Problem z silnikiem

Isuzu Trooper

Problem z silnikiem

Postprzez manniken » 22 lut 2011, 12:58

mam pytanie, samochód jest na gaz, jak dodaje gazu zaczyna skakać jak kangur, jaka może być przyczyna, bardzo proszę o odpowiedz, może ktoś miał taką usterkę?

ta awaria wydarzyła się w czasie jazdy

Tommy
Trooper 2.6 Benzin i gaz
manniken
 
Posty: 28
Dołączył(a): 18 sty 2011, 18:40
Lokalizacja: Wieliczka

Re: Problem z silnikiem

Postprzez dominik502 » 22 lut 2011, 13:55

Powodów może być wiele. Zacznij od sprawdzenia, czy masz gaz, sprawdź świece, przewody, kopułkę i palec.
Żeby było tanio musi być drogo.
Obrazek Troopek 2.6 90r
dominik502
 
Posty: 158
Dołączył(a): 05 lis 2009, 11:39
Lokalizacja: Płońsk

Re: Problem z silnikiem

Postprzez Silvestr » 22 lut 2011, 20:26

Napisz jeszcze czy na benzynie też tak ma?
PS. Może też być filtr od gazu do wymiany (co 10.000 km powinien być zmieniany).
Silvestr: Opel Monterey 3.2 LTD, 265/70 R16
Skot 8x8
Wcześniej:
Isuzu Trooper 2.6i
Nissan Pickup D-22 Double Cab 2.7 TDI
Silvestr
Administrator
 
Posty: 732
Dołączył(a): 04 paź 2008, 12:11
Lokalizacja: Widawa

Re: Problem z silnikiem

Postprzez Nahen/thor_ » 22 lut 2011, 20:51

Przy mrozach takich jak ostatnio przyczyną może być problem z układem chłodzenia. Jeżlei jest jakis wyciek, albo inna przyczyna zbyt niskiego poziomu płynu, jeżeli w czasie jazdy układ np sie zapowietrza, może to prowadzić do braku ogrzewania parownika i do zamarzania gazu w nim. Objawy są na początku takie jakby się gaz kończył - zaczyna się dusić, po konkretnym zamarznięciu poprostu zaczyna sie całkiem dławić i zdycha.

Jeżeli na benzynie jest OK to w momencie w którym zaczyna się dławić i przerywać przełącz go na benzynę i sprawdź co sie będzie działo, jeżeli wróci po chwili normalna praca tzn, że trzeba sprawdzić obieg chłodzenia. Ja np aktualnie mam padnięte "chodzenie na paliwie" i przy mrozach poniżej -10 nie ruszam staruszka, bo raz, ż edo odpalenia potrzeba dwóch baniakow po 5 litrów każdy gorącej wody, bo co z tego, że zapala od kopa, skoro zanim silnik się rozgrzeje na tyle, żeby ogrzac parownik, to parownik kilka razu zdąży zamarznąć. A potem po ewentualnym dłuższym postoju powtórka z rozrywki. Tak więc to tez może byc przyczyna.
Staruszka już nie ma :( 2001 3.0 DTi
Avatar użytkownika
Nahen/thor_
 
Posty: 1485
Dołączył(a): 09 kwi 2009, 00:01
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Problem z silnikiem

Postprzez manniken » 02 mar 2011, 21:17

dziekuje za pomoc , silnik jest ok, zatankowalem gaz slnik jest na chodzie, mysle ze byl gaz, ale moglem sie mylic,
mam jeszcze kilka pytan,
czy zmiana rozrusznika jest skomplikowana, czy bede sam umial to zrobic
czy przy zmianie oleju do silnika, moge zamienic olej mineralny na olej syntetyczny
czy jest mozliwosc kupna wskaznika, ktory pokazuje ilosc gazu.
czy jest mozliwosc przelaczenia z gazu na benzyne samochodu w czasie jazdy. jest to moj pierwszy samochod na gaz i dlatego pytam,
dziekuje za pomoc, bede wdzieczny jesli ktos mi odpowie, pozdrawiam tommy
Trooper 2.6 Benzin i gaz
manniken
 
Posty: 28
Dołączył(a): 18 sty 2011, 18:40
Lokalizacja: Wieliczka

Re: Problem z silnikiem

Postprzez danti » 02 mar 2011, 21:38

nie zmienia się minerału na pełny syntetyk, zostań przy mineralnym.
Na butli powinien byc wskaźnik ilości gazu.
Możesz przełączac z gazu na benzynę i odwrotnie w czasie jazdy.

A jak wymienić rozrusznik nie wiem:)
Adrenaline rush!
Honda Shadow VT 1100

Był...
Opel Monterey LTD 3.1TD
http://www.roztocze4x4.pl
Facebook
Avatar użytkownika
danti
 
Posty: 1867
Dołączył(a): 10 paź 2010, 21:35
Lokalizacja: Zamość

Re: Problem z silnikiem

Postprzez croochy » 02 mar 2011, 21:55

rozrusznik to pewnie z 4 śruby i 3 nakrętki
Nie polemizuje z debilami
croochy
 
Posty: 1652
Dołączył(a): 03 gru 2009, 20:34
Lokalizacja: Cyców/Lublin

Re: Problem z silnikiem

Postprzez Nahen/thor_ » 02 mar 2011, 23:47

Rozrusznik to bodaj 2 śruby o ile pamiętam albo mam jakąś nie dokręconą ;) . Do tej u góry jest straszny dostęp ale na kanale z porządnymi kluczai spoko się da. A no i jeszcze dwie nakrętki przy kablach ale to pikuś.

Są wskaźniki ilości gazu które się montuje na desce rozdzielczej/w kabinie ale większość "centralek" tych z przełącznikiem gaz-paliwo ma kontrolkę na diodach i tam powinna być opcja "rezerwa" w moim np czerwona dioda to paliwo, zielona to gaz a jak gaz się zaczyna kończyć to obok zapala się żółta/bursztynowa.

Możesz spokojnie przełączać w czasie jazdy miedzy gazem i paliwem w obie strony. Kiedyś, w starych instalacjach trzeba było wyłączyć paliwo, odczekac aż silnik wypali reszte paliwa i kiedy "zdychał" przełączac na gaz, zeby uniknąć zalania. Aktualnie chyba każda instalacja ma tak ustawioną elektronike sterującą podawaniem gazu, że w przypadku przełączenia z paliwa na gaz sama wyłapuje moment w którym powinna podać gaz.


Z tymi syntetykami zamiast mineraow to i edo końca jest tak, że się nei powinno, jezeli silnik nie jest zabity to syntetyk nie powinien nic "zepsuć" ale choćby ze względu na koszta nie kalkuluje się pchac w pełen syntetyk. Zostań na dobrym jakościowo mineralnym, ewentualnie jak chcesz i czujesz, że musisz to przejdź na półsyntetyk. Ale myślę, że to gra nie warta świeczki.
Staruszka już nie ma :( 2001 3.0 DTi
Avatar użytkownika
Nahen/thor_
 
Posty: 1485
Dołączył(a): 09 kwi 2009, 00:01
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Problem z silnikiem

Postprzez skiczu » 02 mar 2011, 23:57

"Dobrze zrobione jest lepsze niż dobrze powiedziane" - Benjamin Franklin
2.6
Ból fizyczny jest niczym w porównaniu z cierpieniem duszy - Skiczu
skiczu
 
Posty: 1351
Dołączył(a): 03 maja 2010, 22:12
Lokalizacja: Piła

Re: Problem z silnikiem

Postprzez Nahen/thor_ » 03 mar 2011, 00:04

Ja tam nie zaglądałem do butli może tam jakis gościu wungiel sypie szuflą ;)
Staruszka już nie ma :( 2001 3.0 DTi
Avatar użytkownika
Nahen/thor_
 
Posty: 1485
Dołączył(a): 09 kwi 2009, 00:01
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Problem z silnikiem

Postprzez croochy » 03 mar 2011, 00:06

pelletem zasilany :)21
Nie polemizuje z debilami
croochy
 
Posty: 1652
Dołączył(a): 03 gru 2009, 20:34
Lokalizacja: Cyców/Lublin

Re: Problem z silnikiem

Postprzez skiczu » 03 mar 2011, 00:10

Stawiam na eko-groszek albo zrębki :D
"Dobrze zrobione jest lepsze niż dobrze powiedziane" - Benjamin Franklin
2.6
Ból fizyczny jest niczym w porównaniu z cierpieniem duszy - Skiczu
skiczu
 
Posty: 1351
Dołączył(a): 03 maja 2010, 22:12
Lokalizacja: Piła

Re: Problem z silnikiem

Postprzez croochy » 03 mar 2011, 00:11

trudny do przechowywania :)21
Nie polemizuje z debilami
croochy
 
Posty: 1652
Dołączył(a): 03 gru 2009, 20:34
Lokalizacja: Cyców/Lublin

Re: Problem z silnikiem

Postprzez skiczu » 03 mar 2011, 00:17

Łatwy ale brudny :)
"Dobrze zrobione jest lepsze niż dobrze powiedziane" - Benjamin Franklin
2.6
Ból fizyczny jest niczym w porównaniu z cierpieniem duszy - Skiczu
skiczu
 
Posty: 1351
Dołączył(a): 03 maja 2010, 22:12
Lokalizacja: Piła

Re: Problem z silnikiem

Postprzez croochy » 03 mar 2011, 00:18

brzydko mówic, że ktoś jest łatwy :roll: :)21
Nie polemizuje z debilami
croochy
 
Posty: 1652
Dołączył(a): 03 gru 2009, 20:34
Lokalizacja: Cyców/Lublin

Re: Problem z silnikiem

Postprzez skiczu » 03 mar 2011, 00:24

Nie ktoś ino coś... :ugeek:
"Dobrze zrobione jest lepsze niż dobrze powiedziane" - Benjamin Franklin
2.6
Ból fizyczny jest niczym w porównaniu z cierpieniem duszy - Skiczu
skiczu
 
Posty: 1351
Dołączył(a): 03 maja 2010, 22:12
Lokalizacja: Piła

Re: Problem z silnikiem

Postprzez croochy » 03 mar 2011, 00:25

a ja myślałem że Groszek to nazwisko :)21
Nie polemizuje z debilami
croochy
 
Posty: 1652
Dołączył(a): 03 gru 2009, 20:34
Lokalizacja: Cyców/Lublin

Re: Problem z silnikiem

Postprzez skiczu » 03 mar 2011, 00:26

Drażni mnie ten mój podpis. Danti mógłby odpuścić :)
"Dobrze zrobione jest lepsze niż dobrze powiedziane" - Benjamin Franklin
2.6
Ból fizyczny jest niczym w porównaniu z cierpieniem duszy - Skiczu
skiczu
 
Posty: 1351
Dołączył(a): 03 maja 2010, 22:12
Lokalizacja: Piła

Re: Problem z silnikiem

Postprzez skiczu » 03 mar 2011, 00:27

Marian Zrębki :)21
"Dobrze zrobione jest lepsze niż dobrze powiedziane" - Benjamin Franklin
2.6
Ból fizyczny jest niczym w porównaniu z cierpieniem duszy - Skiczu
skiczu
 
Posty: 1351
Dołączył(a): 03 maja 2010, 22:12
Lokalizacja: Piła

Re: Problem z silnikiem

Postprzez croochy » 03 mar 2011, 00:28

no widzisz :roll: nieładnie :)21
Nie polemizuje z debilami
croochy
 
Posty: 1652
Dołączył(a): 03 gru 2009, 20:34
Lokalizacja: Cyców/Lublin

Re: Problem z silnikiem

Postprzez manniken » 04 mar 2011, 19:38

Witam, mam do wymiany rozrusznik, bylem dzis w sklepie i sprzedawca powiedzial mi , ze jesli chce zeby zamowil mi rozrusznik
musze mu dac stary, i 500 zl, widzialem na allegro rozrusznik za 350 zl , moze ktos sie orientuje gdzie mozna zakupic taki rozrusznik.
wskaznik , ktory pokazuje ilosc gazu, znajduje sie na desce rozdzielczej, ale on pokazuje tylko , czy ja jezdze na benzynie , czy na gazie.
dioda ktora pokazuje poziom gazu, nie swieci sie, czy jest jakis inny sposob naprawy, czy tylko wchodzi w gre naprawa w serwisie.

Tommy
Trooper 2.6 Benzin i gaz
manniken
 
Posty: 28
Dołączył(a): 18 sty 2011, 18:40
Lokalizacja: Wieliczka

Re: Problem z silnikiem

Postprzez Nahen/thor_ » 05 mar 2011, 01:20

Jeżeli masz diodowy wskaźnik ilości gazzu i nie dziąła to chyba wybrałbym się do fachowca który to zakładał.
Staruszka już nie ma :( 2001 3.0 DTi
Avatar użytkownika
Nahen/thor_
 
Posty: 1485
Dołączył(a): 09 kwi 2009, 00:01
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Problem z silnikiem

Postprzez manniken » 16 mar 2011, 19:09

Witam, mialem problem z instalacja gazowa, zatankowalem do pelna, i jechalem do domu,
po krotkiej chwili chcialem znowu gdzies pojechac, wsiadam do samochodu ,chce wlaczyc zaplon, ale slysze , ze gaz ucieka,
zbiornik z gazem jest pusty, wszystko ucieklo, zajechalem na serwis na benzynie, okazalo sie, ze mam nieszczelny zbiornik
i cala istalacja do wymiany, teraz mam wszystko nowe zalozona instalacja, wszystko ok.

Tommy
Trooper 2.6 Benzin i gaz
manniken
 
Posty: 28
Dołączył(a): 18 sty 2011, 18:40
Lokalizacja: Wieliczka


Powrót do 1983-1991

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 56 gości

cron