 

Re: Przepustnica w Rodeo 3.2V6 24V z 2000r

Postprzez hassan » 15 paź 2009, 11:53

ja tam się nie znam, bo od zawsze diesle mam, ale:
- może to być przepustnica, jak wiesz gdzie jest i jak wymontować to można benzyną ekstrakcyjną przeczyścić. wymieniać to chyba nie ma sensu
- _raczej_ nie jest to wina źle zamontowanego gazu
- z tego co pamiętam to za falujące wolne obroty odpowiedzialny jest raczej silnik krokowy, tylko nie pamiętam co się z nim robi (chyba też najpierw czyści :))

Ale tak jak zaznaczyłem na początku, nie traktuj tego jak wyroczni bo jeżeli chodzi o gaz to ja tylko stałem obok takiego wozu :)

h
był: Opel Monterey A 3.1 LTD '96, 265/75/16 BFG AT, +2" Lovells
jest: VW Transporter T3 Syncro

nigdy nie mów nigdy...
Avatar użytkownika
hassan
 
Posty: 599
Dołączył(a): 31 paź 2008, 14:31
Lokalizacja: Warszawa

Re: Przepustnica w Rodeo 3.2V6 24V z 2000r

Postprzez Nahen/thor_ » 15 paź 2009, 12:16

Co do "winy gazu" to prosty test: odpal na paliwie i nie wlączaj gazu sprawdź czy na paliwie też tak się zachowuje. Jeżeli tak to przepustnica do sprawdzenia/czyszczenia, o ile są to węże podciśnień do sprawdzenia, może być choć mało prawdopodbnie syf gdzieś w filtrze powietrza, przepływomierz, i tak dalej... Generalnie najprosciej postawić samochód do jaiegoś w miare kumatego mechanika i powinien znaleźć przyczyne i wyleczyć.
Staruszka już nie ma :( 2001 3.0 DTi
Avatar użytkownika
Nahen/thor_
 
Posty: 1485
Dołączył(a): 09 kwi 2009, 00:01
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Przepustnica w Rodeo 3.2V6 24V z 2000r

Postprzez kojan » 15 paź 2009, 21:27

Podobną "jazdę" miałem niegdys z felcią 1.6, nie ta waga ale silnik to silnik.Po zamontowaniu gazu falowały obroty, gasł na każdym skrzyżowaniu.Monter gazu twierdził że wszystkie parametry są idealne a mechaniory że silnik jest muszka.Samochód jednak gasł i szarpało nim jak chorą świnią.Na początek wysłuchiwałem podobnych opinii o przepustnicy, do czasu jak sam ją wypucowałem.Nic nie pomagało.
Po roku miotania się po warsztatach wziąłem delikatnie za twarz magika który mi założył instalację :evil: (kilka lat temu za 4300PLN).Zdemontował wszystko do ostatniego kabeleczka i założył w mojej obecności nową,taką
jak należy :) .Przez kolejne pięć lat nie dotykałem instalacji gazowej.Stawiam więc na wadliwie zamontowaną instalację lub założono instalację nie spełniającą potrzeb tego silnika :geek:
ISUZU TROOPER 3.0 DTi 2000r automat
Avatar użytkownika
kojan
 
Posty: 67
Dołączył(a): 22 wrz 2009, 11:10
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Przepustnica w Rodeo 3.2V6 24V z 2000r

Postprzez asia » 15 paź 2009, 23:43

"Generalnie najprosciej postawić samochód do jaiegoś w miare kumatego mechanika "- GDZIE TAKIEGO ZNALEŹĆ???
A tak naprawde to już próbowałam, i to nie do jednego mechanika- każdy ma inną teorię. Obecnie jest na top-ie zabrudzony ZAWÓR ERG- jakieś urządzenie elektro-mechaniczne- inaczej zwane nie raz ekologia. Jak wyjaśnił mechanik to jest odpowiedzialne za ekonomiczne spalanie auta podczas toczenia- niby jakieś kożystanie z emiśji spalin aby auto nie musiało w tym czasie korzystać z paliwa. Nie istotne jakiego paliwa- gaz<->benzyna- takie samo zachowanie auta.
Auto przejedzie 150km i ani razu sie nie fachnie wskazówka od obrotów podczas dojeżdzania do skrzyżowania (np), a następnym razem po pierwszych 10 metrach tak zwariuje, żeniemal nie zdusi silnika.
W jak najszybszym czasie postaram sie oddać auto do polecanego elektro-mechanika i może on wymyśli coś lepszego
asia
 

Re: Przepustnica w Rodeo 3.2V6 24V z 2000r

Postprzez hassan » 16 paź 2009, 08:16

asia napisał(a):Jak wyjaśnił mechanik to jest odpowiedzialne za ekonomiczne spalanie auta podczas toczenia- niby jakieś kożystanie z emiśji spalin aby auto nie musiało w tym czasie korzystać z paliwa.


wow... omijaj z daleka tego specjalistę :lol:
był: Opel Monterey A 3.1 LTD '96, 265/75/16 BFG AT, +2" Lovells
jest: VW Transporter T3 Syncro

nigdy nie mów nigdy...
Avatar użytkownika
hassan
 
Posty: 599
Dołączył(a): 31 paź 2008, 14:31
Lokalizacja: Warszawa

Re: Przepustnica w Rodeo 3.2V6 24V z 2000r

Postprzez asia » 16 paź 2009, 11:12

Wg wikipedia
"Zasada działania układu polega na ponownym wprowadzaniu do komory spalania pewnej ilości spalin. Zastosowanie takiego rozwiązania powoduje:
przyspieszenie odparowania paliwa (poprzez jego podgrzanie)
obniżenie temperatury spalania ubogiej mieszanki paliwowo-powietrznej
utlenienie pozostałych w spalinach niespalonych węglowodorów (HC)"

Sorki za omyłke- nie ERG tylo EGR.
Co do mechanika to myśle, że chłop źle nie mówił- starał sie cokolwiek mi wyjaśnić a większość z fachowców z którymi rozmawiam na temat mechaniki to traktuje mnie "z góry"- baba to jest do gotowania a nie do naprawy auta.
Troszke sobie poczytałam i myśle ze podpowiem mechanikowi, zeby zaślepił ten zawór-musze tylko sie dowiedzieć czy komputerm nie bedzie mi blędów wywalał (check engin).
Najpier jednak spróbuje to wyczyścić w benzyce i zmienie uszczelke bo dojrzałam że jest pęknięta i to może ona powodować jakieś nieprawidlowości.
Dzieki za podpowiedzi.
asia
 


Powrót do Isuzu Amigo, Rodeo, Mu

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości