4 Runner 2gen - chory projekt

Re: 4 Runner 2gen - chory projekt

Postprzez Legend » 03 lis 2022, 21:33

Honda powiadasz.....
niewiem czy 6 gen ma tak jak Acc 5 ale zaskoczyło mnie to jak ten sworzeń jest mocowany.... widać trza będzie uważać.
Załączniki
acc1.jpg
acc1.jpg (97.23 KiB) Przeglądane 3087 razy
V6
Avatar użytkownika
Legend
 
Posty: 1281
Dołączył(a): 09 lut 2013, 20:47

Re: 4 Runner 2gen - chory projekt

Postprzez miras7 » 03 lis 2022, 21:43

Legend napisał(a):Honda powiadasz.....
niewiem czy 6 gen ma tak jak Acc 5 ale zaskoczyło mnie to jak ten sworzeń jest mocowany.... widać trza będzie uważać.

Ładny zestaw.
W nowszych wychodzi że tak samo:
https://autokult.pl/urwany-sworzen-zwro ... 612647041a
Avatar użytkownika
miras7
 
Posty: 1738
Dołączył(a): 06 sie 2012, 19:41
Lokalizacja: Wrocław/Milicz

Re: 4 Runner 2gen - chory projekt

Postprzez Jake » 21 lis 2022, 06:45

Robie powolutku postepy teoretyczne.
Znalazlem wtryskiwacze LPG ktore bede chcial zastosowac - Hana H2100.
Osadzenie na o-ring prosto w kolektor i pod listwe paliwowa z drugiej strony. Co lepsze maja wtyk Denso, taki sam jak OEMowe wtryski benzynowe ;) Japonsko!
h2100r.jpg
h2100r.jpg (49.79 KiB) Przeglądane 2752 razy
Toyota 4-Runner 3.0V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 3915
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: 4 Runner 2gen - chory projekt

Postprzez Jake » 21 lis 2022, 06:46

Kombinuje tez wstepnie z customowym kolektorem na lewa strone. Jest troche pomyslow, kazdy ma jakies wady, jeszcze nie wiem ktora opcje zastosuje w praktyce.
photo_2022-11-06_15-07-39.jpg
photo_2022-11-06_15-07-39.jpg (27.87 KiB) Przeglądane 2752 razy

Na razie utknalem w martwym punkcie bo nie znam wymiarow kanalu przepustnicy ani kanalu pojedynczego cylindra wiec nie moge zwymiarowac rysunku i policzyc przekrojow.
Toyota 4-Runner 3.0V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 3915
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: 4 Runner 2gen - chory projekt

Postprzez Jake » 21 lis 2022, 06:48

No i najistotniejsze. Dostalem potwierdzenie ze mam zarezerwowany silnik o ktorym wspominalem. Dobrze! Do odbioru nie wiadomo kiedy bo jeszcze nie jest wyjety z auta w ktorym jezdzil do tej pory.
Tak to wyglada:
b1427c416a513025ad4d579572cb9f14.jpg
b1427c416a513025ad4d579572cb9f14.jpg (144.32 KiB) Przeglądane 2752 razy

b35b4ee2e4f350673c6b3cf90ecaa785.jpg
b35b4ee2e4f350673c6b3cf90ecaa785.jpg (159.52 KiB) Przeglądane 2752 razy

91920cdc462f9447905d61e1f696da75.jpg
91920cdc462f9447905d61e1f696da75.jpg (166.7 KiB) Przeglądane 2752 razy

847f16b4fffc9f758547cb2d44c01059.jpg
847f16b4fffc9f758547cb2d44c01059.jpg (150.73 KiB) Przeglądane 2752 razy

17d3506442a73246e77103f2f7124ac1.jpg
17d3506442a73246e77103f2f7124ac1.jpg (106.38 KiB) Przeglądane 2752 razy

xTDa3i.jpg
xTDa3i.jpg (149 KiB) Przeglądane 2752 razy

X6kikY.jpg
X6kikY.jpg (84.09 KiB) Przeglądane 2752 razy

sGNnW7.jpg
sGNnW7.jpg (113.86 KiB) Przeglądane 2752 razy

Silnik po kapitalce jakis czas temu. Nowe tloki 5VZ-FE, nowe kute korby i nowy kuty wal z 3VZ-FE*. Nowe panewki i wszystkie uszczelki. Nowe zawory, glowice po obrobce. Customowe headery wydechowe i dwie symetryczne downpipe z nierdzewki.

Na ten moment jezdzi na stand-alone stad customowe COPy NGK. Nie wiem jeszcze czy kupie go ze stand alonem - wtedy zaplon zostaje tak jak jest, czy bez stand-alone i bedzie fabryczny komputer od 5VZ-FE Toyoty. Zobaczymy. Zalezy to od ceny i od tego czy stand alone EMU wysteruje mi 12 wtryskiwaczy w pol-grupie na dwoch mapach.
Jesli padnie na ori komputer to niestety nie moga zostac te czerwone cewki. Albo trzeba wrocic do cewkomodulow z iskra tracona (tak jak w Trooperze 6VD1) czego nie chce robic albo kombinowac.
Konwersja na pelny COP na fabrycznym ECU nie jest zbyt latwa, bo chociaz silnik posiada czujnik polozenia walka, to z ECU ma trzy niskopradowe wyjscia IGT, ktore trafiaja na modul zaplonowy i zasilaja 3 podwojne bipolarne cewkomoduly wyzwalane dwukrotnie czesciej niz potrzeba. Mozna by kombinowac z zewnetrznym ukladem ktory na podstawie odczytu z czujnika na walku rozdzielalby 3 sygnaly naprzemiennie na 6 osobnych - ale to nadmiar komplikacji.
Prostszy plan to Wasted COP. I teraz sa dwie opcje; albo trzeba by zastosowac 2 pinowe COP i podpiac je rownolegle parami pod modul zaplonowy, albo usunac modul i zastosowac COP z Lexusa z 4 pinowym zlaczem ktore zawiera zwrotny sygnal potwierdzenia zaplonu IGF i tez podlaczyc je rownolegle parami ale prosto pod ECU. Pierwsza opcja moze przeciazac triaki w module zaplonowym, chociaz nie musi - do sprawdzenia. Druga wydaje sie pozbawiona potencjalnych problemow.

Wasted COP tez daje zbedna iskre na suw wydechu, ale jako ze kazdy obwod HV idzie tylko przez jedna przerwe na jednej swiecy - mamy nizsza opornosc obwodu, potrzeba nam nizszej energii do jonizacji, wiec powinnismy uzyskac wiekszy prad iskry i jej lepsza jakosc. To teoria. W praktyce pewnie roznica bedzie nieodczuwalna, ale mam tez w zanadrzu inny argument, nie do podwazenia - bo moge! :D Nie lubie podwojnych cewkomodulow. Poza tym eliminujemy zawodne przewody HV no i mamy 6 jednakowych modulow symetrycznie na obu glowicach. Latwiejsze diagnozowanie usterki - mozna latwo przerzucic fajke lub swiecie w ramach szukania usterki plus awaria jednej cewki powoduje ze jedziemy dalej na 5, a nie na 4 cylindrach.

Widoczne na zdjeciu wkretki do gazu oczywiscie wylatuja, beda wtryski prosto w kolektor tak jak zapowiadalem.
-----------------
*3VZ-FE to nie jest to samo co 3VZ-E ktory mam teraz w 4R. To calkiem inny silnik z osobowki, ktory jest fabrycznie kuty i trwalszy a czesci z niego pasuja do 5VZ-FE :)
Toyota 4-Runner 3.0V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 3915
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: 4 Runner 2gen - chory projekt

Postprzez Jake » 21 lis 2022, 07:33

Jest tez juz zamysl odnosnie tego jakie puzzle beda uzyte do skompletowania tej ukladanki.

Silnik 5VZ
Lapy 3VZ
Smok oleju 3VZ
Miska olejowa 3VZ
Bagnet olejowy 3VZ
Nie zdecydowalem jaki splash guard zastosuje. 3VZ ma kanapke. Blok-uszczelka-splash guard - druga uszczelka - miska. 5VZ ma wewnetrzny splash guard ale nie pasuje do smoka od 3VZ i trzeba wycinac w nim otwor.
Wisko 5VZ
wentylator - jeszcze nie wiem, raczej wszystko jedno
Oslona wentylatora - moze zostac fabryczna od 3VZ, problem w tym ze jej nie mam, a handlarze za lekko polamana chca 300zl. W tej ceni to spokojnie uspawalbym customowa z nierdzewki albo alu, tylko niestety jestem durny i rok temu wyrzucilem moja stara polamana oslone i nie mam sie czym wzorowac. MEH!
Headery + downpipe - custom nierdzewka.
Crosspipe - moze uda sie kupic razem z silnikiem, jesli nie - custom z nierdzewki na zamowienie
Reszta wydechu - na razie zostaje to co mam na aucie. Jak zgnije za kilka lat bede kombinowal z czyms lepszej jakosci, na razie nie bedzie na to srodkow, a wydech jest dosc swiezy. Mam nadzieje ze starczy mu srednicy i przeplywu
EVAP Canister - 3VZ
Puszka filtra - 1KZ
Kolektor dolotowy - wielka niewiadoma - work in progress....
Czujniki cisnienia oleju - dwa, od 3VZ i od 5VZ. Zegar + kontrolka.
Czujnik temp wody - 3VZ jesli pasuje, lub 5VZ jesli nie pasuje + custom pod dodatkowa kontrolke
Lambda: przy standalone - szerokopasmowa 1szt, przy OEM ECU - waskopasmowa Denso i chyba niestety trzeba dwie. + zegar AFR
Dodatkowo: Czujnik EGT i MAP. Byc moze tez temp oleju, ale nie na pewno.
Kompresor klimy: 5VZ, reszta klimy OEM, stopka sprezarki powinna pasowac od 3VZ tak by uzyc OEM przewodow
Pompa wspomy 5VZ, przewody wspomy - 3VZ po drobnej przerobce.
Alternator - Custom 150A z Renault Vel Satis - ten sam ktory mam teraz zalozony.
Linka gazu - pewnie rzezba...
Zamach + sprzeglo 3VZ
Skrzynia i dzwon - R150f z 3VZ
Toyota 4-Runner 3.0V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 3915
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: 4 Runner 2gen - chory projekt

Postprzez miras7 » 26 lis 2022, 19:55

Avatar użytkownika
miras7
 
Posty: 1738
Dołączył(a): 06 sie 2012, 19:41
Lokalizacja: Wrocław/Milicz

Re: 4 Runner 2gen - chory projekt

Postprzez Jake » 26 lis 2022, 21:01

miras7 napisał(a):Może już widziałeś https://www.youtube.com/watch?v=HYx_peAmZ1Q&t=2316s

4R 3 gen ;)
Toyota 4-Runner 3.0V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 3915
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Poprzednia strona

Powrót do Inne Marki

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron