Toyota 4 Runner - chory projekt

Opisy naszych samochodów...

Re: 4 Runner 2gen - chory projekt

Postprzez Legend » 03 lis 2022, 21:33

Honda powiadasz.....
niewiem czy 6 gen ma tak jak Acc 5 ale zaskoczyło mnie to jak ten sworzeń jest mocowany.... widać trza będzie uważać.
Załączniki
acc1.jpg
acc1.jpg (97.23 KiB) Przeglądane 13698 razy
V6
Avatar użytkownika
Legend
 
Posty: 1387
Dołączył(a): 09 lut 2013, 20:47

Re: 4 Runner 2gen - chory projekt

Postprzez miras7 » 03 lis 2022, 21:43

Legend napisał(a):Honda powiadasz.....
niewiem czy 6 gen ma tak jak Acc 5 ale zaskoczyło mnie to jak ten sworzeń jest mocowany.... widać trza będzie uważać.

Ładny zestaw.
W nowszych wychodzi że tak samo:
https://autokult.pl/urwany-sworzen-zwro ... 612647041a
Avatar użytkownika
miras7
 
Posty: 1779
Dołączył(a): 06 sie 2012, 19:41
Lokalizacja: Wrocław/Milicz

Re: 4 Runner 2gen - chory projekt

Postprzez Jake » 21 lis 2022, 06:45

Robie powolutku postepy teoretyczne.
Znalazlem wtryskiwacze LPG ktore bede chcial zastosowac - Hana H2100.
Osadzenie na o-ring prosto w kolektor i pod listwe paliwowa z drugiej strony. Co lepsze maja wtyk Denso, taki sam jak OEMowe wtryski benzynowe ;) Japonsko!
h2100r.jpg
h2100r.jpg (49.79 KiB) Przeglądane 13363 razy
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4193
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: 4 Runner 2gen - chory projekt

Postprzez Jake » 21 lis 2022, 06:46

Kombinuje tez wstepnie z customowym kolektorem na lewa strone. Jest troche pomyslow, kazdy ma jakies wady, jeszcze nie wiem ktora opcje zastosuje w praktyce.
photo_2022-11-06_15-07-39.jpg
photo_2022-11-06_15-07-39.jpg (27.87 KiB) Przeglądane 13363 razy

Na razie utknalem w martwym punkcie bo nie znam wymiarow kanalu przepustnicy ani kanalu pojedynczego cylindra wiec nie moge zwymiarowac rysunku i policzyc przekrojow.
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4193
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: 4 Runner 2gen - chory projekt

Postprzez Jake » 21 lis 2022, 06:48

No i najistotniejsze. Dostalem potwierdzenie ze mam zarezerwowany silnik o ktorym wspominalem. Dobrze! Do odbioru nie wiadomo kiedy bo jeszcze nie jest wyjety z auta w ktorym jezdzil do tej pory.
Tak to wyglada:
b1427c416a513025ad4d579572cb9f14.jpg
b1427c416a513025ad4d579572cb9f14.jpg (144.32 KiB) Przeglądane 13363 razy

b35b4ee2e4f350673c6b3cf90ecaa785.jpg
b35b4ee2e4f350673c6b3cf90ecaa785.jpg (159.52 KiB) Przeglądane 13363 razy

91920cdc462f9447905d61e1f696da75.jpg
91920cdc462f9447905d61e1f696da75.jpg (166.7 KiB) Przeglądane 13363 razy

847f16b4fffc9f758547cb2d44c01059.jpg
847f16b4fffc9f758547cb2d44c01059.jpg (150.73 KiB) Przeglądane 13363 razy

17d3506442a73246e77103f2f7124ac1.jpg
17d3506442a73246e77103f2f7124ac1.jpg (106.38 KiB) Przeglądane 13363 razy

xTDa3i.jpg
xTDa3i.jpg (149 KiB) Przeglądane 13363 razy

X6kikY.jpg
X6kikY.jpg (84.09 KiB) Przeglądane 13363 razy

sGNnW7.jpg
sGNnW7.jpg (113.86 KiB) Przeglądane 13363 razy

Silnik po kapitalce jakis czas temu. Nowe tloki 5VZ-FE, nowe kute korby i nowy kuty wal z 3VZ-FE*. Nowe panewki i wszystkie uszczelki. Nowe zawory, glowice po obrobce. Customowe headery wydechowe i dwie symetryczne downpipe z nierdzewki.

Na ten moment jezdzi na stand-alone stad customowe COPy NGK. Nie wiem jeszcze czy kupie go ze stand alonem - wtedy zaplon zostaje tak jak jest, czy bez stand-alone i bedzie fabryczny komputer od 5VZ-FE Toyoty. Zobaczymy. Zalezy to od ceny i od tego czy stand alone EMU wysteruje mi 12 wtryskiwaczy w pol-grupie na dwoch mapach.
Jesli padnie na ori komputer to niestety nie moga zostac te czerwone cewki. Albo trzeba wrocic do cewkomodulow z iskra tracona (tak jak w Trooperze 6VD1) czego nie chce robic albo kombinowac.
Konwersja na pelny COP na fabrycznym ECU nie jest zbyt latwa, bo chociaz silnik posiada czujnik polozenia walka, to z ECU ma trzy niskopradowe wyjscia IGT, ktore trafiaja na modul zaplonowy i zasilaja 3 podwojne bipolarne cewkomoduly wyzwalane dwukrotnie czesciej niz potrzeba. Mozna by kombinowac z zewnetrznym ukladem ktory na podstawie odczytu z czujnika na walku rozdzielalby 3 sygnaly naprzemiennie na 6 osobnych - ale to nadmiar komplikacji.
Prostszy plan to Wasted COP. I teraz sa dwie opcje; albo trzeba by zastosowac 2 pinowe COP i podpiac je rownolegle parami pod modul zaplonowy, albo usunac modul i zastosowac COP z Lexusa z 4 pinowym zlaczem ktore zawiera zwrotny sygnal potwierdzenia zaplonu IGF i tez podlaczyc je rownolegle parami ale prosto pod ECU. Pierwsza opcja moze przeciazac triaki w module zaplonowym, chociaz nie musi - do sprawdzenia. Druga wydaje sie pozbawiona potencjalnych problemow.

Wasted COP tez daje zbedna iskre na suw wydechu, ale jako ze kazdy obwod HV idzie tylko przez jedna przerwe na jednej swiecy - mamy nizsza opornosc obwodu, potrzeba nam nizszej energii do jonizacji, wiec powinnismy uzyskac wiekszy prad iskry i jej lepsza jakosc. To teoria. W praktyce pewnie roznica bedzie nieodczuwalna, ale mam tez w zanadrzu inny argument, nie do podwazenia - bo moge! :D Nie lubie podwojnych cewkomodulow. Poza tym eliminujemy zawodne przewody HV no i mamy 6 jednakowych modulow symetrycznie na obu glowicach. Latwiejsze diagnozowanie usterki - mozna latwo przerzucic fajke lub swiecie w ramach szukania usterki plus awaria jednej cewki powoduje ze jedziemy dalej na 5, a nie na 4 cylindrach.

Widoczne na zdjeciu wkretki do gazu oczywiscie wylatuja, beda wtryski prosto w kolektor tak jak zapowiadalem.
-----------------
*3VZ-FE to nie jest to samo co 3VZ-E ktory mam teraz w 4R. To calkiem inny silnik z osobowki, ktory jest fabrycznie kuty i trwalszy a czesci z niego pasuja do 5VZ-FE :)
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4193
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: 4 Runner 2gen - chory projekt

Postprzez Jake » 21 lis 2022, 07:33

Jest tez juz zamysl odnosnie tego jakie puzzle beda uzyte do skompletowania tej ukladanki.

Silnik 5VZ
Lapy 3VZ
Smok oleju 3VZ
Miska olejowa 3VZ
Bagnet olejowy 3VZ
Nie zdecydowalem jaki splash guard zastosuje. 3VZ ma kanapke. Blok-uszczelka-splash guard - druga uszczelka - miska. 5VZ ma wewnetrzny splash guard ale nie pasuje do smoka od 3VZ i trzeba wycinac w nim otwor.
Wisko 5VZ
wentylator - jeszcze nie wiem, raczej wszystko jedno
Oslona wentylatora - moze zostac fabryczna od 3VZ, problem w tym ze jej nie mam, a handlarze za lekko polamana chca 300zl. W tej ceni to spokojnie uspawalbym customowa z nierdzewki albo alu, tylko niestety jestem durny i rok temu wyrzucilem moja stara polamana oslone i nie mam sie czym wzorowac. MEH!
Headery + downpipe - custom nierdzewka.
Crosspipe - moze uda sie kupic razem z silnikiem, jesli nie - custom z nierdzewki na zamowienie
Reszta wydechu - na razie zostaje to co mam na aucie. Jak zgnije za kilka lat bede kombinowal z czyms lepszej jakosci, na razie nie bedzie na to srodkow, a wydech jest dosc swiezy. Mam nadzieje ze starczy mu srednicy i przeplywu
EVAP Canister - 3VZ
Puszka filtra - 1KZ
Kolektor dolotowy - wielka niewiadoma - work in progress....
Czujniki cisnienia oleju - dwa, od 3VZ i od 5VZ. Zegar + kontrolka.
Czujnik temp wody - 3VZ jesli pasuje, lub 5VZ jesli nie pasuje + custom pod dodatkowa kontrolke
Lambda: przy standalone - szerokopasmowa 1szt, przy OEM ECU - waskopasmowa Denso i chyba niestety trzeba dwie. + zegar AFR
Dodatkowo: Czujnik EGT i MAP. Byc moze tez temp oleju, ale nie na pewno.
Kompresor klimy: 5VZ, reszta klimy OEM, stopka sprezarki powinna pasowac od 3VZ tak by uzyc OEM przewodow
Pompa wspomy 5VZ, przewody wspomy - 3VZ po drobnej przerobce.
Alternator - Custom 150A z Renault Vel Satis - ten sam ktory mam teraz zalozony.
Linka gazu - pewnie rzezba...
Zamach + sprzeglo 3VZ
Skrzynia i dzwon - R150f z 3VZ
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4193
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: 4 Runner 2gen - chory projekt

Postprzez miras7 » 26 lis 2022, 19:55

Avatar użytkownika
miras7
 
Posty: 1779
Dołączył(a): 06 sie 2012, 19:41
Lokalizacja: Wrocław/Milicz

Re: 4 Runner 2gen - chory projekt

Postprzez Jake » 26 lis 2022, 21:01

miras7 napisał(a):Może już widziałeś https://www.youtube.com/watch?v=HYx_peAmZ1Q&t=2316s

4R 3 gen ;)
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4193
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: 4 Runner 2gen - chory projekt

Postprzez Jake » 03 lip 2023, 02:45

Dlugo panowala ciesza, ale nie, nie, nie rozeszlo sie po kosciach :D
Praca i inna zajecia blokowaly prace, ale wczoraj ruszylo z kopyta.

Zdjete stare procho-zderzaki, wyciety przedni pas (wymieniam na inny, zeby zalozyc poliftowe reflektory) i przy okazji wymiana lozysk tylnej osi. Luz z prawej strony byl taki nie wielki... ze dwa milimetry tylko. :lol: Szczeki dobrze nasmarowane olejem z mostu, nie piszczaly przy hamowaniu nic a nic! :)21

Z tym przednim pasem to mam taka rozkmine, czy nowy wspawac punktowo czy mozna by nie zrobic przykreconego na sruby.... To super wygodne do wymiany silnika, chociaz z drugiej strony latwiej dzwignac motor w gore niz zrzucac zderzak. Chyba mi juz chory pomysl przeszedl xD

IMG_20230702_173902.jpg
IMG_20230702_173902.jpg (207.71 KiB) Przeglądane 8686 razy

IMG_20230702_183814.jpg
IMG_20230702_183814.jpg (201.18 KiB) Przeglądane 8686 razy

IMG_20230702_214414.jpg
IMG_20230702_214414.jpg (157.72 KiB) Przeglądane 8686 razy
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4193
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: 4 Runner 2gen - chory projekt

Postprzez Legend » 08 lip 2023, 23:20

z mojego punktu widzenia trzeba mieć zgrzewarka a nie mam więc bym to poskręcał.... :)

GDzie taka fajną dziuple znalazłeś?
V6
Avatar użytkownika
Legend
 
Posty: 1387
Dołączył(a): 09 lut 2013, 20:47

Re: 4 Runner 2gen - chory projekt

Postprzez Jake » 09 lip 2023, 07:02

Raczej po prostu dam sprawy punktowe migomatem.
IMG_20230904_164057.png
IMG_20230904_164057.png (1.43 MiB) Przeglądane 6482 razy

Dziupla to moj garaz, w rodzinnych stronach (podkarpacie), mam go od lat, po moim dziadku.

Nie jest duzy ani piekny, ale funkcjonalny.
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4193
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: 4 Runner 2gen - chory projekt

Postprzez Legend » 09 lip 2023, 07:30

schludnie. Fajne miejsce!
V6
Avatar użytkownika
Legend
 
Posty: 1387
Dołączył(a): 09 lut 2013, 20:47

Re: 4 Runner 2gen - chory projekt

Postprzez Jake » 15 lip 2023, 08:27

A dziekuje, lubie porzadek, no i przydaje sie ;)
Dziubiemy dalej...
z prawej strony jest nowy uszczelniacz tylnej polosi, czekam na tarcze kotwiczna z malowania i skladam.
Przy okazji wymiany przednich sworzni i przeglad polosi. Waham sie czy wymieniac oslony przegubow, nie sa jeszcze zle, na jednej jest lekkie spekanie powierzchniowe, na drugiej nic nie widacm ale z drugiej strony jak juz wszystko mam na wierzchu...

Blacharsko tez idzie. Przywiozlem dzis nowy przedni pas, wycialem zgrzewy, przymierzylem - pasuje idelanie, jakby stad byl ;) Dodatkowo tacka drugiego akumulatora i wspornik dieslowej puszki filtra powietrza. Wszystko rozwiercone, dopasowane, w budzie zrobione punkty montazowe, teraz wszystko do piachu, wsporniki w proszek, pas przedni do lakierownai normalnego i mozna go wspawac.
Waham sie co z glownymi reflektorami, uzywki czesto sa a to ubite, ato nadpekniete, a to uszkodzone etc... dodatkowo po 30 latach maja matowe szkla i oblysniki, no ale sa ori TOYOTA. Alternatywa sa zamienniki DEPO. To nie to samo co fabryka, ale sa nowe, maja przejrzyste szkla i srebrzyste oblysniki. Kolega z forum TLC w 80-tce zmienil ostatnio na depo i mowi ze ogromna poprawa widocznosci noca. Minus taki, ze depo nie maja elektrycznej regulacji, no ale cos za cos. Chyba pojde ta droga.

Pas przedni stary vs nowy:
IMG_20230702_20055bw7.jpg
IMG_20230702_20055bw7.jpg (192.37 KiB) Przeglądane 8379 razy


I wstepne pasowanie:
IMG_20230714_234526.jpg
IMG_20230714_234526.jpg (155.72 KiB) Przeglądane 8379 razy
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4193
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: 4 Runner 2gen - chory projekt

Postprzez Legend » 16 lip 2023, 22:44

NIE bierz DEPO bo to jest badziewie.
Owszem ładnie wygląda, ale po 3 latach ciągłem jazdy na światłach te lampy będa wyglądać jak Twoje 30 letnie oryginały.

Rozkleić, odbłyśniki do napylenia i skleić. To jest jedyna właściwa droga.
V6
Avatar użytkownika
Legend
 
Posty: 1387
Dołączył(a): 09 lut 2013, 20:47

Re: 4 Runner 2gen - chory projekt

Postprzez Jake » 17 lip 2023, 02:58

Legend napisał(a):NIE bierz DEPO bo to jest badziewie.
Owszem ładnie wygląda, ale po 3 latach ciągłem jazdy na światłach te lampy będa wyglądać jak Twoje 30 letnie oryginały.

Rozkleić, odbłyśniki do napylenia i skleić. To jest jedyna właściwa droga.

Hmmmm, no wlasnie tak sie waham w te i nazat, nie chce Depo, troche jestem OEM-purysta i lubie miec komplet wszystkich lamp z napisem "Toyota", zreszta pomijajac snobizm to co oryginal to oryginal. Poki co nie mam zadnych, wiec nie ma co regenerowac, musze najpierw kupic jakis komplet - polamanych i z brakujacymi mocowaniami nie kupie, a handlarze od ktorych zwykle biore graty do 4R niestety nie maja zadnych ladnych.

Co do rozklejania i napylania - masz jakas firme ktora sie podejmuje? Kolega od Land Cruisera szukal, szukal i nikt sie nie chcial podjac, bo mowili ze przy probie rozklejenia prawie na pewno peknie szklo.
lecchu napisał(a):(...)W grubo rozumianej okolicy Krk nikt nie chciał się podjąć rozklejenia lamp oryginalnych. Sporo firm chętnie zregenerowałaby same odbłyśniki, ale przy rozklejaniu (na ciepło, bo tak trzeba) tak starych lamp zwykle pęka ponoć szkło klosza, jak twierdzą. Dlatego nie chcieli podejmować ryzyka.

Kupiłem zestaw lapmp DEPO. Był problem z dobiciem sie do informacji o homologacji (np na allegro chyba wszystkie fotki tych reflektorów mają szkła bez homologacji, a sprzedawcy zwykle nie mieli ich na stanie, by zrobic zdjęcie rzeczywiste), ale ostatecznie to co przyszło ma info o homologacji na szkle.

Spasowanie DEPO - pasują bolt-on, jak buda prosta (?) ;) Jakości nie umiem ocenic, na pierwszy rzut oka conajmnij przyzwoita.

Regulacja śrubkami ręczna, nie ma żadnych silniczków do kompensacji obciążenia bagażnika. Na razie świecą fajnie, dużo lepiej niż zapyziałe po latach oryginały. (...)


Tutaj caly temat o tym; https://tlc.org.pl/viewtopic.php?f=11&t=7626&start=15
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4193
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: 4 Runner 2gen - chory projekt

Postprzez Legend » 18 lip 2023, 00:38

zapytaj tu:

https://regeneracja-hc.com/

ja takie rzeczy robię sam - nie każdą lampę da się rozkleić bo są i takie kleje, które są odporne na ciepło. Wówczas się to wycina.

Robiłęm retrofita w starej Hondzie, gdzie były szklane klosze i nic mi nie pękło. Mój znajomek pracuje w pewnej firmie i jak potrzebuje to po rozklejeniu bierze mi to na taśmę :)

Popieram robienie na OEMie - wg mnie jeśli odbłyśnik jest po dobrej regeneracji to przeżyje ten zamiennik.
V6
Avatar użytkownika
Legend
 
Posty: 1387
Dołączył(a): 09 lut 2013, 20:47

Re: 4 Runner 2gen - chory projekt

Postprzez Jake » 19 lip 2023, 22:06

Dzieki, podesle firme znajomemu.
Tymczasem kupilem oemowe lampy, od kogos z olx, zobaczymy co do mnie przyjdzie. sprzedawca zapewnia, ze europa i ze nic niepolamane i niepokruszone. powinny byc u mnie w poniedzialek.
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4193
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: 4 Runner 2gen - chory projekt

Postprzez Jake » 22 lip 2023, 05:42

Kwa!
Lampy przyszly juz dzisiaj, szmelc, szrot i syf. Nie pojmuje ludzi, pytalem dwa razy "Czy lampy sa w dobrym stanie? Bez pekniec, ukruszen? Czy sa wszystkie uchwyty?" "Tak, sa w bardzo dobrym stanie"
Rozpakowuje paczke - cztery uchwyty urwane, jedna lampa dodatkowo przytopiona w ogromny stopniu, tak ze do srodka zieje dziura wielkosci 4 palcow, odlbysnik w tej lampie oczywiscie szaro-bury. No ja %$%^#*&!!! Po co pociskac farmazony i klamac w zywe oczy? Oczywisice lampy ida do zwrotu, ale nie ogarniam tego. Ludzie maja chyba siano w glowie zamiast mozgu.
Stan rzekomo bardzo dobry wyglada tak:
IMG_20230721_221440.jpg
IMG_20230721_221440.jpg (156.14 KiB) Przeglądane 7784 razy

IMG_20230721_221430.jpg
IMG_20230721_221430.jpg (188.41 KiB) Przeglądane 7784 razy

Za to przynajmniej zrobilem przymiarke jak to bedzie wygladac jak sie w koncu kiedys posklada:
IMG_20230721_224645.jpg
IMG_20230721_224645.jpg (131.88 KiB) Przeglądane 7784 razy
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4193
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: 4 Runner 2gen - chory projekt

Postprzez Legend » 22 lip 2023, 08:15

nie dziwi mnie to, handlarze używanymi częściami to stan umysłu. Zamawiałem do mojego Hondowego projektu kratki wentylacyjne i elementy plastiku pod deska - koles nie chcial robic zdjęć bo stwierdził, że nie ma czasu, ale stan dobry - dostałęm takie części, że od razu poszły do kosza, połamane i zniszczone.....

I teraz bezlitośnie wymagam zdjęć lub deklaracji, że jeśli będzie inne niż mówi zwrot na jego koszt. Ciężko wówczas coś kupić ale przynajmniej oszczedzam czas i kase na oszustów.

Daj do regeneracji stare i będziesz mieć spokój na lata.
V6
Avatar użytkownika
Legend
 
Posty: 1387
Dołączył(a): 09 lut 2013, 20:47

Re: 4 Runner 2gen - chory projekt

Postprzez Jake » 22 lip 2023, 18:00

Tjaa, juz zwrocilem, po wuju.
OLX umywa rece, pakiet ochronny podobno chroni przed pusta paczka, ale przed zlomem w zawartosci juz nie. Sprzedajacy najpierw zaczal sie foszyc a potem mnie zablokowal, tak ze juz nie moge do niego pisac. Super. Szlag mnie trafi.

@Legend: Nie mam starych ktore moglbym oddac do regeneracji. Nie mam zadnych, poza tym syfem ktory wczoraj dostalem (ale polamanych uchwytow i stopionej obudowy sie nie zregeneruje). Wymienialem przedni pas, po to zeby zmienic lampy na poliftowe, czyli inne niz te ktore mialem wczesniej.
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4193
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: 4 Runner 2gen - chory projekt

Postprzez Legend » 22 lip 2023, 22:58

to jest az tak rzadki szpej, nie ma gdzieś coś bliżej żeby podjechać i rzucić okiem przy zakupie?

to, że są bezkarni skutkuje takim zachowaniem...
V6
Avatar użytkownika
Legend
 
Posty: 1387
Dołączył(a): 09 lut 2013, 20:47

Re: 4 Runner 2gen - chory projekt

Postprzez Jake » 23 lip 2023, 21:16

4Runner to moze jeszcze nie bialy kruk, ale jest ich dosc malo, na pewno mniej od Trooperow.
Moj standardowy handlarz nie ma zadnych, drugi ma ale uczciwie powiedzial ze sa brzydkie. Trzeci wycofal sie z tak starych aut i handluje tylko czesciami do nowszych generacji.
Zwykle wole doplacic za paliwo ale pojechac cos obejrzec samemu, te lampy co kupilem byly z Mazur, troche daleko zeby jechac.

Dzis urodzil mi sie jeszcze jeden pomysl, kolega ma lampy z angola w idealnym stanie. Moze zrobie z 2 kompletow jeden, korpusy z angoli, a szkla i odblysniki z tych moich, w ten spsob moglbym rozebrac oba komplety nawet destruktywnie (raz oszczedzajac szklo, raz korpus), oddac odblysniki do regeneracji i zlozyc jeden ladny oemowy zestaw..... hmmm

Masz jakies rady co do rozklejania? Z tych syfiastych mysle ze na wszelki wypadek wytne szkla razem z kawalkiem korpusu i dopiero bede delikatnie rozklejac po kawaleczku...
Lepiej sie bawic samemu i nabierac praktyki w trakcie czy ta firma co podeslales jest godna zaufania i sie tego podejmie?
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4193
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: 4 Runner 2gen - chory projekt

Postprzez Legend » 24 lip 2023, 12:25

co do rezklejania to opalarka i cierpliwość.
Ja w tej firmie nic nie robiłem, ale ma pozytywne opinie i są sporo czasu na rynku.
V6
Avatar użytkownika
Legend
 
Posty: 1387
Dołączył(a): 09 lut 2013, 20:47

Re: 4 Runner 2gen - chory projekt

Postprzez Jake » 24 lip 2023, 19:25

Opalarka mowisz... Wiekszosc ludzi poleca piekarnik. I Tez mi sie jakos wydaje ze piekarnik bedzie rowniej nagrzewal...
Dzis rozebralem te koszmarne lampy z OLX, stwierdzilem ze nie ma co sie pitolic, obcialem plastik dookola szlifierka - i tak idzie do smietnika.
Odlbysniki sa cale, jednen bardzo slaby (od tej lampy ze stopionym tylem - nie miala uszczelnienia i do srodka lecialo wszystko, drugi jest nienajgorszy (tylko jedna sciana zluszczona), ale oba perfekcyjnie nadaja sie do regeneracji, klosze sa idealne, wiec tez sie nadaja.
Bede je dzis wieczorem rozklejal delikatnie w domu.
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4193
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: 4 Runner 2gen - chory projekt

Postprzez Jake » 24 lip 2023, 21:31

I po krzyku. Rozklejanie jest banalnie proste, nie zajelo mi nawet 15 minut. Duzo strachu, duzo szumu o nic.
Firmy co strasza ze "stare klosze pekaja" prawdopodobnie mowia to tylko po to zeby klienta odeslac z kwitkiem bo z jakiegos powodu im sie nie chce takiej regeneracji robic.
Mam dwa perfekcyjnie dobre europejskie szkla i dwa europejskie odblysniki ktore po zregenerowaniu beda idealne.
Teraz czekam az przyjda brytyjskie lampy jako dawcy korpusow, rozklejam je, czekam na moje odlbysniki i bedzie skladanie :)
photo_2023-07-24_21-20-54.jpg
photo_2023-07-24_21-20-54.jpg (123.31 KiB) Przeglądane 7434 razy
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4193
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Nasze samochody

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości