Plus po przekreceniu kluczyka ?

Isuzu Trooper/Bighorn, Opel Monterey, Holden Jackaroo, Honda Horizon, Acura SLX

Plus po przekreceniu kluczyka ?

Postprzez ksenia » 15 paź 2015, 22:44

Witam
Chcę podłączyć światła ledowe i potrzebuje znaleźć plus po przekręceniu kluczyka w stacyjce? W oplu combo i fordzie brałem z czujnika stopu , w montereju tam jest napięcie cały czas więc odpada.
Pomóżcie koledzy.
Isuzu Monterey 3.1TD 1992 LTD
Avatar użytkownika
ksenia
 
Posty: 220
Dołączył(a): 01 gru 2014, 22:23

Re: Plus po przekreceniu kluczyka ?

Postprzez miras7 » 16 paź 2015, 08:46

Ja mam dodatkowe instalacje podłączone pod stacyjkę. Na jednym z przewodów (nie pamiętam koloru) pojawia się zasilanie po przekręceniu kluczyka na drugi stopień, wtedy kiedy zaświeca się zegarek, działa radio itp. Tylko że dodatkowe instalacje mam na osobnym układzie. Nowa puszka bezpieczników, podłączona przez przekaźnik 60A bezpośrednio pod akumulator, ale prąd na bezpieczniki dociera dopiero na drugim stopniu stacyjki. Uznałem to za najlepsze rozwiązanie, żeby nie mieszać w oryginalnej instalacji.
Avatar użytkownika
miras7
 
Posty: 1779
Dołączył(a): 06 sie 2012, 19:41
Lokalizacja: Wrocław/Milicz

Re: Plus po przekreceniu kluczyka ?

Postprzez ksenia » 17 paź 2015, 00:33

Witam
:)2 Super rozwiązanie ,ja na tą chwilę wezmę z zapalniczki plus w takim razie.
Pozdrawiam
Isuzu Monterey 3.1TD 1992 LTD
Avatar użytkownika
ksenia
 
Posty: 220
Dołączył(a): 01 gru 2014, 22:23

Re: Plus po przekreceniu kluczyka ?

Postprzez Tomkin » 17 paź 2015, 13:42

Na środkowej konsoli między siedzeniami masz parę przewodów pod napięciem,lub też,jeśli nie masz klimy na konsoli ogrzewania jest plusowy przewód.Ja podłączyłem ze środkowej,bo dostęp w miarę przystępny jest.
Monty Bobcat 3,1 LTD 97
Avatar użytkownika
Tomkin
 
Posty: 277
Dołączył(a): 15 wrz 2011, 19:09
Lokalizacja: Słupsk

Re: Plus po przekreceniu kluczyka ?

Postprzez ksenia » 17 paź 2015, 22:31

Tomkin napisał(a):Na środkowej konsoli między siedzeniami masz parę przewodów pod napięciem,lub też,jeśli nie masz klimy na konsoli ogrzewania jest plusowy przewód.Ja podłączyłem ze środkowej,bo dostęp w miarę przystępny jest.

Rozkręcałeś konsole środkową żeby dojść do tego kabla?.Ja mam klime,więc zapalniczka będzie łatwiejsza co?.
Isuzu Monterey 3.1TD 1992 LTD
Avatar użytkownika
ksenia
 
Posty: 220
Dołączył(a): 01 gru 2014, 22:23

Plus po Stacyjce - Gdzie?

Postprzez Jake » 13 cze 2018, 01:49

Mam ostatnio troche wolnego i drugi tydzien dlubie przy Trooperze i robie kolejno wszystkie zaległe rzeczy na ktore nie mialem czasu. Ostatnie 2 dni uplywaja pod znakiem lutownicy, zaciskarki do konektorów i kilometrów kabli. Przenioslem pozycje/stop i kierunek ze zderzaka do budy, wycialem resztki sprochnialej wiazki do swiatel w zderzaku i pociagnalem nowa wiazke haka do gniazda 13pin, zrobilem pod deska nowe kable do dodatkowych gniazdek zapalniczki i CB radia, zalozylem guzik recznego grzania swiec. Teraz tylko musze sie wpiac z calym tym majdanem tam gdzie trzeba. A z wiekszoscia tych rzeczy trzeba sie wpiac w plus po stacyjce. Gdzie w Trooperze znajde stałe 12V po stacyjce? Moze byc pod deska rozdzielcza, moze byc pod maska w okolicy skrzynki bezp. Mam schemat, ale pomyslalem ze moze ktos juz temat przerabiał i nie bede musiał szukac.
Nasuwa mi sie tez drugie pytanie. O ile do grzania swiec potrzebuje jakiejkolwiek napiecie po stacyjce, bo obwod bedzie sterowal wylacznie cewka przekaznika, o tyle z +12 do gniazda haka, juz musi to byc zrodlo o wydajnosci rzedu kilku Amper, w niektorych autach jest gdzies przekaznik, ktory zalacza sie po stacyjce i z niego moznaby pociagnac takie napiecie, czy w Trooperze mamy cos takiego?
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4193
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Plus po Stacyjce - Gdzie?

Postprzez miras7 » 13 cze 2018, 10:16

Jake napisał(a):....
Nasuwa mi sie tez drugie pytanie. O ile do grzania swiec potrzebuje jakiejkolwiek napiecie po stacyjce, bo obwod bedzie sterowal wylacznie cewka przekaznika, o tyle z +12 do gniazda haka, juz musi to byc zrodlo o wydajnosci rzedu kilku Amper, w niektorych autach jest gdzies przekaznik, ktory zalacza sie po stacyjce i z niego moznaby pociagnac takie napiecie, czy w Trooperze mamy cos takiego?

W prawym tylnym narożniku ramy jest oryginalna kostka w instalacji Troopera do podłączenia haka. Z wiązki wychodzi gdzieś obok wiązki do tylnej prawej lampy w zderzaku.
Avatar użytkownika
miras7
 
Posty: 1779
Dołączył(a): 06 sie 2012, 19:41
Lokalizacja: Wrocław/Milicz

Re: Plus po Stacyjce - Gdzie?

Postprzez Jake » 13 cze 2018, 12:35

miras7 napisał(a):
Jake napisał(a):....
Nasuwa mi sie tez drugie pytanie. O ile do grzania swiec potrzebuje jakiejkolwiek napiecie po stacyjce, bo obwod bedzie sterowal wylacznie cewka przekaznika, o tyle z +12 do gniazda haka, juz musi to byc zrodlo o wydajnosci rzedu kilku Amper, w niektorych autach jest gdzies przekaznik, ktory zalacza sie po stacyjce i z niego moznaby pociagnac takie napiecie, czy w Trooperze mamy cos takiego?

W prawym tylnym narożniku ramy jest oryginalna kostka w instalacji Troopera do podłączenia haka. Z wiązki wychodzi gdzieś obok wiązki do tylnej prawej lampy w zderzaku.

Dzieki, wiem, widzialem ja, tak bylo podlaczone gniazdo przy starym haku. Zastnawialem sie nad jej reanimacja bo byla w oplakanym stanie, sporo kabli bylo przetartych, ale odkrylem ze jest zintegrowana z kablami do swiatel w zderzaku i polaczenia sa srednioszczesliwie zrobione pod zderzakiem. To w zestawie z tym, ze i tak potrzebowalem w gniezdzie dodatkowo swiatel cofania, zasilania 12V i drugiej masy, spowodowalo ze calkiem wycialem obwody swiatel z glownej kostki w lewym narozniku, zostawiajac tam tylko kable idace nad zbiornik paliwa, i pociagnalem nowa wiazke do haka z wieksza iloscia przewodow, uzylem 10x 1,5mm^2 i dodatkowo calosc zabezpieczylem nowym peszlem. Powinno byc :)2
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4193
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Plus po Stacyjce - Gdzie?

Postprzez Jake » 17 cze 2018, 03:07

Odkrylem juz, ze w skrzynce bezpiecznikow przy lewym przednim nadkolu (pod nogami kierowcy) sa przekazniki ktore zalaczaja sie po przelaczeniu kluczyka na ACC (napiecie na radio) i ON (zapalaja sie kontrolki), niestety wchodza i wychodza z nich po jednym krotkim kablu, ktore szybka nikna w grubej wiazce i trudno sie tam pewnie i estetycznie wpiac z czymkolwiek. Zastanawiam sie czy jest gdzies lepsze miejsce.
Bez sensu ;p Nie mogloby to byc tak zrobione jak na obrazku nizej? (VW Passat)
Obrazek
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4193
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa


Powrót do 1992-1997

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości