Mam taki temat do rozkminienia.
w 4R wąz miedzy puszka filtra a dolotem jest rozerwany i posklejany przez poprzedniego wlasciciela tasma samowulkanizujaca. Srednio trawałe rozwiazanie. Oryginalna rura w Polsce jest nie do dostania, na złomach i szrotach tez nie maja. Zamówiłem z USA 3 miesiace temu to paczka zagineła i chyba tylko dzieki jakiemus nieludzkiem cudowi cudow dostalem zwrot pieniedzy, ale jakos nie czuje ochoty zeby znow zamawiac zza wielkiej wody. Szukam wiec opcji alternatywnej i choc nie jestem fanem tuningu i akcesoriow tuningowych to zaczalem przegladac silikonowe kształtki i aluminiowe kolanka.
Tak to wyglada na ten moment:
Przegladalem zagraniczne fora i obczajałem rozne rozwiazania ktore ludzie stosowali w tych autach.
To wydaje sie byc najbardziej estetyczne:
To wydaje sie byc idealna rura:
https://allegro.pl/oferta/rura-aluminio ... 8876108067
Do tego trzeba dwa łaczniki + jakos zrobić przyłacze odmy.
Jak wiadomo silnik siedzi na poduszkach,tak samo jak buda na ramie, jest wie mozliwosc ruchu silnika wzgledem budy do ktorej mocowana jest puszka filtra. Nie chce przesztywnic konstrukcji, wiec zastanawiam sie czy uzycie zwyklych złaczek tego typu wystarczy
https://allegro.pl/oferta/lacznik-silik ... 7276136162
czy raczej trzeba dac harmonijki
https://allegro.pl/oferta/lacznik-antyw ... 8560008069
Rozkminiam tez odme, pierwsza opcja to taki łacznik przy kolektorze:
https://allegro.pl/oferta/lacznik-gumow ... 7688612852
A druga wspawanie krotkiego odcinka aluminiowej rurki 14mm do głównej rury 70mm. Mam pod nosem dobrego i taniego goscia z TIGiem, wiec nie jest to problemem, ale trzeba dokupic rurke, nawiercic, zawiezc i przywiezc.
Co polecacie?