Oznaczenie silnika i skrzyni

Oznaczenie silnika i skrzyni

Postprzez kufcio » 01 gru 2017, 00:36

Witam wszystkich serdecznie!
od 2 dni jestem posiadaczem D-Max'a z roku 2013.
Szukam dokumentacji technicznej dla tego samochodu jednak nie mam pojęcia jakie mam oznaczenia silnika i skrzyni automatycznej.
Czy bez fizycznego szukania pod maską można to gdzieś odczytać? po VIN ie czy zwyczajnie jak z 2013 roku to jakiś tam typ silnika jest?
Pozdrawiam
kufcio
 
Posty: 14
Dołączył(a): 01 gru 2017, 00:32

Re: Oznaczenie silnika i skrzyni

Postprzez kufcio » 03 gru 2017, 00:41

sam sobie odpowiem odnosnie VIN i silnika:
Obrazek
kufcio
 
Posty: 14
Dołączył(a): 01 gru 2017, 00:32

Re: Oznaczenie silnika i skrzyni

Postprzez PiotrR » 03 gru 2017, 01:37

kufcio tu mało kto ma D maxa .Moje krótkie spotkanie z tym autem nie napawa mnie optymizmem i chęcią nabycia.
Napisz parę słów jak się tym jeździ w praktyce.
Takie kombi 3.1
PiotrR
 
Posty: 2154
Dołączył(a): 30 cze 2011, 20:20
Lokalizacja: WGM

Re: Oznaczenie silnika i skrzyni

Postprzez kufcio » 04 gru 2017, 16:31

Nie znalazlem innego polskojezycznego forum wiec postanowiłem u Was zapytac:)
Zwyczajny pickup do pracy, najtańszy na rynku:) kuzyn w Australii ma i chwali to i ja kupiłem do pracy w polu i lesie.
Na razie za wcześniej żebym mógł coś powiedzieć. Minusem jest kłopot z dokumentacją techniczną (katalog czesci, instrukcje napraw) mało części zamiennych alternatywnych
kufcio
 
Posty: 14
Dołączył(a): 01 gru 2017, 00:32

Re: Oznaczenie silnika i skrzyni

Postprzez pocieszny » 04 gru 2017, 17:28

ale coś się zepsuło czy tak dla wiadomości, z tego co sobie przypominam to tam nie ma nic niestandardowego dla isuzu ;)
Ty masz już 2,5 na 2 turbinach?
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Oznaczenie silnika i skrzyni

Postprzez kufcio » 05 gru 2017, 21:04

Na szczescie nic sie nie zepsuło ale lubie zapoznac sie z dokumentacją zanim sie coś wydaży:)
Silnik mam 2,5 na dwóch turbinach oznaczenie 4JK1

Wypadało by mi wymienić oleje w mostach/skrzyni / reduktorze ale nie wiem jaki olej gdzie wlewać jak odpowietrzać automatyczną skrzynie..
kufcio
 
Posty: 14
Dołączył(a): 01 gru 2017, 00:32

Re: Oznaczenie silnika i skrzyni

Postprzez pocieszny » 05 gru 2017, 22:26

silnik
Pojemność filtra 0,6 L
Pojemność układu smarowania 7,3 L. Napełnienie serwisowe
Pojemność układu smarowania 8 L. Napełnianie suche
5W30

wymiana co 20kkm :)21 lub 24mies

automat Aisin TB-50LS 5/1
Pojemność układu smarowania 10,7 L
kontrola co 40kkm (48mies)
wymina co 80kkm(96mies)
ATF ( na przykład Valvoline ATF AW (for Aisin Warner 6-sp transmissions <2010))
skrzynia rozdzielcza
1,3L 5W30
wymiana co 20kkm lub 24mies
most przód
1,24L
80W90 40kkm lub 48 mies
most tył
2,2L 80W90 40kkm lub 48 mies
jeśłi jest LSD to z dodatkiem lub z oznaczeniem LS
wspomaganie 1l ATF
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Oznaczenie silnika i skrzyni

Postprzez kufcio » 06 gru 2017, 02:43

kurcze skąd to masz?
może jeszcze schematami elektrycznymi dysponujesz? :)
Układ bezpieczników, zasilanie pompy paliwa i rozrusznika?
kufcio
 
Posty: 14
Dołączył(a): 01 gru 2017, 00:32

Re: Oznaczenie silnika i skrzyni

Postprzez kufcio » 06 gru 2017, 20:41

jestem po wizycie w ASO w Koszalinie firma BODEX.
Załamka całkowita.

Od 2 lat sprzedają samochody, nie wiedza nic szczegółowego na ich temat.
1. Pytam co ile sie wymienia olej w automatycznej skrzyni biegów? -odp. u Pana już można. Pytam dalej: ale czy jest potrzeba? można nie trzeba. W końcu zdecydowałem że dla bezpieczeństwa wymieniamy: popłoch. 30 minut na telefonie z centrala, dolewali dobrego jeździli po palcu spuszczali i dolewali ponownie.. Później odsysaczem próbowali. Niby sie udało.
2. resory do sprawdzenia: Panie jak to sprawdzić? załaduj tone i zobacz czy dobija.
3. nawiew dziwnie działa: po pol godziny jak sie nagrzeje deska mimo ustawionej temp 23C leci bardzo zimne powietrze. Odpowiedz: ten typ tak ma. nic sie nie da zrobić.
4. wymiana dwóch pasków klinowych z materiałem: 450zł
5. wymiana oleju w skrzyni z olejem 700zł

Miałem jeszcze kilka pytań ale bałem sie je zadać:)

5 z 8 mechaników to młodzi Ukraińcy.. pewnie po długich szkoleniach w ISUZU Polska:)
kufcio
 
Posty: 14
Dołączył(a): 01 gru 2017, 00:32

Re: Oznaczenie silnika i skrzyni

Postprzez pocieszny » 06 gru 2017, 21:20

co do skrzyni biegów pojedź tam gdzie naprawiają amerykańce oni mają pojęcie jak się olej wymienia ;)
ASO tak samo jak sprzedawcy nie mają pojęcia co naprawiają/sprzedają, nawet że te same elementy jeżdżą w innych autach :)3 były sytuacje gdzie wmawiali klijentom że na normalnym reduktorze mogą spokojnie po asfalcie jeździć :)3

schematów niestety nie mam, a co do serwisowania, nie wiem skąd jesteś ale ogólnie ASO w większości należy omijać z daleka, chyba że to fakturowóż i musi rachunki duże robić
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Oznaczenie silnika i skrzyni

Postprzez kufcio » 09 gru 2017, 11:39

Jestem z zachodniopomorskiego. I chyba faktycznie byłem ostatni raz w ASO.
Następnego dnia pojechałem do człowieka który buduje samochody offroadowe, w sprawie ewentualnego liftu. Napomniałem o przygodzie z ASO przy wymianie oleju.. chłop sie za głowę złapał mówiąc że oleju nigdy sie nie zmienia w tego typu skrzyniach od nowego. Podobno w LandCruserach skrzynie wariują i w końcu padają..? Dziwne to co powiedział ale chłopisko ma dobra reputacje w środowisku:)

Nie mniej jednak biorę się za szukanie manualni do d-max'a. :)
kufcio
 
Posty: 14
Dołączył(a): 01 gru 2017, 00:32

Re: Oznaczenie silnika i skrzyni

Postprzez pocieszny » 09 gru 2017, 12:26

jeśli nie topisz auta tospokojnie te 100kkm zrobisz bez wielkich fochów, olej jednak się w skrzyni wymienia :)21 :)2
a jak komus skrzynia "zwariowałą" po wymianie to tylko znak że wymiana byłą za późno :)21
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Oznaczenie silnika i skrzyni

Postprzez isuzufan » 11 gru 2017, 12:43

Cześć,
uwagi dotyczące oleju silnikowego stosowanego w DMAX model 2012 z silnikiem 4JK1:
1. pojemność napełniania 7,3l określona dokumentacją serwisową została zmieniona w lipcu 2013 Notą Serwisową i od tej pory wynosi 5,9l dla samochodów 4WD i 5,4l dla napędu 2WD - pojemność napełniania potwierdzona zapisem w Instrukcji Obsługi DMAX - rozdział 8-2;
2. należy bezwzględnie stosować oleje 10W-40 o klasach API CJ-4, ACEA E6 E9, JASO DH-2 np. SHELL RIMULA R6 LM - są to oleje przeznaczone do SAMOCHODÓW CIĘŻAROWYCH (z autopsji wiem, że ASO popełniały błąd napełniając układy olejem przeznaczonym do samochodów osobowych, gdzie odpowiednia była tylko klasa lepkości 10W-40...) - obecnie ASO mają ułatwiony dobór poprzez rekomendowanie przez IAP "specjalnie opracowanego" oleju LOTOS QUAZAR ISZ 10W/40 ;
3. pojazdy z rocznika 2012-2013 w ramach Kampanii Serwisowej miały wymieniany bagnet poziomu oleju (załączone foto ilustruje "stary" bagnet, jeszcze przed wymianą);
4. przy intensywnej eksploatacji, duże przebiegi miesięczne, wysokie prędkości eksploatacyjne - zalecenie skrócenia interwału wymiany oleju do co 10 tys. km lub 12 m-cy;
5. bezwzględnie systematycznie kontrolować poziom oleju w celu reagowania w przypadku drastycznego wzrostu poziomu oleju silnikowego - rozcieńczanie oleju paliwem jest zauważalne w wielu pojazdach.
Poza tymi uwagami, uważam, że DMAX jest samochodem w zasadzie bezawaryjnym, w którym incydentalnie zdarzają się poważne awarie.
Przyjemnej eksploatacji!
BAGNET OLEJU.jpg
BAGNET OLEJU.jpg (149.55 KiB) Przeglądane 12535 razy
isuzufan
 


Powrót do Pozostałe Isuzu (D-max, Vehicross, Axiom, itp.)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron