Hamulce - jakie części

Isuzu Trooper/Bighorn, Opel Monterey, Holden Jackaroo, Honda Horizon, Acura SLX

Re: Hamulce - komplet przód i tył

Postprzez Quentil » 09 lut 2016, 18:59

Sprawdziłem i koronka przykręcana jest do tarczy. Odległości czujnika Ci nie podam, ja dałem zwrotnice z abs na wzór frezerowi i sobie sam wymierzył.
6VE1...
Quentil
 
Posty: 1002
Dołączył(a): 26 paź 2012, 22:07
Lokalizacja: Puławy / Lublin

Re: Hamulce - komplet przód i tył

Postprzez mcgiver » 09 lut 2016, 19:36

co kombinowałeś że dawałeś na frezarkę?
jakoś sobie poradzę ,dzięki. chyba że jeszcze ktoś się odezwie w temacie.
co do piast i zwrotnic to jesteś pewny że spasują?
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
coupe m54b30
e30 M10B18 wąska youngtimer
fortwo 750turbo-daily
Polift 3,5
od dużej pojemności lepsza jest jedynie jeszcze większa..
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2494
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Hamulce - komplet przód i tył

Postprzez Quentil » 09 lut 2016, 19:59

Zużyte czopy, czyli permanentny luz na łożyskach. Trudno znaleźć kogoś kto ogarnie naprawę czopów, więc kupiłem nowe zwrotnice, a w okolicy były w wersji bez abs i tu rola frezera ;)
Obecnie mam swoje dawne piasty i nowe zwrotnice, wszystko pasuje. Jeszcze nie jeździłem dalej niż po podwórku, więc nie wiem czy abs dobrze działa, ale wygląda jakby miał działać :lol:
6VE1...
Quentil
 
Posty: 1002
Dołączył(a): 26 paź 2012, 22:07
Lokalizacja: Puławy / Lublin

Re: Hamulce - komplet przód i tył

Postprzez pocieszny » 09 lut 2016, 20:10

tylko po co ABS??
ja rozumiem że ktoś mało jeździ w terenie ale zjazd w dół zbocza po wykrzyżu wtstarczy zaliczyć tylko raz by się auta pozbyć :)3
ABS to złoooo :)3 :)21 :twisted:
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3904
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Hamulce - komplet przód i tył

Postprzez mcgiver » 09 lut 2016, 20:16

Quentil napisał(a):Zużyte czopy, czyli permanentny luz na łożyskach. Trudno znaleźć kogoś kto ogarnie naprawę czopów, więc kupiłem nowe zwrotnice, a w okolicy były w wersji bez abs i tu rola frezera ;)
Obecnie mam swoje dawne piasty i nowe zwrotnice, wszystko pasuje. Jeszcze nie jeździłem dalej niż po podwórku, więc nie wiem czy abs dobrze działa, ale wygląda jakby miał działać :lol:

fakt przy cenach części używanych , naprawa zużytych czopów się nie kalkuluje.
pocieszny napisał(a):tylko po co ABS??
ja rozumiem że ktoś mało jeździ w terenie ale zjazd w dół zbocza po wykrzyżu wtstarczy zaliczyć tylko raz by się auta pozbyć :)3
ABS to złoooo :)3 :)21 :twisted:

coś o tym wiem , kilka lat temu na jakimś kjsie betą mało co nie zaliczyłem dzwona bo abs zgłupnoł. zaraz po tym zrobiłem sobie wyłacznik absu i odłaczałem kiedy chciałem, w montku pewnie predzej czy pużniej też to zrobię, kwestia przerwania obwodu jednego czujnika wyłacznikiem; przynajmniej tak to mozna było w bmw zrobić.
czasem lepiej mieć ten abs 8-) .
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
coupe m54b30
e30 M10B18 wąska youngtimer
fortwo 750turbo-daily
Polift 3,5
od dużej pojemności lepsza jest jedynie jeszcze większa..
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2494
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Hamulce - komplet przód i tył

Postprzez Quentil » 09 lut 2016, 20:28

mcgiver napisał(a):... naprawa zużytych czopów się nie kalkuluje.

Kalkuluje - nie kalkuluje, ale znalezienie kogoś w PL kto zrobi to profi i nie będzie to drugi koniec kraju jest mocno utrudnione.

A co do absu, wychodzę z założenia, że jak coś jest w aucie to ma działać (a czy się z tego korzysta, czy nie to inna sprawa, zwłaszcza, że abs z lat 90 nie jest jakiś nie zastąpiony) :)21
6VE1...
Quentil
 
Posty: 1002
Dołączył(a): 26 paź 2012, 22:07
Lokalizacja: Puławy / Lublin

Re: Hamulce - komplet przód i tył

Postprzez Morti » 10 lut 2016, 08:53

mcgiver napisał(a): kwestia przerwania obwodu jednego czujnika wyłacznikiem; przynajmniej tak to mozna było w bmw zrobić.
czasem lepiej mieć ten abs 8-) .


no to troche hardcore zeby ciac obwod czujnika, jak mozna prosciej wpiac sie w skrzynke bezpiecznikow pod bezpiecznik ABS i caly uklad rozlaczac, tak z wielu wzgledow bezpieczniej ;)
Było: BMW: E36+2xE34+E39 TDS touring+E39 TDS Sedan; Mazda 929 3.0 V6; Mituwisi Colt 1.3; Kawa ZX-6R 636; Renault G. Espace 2.0 16V; Honda VTR1000;
JEST:
BMW: E36 TDS
Opel Monterey 3.2 V6 '93
Fiat Ducato Scolabus 2.5td
Mituwisi Colt 1.3 :lol:
Morti
 
Posty: 41
Dołączył(a): 08 sty 2016, 11:39
Lokalizacja: Kraków/Wieliczka

Re: Hamulce - komplet przód i tył

Postprzez mcgiver » 10 lut 2016, 10:30

hardcore czy nie , najważniejsze że działało i można to było szybko wykonać bo kabel czujnika przechodził zaraz za grodzią , więc wystarczyło 0,5mb kabla i wyłacznik zamocowany koło kiery . dezaktywację można było wykonac w kazdym momencie, aktywację po ponownym uruchomieniu stacyjki.
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
coupe m54b30
e30 M10B18 wąska youngtimer
fortwo 750turbo-daily
Polift 3,5
od dużej pojemności lepsza jest jedynie jeszcze większa..
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2494
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Hamulce - komplet przód i tył

Postprzez pocieszny » 10 lut 2016, 10:44

w aucie terenowym cięcie elektryki ..... bez sensu :)21
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3904
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Hamulce - komplet przód i tył

Postprzez mcgiver » 21 lut 2016, 01:08

żeby nie było że nic się nie dzieje w kwesti remontu zawiasu i hebli: :D
https://photos.google.com/share/AF1QipN ... dma1ZrQmxB
ps. auto cały czas w ruchu, detale z fotek to zregenerowaney złom, czekajacy na podmiane za złom z jeżdżącego auta :lol:
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
coupe m54b30
e30 M10B18 wąska youngtimer
fortwo 750turbo-daily
Polift 3,5
od dużej pojemności lepsza jest jedynie jeszcze większa..
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2494
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Hamulce - komplet przód i tył

Postprzez mcgiver » 27 lut 2016, 00:59

walcze z przednim zawiasem i hamplami.
wymieniam również zwrotnicę i musiałem uciąć czujnik bo jest tak zapieczony w zwrotnicy że nie da rady go wyjąć.
Z tyłu kiedyś mi się udała ta operacja ale niestety z przednim poległem.
Mam czujnik z froty również uciety niedaleko miejsca montażu, ma dodatkowe mocowanie na osłone przewodu i wydaje mi się że to jedyna różnica względem montka. Jeśli jest sprawny to będzie współpracował?
wyczytałem gdzieś że równiez pasuje czujnik z jakiejś mazdy. Prawda czy fałsz?
np ten :
http://allegro.pl/czujnik-abs-mazda-323 ... 67912.html
ma chyba ten sam kąt pochylenia detektora wzgledem mocowania , ale czy ma odpowiednie właściwosci elektryczne?

nowy czujnik do montaka na przód oscyluje od 200 zł w górę, a nie uśmiecha mi się tyle wydawać.
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
coupe m54b30
e30 M10B18 wąska youngtimer
fortwo 750turbo-daily
Polift 3,5
od dużej pojemności lepsza jest jedynie jeszcze większa..
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2494
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Hamulce - komplet przód i tył

Postprzez Quentil » 27 lut 2016, 01:39

Frota czy Mont chyba idzie taki sam czujnik. Od mazdy pasuję tylko, że otworek w blaszce jest nie tam gdzie trzeba i wtyczkę trzeba przelutować ;)
6VE1...
Quentil
 
Posty: 1002
Dołączył(a): 26 paź 2012, 22:07
Lokalizacja: Puławy / Lublin

Re: Hamulce - komplet przód i tył

Postprzez mcgiver » 27 lut 2016, 18:44

Quentil napisał(a):Frota czy Mont chyba idzie taki sam czujnik. Od mazdy pasuję tylko, że otworek w blaszce jest nie tam gdzie trzeba i wtyczkę trzeba przelutować ;)

kupiłem zwrotnicę z froty z ucietym kablem czujnika
Blacha montarzowa czujnika jest trochę wieksza i ma ma dodatkowe 2 otwory na osłone przewodu.
zwrotnice są te same ale czujnik w montku lewy =prawy ,a we frocie jest odbicie lustrzane .
pozatym frotowski jest cały z kwasówki a montek ma czujniki oblane plastikiem.
O ile w godzine czasu wydłubałem frotowski ze zwrotnicy, o tyle montkowski po godzinie dłubania nawet niedrgnął.
jak ogarne reszte to spróbuje ten czujnik przylutować i sprawdzić czy działa , a jak nie to spróbuje z mazdą.

edit
temat kontynuowany tutaj viewtopic.php?f=4&t=6640
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
coupe m54b30
e30 M10B18 wąska youngtimer
fortwo 750turbo-daily
Polift 3,5
od dużej pojemności lepsza jest jedynie jeszcze większa..
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2494
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Hamulce - komplet przód i tył

Postprzez Serg » 21 lip 2016, 15:28

Jak to możliwe, że w teorii te same klocki ATE kosztują u jednego 67zł a u drugiego 282zł ?

http://allegro.pl/ate-klocki-tyl-isuzu- ... 63118.html
http://allegro.pl/klocki-ate-tyl-isuzu- ... 79095.html

Te same numery seryjne 13.0460-5927.2

W intercarsach itp cena około 200-300zł
Isuzu Monterey 3.1 LTD, +2", KL78 32", EGR, Superwinch, Safari, ARB
Avatar użytkownika
Serg
Moderator
 
Posty: 959
Dołączył(a): 21 paź 2008, 09:46

Re: Hamulce - komplet przód i tył

Postprzez pawel126 » 22 lip 2016, 08:56

Nie wiem, ale jakość ATE spadła tak że ja już nie kupuje. :)3

Polecam ABE ale głownie do aut dostawczych i terenowych.
Od 3at zakładam i naprawdę nie mam nic do nich, a cena rewelacyjna :)2
Monterey 3.2 V6+LPG 97r. LTD BF AT 265 75 R16
Monterey 3.1 D 97r. LTD - sprzedany.
Jeep XJ 2,5 TD 99r. - Malatesta Kaiman 31x10,50 R15 + T-MAX EW-12500
Avatar użytkownika
pawel126
 
Posty: 564
Dołączył(a): 17 wrz 2009, 08:46
Lokalizacja: Toruń

Re: Hamulce - komplet przód i tył

Postprzez Serg » 22 lip 2016, 09:57

Miałem Ferodo a aktualnie Meyle (prawie 45k km wytrzymały) i sie zastanawiam czy wybrać je jeszcze raz czy coś innego
Isuzu Monterey 3.1 LTD, +2", KL78 32", EGR, Superwinch, Safari, ARB
Avatar użytkownika
Serg
Moderator
 
Posty: 959
Dołączył(a): 21 paź 2008, 09:46

Re: Hamulce - komplet przód i tył

Postprzez mcgiver » 15 sty 2019, 23:25

po trzech latach beztroski po remoncie hebli i ponad 50 tyś przebiegu rozgladam się za gratami.
mam już na kupce nowe tarcze i klocki na przód i tył , komplet zacisków na tył mam przygotowane do regeneracji i szukam szczęk ręcznego.
pytanie mam czy ktoś kupował szczęki ręcznego bez dzwigni i czy stare dzwignie pasują p&p do nowych szczęk czy jest z tym jakaś rzeżba , czy lepiej kupić szczęki z nowymi dzwigniami?
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
coupe m54b30
e30 M10B18 wąska youngtimer
fortwo 750turbo-daily
Polift 3,5
od dużej pojemności lepsza jest jedynie jeszcze większa..
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2494
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Hamulce - komplet przód i tył

Postprzez pocieszny » 15 sty 2019, 23:36

potzrebujesz ręcznego żeby trzymał auto całą noc czy tylko przez 2-3 godziny? ;)
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3904
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Hamulce - komplet przód i tył

Postprzez PiotrR » 15 sty 2019, 23:54

Z ręcznym jest problem od zawsze. Jeśli elementy stalowe są w dobrym stanie , to naklej nowe okładziny. Da się dopasować z Ursusa c 360, z jednej robisz komplet na koło.
Te od froty nie pasują, jeśli kupisz nowe dedykowane do Troopera to bierz komplet z rozpierakami.
Z ręcznym walczę już parę lat,na rynku europejskim nie kupisz sensownych szczęk zawsze jest coś nie tak. Trzeba sprowadzać z U.S.A .
Mam ręczny bo mój mechanor się wku.... wziął pilnik i dorobił to czego Chińskia fabryka bubli nie potrafi zrobić.
Takie kombi 3.1
PiotrR
 
Posty: 2154
Dołączył(a): 30 cze 2011, 20:20
Lokalizacja: WGM

Re: Hamulce - komplet przód i tył

Postprzez mcgiver » 15 sty 2019, 23:56

pocieszny napisał(a):potzrebujesz ręcznego żeby trzymał auto całą noc czy tylko przez 2-3 godziny? ;)

przez ten śnieg mam mało miejsca na placu i będę stawiał auto pionowo na ścianie garażu więc ręczny musi trzymać dłuzej niż całą noc tymbardziej ze lubie pospać :roll: .















:lol: :lol: :lol: :lol:
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
coupe m54b30
e30 M10B18 wąska youngtimer
fortwo 750turbo-daily
Polift 3,5
od dużej pojemności lepsza jest jedynie jeszcze większa..
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2494
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Hamulce - komplet przód i tył

Postprzez mcgiver » 16 sty 2019, 00:17

piotr R napisał(a):Z ręcznym jest problem od zawsze. Jeśli elementy stalowe są w dobrym stanie , to naklej nowe okładziny. Da się dopasować z Ursusa c 360, z jednej robisz komplet na koło.
Te od froty nie pasują, jeśli kupisz nowe dedykowane do Troopera to bierz komplet z rozpierakami.
Z ręcznym walczę już parę lat,na rynku europejskim nie kupisz sensownych szczęk zawsze jest coś nie tak. Trzeba sprowadzać z U.S.A .
Mam ręczny bo mój mechanor się wku.... wziął pilnik i dorobił to czego Chińskia fabryka bubli nie potrafi zrobić.

o ile często rzeżbię to z hamulcami mi się nie chce ,a komplet z wysyłką wychodzi około 135zł
https://www.rockauto.com/en/catalog/isu ... shoe,10177
nie wiem czy się nie skuszę :roll:
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
coupe m54b30
e30 M10B18 wąska youngtimer
fortwo 750turbo-daily
Polift 3,5
od dużej pojemności lepsza jest jedynie jeszcze większa..
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2494
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Hamulce - komplet przód i tył

Postprzez PiotrR » 16 sty 2019, 00:22

:)2
Takie kombi 3.1
PiotrR
 
Posty: 2154
Dołączył(a): 30 cze 2011, 20:20
Lokalizacja: WGM

Re: Hamulce - komplet przód i tył

Postprzez Jake » 16 sty 2019, 00:27

mcgiver napisał(a):
pocieszny napisał(a):potzrebujesz ręcznego żeby trzymał auto całą noc czy tylko przez 2-3 godziny? ;)

przez ten śnieg mam mało miejsca na placu i będę stawiał auto pionowo na ścianie garażu więc ręczny musi trzymać dłuzej niż całą noc tymbardziej ze lubie pospać :roll: .

Nie wiem z czego tu sie smiac, ja zawsze tak parkuje xD Reczny zyleta ^^
Pocieszny pytal, bo mozna zrobic hydrauliczna "łape" na tył, zamiast oryginalnych linek, szczek i calego badziewia. I trzyma jak złoto, ale z czasem stopniowo puszcza. Wiec perfekt na ruszanie pod gore, parkowanie pod marketem, ale nie na zostawienia auta na noc. Mnie pomysl pocisznego zainspirowal, zeby tak zrobic u siebie, ale nie ruszajac oryginalnej wajhy recznego tylko dokladajac druga, pionową. :lol:
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4307
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Hamulce - komplet przód i tył

Postprzez pocieszny » 16 sty 2019, 00:29

ja mam na orginalnej wajsze ręcznego
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3904
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Hamulce - komplet przód i tył

Postprzez mcgiver » 16 sty 2019, 00:30

Jake napisał(a):
mcgiver napisał(a):
pocieszny napisał(a):potzrebujesz ręcznego żeby trzymał auto całą noc czy tylko przez 2-3 godziny? ;)

przez ten śnieg mam mało miejsca na placu i będę stawiał auto pionowo na ścianie garażu więc ręczny musi trzymać dłuzej niż całą noc tymbardziej ze lubie pospać :roll: .

Nie wiem z czego tu sie smiac, ja zawsze tak parkuje xD Reczny zyleta ^^
Pocieszny pytal, bo mozna zrobic hydrauliczna "łape" na tył, zamiast oryginalnych linek, szczek i calego badziewia. I trzyma jak złoto, ale z czasem stopniowo puszcza. Wiec perfekt na ruszanie pod gore, parkowanie pod marketem, ale nie na zostawienia auta na noc. Mnie pomysl pocisznego zainspirowal, zeby tak zrobic u siebie, ale nie ruszajac oryginalnej wajhy recznego tylko dokladajac druga, pionową. :lol:

hydraulika do ręcznego jest mi znana od dawna , ale jakoś w czołgu nie jest mi to potrzebne ;)
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
coupe m54b30
e30 M10B18 wąska youngtimer
fortwo 750turbo-daily
Polift 3,5
od dużej pojemności lepsza jest jedynie jeszcze większa..
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2494
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Isuzu Trooper II / Opel Monterey A (1992-1997)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości