Blokada Dyferencjału

Wykonałeś coś nietypowego przy swoim samochodzie lub planujesz przeróbki przy samochodzie a nie wiesz jak się za to zabrać?

Re: dlokada dyferencjału

Postprzez prędki » 27 lut 2010, 23:26

witam ja myślę zeby przełrzyc samą blokade a koło i główkę od swojego
prędki
 
Posty: 38
Dołączył(a): 24 sty 2010, 20:52

Re: dlokada dyferencjału

Postprzez uff » 28 lut 2010, 20:22

Koncepcja ciekawa, a blokada to dosyć przydatny wynalazek (mam), życzę wszystkim próbującym wytrwałości oraz powodzenia :)2
OPEL Monterey Extremalna Wyprawówka
http://www.youtube.com/user/UFFmonterey
Avatar użytkownika
uff
 
Posty: 234
Dołączył(a): 15 lis 2008, 00:24
Lokalizacja: Elbląg/Gdańsk

Re: dlokada dyferencjału

Postprzez JR504 » 06 mar 2010, 15:37

witam
też nadtym myśle oglądałem dyfer od pajero ja wkładał bym cały,zdolnym wachaczem niema dużo roboty
wystarczy nowe otwory w dyfsze wywiercić, dospawać uchwyt górnego wachacza i mocowanie drążka pancharda
zmienić gniazda pod sprężyny przełożenie w montku 4,77 pasuje do pajero 4,85 jest to rórznica 2mm na obwodzie koła
tyle może wynieść różnica mięż średnicą opon przód-tył,nie jest to sprawdzone to tylko mój pomysł.
JR504
 
Posty: 54
Dołączył(a): 19 sty 2010, 22:56

Re: dlokada dyferencjału

Postprzez prędki » 06 mar 2010, 19:52

witam UFF czy udało ci się sprzedać monterya powiem szczerze że to co ma ten mundek to profesja ale starczy tych pochwal cz mugłbyś podpoiedzić gdzie zakupileś blokade ARB bo jedyne mieejsce jakie znalazłem to rajdy 4x4.pl ale tam cena jst polesna
prędki
 
Posty: 38
Dołączył(a): 24 sty 2010, 20:52

Re: dlokada dyferencjału

Postprzez uff » 07 mar 2010, 10:00

Monterey nadal szuka chętnych, cały czas jest modernizowany (teraz projektuje lepsze zawieszenie) :)21
Blokade kupiłem u Traska, na wyprawach niechcieli zejść z ceny, na rajdach też a u traska było troszke taniej.
Blokada jest to bardzo spory wydatek, trzeba pamiętać że do blokady ARB trzeba doliczyć także kompresor ARB.
OPEL Monterey Extremalna Wyprawówka
http://www.youtube.com/user/UFFmonterey
Avatar użytkownika
uff
 
Posty: 234
Dołączył(a): 15 lis 2008, 00:24
Lokalizacja: Elbląg/Gdańsk

Re: dlokada dyferencjału

Postprzez kugel » 07 mar 2010, 11:12

U mnie Troopek to raczej dupowóz bo w "extrem " zanabyłem Volvo TGB 11 :)2 :D , ale tak myślę jak by postawić troopka na mostach od TGB :?: . Mosty są portalowe z pełnymi blokadami , sterowane przez vakum - nie wymagają kompresora - prześwity wysokie ( zwolnice). Wszystko jest optycznie delikatne , ale jednocześnie nie zniszczalne, no w końcu to klasa unimoga :D i można to kupić już za 5k pln za komplet , a w terenie robi jak mało który :)2 :D .
Avatar użytkownika
kugel
 
Posty: 384
Dołączył(a): 28 mar 2009, 00:11
Lokalizacja: Usa

Re: dlokada dyferencjału

Postprzez prędki » 07 mar 2010, 12:27

witam. uff co będzie jak monterey znajdzie nowego włściciela co go zastąpi. BLOKADA. jest to bul w portfelu ale widzę jak to pomaga w terenie kumpla ma patrola gr 30 di gdyby nie blokada to by stał każdym dołku z wodą my mamy wśród znajomych 4 mundki 3.1td 2 pagiero 1 samuraj 1 campo to mój 3.1td i patrol wcale nie jesteśmy gorsi nadrabiamy wagą i momentem ale jak by była blokada to... sam wiesz jakie to daje efekty. Jak bym miał taką blokadę w rękach[na wzór] to jestem w stanie ją dorobić mam takie możliwości.
prędki
 
Posty: 38
Dołączył(a): 24 sty 2010, 20:52

Re: dlokada dyferencjału

Postprzez uff » 07 mar 2010, 13:31

prędki napisał(a):witam. uff co będzie jak monterey znajdzie nowego włściciela co go zastąpi. BLOKADA. jest to bul w portfelu ale widzę jak to pomaga w terenie kumpla ma patrola gr 30 di gdyby nie blokada to by stał każdym dołku z wodą my mamy wśród znajomych 4 mundki 3.1td 2 pagiero 1 samuraj 1 campo to mój 3.1td i patrol wcale nie jesteśmy gorsi nadrabiamy wagą i momentem ale jak by była blokada to... sam wiesz jakie to daje efekty. Jak bym miał taką blokadę w rękach[na wzór] to jestem w stanie ją dorobić mam takie możliwości.


Pewnie że zostanę przy montereyach (zostanie mi jeszcze bulwar ;) )(ostatnio bardzo zainteresowany był Algierczyk), do extremu może znów monterey.
Nie wiem czy tak łatwo dorobić blokadę, w suzukach próbują, jak próbował bym zrobić blokadę wzorował bym się na blokadzie mercedesa G :)2 (mechanicznej), blokady zapinane i rozpinane pneumatycznie są o wiele bardziej skomplikowane :)3 .
Jestem ciekaw na jakiej zasadzie działają blokady automatyczne np LOCK RIGHT (nie LSD!) i jak sprawują się w terenie.
OPEL Monterey Extremalna Wyprawówka
http://www.youtube.com/user/UFFmonterey
Avatar użytkownika
uff
 
Posty: 234
Dołączył(a): 15 lis 2008, 00:24
Lokalizacja: Elbląg/Gdańsk

Re: dlokada dyferencjału

Postprzez prędki » 07 mar 2010, 13:53

załańcznie blokadyto najmniejszy probem mam na pomysł zrobił bym na elektromagnesie a co do automatów mam wachaną opinije bo ja sam się orjetujesz to automat szybko ulega zużyciu[planuje kupić arb i na jej wzór dorobić a potem sprzedać ] potrzebuje 4szt a nic nie widomo czy nie więcej. temat przelożeń od czego je załadałeś
prędki
 
Posty: 38
Dołączył(a): 24 sty 2010, 20:52

Re: dlokada dyferencjału

Postprzez prędki » 07 mar 2010, 14:08

A I pytankoczy wyberasz się na WICZE ECHA pod koniec czerwca
prędki
 
Posty: 38
Dołączył(a): 24 sty 2010, 20:52

Re: blokada dyferencjału

Postprzez uff » 07 mar 2010, 17:52

Przełożenia motał mi kolega, który obecnie jest w UK :( , więc są one chyba jedyne niepowtarzalne.
Na wilcze echa się nie wybieram ale jeśli terminy nie będą kolidować będę na:
Sodomiada, Operacja Orzysz, Terenowe spotkanie w Starogardzie Gdańskim, Terenowiada Brodnica, Wiele Pieczątek, Ekspedycja Kościerzyna oraz na kilka edycji Warmińskiego rajdu :)21
OPEL Monterey Extremalna Wyprawówka
http://www.youtube.com/user/UFFmonterey
Avatar użytkownika
uff
 
Posty: 234
Dołączył(a): 15 lis 2008, 00:24
Lokalizacja: Elbląg/Gdańsk

Re: blokada dyferencjału

Postprzez marcin75m1 » 07 mar 2010, 18:41

Witam ,mozesz cos wiecej napisac o twoich przelozeniach jakie masz w tej chwili ,mysle nad przelozeniami a mam w tej chwili standart ktory wystepuje w 3.1 4.56 wiem ze w trooperkach starszych byly czasami 4.77 no i islandia 5.38 i to chyba wszystko co jest dostepne tylko te 5.38 to do kol min 35cali jak nie 38 cali,no i nie jest tanie ,jak znajde to zaloze 4.77 ale to za malo na kolka jakie bym chcial zalozyc (255/85/16) ,pozdrawiam
marcin75m1
 
Posty: 125
Dołączył(a): 25 cze 2009, 16:41
Lokalizacja: Głogów

Re: blokada dyferencjału

Postprzez uff » 07 mar 2010, 20:38

Przełożenia w moście chyba mam 4.77, gdy auto nie było przerobione jeździło na 265/75 R16 BFG MT i mocy w nim nie brakowało(3.2l)
Obrazek
OPEL Monterey Extremalna Wyprawówka
http://www.youtube.com/user/UFFmonterey
Avatar użytkownika
uff
 
Posty: 234
Dołączył(a): 15 lis 2008, 00:24
Lokalizacja: Elbląg/Gdańsk

BLOKADA

Postprzez Wieża30 » 26 paź 2010, 17:15

Tak sobie pomyślałem że , bo czasami lubie pomyśleć :)21 że by zaspawać przedni most na sztywno żaby ciągneły dwa razem koła ,przedniego napędu i tak w zasadzie używam w trudnym terenie a na tyle posiadam LSD więc auto i tak dobrze sobie radzi .Co o tym myślicie ? kolega mój ma blokady w pajero przód ,tył i takie same oponki jak ja i jego auto dużo więcej potrafi niż nój co wy na to ?
Wieża30
 
Posty: 380
Dołączył(a): 07 gru 2009, 18:42

Re: BLOKADA

Postprzez croochy » 26 paź 2010, 17:55

żartujesz chyba
Nie polemizuje z debilami
croochy
 
Posty: 1652
Dołączył(a): 03 gru 2009, 20:34
Lokalizacja: Cyców/Lublin

Re: BLOKADA

Postprzez kugel » 26 paź 2010, 19:54

Najlepszy lock to SPAW- LOCK ;)
Avatar użytkownika
kugel
 
Posty: 384
Dołączył(a): 28 mar 2009, 00:11
Lokalizacja: Usa

Re: BLOKADA

Postprzez croochy » 26 paź 2010, 19:57

ale nie na przód
Nie polemizuje z debilami
croochy
 
Posty: 1652
Dołączył(a): 03 gru 2009, 20:34
Lokalizacja: Cyców/Lublin

Re: BLOKADA

Postprzez kugel » 26 paź 2010, 19:59

To oczywiste :lol:
Avatar użytkownika
kugel
 
Posty: 384
Dołączył(a): 28 mar 2009, 00:11
Lokalizacja: Usa

Re: BLOKADA

Postprzez Wieża30 » 26 paź 2010, 20:18

no to spawam a co mi tam przodu i tak urzywam tylko w błotku
Wieża30
 
Posty: 380
Dołączył(a): 07 gru 2009, 18:42

Re: BLOKADA

Postprzez kugel » 26 paź 2010, 20:35

Na czarnym , bez załączonego napędu też potrzebny jest mech różnicowy . Przecież koła przy skręcie pokonują różną drogę .
Avatar użytkownika
kugel
 
Posty: 384
Dołączył(a): 28 mar 2009, 00:11
Lokalizacja: Usa

Re: BLOKADA

Postprzez rudobrody » 26 paź 2010, 20:41

Używać a "urzywać" to wielka różnica. Bez urazy , ale zespawanie przodu to jawna ignorancja mechaniki, lub wybujała fantazja. Wpisz ten post na forum4X4 a będziesz miał swój moment chwały :)21 :)21 :)21
Poza tym sprecyzuj, czy masz na myśli zespawanie półoś-piasta, (zamiast sprzęgiełek) czy półoś-półoś.
"Jeżeli twierdzisz, że możesz coś zrobić, to możesz i jeżeli twierdzisz, że czegoś nie możesz, masz rację"- H. Ford
Avatar użytkownika
rudobrody
 
Posty: 100
Dołączył(a): 02 kwi 2010, 19:53

Re: BLOKADA

Postprzez Wieża30 » 26 paź 2010, 21:06

nie no -chodzi mi o mechanizm różnicowy sam i tylko na przodzie :!:
Wieża30
 
Posty: 380
Dołączył(a): 07 gru 2009, 18:42

Re: BLOKADA

Postprzez croochy » 26 paź 2010, 21:08

a jak chcesz w tym błocie skręcać z zespawanym dyfrem?
Nie polemizuje z debilami
croochy
 
Posty: 1652
Dołączył(a): 03 gru 2009, 20:34
Lokalizacja: Cyców/Lublin

Re: BLOKADA

Postprzez Wieża30 » 26 paź 2010, 21:11

no da sie nie jest tak źle :)21 ;)
Wieża30
 
Posty: 380
Dołączył(a): 07 gru 2009, 18:42

Re: BLOKADA

Postprzez Wieża30 » 26 paź 2010, 21:13

kolega pajero skręca :shock:
Wieża30
 
Posty: 380
Dołączył(a): 07 gru 2009, 18:42

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Pomysły, Porady, Modyfikacje

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość