monterey 1996r 3.1td LTD

Isuzu Trooper/Bighorn, Opel Monterey, Holden Jackaroo, Honda Horizon, Acura SLX

Re: monterey 1996r 3.1td LTD

Postprzez cherokeexj » 05 sty 2017, 21:18

Niestety... wiem z autopsji że jak coś jest uważane za niezniszczalne to każdy to zaniedbuje. W XJ 4.0 też nie do zabicia... a panewki lecą jak muchy do gó... kału. Tak więc zimę przeturlam się na 15w40 tak jak już zalałem. Poczekam żeby ceramizer się utrwalił na cylindrach i zmienię olej na 10w60. Z racji większej lepkości w wysokich temperaturach powinien trzymać wyższe ciśnienie oleju w trakcie normalnej jazdy. Teraz mam inne zmartwienia. Wahacze końcówki generalnie zawias przód. Może korzystając z okazji. Gdzie szukać takich gratów do zawiasu? Allegro puste. Znalazłem kpl polibuszy za 600zł ale na tą chwilę nie mam takiej wolnej gotówki. Szukam wahaczy (tuleje sworznie) ogólnie mety z gratami do montka.

P.S.
Tuleje amora przód pewnie trzeba indywidualnie dobierać? W dolnym mocowaniu tuleja przestała istnieć tłucze jak głupia...
Były
XJ 4.0 lpg 4" liftu 32" simex winda
XJ 2.1td 4" liftu 32" simex winda
vitara 1.6 8v 4" liftu 30" geolandar mt
Vitara 1.6 8v 3" liftu silver ex 31" winda
Jest
Monterey LTD 3.1td 32" simex zderzak stal....
cherokeexj
 
Posty: 273
Dołączył(a): 11 gru 2016, 20:32

Re: monterey 1996r 3.1td LTD

Postprzez Quentil » 05 sty 2017, 21:37

Tuleje amora powinny być dołączone do nowego (nie każdego chyba), ewentualnie poliuretan lub indywidualnie coś dobrać, nie wiem czy są dostępne gumowe zamienniki ale warto poszukać, możliwe, że ori się nawet znajdzie na ebayu. Do zawiasu części jak wyżej, zamienniki z Intercarsu albo poliuretan, ewentualnie szukać ori gum. Tajle do tego samochodu są dostępne ;) .
6VE1...
Quentil
 
Posty: 1002
Dołączył(a): 26 paź 2012, 22:07
Lokalizacja: Puławy / Lublin

Re: monterey 1996r 3.1td LTD

Postprzez cherokeexj » 05 sty 2017, 22:15

Quentil napisał(a):Tuleje amora powinny być dołączone do nowego (nie każdego chyba), ewentualnie poliuretan lub indywidualnie coś dobrać, nie wiem czy są dostępne gumowe zamienniki ale warto poszukać, możliwe, że ori się nawet znajdzie na ebayu. Do zawiasu części jak wyżej, zamienniki z Intercarsu albo poliuretan, ewentualnie szukać ori gum. Tajle do tego samochodu są dostępne ;) .



Tylko po co mi kupować nowe amory jak mam dolną tuleję tylko wybitą ;)

Co do gum... chciałem sobie gdzieś w necie poszukać policzyć co ile kosztuje itd ale nigdzie nie mogę nic wyszperać :/
Były
XJ 4.0 lpg 4" liftu 32" simex winda
XJ 2.1td 4" liftu 32" simex winda
vitara 1.6 8v 4" liftu 30" geolandar mt
Vitara 1.6 8v 3" liftu silver ex 31" winda
Jest
Monterey LTD 3.1td 32" simex zderzak stal....
cherokeexj
 
Posty: 273
Dołączył(a): 11 gru 2016, 20:32

Re: monterey 1996r 3.1td LTD

Postprzez Quentil » 05 sty 2017, 22:57

6VE1...
Quentil
 
Posty: 1002
Dołączył(a): 26 paź 2012, 22:07
Lokalizacja: Puławy / Lublin

Re: monterey 1996r 3.1td LTD

Postprzez freefly » 07 sty 2017, 14:46

cherokeexj napisał(a):
freefly napisał(a):
cherokeexj napisał(a):mam manual tego silnika i 15w40 jest zalecany. Teraz sam taki zalałem. Manual dopuszcza 15w40 jako olej całoroczny ma spełniać normę api cc/cd i wyżej....

p.s.
a jaki wg was jest rzadszy i kiedy?



Olej po względem lepkości dobiera się do warunków klimatycznych. Widziałeś kiedykolwiek, żeby któryś producent podawał w specyfikacji, że olej zalecany do konkretnych przebiegów lub stopnia zużycia silnika? Lej to co zaleca producent silnika. Ma mieć odpowiednią pompowalność w temperaturach w których uruchamiany jest zimny silnik i odpowiednią lepkość w temperaturze roboczej silnika. A interwał wymian w zależności od sposobu eksploatacji.
U mnie np. jest wyłączony EGR, więc większa zawartość tlenków azotu w spalinach, przez co olej szybciej się nitruje, więc olej zamiast co 10 tyś, wymieniam co 7.5 tyś.


noo.... to faktycznie zamiast 10ciu tys to 7.5tys km.... ale żeś mu skrócił. Szkoda że wlepa na przednim pasie tak samo jak manual mówi jasno wymiana oleju co 7.5tys km lub rok.

Niech mi lepiej ktoś w temacie powie jak z ciśnieniem oleju po pełnym rozgrzaniu jest? u mnie jest bardzo niskie ( na ori wskaźniku w okolicach 0.5-1.0) oliwa 15w40. Zastanawiam się nad przejściem za jakiś czas na 10w60. Podniesie po ciśnienie po pełnym rozgrzaniu oleju?


W 4JG2 interwał wymiany oleju jest co 5 tyś., filtr co 10 tyś.
A co oleju, to zbyt duża lepkość niekorzystnie wpływa na silnik. Gorsze odprowadzenie ciepła i pogorszenie smarności. Olejem o podwyższonej lepkości nie obniżysz stopnia zużycia silnika, a spowodujesz, że Tobie ciśnienie się podniesie za jakiś czas.
Ponadto nie zapominaj, że turbina w tym silniku jest na łożyskach ślizgowych. Większa lepkość oleju, to gorsze osiągi turbosprężarki.
3.0 2000r.
freefly
 
Posty: 675
Dołączył(a): 18 paź 2009, 17:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: monterey 1996r 3.1td LTD

Postprzez Maryś2 » 07 sty 2017, 15:32

Przy zmianie oleju polecam płukankę liqui moly pro line :)2
RS '98 3,1
LTD '93 3,1
Maryś2
 
Posty: 142
Dołączył(a): 31 sty 2016, 21:09
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: monterey 1996r 3.1td LTD

Postprzez freefly » 07 sty 2017, 15:48

Jeśli nic nie wiadomo, w jaki sposób poprzedni właściciel dbał o silnik, czym go zalewał i jak często zmieniał olej, to czemu nie.
3.0 2000r.
freefly
 
Posty: 675
Dołączył(a): 18 paź 2009, 17:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: monterey 1996r 3.1td LTD

Postprzez cherokeexj » 07 sty 2017, 15:59

aż zrobię fotkę i tutaj wstawię niech ktoś rozjaśni o co chodzi w tej wlepie bo mój inglisz jest nie zbyt pro ;)

P.S.
Podwyższona lepkość zapewnia lesze smarowanie poprzez pozostawianie grubszego filmu olejowego.
Były
XJ 4.0 lpg 4" liftu 32" simex winda
XJ 2.1td 4" liftu 32" simex winda
vitara 1.6 8v 4" liftu 30" geolandar mt
Vitara 1.6 8v 3" liftu silver ex 31" winda
Jest
Monterey LTD 3.1td 32" simex zderzak stal....
cherokeexj
 
Posty: 273
Dołączył(a): 11 gru 2016, 20:32

Re: monterey 1996r 3.1td LTD

Postprzez freefly » 07 sty 2017, 16:47

cherokeexj napisał(a):aż zrobię fotkę i tutaj wstawię niech ktoś rozjaśni o co chodzi w tej wlepie bo mój inglisz jest nie zbyt pro ;)

P.S.
Podwyższona lepkość zapewnia lesze smarowanie poprzez pozostawianie grubszego filmu olejowego.


Więcej nie znaczy lepiej. Ma być optymalnie, aby zapewnić poprawne warunki smarowania w stosunku do warunków pracy.
Klekot nie jest silnikiem, który ma jakieś zawrotne osiągi, żeby lać do niego 10W60.
Producent określił optymalną lepkość dla prawidłowego smarowania. Ja tam wychodzę z założenia, że nie jestem mądrzejszy od konstruktorów, więc nie wymyślam własnych teorii, a stosuję się do zaleceń i jak dotąd dobrze na tym wychodzę.
No, ale każdy robi to co uważa za stosowne.
Jeśli stwierdzisz, że bierze Ci zbyt dużo oleju miedzy wymianami, to spróbuj 10W60 i obserwuj.
3.0 2000r.
freefly
 
Posty: 675
Dołączył(a): 18 paź 2009, 17:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: monterey 1996r 3.1td LTD

Postprzez gsxr1100_1980 » 07 sty 2017, 21:07

W 4JG2 na przednim pasie mam ori naklejkę z danymi serwisowymi, i wymiana oleju jest co 7500km.( 5000-10000km nigdzie nie wyczytałem) Co do oleju to 12lat jeżdżę na 15w40, od chwili kupna na mocno rozgrzanym silniku ciśnienie mam 1,5-2., i do tej pory nic się nie zmieniło, i raczej mój motor nie nadaje się jeszcze do remontu.
Opel Monterey 3.1 92r. Lift: jakieś 5", 35x12.5x15 , DWM-13500lbs, led: OSRAM-OPTIC 230w. Blokada 100%.
Dwa koła:-do podnoszenia adrenaliny ZX-10R 200KM.
- do turystyki ZRX 1200R.
gsxr1100_1980
 
Posty: 245
Dołączył(a): 30 gru 2012, 21:53
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: monterey 1996r 3.1td LTD

Postprzez cherokeexj » 08 sty 2017, 12:15

gsxr1100_1980 napisał(a):W 4JG2 na przednim pasie mam ori naklejkę z danymi serwisowymi, i wymiana oleju jest co 7500km.( 5000-10000km nigdzie nie wyczytałem) Co do oleju to 12lat jeżdżę na 15w40, od chwili kupna na mocno rozgrzanym silniku ciśnienie mam 1,5-2., i do tej pory nic się nie zmieniło, i raczej mój motor nie nadaje się jeszcze do remontu.


No mój mocno rozgrzany pokazuje około 0,5 dlatego chcę go w niedalekiej przyszłości zalać olejem o wyższej lepkości. Nie będzie się lał jak woda więc w teorii ciśnienie powinno wzrosnąć.

P.S.
Mam taką samą wlepę i też jest co 7500km więc nie wiem jak tu kolega wyczytał z tego manuala 5tys km olej i 10tys filtr.
Były
XJ 4.0 lpg 4" liftu 32" simex winda
XJ 2.1td 4" liftu 32" simex winda
vitara 1.6 8v 4" liftu 30" geolandar mt
Vitara 1.6 8v 3" liftu silver ex 31" winda
Jest
Monterey LTD 3.1td 32" simex zderzak stal....
cherokeexj
 
Posty: 273
Dołączył(a): 11 gru 2016, 20:32

Re: monterey 1996r 3.1td LTD

Postprzez pawel126 » 10 sty 2017, 12:28

cherokeexj napisał(a):Niestety... wiem z autopsji że jak coś jest uważane za niezniszczalne to każdy to zaniedbuje. W XJ 4.0 też nie do zabicia... a panewki lecą jak muchy do gó... kału. Tak więc zimę przeturlam się na 15w40 tak jak już zalałem. Poczekam żeby ceramizer się utrwalił na cylindrach i zmienię olej na 10w60. Z racji większej lepkości w wysokich temperaturach powinien trzymać wyższe ciśnienie oleju w trakcie normalnej jazdy. Teraz mam inne zmartwienia. Wahacze końcówki generalnie zawias przód. Może korzystając z okazji. Gdzie szukać takich gratów do zawiasu? Allegro puste. Znalazłem kpl polibuszy za 600zł ale na tą chwilę nie mam takiej wolnej gotówki. Szukam wahaczy (tuleje sworznie) ogólnie mety z gratami do montka.

P.S.
Tuleje amora przód pewnie trzeba indywidualnie dobierać? W dolnym mocowaniu tuleja przestała istnieć tłucze jak głupia...


Jakiś czas temu zalałem kumpla merca 124 250D olejem 10w60 Liqui Moly Race Tech. na blacie miał ponad 800 tys. Ogolnie cisnienie podnioslo się o 1 bar na tym oleju i nawet na mocno rozgrzanym w gorach z przyczepą tak trzymał. Problem był tylko w zimę bo zrobił sie tak gęsty ze rozrusznik ledwo kręcił. Na zimę zmieniał olej. Auto bez turbiny wiec nie wiem jak w 3.1. Łożyska są tu kulkowe.
Monterey 3.2 V6+LPG 97r. LTD BF AT 265 75 R16
Monterey 3.1 D 97r. LTD - sprzedany.
Jeep XJ 2,5 TD 99r. - Malatesta Kaiman 31x10,50 R15 + T-MAX EW-12500
Avatar użytkownika
pawel126
 
Posty: 564
Dołączył(a): 17 wrz 2009, 08:46
Lokalizacja: Toruń

Re: monterey 1996r 3.1td LTD

Postprzez freefly » 10 sty 2017, 16:17

pawel126 napisał(a):
cherokeexj napisał(a):Niestety... wiem z autopsji że jak coś jest uważane za niezniszczalne to każdy to zaniedbuje. W XJ 4.0 też nie do zabicia... a panewki lecą jak muchy do gó... kału. Tak więc zimę przeturlam się na 15w40 tak jak już zalałem. Poczekam żeby ceramizer się utrwalił na cylindrach i zmienię olej na 10w60. Z racji większej lepkości w wysokich temperaturach powinien trzymać wyższe ciśnienie oleju w trakcie normalnej jazdy. Teraz mam inne zmartwienia. Wahacze końcówki generalnie zawias przód. Może korzystając z okazji. Gdzie szukać takich gratów do zawiasu? Allegro puste. Znalazłem kpl polibuszy za 600zł ale na tą chwilę nie mam takiej wolnej gotówki. Szukam wahaczy (tuleje sworznie) ogólnie mety z gratami do montka.

P.S.
Tuleje amora przód pewnie trzeba indywidualnie dobierać? W dolnym mocowaniu tuleja przestała istnieć tłucze jak głupia...


Jakiś czas temu zalałem kumpla merca 124 250D olejem 10w60 Liqui Moly Race Tech. na blacie miał ponad 800 tys. Ogolnie cisnienie podnioslo się o 1 bar na tym oleju i nawet na mocno rozgrzanym w gorach z przyczepą tak trzymał. Problem był tylko w zimę bo zrobił sie tak gęsty ze rozrusznik ledwo kręcił. Na zimę zmieniał olej. Auto bez turbiny wiec nie wiem jak w 3.1. Łożyska są tu kulkowe.


W 3.1 w latach 1991- 1999 montowano turbosprężarki IHI RHF4H, RHB5, RHB52W,RHF5. Wszystkie są na łożyskach ślizgowych.
Ostatnio edytowano 10 sty 2017, 18:18 przez freefly, łącznie edytowano 2 razy
3.0 2000r.
freefly
 
Posty: 675
Dołączył(a): 18 paź 2009, 17:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: monterey 1996r 3.1td LTD

Postprzez pawel126 » 10 sty 2017, 17:17

Niemożliwe, moja na bank była na łożyskach kulkowych zresztą charakterystyczny był dźwięk przy gaszeniu, coś jak mikro odrzutowiec :lol:
Zaprzyjaźniony warsztat odesłał mnie z kwitkiem bo brak części. IHI czy jakoś tak, do tego chłodzona płynem z obiegu.

o tu jest viewtopic.php?f=4&t=4124
że ceramiczne :)2
Monterey 3.2 V6+LPG 97r. LTD BF AT 265 75 R16
Monterey 3.1 D 97r. LTD - sprzedany.
Jeep XJ 2,5 TD 99r. - Malatesta Kaiman 31x10,50 R15 + T-MAX EW-12500
Avatar użytkownika
pawel126
 
Posty: 564
Dołączył(a): 17 wrz 2009, 08:46
Lokalizacja: Toruń

Re: monterey 1996r 3.1td LTD

Postprzez freefly » 10 sty 2017, 18:04

cherokeexj napisał(a):
gsxr1100_1980 napisał(a):W 4JG2 na przednim pasie mam ori naklejkę z danymi serwisowymi, i wymiana oleju jest co 7500km.( 5000-10000km nigdzie nie wyczytałem) Co do oleju to 12lat jeżdżę na 15w40, od chwili kupna na mocno rozgrzanym silniku ciśnienie mam 1,5-2., i do tej pory nic się nie zmieniło, i raczej mój motor nie nadaje się jeszcze do remontu.


No mój mocno rozgrzany pokazuje około 0,5 dlatego chcę go w niedalekiej przyszłości zalać olejem o wyższej lepkości. Nie będzie się lał jak woda więc w teorii ciśnienie powinno wzrosnąć.


0,5 w jakich jednostkach ? W jakiej skali masz wskaźnik? W kg/cm2 ? Z mnożnikiem kPa?



cherokeexj napisał(a):P.S.
Mam taką samą wlepę i też jest co 7500km więc nie wiem jak tu kolega wyczytał z tego manuala 5tys km olej i 10tys filtr.


To silnik Isuzu, więc serwisowanie zgodne z wytycznymi producenta, a nie marketingiem Opla. A producent w swoich źródłach podaje olej co 5 tyś, a filtr co 10 tyś. bez względu na rok produkcji. A bardziej szczegółowo olej co 500 motogodzin. Nie sądzę, żeby ktoś z was robił więcej niż 5 tys. km, przez 500 godzin pracy silnika. Jeśli dodać częste rozruchu na zimno, jazda off road, jak i jazda po zasolonych drogach zimą, to 5 tyś km jest optymalne między wymianami.
3.0 2000r.
freefly
 
Posty: 675
Dołączył(a): 18 paź 2009, 17:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: monterey 1996r 3.1td LTD

Postprzez freefly » 10 sty 2017, 18:31

pawel126 napisał(a):Niemożliwe, moja na bank była na łożyskach kulkowych zresztą charakterystyczny był dźwięk przy gaszeniu, coś jak mikro odrzutowiec :lol:
Zaprzyjaźniony warsztat odesłał mnie z kwitkiem bo brak części. IHI czy jakoś tak, do tego chłodzona płynem z obiegu.

o tu jest viewtopic.php?f=4&t=4124
że ceramiczne :)2


Na oryginalnej turbosprężarce jest jest nr oem, więc łatwo dojść, czy taka właśnie była fabrycznie zamontowana.
3.0 2000r.
freefly
 
Posty: 675
Dołączył(a): 18 paź 2009, 17:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: monterey 1996r 3.1td LTD

Postprzez cherokeexj » 11 sty 2017, 00:44

freefly napisał(a):
cherokeexj napisał(a):
gsxr1100_1980 napisał(a):W 4JG2 na przednim pasie mam ori naklejkę z danymi serwisowymi, i wymiana oleju jest co 7500km.( 5000-10000km nigdzie nie wyczytałem) Co do oleju to 12lat jeżdżę na 15w40, od chwili kupna na mocno rozgrzanym silniku ciśnienie mam 1,5-2., i do tej pory nic się nie zmieniło, i raczej mój motor nie nadaje się jeszcze do remontu.


No mój mocno rozgrzany pokazuje około 0,5 dlatego chcę go w niedalekiej przyszłości zalać olejem o wyższej lepkości. Nie będzie się lał jak woda więc w teorii ciśnienie powinno wzrosnąć.


0,5 w jakich jednostkach ? W jakiej skali masz wskaźnik? W kg/cm2 ? Z mnożnikiem kPa?



cherokeexj napisał(a):P.S.
Mam taką samą wlepę i też jest co 7500km więc nie wiem jak tu kolega wyczytał z tego manuala 5tys km olej i 10tys filtr.


To silnik Isuzu, więc serwisowanie zgodne z wytycznymi producenta, a nie marketingiem Opla. A producent w swoich źródłach podaje olej co 5 tyś, a filtr co 10 tyś. bez względu na rok produkcji. A bardziej szczegółowo olej co 500 motogodzin. Nie sądzę, żeby ktoś z was robił więcej niż 5 tys. km, przez 500 godzin pracy silnika. Jeśli dodać częste rozruchu na zimno, jazda off road, jak i jazda po zasolonych drogach zimą, to 5 tyś km jest optymalne między wymianami.


A jaka jednostka jest na oryginalnym wskaźniku w montku 94r? Bo właśnie o tej jednostce mowa.
Druga sprawa.... To silnik wie kiedy jadę zasoloną drogą a kiedy nie? :shock: Sprytne to isuzu.... Jak by nie patrzył następna wymiana to 10w60. Podniesie ciśnienie na gorącym kosztem niższego na zimnym bo 10w60 będzie płynniejsze w niskiej temperaturze niż 15w40 i nie wiem z kąd ta opinie że na zimę się nie nadaje i 15w40 jest lepszy.
Były
XJ 4.0 lpg 4" liftu 32" simex winda
XJ 2.1td 4" liftu 32" simex winda
vitara 1.6 8v 4" liftu 30" geolandar mt
Vitara 1.6 8v 3" liftu silver ex 31" winda
Jest
Monterey LTD 3.1td 32" simex zderzak stal....
cherokeexj
 
Posty: 273
Dołączył(a): 11 gru 2016, 20:32

Re: monterey 1996r 3.1td LTD

Postprzez freefly » 11 sty 2017, 02:11

cherokeexj napisał(a):
No mój mocno rozgrzany pokazuje około 0,5 dlatego chcę go w niedalekiej przyszłości zalać olejem o wyższej lepkości. Nie będzie się lał jak woda więc w teorii ciśnienie powinno wzrosnąć.


0,5 w jakich jednostkach ? W jakiej skali masz wskaźnik? W kg/cm2 ? Z mnożnikiem kPa?



cherokeexj napisał(a):P.S.
Mam taką samą wlepę i też jest co 7500km więc nie wiem jak tu kolega wyczytał z tego manuala 5tys km olej i 10tys filtr.


To silnik Isuzu, więc serwisowanie zgodne z wytycznymi producenta, a nie marketingiem Opla. A producent w swoich źródłach podaje olej co 5 tyś, a filtr co 10 tyś. bez względu na rok produkcji. A bardziej szczegółowo olej co 500 motogodzin. Nie sądzę, żeby ktoś z was robił więcej niż 5 tys. km, przez 500 godzin pracy silnika. Jeśli dodać częste rozruchu na zimno, jazda off road, jak i jazda po zasolonych drogach zimą, to 5 tyś km jest optymalne między wymianami.[/quote]
cherokeexj napisał(a):A jaka jednostka jest na oryginalnym wskaźniku w montku 94r? Bo właśnie o tej jednostce mowa.
Druga sprawa.... To silnik wie kiedy jadę zasoloną drogą a kiedy nie? :shock: Sprytne to isuzu.... Jak by nie patrzył następna wymiana to 10w60. Podniesie ciśnienie na gorącym kosztem niższego na zimnym bo 10w60 będzie płynniejsze w niskiej temperaturze niż 15w40 i nie wiem z kąd ta opinie że na zimę się nie nadaje i 15w40 jest lepszy.


Normalne ciśnienie (cytuję):
mieści się w zakresie od 14 PSI (1X100kPa) na biegu jałowym przy rozgrzanym silniku, do 140 PSI (10x100kPa) podczas przyspieszania na zimnym silniku.
Reszta zależy od prędkości obrotowej silnika, obciążenia, poziomu oleju, stanu filtra i jego specyfikacji, stanu zaworów przez który olej jest tłoczony, czujnika ciśnienia (, który w zależności od egzemplarza może się różnić (producent podaje w specyfikacji pompy olejowej ciśnienie otwarcie między 4 a 7 PSI), czyli jaki rozrzut, a na końcu samego oleju.

Montowane były trzy wskaźniki. W kg/cm2, w Ib/in2 (PSI), i w kPa. Ty który masz? Z cyferkami 0,6,15 ? To cyferkę mnożysz razy 100kPa i wychodzi, że przy 6 jest 600kPa, czyli ok. 87 PSI, 6 bar, i ok. 6 at.

Silnik nic nie wie, ale kierownik wie w jakich warunkach eksploatuje pojazd.
3.0 2000r.
freefly
 
Posty: 675
Dołączył(a): 18 paź 2009, 17:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: monterey 1996r 3.1td LTD

Postprzez cherokeexj » 11 sty 2017, 10:33

u mnie jest kg/cm2
Były
XJ 4.0 lpg 4" liftu 32" simex winda
XJ 2.1td 4" liftu 32" simex winda
vitara 1.6 8v 4" liftu 30" geolandar mt
Vitara 1.6 8v 3" liftu silver ex 31" winda
Jest
Monterey LTD 3.1td 32" simex zderzak stal....
cherokeexj
 
Posty: 273
Dołączył(a): 11 gru 2016, 20:32

Re: monterey 1996r 3.1td LTD

Postprzez freefly » 11 sty 2017, 11:11

Jakie są tam cyferki na skali ? 0,6,15 ?
3.0 2000r.
freefly
 
Posty: 675
Dołączył(a): 18 paź 2009, 17:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: monterey 1996r 3.1td LTD

Postprzez cherokeexj » 11 sty 2017, 13:21

0,2,4,6
Były
XJ 4.0 lpg 4" liftu 32" simex winda
XJ 2.1td 4" liftu 32" simex winda
vitara 1.6 8v 4" liftu 30" geolandar mt
Vitara 1.6 8v 3" liftu silver ex 31" winda
Jest
Monterey LTD 3.1td 32" simex zderzak stal....
cherokeexj
 
Posty: 273
Dołączył(a): 11 gru 2016, 20:32

Re: monterey 1996r 3.1td LTD

Postprzez freefly » 11 sty 2017, 13:50

cherokeexj napisał(a):0,2,4,6


1 kg/cm2 to 14 PSI
2 kg/cm2 to ok. 28,5 PSI
4 kg/cm2 - 60 PSI z kawałkiem.
6 kg/cm2 - 85 z kawałkiem.

Twój odczyt 0,5, to wskazówka zegara między.......... ?
3.0 2000r.
freefly
 
Posty: 675
Dołączył(a): 18 paź 2009, 17:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: monterey 1996r 3.1td LTD

Postprzez cherokeexj » 11 sty 2017, 14:06

freefly napisał(a):
cherokeexj napisał(a):0,2,4,6


1 kg/cm2 to 14 PSI
2 kg/cm2 to ok. 28,5 PSI
4 kg/cm2 - 60 PSI z kawałkiem.
6 kg/cm2 - 85 z kawałkiem.

Twój odczyt 0,5, to wskazówka zegara między.......... ?


No tak mniej więcej odpowiadało by to 0.5 kg/cm2 na zimnym po nocy po odpaleniu na wolnych okolice 3 przy 2-2.5tys obrotów prawie 4.

i żeby była jasność.... mój odczyt 0.5 to wskazówka w 1/4 drogi pomiędzy zero a dwa czyli pół kg/cm2
Były
XJ 4.0 lpg 4" liftu 32" simex winda
XJ 2.1td 4" liftu 32" simex winda
vitara 1.6 8v 4" liftu 30" geolandar mt
Vitara 1.6 8v 3" liftu silver ex 31" winda
Jest
Monterey LTD 3.1td 32" simex zderzak stal....
cherokeexj
 
Posty: 273
Dołączył(a): 11 gru 2016, 20:32

Re: monterey 1996r 3.1td LTD

Postprzez freefly » 11 sty 2017, 14:48

cherokeexj napisał(a):
freefly napisał(a):
cherokeexj napisał(a):0,2,4,6


1 kg/cm2 to 14 PSI
2 kg/cm2 to ok. 28,5 PSI
4 kg/cm2 - 60 PSI z kawałkiem.
6 kg/cm2 - 85 z kawałkiem.

Twój odczyt 0,5, to wskazówka zegara między.......... ?


No tak mniej więcej odpowiadało by to 0.5 kg/cm2 na zimnym po nocy po odpaleniu na wolnych okolice 3 przy 2-2.5tys obrotów prawie 4.

i żeby była jasność.... mój odczyt 0.5 to wskazówka w 1/4 drogi pomiędzy zero a dwa czyli pół kg/cm2


Jeśli czujnik ciśnienia wewnątrz po tylu latach wygląda..........tak

Obrazek

ten był z tego co koleś z australijskiego forum napisał użytkowany przez 3 lata do normalnej jazdy i trochę do off roadu

zamiast......tak

Obrazek

to wskazania mogą być takie jakie są.
3.0 2000r.
freefly
 
Posty: 675
Dołączył(a): 18 paź 2009, 17:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: monterey 1996r 3.1td LTD

Postprzez Hinek » 12 sty 2017, 14:18

freefly napisał(a):A producent w swoich źródłach podaje olej co 5 tyś, a filtr co 10 tyś. bez względu na rok produkcji. A bardziej szczegółowo olej co 500 motogodzin. Nie sądzę, żeby ktoś z was robił więcej niż 5 tys. km, przez 500 godzin pracy silnika. Jeśli dodać częste rozruchu na zimno, jazda off road, jak i jazda po zasolonych drogach zimą, to 5 tyś km jest optymalne między wymianami.


Te 500 motogodzin daje średnią prędkośc 10 km/h. Trudno to osiągnąć tak małą średnią nawet sporo jeżdżąc w terenie. Producent nie podaje rodzaju oleju tylko jego specyfikację. Podając dopuszczalne przebiegi zakłada, że będzie to olej mineralny, do tego produkowany ćwierć wieku temu. Obecnie jakość olejów jest lepsza i do tego mało kto używa mieneralnych. Spokojnie można zmieniać półsyntetyk co 10000 km. No, ale każdy może robić co chce :)
Pozdrawiam
Hinek Monterey 3.1 LTD 93r
Hinek
 
Posty: 181
Dołączył(a): 30 paź 2012, 23:29
Lokalizacja: Gdynia

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Isuzu Trooper II / Opel Monterey A (1992-1997)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: mcgiver i 81 gości