Modyfikacja ukladu zaplonowego 3.2 V6

Isuzu Trooper/Bighorn, Opel Monterey, Holden Jackaroo, Honda Horizon, Acura SLX

Modyfikacja ukladu zaplonowego 3.2 V6

Postprzez Morti » 01 lut 2016, 13:51

Czy ktos przerabial system z podwojnymi cewkami i kablami na pojedyncze cewki ?
Wiadomo po dwie i tak beda iskre dawaly, ale odpada koszt kabli, a cewki pojedyncze juz za 10 zl mozna kupic, kwestia tylko od czego by podeszly ? Mam komplet z BMW e90 ale sa za grube i nie wchodza na swiece, myslalem o takich z BMW e39 (na swiece idzie waska fajka, a cala cewka jest ponad, podobne sa cewki w grupie VW), ale moze ktos to juz przerabial i da dobra wskazowke ?

Nie interesuje mnie dyskutusja nad zasadnoscia takiej przerobki, bo jak wszedzie znajda sie tacy co beda za i przeciw.
W innych podobnych silnikach (np/ V6 AUDI, boxer Subaru itd...) poprawia sie kultura pracy silnika, szczególnie na biegu jałowym, i jest to porządana przeróbka (eliminuje sie wadliwy element w postaci kabli, a co za tym idzie iskra jest mocniejsza, co przy LPG ma znaczenie).

Intreresuje mnie czysta techniczna porada co może spasować.
Było: BMW: E36+2xE34+E39 TDS touring+E39 TDS Sedan; Mazda 929 3.0 V6; Mituwisi Colt 1.3; Kawa ZX-6R 636; Renault G. Espace 2.0 16V; Honda VTR1000;
JEST:
BMW: E36 TDS
Opel Monterey 3.2 V6 '93
Fiat Ducato Scolabus 2.5td
Mituwisi Colt 1.3 :lol:
Morti
 
Posty: 41
Dołączył(a): 08 sty 2016, 11:39
Lokalizacja: Kraków/Wieliczka

Re: Modyfikacja ukladu zaplonowego 3.2 V6

Postprzez 8P8C » 01 lut 2016, 15:51

A co da taka przeróbka, skoro cewki sterowane są z modułu zapłonowego, a nie bezpośrednio ze sterownika silnika ???

A cewki z fajkami to chyba najprościej od Frontery 3,2 V6 lub Montereya 3,5 V6
http://www.rockauto.com/catalog/moreinf ... 399&jpid=7

A tak na marginesie to juz w 96r była taka wersja tego silnika .. z jednym wałkiem rozrządu i cewkami na świecach. i 4 sondami lambda :)
C16NZ,C18XE,X20XEV,6VD1,G6CU
8P8C
 
Posty: 235
Dołączył(a): 09 cze 2010, 20:37
Lokalizacja: łódź

Re: Modyfikacja ukladu zaplonowego 3.2 V6

Postprzez Quentil » 01 lut 2016, 17:46

Gdzieś na forum jest, że podobno do 3.5 pasuje od poloneza (ja nie potwierdzam nie zaprzeczam).
6VE1...
Quentil
 
Posty: 1002
Dołączył(a): 26 paź 2012, 22:07
Lokalizacja: Puławy / Lublin

Re: Modyfikacja ukladu zaplonowego 3.2 V6

Postprzez 8P8C » 01 lut 2016, 18:25

Do 3,2 pasuje od Poloneza z wtryskiem Abimex
https://www.google.pl/search?q=cewka+ab ... 00&bih=763
C16NZ,C18XE,X20XEV,6VD1,G6CU
8P8C
 
Posty: 235
Dołączył(a): 09 cze 2010, 20:37
Lokalizacja: łódź

Re: Modyfikacja ukladu zaplonowego 3.2 V6

Postprzez pocieszny » 02 lut 2016, 00:43

były też wersje tego silnika z cewkami z układem zapłonowym jak w 3,5 i łańcuchem rozrządu :)21
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3904
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Modyfikacja ukladu zaplonowego 3.2 V6

Postprzez Quentil » 02 lut 2016, 00:52

Z tym łańcuchem nie przesadziłeś? Przybliż temat, bo mnie coś takiego korciło :)
6VE1...
Quentil
 
Posty: 1002
Dołączył(a): 26 paź 2012, 22:07
Lokalizacja: Puławy / Lublin

Re: Modyfikacja ukladu zaplonowego 3.2 V6

Postprzez 8P8C » 02 lut 2016, 09:36

No właśnie ..przybliż ten temat.. bo jedyny silnik z łańcuchem, jaki do tej pory znalazłem to silnik 4.2 w Isuzu Ascender:)
C16NZ,C18XE,X20XEV,6VD1,G6CU
8P8C
 
Posty: 235
Dołączył(a): 09 cze 2010, 20:37
Lokalizacja: łódź

Re: Modyfikacja ukladu zaplonowego 3.2 V6

Postprzez pocieszny » 02 lut 2016, 10:07

3.2V6 o oznaczeniu 6VD1 taki jak w montku
z tym że inny układ zapłonu no i łańcuch rozrządu, widziałem rozebrany leżał sobie na warsztacie czekał na przeszczep (chyba do froty)
co do osiągów niestety nic nie powiem nie widziałem jak jeździ ale ewidentnie to był silnik taki jak nasze, z czego? nie wiem :oops:
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3904
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Modyfikacja ukladu zaplonowego 3.2 V6

Postprzez Quentil » 02 lut 2016, 17:52

Może jakaś specjalna wersja heavy duty czy cuś, jak przy 3.1 :roll: ewentualnie czyjaś twórczość własna.
6VE1...
Quentil
 
Posty: 1002
Dołączył(a): 26 paź 2012, 22:07
Lokalizacja: Puławy / Lublin

Re: Modyfikacja ukladu zaplonowego 3.2 V6

Postprzez freefly » 02 lut 2016, 19:43

3.0 2000r.
freefly
 
Posty: 675
Dołączył(a): 18 paź 2009, 17:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: Modyfikacja ukladu zaplonowego 3.2 V6

Postprzez Quentil » 02 lut 2016, 20:05

Jak zacząłem szukać to też tą stronę widziałem ;)
6VE1...
Quentil
 
Posty: 1002
Dołączył(a): 26 paź 2012, 22:07
Lokalizacja: Puławy / Lublin

Re: Modyfikacja ukladu zaplonowego 3.2 V6

Postprzez FFK » 07 lut 2016, 01:02

To o co Ci chodzi z tymi cewkami jest we frotce B 3.2 V6
Obrazek
Isuzu Trooper 2000r 4JG2 :)

Był:
Opel Monterey 3,2 V6 1993r. - zepsuty w AB Servis :(
Avatar użytkownika
FFK
 
Posty: 730
Dołączył(a): 02 paź 2012, 20:12
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie

Re: Modyfikacja ukladu zaplonowego 3.2 V6

Postprzez pocieszny » 07 lut 2016, 11:19

jeśli mnie pytasz to nie był to silnik z froty tylko taki jak w isuzu trooperze, 3,2V6 z układem zapłonowym takim jak w 3,5V6 (dokładnie takim samym)
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3904
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Modyfikacja ukladu zaplonowego 3.2 V6

Postprzez FFK » 07 lut 2016, 12:33

To była odpowiedź na pytanie Morti'ego odnośnie przerobienia układu zapłonowego na pojedyncze cewki.
A nie miałem czasu zagłębić się w temat 6VD1 na łańcuchu, ale jak tylko będę miał trochę czasu to poszukam jakiegoś obszerniejszego materiału na ten temat, ponieważ zaciekawiła mnie ta informacja.
Isuzu Trooper 2000r 4JG2 :)

Był:
Opel Monterey 3,2 V6 1993r. - zepsuty w AB Servis :(
Avatar użytkownika
FFK
 
Posty: 730
Dołączył(a): 02 paź 2012, 20:12
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie

Re: Modyfikacja ukladu zaplonowego 3.2 V6

Postprzez Morti » 08 lut 2016, 12:59

FFK napisał(a):To była odpowiedź na pytanie Morti'ego odnośnie przerobienia układu zapłonowego na pojedyncze cewki.
A nie miałem czasu zagłębić się w temat 6VD1 na łańcuchu, ale jak tylko będę miał trochę czasu to poszukam jakiegoś obszerniejszego materiału na ten temat, ponieważ zaciekawiła mnie ta informacja.


Tylko we Frocie pewnie idzie normalnie czyli pojedynczo kazdy cylinder dostaje iskre, nie tak jak w montku po 2 cylindry na jednej cewce i de fakto kazdy cylinder dostaje 2 razy iskre.
Było: BMW: E36+2xE34+E39 TDS touring+E39 TDS Sedan; Mazda 929 3.0 V6; Mituwisi Colt 1.3; Kawa ZX-6R 636; Renault G. Espace 2.0 16V; Honda VTR1000;
JEST:
BMW: E36 TDS
Opel Monterey 3.2 V6 '93
Fiat Ducato Scolabus 2.5td
Mituwisi Colt 1.3 :lol:
Morti
 
Posty: 41
Dołączył(a): 08 sty 2016, 11:39
Lokalizacja: Kraków/Wieliczka


Powrót do Isuzu Trooper II / Opel Monterey A (1992-1997)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 74 gości