Odbudowa i mody Rodeo

Opel Frontera

Re: Odbudowa i mody Rodeo

Postprzez Quentil » 27 maja 2020, 21:43

Odpowiedź, że nie korzystamy w ogóle, Ciebie usatysfakcjonuje?
Ewentualna odpowiedź z bramki B: GM Tech 2 - ale ceny ma dość spore.
O możliwości wymigania błędów wiesz? Było na forum, może do Rodeo też zadziała.
6VE1...
Quentil
 
Posty: 992
Dołączył(a): 26 paź 2012, 22:07
Lokalizacja: Puławy / Lublin

Re: Odbudowa i mody Rodeo

Postprzez pocieszny » 27 maja 2020, 21:51

z żadnych ;) w isuzu jest TECH i w starszych nie działa... znaczy działa błędy ABS se można poczytać :)21
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3892
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Odbudowa i mody Rodeo

Postprzez Dibolec » 29 maja 2020, 08:24

z tym sprawdzaniem na kontrolkę to muszę sprawdzić w sercówce,ale z drugiej strony to nie ta epoka za parę zł można kupić chińczyka którym można się poratować ;)

śmieszna sprawa wyszła z korkami wałków rozrządu dostępne tylko w USA uszczelniacze można jeszcze dostać w pl
Dibolec
 
Posty: 53
Dołączył(a): 17 maja 2019, 11:32
Lokalizacja: Brzozów

Re: Odbudowa i mody Rodeo

Postprzez mcgiver » 29 maja 2020, 10:28

Dibolec napisał(a):z tym sprawdzaniem na kontrolkę to muszę sprawdzić w sercówce,ale z drugiej strony to nie ta epoka za parę zł można kupić chińczyka którym można się poratować ;)

śmieszna sprawa wyszła z korkami wałków rozrządu dostępne tylko w USA uszczelniacze można jeszcze dostać w pl

Co to za chińczyk i jakie ma możliwości?
Co masz z korkami wałków ? Mogę oddać moje stare za browara , nie mają żadnych uszkodzeń ; usuwałem je przy remoncie tylko dlatego bo w gasket set miałem nowe viewtopic.php?f=4&t=7374&start=125#p56694
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Odbudowa i mody Rodeo

Postprzez Dibolec » 30 maja 2020, 09:59

zamówiłem już nowe w USA wczoraj mi kuzynka wysłała już poczekam 2 tygodnie na list ale dzięki , co do chińczyka to elm327 z możliwość tej kosteczki wbrew pozorom jest trochę odczyt i kasowanie błędów i do tego można czytać parametry z czujników jakie są w samochodzie , a wracając do korków to jakaś paranoja że nie można ich dostać w pl
Załączniki
101543712_612145669653866_1655446224565698560_n.jpg
tak prezentuję się już karoseria na samochodzie
101543712_612145669653866_1655446224565698560_n.jpg (64.38 KiB) Przeglądane 15091 razy
Dibolec
 
Posty: 53
Dołączył(a): 17 maja 2019, 11:32
Lokalizacja: Brzozów

Re: Odbudowa i mody Rodeo

Postprzez Legend » 30 maja 2020, 10:07

a ten ELM pokazuje odczyt z czujnika temperatury oleju w skrzyni?
V6
Avatar użytkownika
Legend
 
Posty: 1387
Dołączył(a): 09 lut 2013, 20:47

Re: Odbudowa i mody Rodeo

Postprzez Dibolec » 30 maja 2020, 13:24

tego nie wiem mój program takich rzeczy nie ma :) inne interfacey i droższe modele na pewno są bardziej rozbudowane ale i tak jestem pełen podziwu gdyż autocom ani delphi nie poradziły sobie z Rodeo
Dibolec
 
Posty: 53
Dołączył(a): 17 maja 2019, 11:32
Lokalizacja: Brzozów

Re: Odbudowa i mody Rodeo

Postprzez Legend » 30 maja 2020, 23:12

jesteś pewien, że tego tam nie ma?
ważne to dla mnie bo pozwoliłoby mi samemu zmienić olej w automacie - zgodnie z manualem.
dobry chińczyk nie jest zły. Pamiętam jak kiedyś kupiłem wielkie radio 2Din z nawigacją z kupe szmalu. Działał tylko z wbudowaną mapą, nie bardzo dało się go złamać...a chińczyki za 1/4 ceny odtwarzały wszystkie załadowane mapy jakie bym tylko chciał, a więc dobry chińczyk nie jest zły -)
V6
Avatar użytkownika
Legend
 
Posty: 1387
Dołączył(a): 09 lut 2013, 20:47

Re: Odbudowa i mody Rodeo

Postprzez Dibolec » 31 maja 2020, 00:54

ja używam programu Piston tam są określone dane z czujników ale może inne programy są bardziej rozbudowane , co do skośnookich fakt czasem uda im się zrobić ciekawą elektronikę :D
Dibolec
 
Posty: 53
Dołączył(a): 17 maja 2019, 11:32
Lokalizacja: Brzozów

Re: Odbudowa i mody Rodeo

Postprzez pocieszny » 31 maja 2020, 07:21

Legend napisał(a):jesteś pewien, że tego tam nie ma?
ważne to dla mnie bo pozwoliłoby mi samemu zmienić olej w automacie - zgodnie z manualem.
dobry chińczyk nie jest zły. Pamiętam jak kiedyś kupiłem wielkie radio 2Din z nawigacją z kupe szmalu. Działał tylko z wbudowaną mapą, nie bardzo dało się go złamać...a chińczyki za 1/4 ceny odtwarzały wszystkie załadowane mapy jakie bym tylko chciał, a więc dobry chińczyk nie jest zły -)

legend ten interfejs kosztuje 20-40 pln :)21 sprawdź sobie ;)
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3892
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Odbudowa i mody Rodeo

Postprzez Dibolec » 31 maja 2020, 09:46

a co to tematu oleju w skrzyni czy ktoś z was dokładał kiedykolwiek chłodnicę oleju do skrzyni ?? można nabyć takową za parę zł
jestem ciekaw czy ma to sens
Dibolec
 
Posty: 53
Dołączył(a): 17 maja 2019, 11:32
Lokalizacja: Brzozów

Re: Odbudowa i mody Rodeo

Postprzez pocieszny » 31 maja 2020, 12:11

jeśli gotujesz olej to jak najbardziej, o ile sprawna i wydajna pompa jest, co do samej chłodnicy to dobrze przemyśl montaż i prowadzenie przewodów bo w terenie to łatwo odpada :)21
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3892
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Odbudowa i mody Rodeo

Postprzez Dibolec » 31 maja 2020, 15:00

myślałem o wpięciu cię na wyjście z chłodnicy cieczy , a olejową wsadzić miedzy chłodnicę a skraplacz ale najpierw muszę zacząć jeździć a później będę myślał o poważniejszych modach
Dibolec
 
Posty: 53
Dołączył(a): 17 maja 2019, 11:32
Lokalizacja: Brzozów

Re: Odbudowa i mody Rodeo

Postprzez pocieszny » 31 maja 2020, 15:28

są dostępne chłodnice cieczy z wbudowaną chłodnicą oleju, jest to najbarrdziej ergonomiczne rozwiązanie i najmniej problemów stwarzające
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3892
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Odbudowa i mody Rodeo

Postprzez Jake » 31 maja 2020, 15:56

pocieszny napisał(a):są dostępne chłodnice cieczy z wbudowaną chłodnicą oleju, jest to najbarrdziej ergonomiczne rozwiązanie i najmniej problemów stwarzające

Dobry pomysl, zwlaszcza ze na poczatku po uruchomieniu zimnego silnika chlodziwo grzeje olej ATF powodujac ze szybciej osiaga temperature eksploatacji, a w normalnej eksploatacji jest swietny transport ciepla z ATF do chodziwa nawet przy niskich predkosciach w korku/na stromych podjazdach/w terenie. Ale nie ma nic idealnego, to jest dobre rozwiazanie dopoki chlodnica nie skoroduje i woda nie pomiesza sie z olejem ATF. Nagminny problem w starszch Toyotach J9 i podobnych, gdzie fabrycznie jest to tak zrobione. Duzo ludzi zmieniac chlodnice ATF na osobna po takiej akcji.
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4197
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Odbudowa i mody Rodeo

Postprzez Legend » 31 maja 2020, 18:57

Dibolec ten piston to jest dodatek do lapka?

masz jakiś namiar? Jęsli ma temp oleju skrzyni to bym go chętnie kupił.

Co do chłodnic oleju myślę, że akurat w terenówce używanej zgodnie z przeznaczeniem pociągnięcie tego w chłodnicy cieczyjest najlepszym pomysłem. Masz jedną chłodnice mniej do przediurawienia i zalepienia gliną.
Warto wspomnieć ,ze często hamyrykańce w ogołe nie mają żadnego chłodzenia płynu i jest git. Wówczas się dokłada chłodnicę. W starych Hondach rozwiązywali to pprzez pociągnięcie rurki użebrowanej przed wszystkimi chłodnicami mimo tego, że w chłodnicy wody też był przepływ oleju z AT.
V6
Avatar użytkownika
Legend
 
Posty: 1387
Dołączył(a): 09 lut 2013, 20:47

Re: Odbudowa i mody Rodeo

Postprzez pocieszny » 31 maja 2020, 20:46

Jake napisał(a):
pocieszny napisał(a):są dostępne chłodnice cieczy z wbudowaną chłodnicą oleju, jest to najbarrdziej ergonomiczne rozwiązanie i najmniej problemów stwarzające

Dobry pomysl, zwlaszcza ze na poczatku po uruchomieniu zimnego silnika chlodziwo grzeje olej ATF powodujac ze szybciej osiaga temperature eksploatacji, a w normalnej eksploatacji jest swietny transport ciepla z ATF do chodziwa nawet przy niskich predkosciach w korku/na stromych podjazdach/w terenie. Ale nie ma nic idealnego, to jest dobre rozwiazanie dopoki chlodnica nie skoroduje i woda nie pomiesza sie z olejem ATF. Nagminny problem w starszch Toyotach J9 i podobnych, gdzie fabrycznie jest to tak zrobione. Duzo ludzi zmieniac chlodnice ATF na osobna po takiej akcji.

ile potrzeba chłodnicy żeby "skorodowała" przy właściwym użytkowaniu? 15 lat? 20? no minium 10 nawet przy napierdzielaniu po niej kamlotami ;) miałem kilka takich chłodnic, wcześniej zaczynają ciec na zewnątrz niż mieszać olej z chłodziwem ( no chyba że wada fabryczna) i serio jak chcoć troche dbasz o auto to nie dojdzie nigdy do takiej sytuacji ;)
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3892
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Odbudowa i mody Rodeo

Postprzez Jake » 31 maja 2020, 21:16

W 90-tkach wlasnie chlodnica wyglada slicznie, a ATF sie miesza z woda. Nagminny problem. Ile lat? Nie wiem 20+, 25+, to nie sa młode wozy.
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4197
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Odbudowa i mody Rodeo

Postprzez pocieszny » 31 maja 2020, 21:22

Jake napisał(a):W 90-tkach wlasnie chlodnica wyglada slicznie, a ATF sie miesza z woda. Nagminny problem. Ile lat? Nie wiem 20+, 25+, to nie sa młode wozy.

nie sądzisz że chłodnica po 20 latach ma prawo się rozszczelnić? :)21
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3892
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Odbudowa i mody Rodeo

Postprzez Jake » 31 maja 2020, 21:25

Prawo ma. Ale wole jak mi sie cos rozszczelnia do otoczenia a nie do skrzyni biegów. Nie mowie ze to glupi pomsl, mowie ze to ma swoje zalety i wady.
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4197
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Odbudowa i mody Rodeo

Postprzez mcgiver » 31 maja 2020, 23:20

wad by nie było jesli by odcinek rurki z olejem ze skrzyni w chłodnicy był nierdzewny i bezszwowy no ale niestety w skali przemysłowej to są o wiele większe koszty.
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Odbudowa i mody Rodeo

Postprzez Legend » 31 maja 2020, 23:42

być może to trywialne pytanie, jaki ułamek kosztów to nowa chłodnica, który na dośc długi czas powinna załatwić problem a jej koszt zapewne nie powinen przekroczyć 300-500pln?

Ja z kolei patrzę na to inaczej, są to dodatkowe łączenia pod autem, które można rozszczelnić a to podnosi ryzyko wystąpienia awarii.

Co innego jak się pyci po asfalcie.
V6
Avatar użytkownika
Legend
 
Posty: 1387
Dołączył(a): 09 lut 2013, 20:47

Re: Odbudowa i mody Rodeo

Postprzez Jake » 31 maja 2020, 23:53

Do pycenia w blocie lepiej miec manuala. Ale uznajmy ze ja tego nie powiedzialem, bo narosnie kolejna dyskusja o wyzszosc jednych swiat nad drugimi. :roll:
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4197
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Odbudowa i mody Rodeo

Postprzez pocieszny » 01 cze 2020, 08:08

@Legend, rurki można poprowadzić tak aby nie było większej możliwości awarii, to i tak obieg wymusony więc nie ma znaczenia którędy poprowadzimy, przy dużej fantazji można nawet i przez szoferke (BTW w dużej ilości rajdówek właśnie tak się robi)

@Jake tym i tym trzeba umieć jeździć, zwłaszcza w terenie, każdy ma swoje wady i zalety, automat ma jedną głóną może zmieniać biegi pod górę :)2 a hamowanie silnikiem też się ogarnia na zasadzie blokady elektrozaworu na pompie :)2
btw automatem można jeździć jak manualem, tylko bez konieczności wysprzęglania ;)
manual jest po prostu prostszy i lżejszy, ale w silnikach powyżej 500Nm w zasadzie bez zastosowania
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3892
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Odbudowa i mody Rodeo

Postprzez Dibolec » 03 cze 2020, 17:00

@Legend Piston to apka na androida :P lecz temp oleju skrzyni niestety nie ma ,ja u siebie pewnie kupię pirometr który już można nabyć za około 50 zł

co do dyskusji na temat oleju ja martwię się że jak włożę 32" (235/85r16) nie chce zagotować oleju przy jeździe w terenie staram się i tak jak najwięcej śmigać na reduktorze żeby nie przeciążać skrzyni
Dibolec
 
Posty: 53
Dołączył(a): 17 maja 2019, 11:32
Lokalizacja: Brzozów

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Isuzu Amigo, Rodeo, Mu

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości