Jaki olej do silnika?

Isuzu Trooper/Bighorn, Opel Monterey, Holden Jackaroo, Honda Horizon, Acura SLX

Re: Dewiacje co do rodzaju oleju,wskazań cisnienia...

Postprzez tarrin » 16 gru 2010, 21:36

Ja tam sie nie znam, ale ta pompa powinna bez problemu poradzic sobie z 0w30, skad wiec spadek cisnienia?
Zwlaszcza jak silnik za duzo oleju nie pije.
Nagar to raczej masz na panewkach i w okolicy zaworow, to co sie rozpusci w oleju juz raczej nigdzie sie nie osadza (do czasu - dodatki wiazace w oleju maja swoja zywotnosc). Wieksze kawalki zatrzymuje filtr.
Pompe pewnie masz czysta. Pytanie tylko, czy uwalona, czy wskazniki\czujniki szwankuja.
Wiesz, to nie jest tak ze ten olej ci wszystko od razu wyplukal.
Chyba ze motorcleana zalales przed wymiana oleju, wtedy to inna bajka.
Tak czy inaczej ja bym przyczyny nie upatrywal w wymianie oleju.
Pozdrawiam.
Tarrin
tarrin
 
Posty: 127
Dołączył(a): 21 cze 2009, 11:52

Re: Dewiacje co do rodzaju oleju,wskazań cisnienia...

Postprzez mario_gdynia » 18 gru 2010, 16:23

Dzisiaj spuściłem olej,wymieniłem filtr oleju.Całość operacji przeprowadziłem na zimnym ,tygodniowym silniku.Cały olej na pewno zalegał już tylko w misce olejowej z ewentualnymi
wypłukanymi syfami.Więc nie ryzykowałem odpalania motoru. Zalałem Castrolem 15W40. Na początek 5 litrów.I o to moje spostrzeżenia...na półsyntetyku,na zimnym motorze,wskazania ledwo co chciały drgnąć...na mineralne po paru sekundach,wskazówka podniosła sie na 4 bary,czyli tyle ile było przed tą przygodą z olejem.Ale niestety,wraz z rozgrzewaniem sie silnika,wskazania zaczęły opadać,utrzymały sie na poziomie 2 barów,potem 1,5.Niestety zbrakło mi czasu,aby obserwować dalszą prace silnika...telefon służbowy i w droge. Postaram sie w Poniedziałek Zrobić nim pare kilometrów,rozgrzać porządnie motor i zobaczym co dalej.
Trooper 3,1 Td Long , Monterey 3,2 Long Lifting , L.Countach xxx ,Polowanie na Suburbana...
mario_gdynia
 
Posty: 158
Dołączył(a): 22 lut 2010, 08:46
Lokalizacja: Gdynia - Puck

Re: Dewiacje co do rodzaju oleju,wskazań cisnienia...

Postprzez SUPER TROOPER » 18 gru 2010, 17:39

rozgrzać porządnie motor i zobaczym co dalej

Tu juz nie ma co patrzec , jak silnik sie rozgrzeje to bedzie cisnienie jeszcze mniejsze . Zima , a latem ?
Zawór przelewowy sprawdzic ( ja wymienilbym i po klopocie ) , a nastepnie jezeli nie bedzie poprawy to kupic nowa pompe oleju . Po wszystkim zalac porzadnym olejem . Przyjmujemy oczywiscie ,ze " magistrala " olejowa przed pompa jest okey .
MINIMUM - 35 cali
ISUZU TROOPER 3,0 DOHC - rocznik 2000
SUPER TROOPER
 
Posty: 248
Dołączył(a): 06 lis 2009, 00:08

Re: Dewiacje co do rodzaju oleju,wskazań cisnienia...

Postprzez pocieszny » 18 gru 2010, 17:44

mario_gdynia napisał(a):Pompa powinna być sprawna,poprostu olej wypłukał mi silnik z nagaru i kwestia,aby z powrotem czymś to przywrócić.

jeśli ci wypłukał nagar to nawyższy czas zrobić remont a nie łatać za 5 PLN bo nie będzie czego remontować, jeśli olej nie trzyma ciśnienia to wina pompy lub filtra oleju, czasem czujnik wariuje ale to akurat łatwo sprawdzić wpinając w obwód miernik zewnętrzny

pomijając już fakt że olej nawet z dużą ilością chemii nie sprawi że stracisz ciśnienie tylko co najwyżej olej będzie się lał po silniku, a do uszczelniania silnika służą uszczelki nie nagar :)21
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Dewiacje co do rodzaju oleju,wskazań cisnienia...

Postprzez mario_gdynia » 19 gru 2010, 15:12

Racja,nie będe sie bawił w żadne półśrodki,zwłaszcza że auto naprawde przypadło mi do gustu i będe nim jeżdził.Więc prosze po krótce przedstawić,pomóc mi i powiedzieć jakie elementy wziąść pod lupe,wymienić po rozkręceniu silnika,aby silniczek odżył.
Trooper 3,1 Td Long , Monterey 3,2 Long Lifting , L.Countach xxx ,Polowanie na Suburbana...
mario_gdynia
 
Posty: 158
Dołączył(a): 22 lut 2010, 08:46
Lokalizacja: Gdynia - Puck

Re: Dewiacje co do rodzaju oleju,wskazań cisnienia...

Postprzez marcin75m1 » 19 gru 2010, 16:47

Witam ,ktoś kiedyś opisywał podobny problem ,wymieniał panewki pompę oleju itd ,okazały się panewki wałka rozrządu który w naszych silnikach zamontowany jest w bloku miał luz na panewkach ,no i przed remontami należy zmierzyc ciśnienie manometrem
marcin75m1
 
Posty: 125
Dołączył(a): 25 cze 2009, 16:41
Lokalizacja: Głogów

Jaki olej? Słychać zaworki...

Postprzez MaGGic » 07 lis 2011, 23:21

Kolejny problem :cry: od dłuższego czasu było słychać dzwoniące zaworki (popychacze) Poprzedni właściciel zaniedbał chyba sprawę wymiany oleju na czas. Ja nie wiedziałem jaki olej był wlany i zalałem Castrol 10W40. Dzwoniło coraz mocniej i mocniej i teraz to wogóle chodzi tragicznie :( Jaki olej lejecie do tego silniczka? dodam że mam najechane 250 tys. Znalazłem gdzieś w necie notkę serwisową ISUZU gdzie wyczytałem że przy dzwonieniu zaworków należy zalać olej 0W30 czy 0W40 :shock: czy to nie zabije panewek??? Ćwiczył ktos ten temat? Ratuje mnie tylko wymiana tych regulatorów hydraulicznych? Dużo pytań :twisted: najchętniej pozakładałbym dźwigienki z ręcznie ustawianymi luzami i spokój :twisted: :)21
MaGGic
 
Posty: 19
Dołączył(a): 11 kwi 2011, 23:04

Re: Jaki olej? Słychać zaworki...

Postprzez MaGGic » 07 lis 2011, 23:27

Dodam jeszcze że na zimnym silniku nie klepie wogóle... jak troszkę temperatury złapie to zaczyna :twisted: wcześniej było tak że na zimnym nie klepał, średnio zagrzany dzwonił strasznie a po całkowitym nagrzaniu przestawał...teraz już nie przestaje :)21
MaGGic
 
Posty: 19
Dołączył(a): 11 kwi 2011, 23:04

Re: Jaki olej? Słychać zaworki...

Postprzez wojtekkk » 08 lis 2011, 09:57

po 250 to chyba juz smiało minerał 15w40
mania 3,1tdi---+2,safari,........plany już są ale szukam sponsora
wojtekkk
 
Posty: 937
Dołączył(a): 22 lis 2010, 13:36
Lokalizacja: podlasie

Re: Jaki olej? Słychać zaworki...

Postprzez tarrin » 08 lis 2011, 12:01

Ja tam bym 15w40 nie lał. Zalej jakiś dobry syntetyk o wymaganej lepkości.
tarrin
 
Posty: 127
Dołączył(a): 21 cze 2009, 11:52

Re: Jaki olej? Słychać zaworki...

Postprzez pocieszny » 08 lis 2011, 13:48

po 250tysiach leje 10W40 powinienem 5W40 ;)
po dłuższej jeździe na dobrym oleju nie słychac popychaczy, przez chwile tylko przy rozruchu na zimnym ale to norma,

silnik po kupnie był zalany 15W40 i to w ilości zdecydowanie przekraczającej potrzeby :)3 po wymianie oleju i napinacza hydraulicznego wszystko ucichło :)2
jesteś pewien że to ci popychacze klepią?? a nie napinacz? bo on dość podobnie klupie :)21
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Jaki olej?

Postprzez salmon » 21 cze 2012, 19:59

Mam Campo 2.0d z roku 1993 (130000). Muszę wymienić uszczelkę pod miską olejową a przy okazji olej silnikowy i filtr. Nie mam pojęcia jakie jest oznaczenie tego silnika i czy mogę się wzorować na zbliżonym silniku z Troopka. Proszę o pomoc w doborze oleju (10W40?).I jeszcze jedno pytanie ile oleju wchodzi do silnika?
salmon
 

Olejowe dolewki

Postprzez blublu1 » 24 cze 2012, 20:57

Tak mnie naszło dziś pytanie, ile dolewacie oleju do waszych samochodów pomiędzy wymianami ( np. na 1000km lub 10000 km) ?
Monty 92' 3.1 TD RS , 31"/10,5 r15 , lift 2" IM ,Safari , kurnik ...
blublu1
 
Posty: 234
Dołączył(a): 14 maja 2012, 22:49
Lokalizacja: Kraków / Jerzmanowice

Re: Olejowe dolewki

Postprzez oko » 25 cze 2012, 14:44

Robie wymiany oleju co 10000km dolewki między wymianami to ok 0,6 do 0,8max 1l.
Montek 3.1 98 przed liftem... długi...i będzie młodszy brat jeep lub land rover
Avatar użytkownika
oko
 
Posty: 239
Dołączył(a): 14 sty 2009, 12:47
Lokalizacja: Kutno

Re: Olejowe dolewki

Postprzez Maryś » 26 cze 2012, 08:05

Ostatnio dolałem ok 0,5 litra :)2 A jeszcze wymianę wcześniej bez dolewki ale oleju ubyło co widać było po miarce na bagnecie :)21 wymieniam też co 10 tyś. 10w40 i staram się utrzymywać poziom pod maxa ;) pozdrawiam
Avatar użytkownika
Maryś
 
Posty: 321
Dołączył(a): 17 maja 2011, 09:32
Lokalizacja: Zielona Góra

wymiany płynów ustrojowych

Postprzez kris_N » 10 lip 2012, 10:36

Witam,

Czytałem już jakieś wiadomości na ten temat ale są rozbierzne. Może ktoś napisac jak to jest?
Czy olej w reduktorze to ma byś 10W40 silnikowy czy inny?
Ile tego oleju?
no i takie samo pytanie dotyczącego mostu przód/tył?
auteczko to oczywiście Montek 3.1 95r, którego jestem posiadaczem od niedawna i muszę sporo poprawic :)
w oczekiwaniu na wyprawę...... Montek 3.1td + lift 2"
wcześniej - Ford Maverick 2.7 tdi
Hyundai Galloper 3.0 V6
Kia Sportage 2.0 + lift 2" + Bf MudTerrain 235/75R15
Avatar użytkownika
kris_N
 
Posty: 35
Dołączył(a): 10 lip 2012, 10:22
Lokalizacja: Brodnica

Re: wymiany płynów ustrojowych

Postprzez Serg » 10 lip 2012, 12:18

Reduktor i skrzynie zalewamy olejem silnikowym 5w30, nawet na wlewie jest napisane Engine Oil Only, razem wchodzi około 4.5l
Do mostów wlewamy przekładniowy 80w90 GL-5 (np Valvoline), razem wchodzi około 3.5l
Isuzu Monterey 3.1 LTD, +2", KL78 32", EGR, Superwinch, Safari, ARB
Avatar użytkownika
Serg
Moderator
 
Posty: 959
Dołączył(a): 21 paź 2008, 09:46

Re: wymiany płynów ustrojowych

Postprzez pocieszny » 10 lip 2012, 14:09

no chyba że masz LSD to jest 75W90 albo 75W140 z oznaczeniem LS albo dodatkiem mopara :)2 ;)
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: wymiany płynów ustrojowych

Postprzez kris_N » 10 lip 2012, 14:18

ok. dzieki ale jak będe wymieniał w reduktorze to muszę wiedziec ile dokładnie tam wchodzi żeby nie przesadzic :P a może ktoś wie czy korek od wlewu jest też poziomem oleju? i z której str sie znajduje na reduktorze?
w oczekiwaniu na wyprawę...... Montek 3.1td + lift 2"
wcześniej - Ford Maverick 2.7 tdi
Hyundai Galloper 3.0 V6
Kia Sportage 2.0 + lift 2" + Bf MudTerrain 235/75R15
Avatar użytkownika
kris_N
 
Posty: 35
Dołączył(a): 10 lip 2012, 10:22
Lokalizacja: Brodnica

Re: wymiany płynów ustrojowych

Postprzez kris_N » 15 lip 2012, 10:46

Witam.

Proszę jeszcze o podpowiedź:
- mam sprzęgiełka manualne w lewym kole rozebrałem oczyściłem z syfu nasmarowane i ok
w prawym kole jakiś magik już mieszał i brakuje tam jednej sprężynki tej większej wypychającej pierścień do środka!
Pomocy czy da się gdzieś kupić części do sprzegiełek czy może ktoś już przerabiał ten temat czy muszę kupić nowe ?????
- dotyczącą wymiany łożyska w przednim kole. A najlepiej jak by ktoś miał wymiary łożysk
w oczekiwaniu na wyprawę...... Montek 3.1td + lift 2"
wcześniej - Ford Maverick 2.7 tdi
Hyundai Galloper 3.0 V6
Kia Sportage 2.0 + lift 2" + Bf MudTerrain 235/75R15
Avatar użytkownika
kris_N
 
Posty: 35
Dołączył(a): 10 lip 2012, 10:22
Lokalizacja: Brodnica

Re: wymiany płynów ustrojowych

Postprzez kris_N » 17 lip 2012, 08:53

Wszyscy są na wakacjach? nie wierzę że nikt nie grzebał przy sprzęgiełkach :)
w oczekiwaniu na wyprawę...... Montek 3.1td + lift 2"
wcześniej - Ford Maverick 2.7 tdi
Hyundai Galloper 3.0 V6
Kia Sportage 2.0 + lift 2" + Bf MudTerrain 235/75R15
Avatar użytkownika
kris_N
 
Posty: 35
Dołączył(a): 10 lip 2012, 10:22
Lokalizacja: Brodnica

Re: wymiany płynów ustrojowych

Postprzez hassan » 18 lip 2012, 09:54

wątek o łożyskach masz już na forum, wystarczy poszukać - viewtopic.php?f=4&t=322&p=1747#p1747

i nie zadawaj po kilka razy tego samego pytania w kilu specjalnie założonych wątkach, bo to i tak nie przyśpieszy odpowiedzi, a tylko wywoła niesmak i może do Ciebie zrazić część forumowiczów.
był: Opel Monterey A 3.1 LTD '96, 265/75/16 BFG AT, +2" Lovells
jest: VW Transporter T3 Syncro

nigdy nie mów nigdy...
Avatar użytkownika
hassan
 
Posty: 599
Dołączył(a): 31 paź 2008, 14:31
Lokalizacja: Warszawa

Re: wymiany płynów ustrojowych

Postprzez kris_N » 18 lip 2012, 10:30

ok.

Dzięki za podpowiedz.
w oczekiwaniu na wyprawę...... Montek 3.1td + lift 2"
wcześniej - Ford Maverick 2.7 tdi
Hyundai Galloper 3.0 V6
Kia Sportage 2.0 + lift 2" + Bf MudTerrain 235/75R15
Avatar użytkownika
kris_N
 
Posty: 35
Dołączył(a): 10 lip 2012, 10:22
Lokalizacja: Brodnica

Olej w 3,1 D + symbol filtra

Postprzez paro » 17 lut 2013, 17:25

Panowie...ile lejemy oleju do silnika w 3,1 D ? I czy pamiętacie nr.filtra oleju ?
paro
 
Posty: 123
Dołączył(a): 02 sty 2012, 21:35

Re: Olej w 3,1 D + symbol filtra

Postprzez Pablo3.1d » 17 lut 2013, 19:22

U mnie przy zmianie wychodzi 6,5 litra, a filtr oleju Mann WP920/80
Pablo3.1d
 
Posty: 147
Dołączył(a): 31 sty 2011, 18:10

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do 1992-1997

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości

cron