International Harvester 654
Napisane: 07 gru 2023, 15:37
Znajomy kupił traktor jak w tytule, lata 1972-1974. Stary, zmęczony ale na chodzie. Problem w tym, że palił tylko na plaka. Regulowanie pompy nic nie dało więc mówię mu trzeba sprawdzić wtryski, kompresję itd. Kompresja była słaba ale nie było tragedii , gorzej z wtryskami, lały na maksa. Chłop wymontował również pompę wtryskową, stary bosch rotacyjny, ostatnie fotki. Mówię mu, że mam korpus pompy od Opla co ma takie same mocowanie i mogę mu zbudować coś specjalnie dla niego. On stwierdził, że lepiej zawieść do firmy i mu wszystko zrobią jak należy. Wtryski zrobili ale z pompą polegli bo tłokorozdzielacz pokazał kolano i nie ma do tego części, można regenerować ale nie ma pewności, że będzie to działało. Też mu powiedzieli, że pasuje z Opla ale kręci się w drugą stronę. Ja popatrzyłem na wentylator i mówię mu, że kręci się normalnie a jeśli nawet to mam głowiczkę od Rovera 2.0td co kręci się w lewą stronę.
Zgodził się na budowę "hybrydy". Więc korpus użyłem z Opla, fala nie jestem pewien od czego, głowiczka z tłokorozdzielaczem od 19tdi 10mm a pokrywa górna pompy od golfa 1.6d. On sam rozbierał więc mówię masz montuj. Niestety ziomek nie sprawdził znaków przed rozbieraniem a na kole pompy było ich 6 albo więcej Kropki, cyferki, co tylko chcesz. Montowaliśmy pompę kilka razy na różne znaki i nic nawet dymka nie puścił. I nie wiedzieliśmy czy problem z pompą czy z ustawieniem koła. Srawdzaliśmy z wtryskiem na sucho to ładnie rozpylał. Chłopaczek wojskowy i pojechał gdzieś na szkolenie a traktorek marzł biedny aż w końcu luźno było w robocie i szefu, jego brat mówi dawaj robimy traktora. Na traktorach się nie znam ale w końcu doszedłem co z czym i gdzie i traktor zapalił. Silnik pracuje ładnie nawet bardzo ładnie, z pewnościa lepiej niż przeciętny traktor. Normalnie obroty silnika to 2000 może 2500 max i pompa odcina paliwo a moja hybryda jest od samochodu gdzie obroty są w granicach 4500-5000 co można jeszcze podkręcić do około 6000, w naszych 3.1td też jeśli ktoś zainteresowany Jeszcze nie słyszałem tak mocno kręcącego się traktora. Pompę się jeszcze podreguluje ale myślę, że i tak trzeba będzie uważać, żeby nie przesadzić bo korba tylko czeka żeby się pokazać
Kilka danych silnika:
Prędkość znamionowa: 2180
Moc: 60 hp
Moment obrotowy: 155.5 lb-ft
Prędkość momentu obrotowego: 1600
Zgodził się na budowę "hybrydy". Więc korpus użyłem z Opla, fala nie jestem pewien od czego, głowiczka z tłokorozdzielaczem od 19tdi 10mm a pokrywa górna pompy od golfa 1.6d. On sam rozbierał więc mówię masz montuj. Niestety ziomek nie sprawdził znaków przed rozbieraniem a na kole pompy było ich 6 albo więcej Kropki, cyferki, co tylko chcesz. Montowaliśmy pompę kilka razy na różne znaki i nic nawet dymka nie puścił. I nie wiedzieliśmy czy problem z pompą czy z ustawieniem koła. Srawdzaliśmy z wtryskiem na sucho to ładnie rozpylał. Chłopaczek wojskowy i pojechał gdzieś na szkolenie a traktorek marzł biedny aż w końcu luźno było w robocie i szefu, jego brat mówi dawaj robimy traktora. Na traktorach się nie znam ale w końcu doszedłem co z czym i gdzie i traktor zapalił. Silnik pracuje ładnie nawet bardzo ładnie, z pewnościa lepiej niż przeciętny traktor. Normalnie obroty silnika to 2000 może 2500 max i pompa odcina paliwo a moja hybryda jest od samochodu gdzie obroty są w granicach 4500-5000 co można jeszcze podkręcić do około 6000, w naszych 3.1td też jeśli ktoś zainteresowany Jeszcze nie słyszałem tak mocno kręcącego się traktora. Pompę się jeszcze podreguluje ale myślę, że i tak trzeba będzie uważać, żeby nie przesadzić bo korba tylko czeka żeby się pokazać
Kilka danych silnika:
Prędkość znamionowa: 2180
Moc: 60 hp
Moment obrotowy: 155.5 lb-ft
Prędkość momentu obrotowego: 1600