Gruby Remont Silnika 6VD1 [3.2]

Isuzu Trooper/Bighorn, Opel Monterey, Holden Jackaroo, Honda Horizon, Acura SLX

Re: remont 6vd1 skąd wziąść markowe graty ?

Postprzez mcgiver » 09 mar 2018, 01:52

siedzę i grzebię jeszcze i mam poskładaną już na gotowo lewą głowicę na silniku i nawet zalaną olejem przy pomocy mojej magicznej bańki cisnieniowej , fajnie zyga olejem każda krzywka na wałku :)2 :)21 .
wałki w głowicach mają trzy główne maxymalne wychylenia, tzn otwarcia zaworów ,poza 3 martwymi punktami zawsze sa otwarte 2 ssące jednego cylindra i 2 wydechowe innego cylindra w danej głowicy.
juz wiem ponad wszelką wątpliwość że silnik jest bezkolizyjny nawet po dwóch planowaniach głowic i jednej obróbce bloku.
próbowałem różnych opcji i nie ma mozliwosci żeby się spotkał którykolwiek zawór z którymkolwiek tłokiem na sztywno, a jak sie spotka podczas bezwładu sprężyny zaworu przy 6tys rpm to nic mu nie będzie aczkolwiek nie wierzę żeby 6tyś rpm powodowało bezwład sprężyny.
tak więc paski rozrządu można wyjeździć do zera, ale trzeba mieć w schowku nowy na wymianę :lol: :)21 :)2 , jak się pasek zerwie to dokulamy się na pobocze jak puntem jedynką 1.0 55Km
jak ktoś twierdzi inaczej to jest heretykiem, to tak odnośnie tematu kilkakrotnie poruszanym na tym forum co do kolizyjności 6vd1 sohc 3,2 :)2 8-) .
notabene silnik lipiec 1994 niby CR=9:1 ale wg mnie 8,9:1
Ostatnio edytowano 09 mar 2018, 02:26 przez mcgiver, łącznie edytowano 2 razy
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: remont 6vd1 skąd wziąść markowe graty ?

Postprzez Arreco » 09 mar 2018, 02:01

No i to jest wiadomość :)2 a teraz zdrówko :)21
Opel Monterey 3.2 92'
Arreco
 
Posty: 110
Dołączył(a): 05 lut 2018, 17:27

Re: remont 6vd1 skąd wziąść markowe graty ?

Postprzez mcgiver » 09 mar 2018, 02:03

brakło piwa :)3 , mam jeszcze z godzinę roboty i trza iśc spać :roll:
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: remont 6vd1 skąd wziąść markowe graty ?

Postprzez Arreco » 09 mar 2018, 02:08

Spijam pogrzebie jeszcze w sieci i kojo jutro trzeba wstać.. brak tego luksusu grzebania przy aucie w garażu pod domem po nocach a na drugie piętro ciężko wjechać ;)
Opel Monterey 3.2 92'
Arreco
 
Posty: 110
Dołączył(a): 05 lut 2018, 17:27

Re: remont 6vd1 skąd wziąść markowe graty ?

Postprzez pocieszny » 09 mar 2018, 09:09

hyhyhyhyh ciekawe co na to Ci co im zawory pokrzywiło :)21 :)21 :)21
a było na forumie kilka przypadków :)21
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: remont 6vd1 skąd wziąść markowe graty ?

Postprzez mcgiver » 09 mar 2018, 10:09

pocieszny napisał(a):hyhyhyhyh ciekawe co na to Ci co im zawory pokrzywiło :)21 :)21 :)21
a było na forumie kilka przypadków :)21


nie wiem , nie widziałem , moze komuś coś się wydawało :)21 , a może mieli CR 9,3:1 lub większe inaczej tego nie da się wytłumaczyć.
liczyłem to i przy pojemnosci jednego cylindra 527,56cm^3 jak to ma miejsce w 6vd1 3165cc jeśli zasymuluję głowicę obniżoną o 0,5mm wychodzi CR między 9,3 a 9,4 . Może własnie te dodatkowe 0,5mm robi róznicę..jesli obniżę jeszcze o 0,5mm to CR wychodzi już w granicach 10:1 ale takich wersji chyba nie było sohc.
no i zgadza się zgrubne liczenie z beemek że każdy milimetr wysokości cylindra zmienia CR w przybliżeniu o 1 :)21
bezkolizyjność sprawdzałem ustawiając wałek na otwarcie zaworów,
Jak wcześniej napisałem zawsze są otwarte ssące jednego i wydechowego innego cylindra; w takim stanie robię kilka obrotów wałem i nie czuje żadnych oporów.
można by jeszcze brać pod uwagę popychacze że nie są pod ciśnieniem , ale olej nie wypełnia popychacza całego , wypełnia go tylko tyle na ile mu zawór rozrządu pozwoli, i w nim już w zasadzie nie ma ciśnienia robi się tylko delikatna poduszka tłumiąca uderzenie
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: remont 6vd1 skąd wziąść markowe graty ?

Postprzez pocieszny » 09 mar 2018, 10:30

ogólnie można powiedzieć że tym którym pasek strzelił powyżej 3500rpm mieli pogięte zawory ;)
silniki w większości nie ruszane od bnowości
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: remont 6vd1 skąd wziąść markowe graty ?

Postprzez mcgiver » 09 mar 2018, 10:36

pocieszny napisał(a):ogólnie można powiedzieć że tym którym pasek strzelił powyżej 3500rpm mieli pogięte zawory ;)
silniki w większości nie ruszane od bnowości

ja nie twierdzę że ktoś tuningował silnik, ale były wersje z różnymi stopniami sprężania ,a to ma kluczowe znaczenie pod kątem kolizyjności.
Reasumując , nic tak jak stopień sprężania nie determinuje stopnia kolizyjności.
dohc były bardziej doprężone ale tam chyba również jest czujnik spalania stukowego .
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: remont 6vd1 skąd wziąść markowe graty ?

Postprzez pocieszny » 09 mar 2018, 15:23

stare monciaki SOHC roczniki z tego zo pomne 92, 93 i 95
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: remont 6vd1 skąd wziąść markowe graty ?

Postprzez Arreco » 09 mar 2018, 18:25

Czyli co, że stare to złe? :roll:
Opel Monterey 3.2 92'
Arreco
 
Posty: 110
Dołączył(a): 05 lut 2018, 17:27

Re: remont 6vd1 skąd wziąść markowe graty ?

Postprzez mcgiver » 09 mar 2018, 19:04

Arreco napisał(a):Czyli co, że stare to złe? :roll:

nie w tym rzecz że stare to złe. pocieszny twierdzi że auta które miały kolizję na silniku pochodzą z tych roczników
92, 93 i 95

silnik który remontuje na bloku ma wytłoczone lipiec 94 i wg moich pomiarów jest bezkolizyjny, aczkolwiek muszę się dokładnie przyjrzeć głowicom bo fachmani z obróbki głowic twierdzili że jedna głowica była już chyba zmieniana , bo nie były zużyte tak samo.

Takie dane są w sieci i miedzy innymi na naszym forum
Compression Ratios:
'92 3.2L 9.3:1 DOHC&SOHC
'93-'96 3.2L 9.8:1 DOHC, 9.3:1 SOHC
'97-2000 3.2L 9.0:1 DOHC, 3.5L 9.1:1 DOHC
2001-2003 3.5L 9.1:1 DOHC
2004 3.2L 9.1:1 DOHC, 3.5L(GDI) 10.3:1 DOH

w aucie mam silnik z połowy 97 roku i jakoś w tej charakterystyce nie mogę się doszukać jakie mam CR w moim SOHC ale chyba 9,1:1 czyli teoretycznie bardziej odprężony niż ten co remontuję.
a tu reszta litanii :
Aluminum open-deck v6 24v
Pentroof combustion chamber
9.1:1 CR (may vary through the years)
SOHC and DOHC ('92-95). SOHC only ('96-97). SOHC and DOHC ('98-04)
6VD1 and 6VE1 share the same short-deck block from '92-97, and tall-deck block from '98-04
6VE1 uses a stroked crank, different pistons, 8-deg longer cam duration (same lift as 6VD1). Same rods assuming same year.
4-bolt mains with 2 additional bolts per main through the sides of the block
Cast crank
Forged rods with squirters
Coil-over-plug ignition
Supercharger kit available (Alpine)
6VD1 Bore x Stroke: 93.4 mm x 77 mm
6VE1 Bore x Stroke: 93.4 mm x 85 mm
'92-97 uses shorter con rod. 146mm
'98+ uses longer con rod. 152mm
Pre-'97 crankshaft CAS rings different then '98+
Oil pressure 57-80psi @ 3000rpm
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Compression Ratios:
'92 3.2L 9.3:1 DOHC&SOHC
'93-'96 3.2L 9.8:1 DOHC, 9.3:1 SOHC
'97-2000 3.2L 9.0:1 DOHC, 3.5L 9.1:1 DOHC
2001-2003 3.5L 9.1:1 DOHC
2004 3.2L 9.1:1 DOHC, 3.5L(GDI) 10.3:1 DOHC
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Block info:
'92-97
Shorter deck.
146mm rod.
Crank has 6.937" reluctor.

'98-04
Taller deck.
152mm rod.
Crank has 7.25" reluctor.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Connecting rod info:
'92-97
Length 5.748" (146mm) length
BE 2.244" (57mm)
BE width 0.858 (21.8mm)
SE .866 (22mm)
SE width 0.858 (21.8mm)

'98-04
Length 5.984" (152mm)
BE 2.244" (57mm)
BE width 0.858 (21.8mm)
SE .866 (22mm)
SE width 0.858 (21.8mm)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Piston info:
3.677" (93.4mm) bore
1.327" (33.7058mm) Compression Height 3.2L
1.169" (29.6926mm) Compression Height 3.5L
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Crankshaft info:
'92-95
CAS forged into center of crank. 6-notch reluctor.

'96-97
CAS pressed onto center of crank. fully-notched 6.937" reluctor.

98-04
CAS pressed onto center of crank. fully-notched 7.250" reluctor.

Flywheel bolt pattern - 8 bolts. 74mm bolt circle. 50mm center bore.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Head Info:
92-95 SOHC and DOHC.
SOHC Rocker-arm w/ Hydraulic lash adj.
DOHC Cam over mechanical bucket.
DOHC - Single pully for drive belt. Internal chain to interconnect the cams.

'96-97 SOHC only
Rocker-arm w/ Hydraulic lash adj.
Belt drive cam.

'98-04 SOHC and DOHC
SOHC - Rocker-arm w/ Hydraulic lash adj.
DOHC - Cam over mechanical bucket.
DOHC - Single pully for drive belt. Gear driven to cams.
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: remont 6vd1 skąd wziąść markowe graty ?

Postprzez Arreco » 09 mar 2018, 19:21

No to ja mam 92' rozrząd i tak planuje zrobić, choć "podobno" był robiony..

Ostatnio znalazłem coś takiego bo szukałem uszczelek do głowic może Ciebie zainteresuje ale w sumie już kupiłeś..
https://www.xportautoparts.com/oem-part ... wtdjYtZ2Fz

chwalą się że są to oryginalne części ceny zaporowe.. ale nazwy producenta jakoś nie znalazłem może za dużo bro było..
Opel Monterey 3.2 92'
Arreco
 
Posty: 110
Dołączył(a): 05 lut 2018, 17:27

Re: remont 6vd1 skąd wziąść markowe graty ?

Postprzez pocieszny » 09 mar 2018, 19:24

ja tylko mówie o 3 autach gdzie strzelił rozrząd i pogieły się zawory2 były tu na forum ;)
stare jest ok tyle że trzeba dbać i wymieniać rozrząd na czas, i nie pomijać napinacza :)2 :)21
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: remont 6vd1 skąd wziąść markowe graty ?

Postprzez Arreco » 09 mar 2018, 19:38

Dla tegoż to znalazłem zestaw na rockauto full, bo znając życie jak ktoś wymieniał to tolko to co dostał w IC czy tam innym polskim molochu...
Opel Monterey 3.2 92'
Arreco
 
Posty: 110
Dołączył(a): 05 lut 2018, 17:27

Re: remont 6vd1 skąd wziąść markowe graty ?

Postprzez pocieszny » 09 mar 2018, 22:43

w IC są dostępne jak i w większości polskich molochów :)21
teraz nawet nie kosztują zyliona jak kilka lat temu :)21
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: remont 6vd1 skąd wziąść markowe graty ?

Postprzez mcgiver » 09 mar 2018, 22:52

pocieszny napisał(a):w IC są dostępne jak i w większości polskich molochów :)21
teraz nawet nie kosztują zyliona jak kilka lat temu :)21
na przeciwko tych z rockauto kosztują zylion i z tego co wiem składają się z chińszczyzny :)21 ,
mnie uszczelki z rockauto z kosztami litra bimbru za grzeczność w sumie wyszły 340zł i wszystko Victorreinz, mahle i made in Japan ,a nie hinszczyzna :lol: za 500zł
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: remont 6vd1 skąd wziąść markowe graty ?

Postprzez pocieszny » 10 mar 2018, 00:44

tpie by OEM hondy był chinszczyzną :)21
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: remont 6vd1 skąd wziąść markowe graty ?

Postprzez Arreco » 10 mar 2018, 01:03

dużo rzeczy jest z chin.. ważne jest jednak kto przeprowadził test jakości :)21
Opel Monterey 3.2 92'
Arreco
 
Posty: 110
Dołączył(a): 05 lut 2018, 17:27

Re: remont 6vd1 skąd wziąść markowe graty ?

Postprzez mcgiver » 10 mar 2018, 01:05

pocieszny wiem że mamy weekend i to już ta pora , ale jeszcze raz powoli i dużymi literami :)21 .

znów mam problem , wczoraj poskładałem jedną głowicę bo udało mi sie pomienić graty z innego zestawu głowic i jest gitara.
dziś kopie z druga głowicą i okazało się że już nie mam co pozamieniać żeby było dobrze.
problem jest z osią koników , cztery z sześciu pośrednich koników mają wytartą ośkę :)3 .
w zasadzie mógłbym tą ośkę napawać i obrobić, ale podejrzewam że koszty nie będą takie duze żeby się z tym bawić.
z 18 koników pośrednich wybrałem 6 w bardzo dobrym stanie , ale nie mogę na rockauto znaleźć oski :)3
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: remont 6vd1 skąd wziąść markowe graty ?

Postprzez pocieszny » 12 mar 2018, 10:54

jak już kilka razy pisałem
nie robiłem silnika... jeszcze :)21
oprþz czujników i uszczelek rozrządu itp nie kopałem za częsciami nigdzie
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: remont 6vd1 skąd wziąść markowe graty ?

Postprzez mcgiver » 12 mar 2018, 23:09

Wiec tak ;
jak juz wczesniej pisałem jest problem z ośkami koników i o ile do jednej głowicy dobrałem ładną oskę z zapasu to niesety , do drugiej głowicy juz nie było tak kolorowo , ale wybrałem 6 koników posrednich z 18 sztuk więc jest ok .
niestety pozostałe oski z zapasu nie spełniały oczekiwań, jak i pozostałe 12 koników pośrednich...
dziś napawałem oś do drugiej głowicy , przetoczyłem i spolerowałem, nie wyszło to wizualnie ładnie ,ale to nie jest wałek który się kreci więc nie musi być idealnie.
koniki są pasowne i nic więcej nie trzeba, one i tak nie wykonują więcej niż 15-20st obrotu na tym wałku,
wałki na fotkach nie mają mniejszego przebiegu niż 300tyskm.
Wywierciłem nowe otwory smarujące i zrobiłem nacięcia smarujace na szerokośc koników jak to jest w oryginale.
udało się ,wszystko pasuje.
mam już to poskładane ,zostało założenie wałka rozrządu w drugiej głowicy, ale to już nie dziś bo jeszcze trzeba zmienić zimer i brok , na razie się wszystko moczy w ropie.
Juz wiem że się myliłem ze smarowaniem, myślałem że olej idzie od przodu i zdziwiony byłem dobrym stanem koników na poczatkach i końcach osi a słabym stanem w centrum głowic , ale okazuje sie że w głowicach jest kanał od przodu do tyłu i wałki jak i ośki są smarowane z obu stron co tłumaczy najgorszy stan tych koników co są na środku , ponieważ dociera do nich już tylko resztka oleju.
wg mnie w tym silniku błędem konstrukcyjnym jest kanał olejowy smarowania głowic z pierwszej panewki ; magistrala ma wyprowadzenia na 4 kanały i ten pierwszy niestety nie jest większy niż pozostałe a powinien być ,a jeszcze lepiej jakby był dodatkowy kanał na głowice, ale konstrukcja bloku niestety musiała by być zmodernizowana.
jak głowice zaczynają mieć wszędzie nadmierne luzy to ciśnienie oleju na pierwszej panewce spada czego efektem prędzej czy później jest przekręcenie panewki i stąd tak wiele przypadków zatarcia na pierwszej korbie.
miałem robić restryktor dla głowic , ale skutek mógłby być odwrotny więc odpuściłem, ale wiem że po tym remoncie i tak będę miał spokój na minimum 200tyś km więc minimum kilkanascie lat :D ...
wszystkie te odkrycia dzięki naczyniowi ciśnieniowemu którym mogę pompować olej do układu , pozatym juz trochę kręciłem motor na rozruszniku.
o ile wcześniej miałem okolice 6bar wkrętarką na najniższym biegu z zaślepionymi kanałami smarowania głowic to teraz na rozruszniku z czynnymi głowicami jest poniżej 4bar , ale ładnie widać jak olej żyga z każdego kanału smarującego w krzywkach , konikach i ośkach koników pośrednich :)2 .

reasumując , jesli głowice zaczynają mieć duże luzy to zaczynają mieć nienormalne zapotrzebowanie na olej co wiąże się ze spadkiem ciśnienia na pierwszej panewce.
Widocznie nie bez kozery producent zaleca w tym silniku wymianę oleju co 7,5tyś km :roll: ...

na fotkach oski koników w stanie agonalnym ;)

Obrazek

Obrazek

Obrazek
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: remont 6vd1 skąd wziąść markowe graty ?

Postprzez mcgiver » 16 mar 2018, 00:48

mało czasu ostatnio ,ale jakiś progres udało się osiągnąć.
były watpliwosci czy z rozrządem wszystko ok bo koła wałków jakies takie dziwne wiec załozyłem stary pasek w celu analizy wszystkich faz rozrządu, bo nowy nie dotarł (myslałem że dziś bedzie, ale coś chyba nie poszło dostawcy :roll: ) jednak jest wszystko ok :D.
pasek conti będzie nowy .
rolki rozrządu zostają stare 8-) , ale z nowymi japońskimi łożyskami ;nie lubię płacić za części które się nie zużywają :)2 :)21 . to juz nie pierwszy taki mój myk, więc w tym temacie komentarze są zbędne 8-) . minimum 200zł zostało w kieszeni :)2 więc można kupić złoty pasek rozrządu :)21
rolki niektórych producentów są zintegrowane z całością więc nie we wszystkich rolkach da się wymienić łożyska.
były równiez watpliwosci czy lakier pokryw ma przejscie masy ale równiez jest ok :D
pod spodem najnowsze fotki


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: remont 6vd1 skąd wziąść markowe graty ?

Postprzez mcgiver » 20 mar 2018, 23:00

pierw muszę się pochwalić , dzisiejszym zakupem : komplet nowych tarcz ashika na przód; co prawda nie były mi potrzebne , ale kupiłem oryginalnie zapakowany komplet za 120zł z wysyłką wiec grzech było nie wziąść :)2 :)21
Obrazek

Obrazek

Obrazek


wreszcie udało mi się dziś potestować wtryskiwacze więc może jutro uda mi się całą listwe z adapterem i wtryskami zamontowac na silniku, wszystkie ładnie rozpylają , regulator zaczyna puszczać przed 3 barami , a powyzej już leje na full
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


ponadto rozrząd poskładany , paski osprzetu również oprócz paska klimy ,zmontowałem już całkiem magistrale wodną , i dzięki znajomosciom w automotivie w diwizji wodnej nawet częśc kolanek wodnych mam nowych
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: remont 6vd1 skąd wziąść markowe graty ?

Postprzez Jake » 21 mar 2018, 00:30

Pytanie z czystej ciekawosci, gdzie w 6VD1 siedzi rozrusznik? Masz gdzies zdjecie na ktorym byłoby widac?
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4193
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: remont 6vd1 skąd wziąść markowe graty ?

Postprzez mcgiver » 21 mar 2018, 00:39

Jake napisał(a):Pytanie z czystej ciekawosci, gdzie w 6VD1 siedzi rozrusznik? Masz gdzies zdjecie na ktorym byłoby widac?

pod lewym kolektorem wydechowym.
fotki zamocowanego są na dole 3 strony tego wątku, a rozrusznika na stole po regeneracji na górze drugiej.
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do 1992-1997

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 15 gości