4WD Shift On The Fly - Nie załacza przedniego napędu

Isuzu Trooper/Bighorn, Opel Monterey, Holden Jackaroo, Honda Horizon, Acura SLX

4WD Shift On The Fly - Nie załacza przedniego napędu

Postprzez niedzwiedz » 31 sty 2020, 16:54

Witajcie

Mam problem z napędem nie chce się załączyć, jak wciskam przycisk 4x4 mruga zielona kontrolka.

Węże od podciśnienia rozpadły się ze starości, szary zaworek był uszkodzony,założyłem nowe węże i używany/ sprawny zaworek z Troopera I, podłączyłem zgonie z załączoną instrukcją ale dalej jest to samo.

Nie wiem co jest nie tak, jak odpalam samochód 4x4 wyłączone to mam napięcie na szarym i niebieskim zaworku napęd 4x2,
jak wciskam 4x4 to tylko na szarym.

Switch przy actuatorze sprawdziłem - jest OK.

Jakieś sugestie ?
Załączniki
4x4.png
4x4.png (52.34 KiB) Przeglądane 18112 razy
Opel Monterey 3,5 LTD
Avatar użytkownika
niedzwiedz
 
Posty: 22
Dołączył(a): 24 paź 2015, 10:56
Lokalizacja: GA

4WD Shift On The Fly - Nie załacza przedniego napędu

Postprzez Jake » 31 sty 2020, 17:26

Zaworki pacuja parami. Napięcie na obu = 4x2. Brak napięcia na obu = 4x4. Musisz poszukac gdzie prad sie gubi.
Czujnik na przesuwce potwierdza tylko załaczenie napędu i załącza kontrolke.
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4193
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: 4WD Shift On The Fly - Nie załacza przedniego napędu

Postprzez niedzwiedz » 31 sty 2020, 18:26

Jake napisał(a):Zaworki pacuja parami. Napięcie na obu = 4x2. Brak napięcia na obu = 4x4. Musisz poszukac gdzie prad sie gubi.
Sygnał do załaczenia napędu pochodzi z czujnika z boku reduktora. Czujnik na przesuwce załącza tylko kontrolke.


Dzięki za wskazówki
Tego prądu to trochę za dużo :lol: , skoro mówisz ze przy 4x4 żaden z zaworków nie powinien być zasilany, a w moim przypadku szary jest zasilany.

W jaki sposób zaworki są sterowane ?
Możliwe że jeden z przekaźników jest sklejony ?
Opel Monterey 3,5 LTD
Avatar użytkownika
niedzwiedz
 
Posty: 22
Dołączył(a): 24 paź 2015, 10:56
Lokalizacja: GA

Re: 4WD Shift On The Fly - Nie załacza przedniego napędu

Postprzez Jake » 31 sty 2020, 18:58

Poczekaj jeszcze az miras7 sie wypowie - bedziesz miał pewnosc, ze niczego nie przekręciłem.
Przekaźnik jest tylko jeden. W skrzynce bezpieczników pod maską. Oznacznie FADC.
Idea działania zaworków jest taka, ze trzeba podac podcisnienie na jedna strone membrany aktuatora, a druga strone otworzyc tak zeby cisniene moglo sie wyrównac z atmosferycznym (wolny przewód zakonczony małym filterkiem), raz w jedna strone przy zalaczaniu, raz w druga przy rozłaczaniu. Dlatego zawory musza pracowac i przełączać się parami.
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4193
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: 4WD Shift On The Fly - Nie załacza przedniego napędu

Postprzez niedzwiedz » 31 sty 2020, 19:29

OK, zasadę działania już rozumiem.

Przekaźnik FADC to ten sam co X-18 na rysunku.
W moim przypadku w skrzynce przekaźnikowej nie ma tego przekaźnika, a powinien być ?
Załączniki
P_20200131_181636_vHDR_On.jpg
P_20200131_181636_vHDR_On.jpg (136.57 KiB) Przeglądane 18094 razy
P_20200131_181652_vHDR_On.jpg
P_20200131_181652_vHDR_On.jpg (63.57 KiB) Przeglądane 18094 razy
11sotfl.png
11sotfl.png (19.09 KiB) Przeglądane 18095 razy
Opel Monterey 3,5 LTD
Avatar użytkownika
niedzwiedz
 
Posty: 22
Dołączył(a): 24 paź 2015, 10:56
Lokalizacja: GA

Re: 4WD Shift On The Fly - Nie załacza przedniego napędu

Postprzez Jake » 01 lut 2020, 04:10

Dokładnie tak, X18 (FADC). To bardzo dziwne, ze jest gniazdo jest puste. :roll: Sprobuj wlozyc tam przekaznik i wtedy przestestowac.
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4193
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: 4WD Shift On The Fly - Nie załacza przedniego napędu

Postprzez niedzwiedz » 01 lut 2020, 11:48

Na podmiankę wiozłem przekaźnik od świateł, ale dalej to samo, przy 4H mam zasilany tylko szary zaworek, podciśnienie nie idzie na actuator.

Coś jest z elektryka namieszane :cry:

Czy to możliwe ze 4WD control unit jest uszkodzony ?
Opel Monterey 3,5 LTD
Avatar użytkownika
niedzwiedz
 
Posty: 22
Dołączył(a): 24 paź 2015, 10:56
Lokalizacja: GA

Re: 4WD Shift On The Fly - Nie załacza przedniego napędu

Postprzez Jake » 01 lut 2020, 15:22

Czekaj, czekaj. 4WD Control Unit? W Trooperze nie ma czegoś takiego, chyba, że masz TOD'a. A wtedy to w ogole inna bajka.

EDIT:

Przepraszam, zasugerowałem się, że temat był założony w dziale 92-97, a nie doczytałem podpisu, że to Trooper 3.5. Tam jest inny reduktor i załaczanie przyciskiem - więc faktycznie będzie moduł sterujący silniczkiem w reduktorze i przesuwką mostu. :oops:
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4193
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: 4WD Shift On The Fly - Nie załacza przedniego napędu

Postprzez niedzwiedz » 01 lut 2020, 15:56

TODa nie mam, tylko manualna skrzynia
Braknie mi już pomysłów gdzie szukać rozwiązania tej awarii
Opel Monterey 3,5 LTD
Avatar użytkownika
niedzwiedz
 
Posty: 22
Dołączył(a): 24 paź 2015, 10:56
Lokalizacja: GA

Re: 4WD Shift On The Fly - Nie załacza przedniego napędu

Postprzez Jake » 01 lut 2020, 17:21

To jest w gruncie rzeczy prosty układ, do szukania problemu musisz podejść analitycznie.
1) Czy do przesuwki dochodzi podciśnienie z kolektora?
2) Czy nie ma gdzies lewego powietrza? Czy ktorys wezyk nie jest zsunięty, przerwany, przetarty, etc? Czy rezerwuar podcisnienia na ramie nie jest przekorodowany, dziurawy?
3) Czy przesuwka zapina sie i rozpina poprawnie gdy podasz podcisnienie prosto na jeden z króców, zostawiajac drugi wolny?
4) Czy oba elektrozawory sa na 100% sprawne elektrycznie?
5) Czy podanie napięcia z zewnątrz na oba elektrozaworki poprawnie załącza i rozłącza przesuwke?
6) Czy w wiązce są poprawnie przełaczające napięcia?

W ogole wybacz wprowadzenie w błąd :oops:, zasugerowałem się, że temat był założony w dziale 92-97, a nie doczytałem podpisu, że to Trooper 3.5 i dopiero teraz dotarło do mnie, ze Ty masz auto po lifcie (>98). Słabo znam te roczniki, ale wiem ze jest tam inny reduktor, załaczanie napędu przyciskiem i faktycznie będzie moduł 4WD o którym wspominałeś, który kontroluje zapinianie przesuwki i prace silniczka na reduktorze, dopinajacego przedni wał. Uszkodzenie tego silniczka tez moze powodować, ze kontrolka na desce miga sygnalizujac blad, zamiast sie poprawnie załączyć, wiec warto go sprawdzić. Obawiam sie, ze wiecej juz raczej nie pomoge, ale ktoś z kolegów jezdzacych nowszymi autami bedzie pewnie w stanie cos wiecej podpowiedziec.

Nie mam niestety pod reka schematu elektrycznego od systemu SOTF, ale poniżej link do "bibli" Troopera, jak troche pogrzebiesz to na pewno znajdziesz:
https://drive.google.com/open?id=1nigI6 ... SBGsYSg2Ji

PS. Przenosze temat do odpowieniego działu pod kątem rocznika.
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4193
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: 4WD Shift On The Fly - Nie załacza przedniego napędu

Postprzez Quentil » 01 lut 2020, 23:42

Tego przekaźnika FADC niema w poliftach z manualem. Ostatni post Jake daje całkiem dobrą instrukcję. Zaś jego pierwszy post z tą pracą zaworków parami jest jeszcze ciekawszy. Spróbowałbym odłączyć prąd od tego jednego zaworka podczas załączonego 4x4 i sprawdził efekt. Choć w sumie to jeszcze napędu nie rozbierałem, więc ręczyć za to nie mogę.
6VE1...
Quentil
 
Posty: 991
Dołączył(a): 26 paź 2012, 22:07
Lokalizacja: Puławy / Lublin

Re: 4WD Shift On The Fly - Nie załacza przedniego napędu

Postprzez pocieszny » 02 lut 2020, 10:19

ogólnie można to obejść i zrobić zasilanie z bezpiecznikiem,
ale inna sprawa, w zasadzie zwykle jest odwrotnie, czyli zapięty przód non stop, na pewno nie są pomylone gdzieś kable (jeśli cały czas masz napięcie)? jak miałem nowy most włożony do auta (`93) miałem włącznik z bezpiecznikiem i działało to ok :)2
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: 4WD Shift On The Fly - Nie załacza przedniego napędu

Postprzez Jake » 02 lut 2020, 19:11

Quentil napisał(a):Tego przekaźnika FADC niema w poliftach z manualem.

No to temat wyjaśniony. Mialem takie przypuszczenie, biorac pod uwage, ze załaczenie napedu jest dwuetapowe (reduktor i przesuwka) i wymaga osobnego sterownika.
Mam troche wrazenie, ze Isuzu wprowadziło dosc sporo drobnych zmian w rocznikach 98-02, ale nie chcialo im sie przeprojektowywac pewnych rzeczy takich jak skrzynka bezpiecznikow i projektowac czegos pod nowe instalacje, zamiast tego po prostu zostawili puste gniazda, niewykorzystane miejsca i nieadekwatne opisy tu i ówdzie XD
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4193
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: 4WD Shift On The Fly - Nie załacza przedniego napędu

Postprzez Jake » 07 lut 2020, 15:02

Przy okazji tu troche do poczytania na temat:
viewtopic.php?f=4&t=7731&hilit=podci%C5%9Bnienia&start=25
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4193
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: 4WD Shift On The Fly - Nie załacza przedniego napędu

Postprzez niedzwiedz » 13 lut 2020, 15:52

Jake napisał(a):Przy okazji tu troche do poczytania na temat:
http://trooper4x4.pl/forum/viewtopic.ph ... a&start=25


Bardzo podobna historia do mojej, okazało sie że winny był szary elektrozawór. Jak podłączyłem go na "stole " wszystkie" przedmuchy w odpowiednich kierunkach były prawidłowe, ale kiedy podłączyłem go na swoje miejsce, okazało się ,że wężyk idący do actuatora 4x4 niema siły,żeby przesunąć przesuwkę.

Zainstalowałem nowy zaworek, podłączone zgodnie ze schematem (narazie odłączyłem z układu vaccum tank), sprawdzone vacuum, przesuwka działa.
Napędy 4H i 4 LO zapinają się, ale kontrolka napędu dalej mruga.

Podłączyłem miernik do switcha na przesówce:
-naped wyłaczony przerwa w obwodzie (∞)
-naped właczony zwarcie (1 Ohm)
Opel Monterey 3,5 LTD
Avatar użytkownika
niedzwiedz
 
Posty: 22
Dołączył(a): 24 paź 2015, 10:56
Lokalizacja: GA

Re: 4WD Shift On The Fly - Nie załacza przedniego napędu

Postprzez Jake » 14 lut 2020, 02:26

Próbowałeś podnieść jedno koło z przodu i sprawdzić czy napęd się faktycznie zapina? tj. czy da sie obrócić kołem w powietrzu? Przy poprawnie zapiętym prodzie, nie powinno sie dac obrócić koła, bo przod jest spiety z tyłem i tył blokuje obrót. Jesli koło kreci sie i wał równiez - znaczy ze przesuwka jest OK, ale wał nie jest dopiety na reduktorze. Jesli tak sie dzieje to przyjrzyj się silniczkowi na reduktorze - to element lubiący sprawiąc kłopoty. Nie rozumiem dlaczego Isuzu zmienilo system z trojpozycyjna wajha reduktora na takie scierwo. :?
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4193
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: 4WD Shift On The Fly - Nie załacza przedniego napędu

Postprzez niedzwiedz » 14 lut 2020, 09:06

nie podnosiłem przodu, zapiołem naped na czarnym i przy lekkim skręcaniu auto prawie podskakuje i nie idze łatwo skrecic

nie mniej jednak lampka dalej mruga

Dzięki za uwagi :)2 , sprawdze to w wolnej chwili
Ostatnio edytowano 14 lut 2020, 12:39 przez niedzwiedz, łącznie edytowano 1 raz
Opel Monterey 3,5 LTD
Avatar użytkownika
niedzwiedz
 
Posty: 22
Dołączył(a): 24 paź 2015, 10:56
Lokalizacja: GA

Re: 4WD Shift On The Fly - Nie załacza przedniego napędu

Postprzez pocieszny » 14 lut 2020, 09:08

znaczy napęd działa :)21
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: 4WD Shift On The Fly - Nie załacza przedniego napędu

Postprzez Jake » 14 lut 2020, 09:22

Znaczy sie poprawna diagnoza xD - Naped działa ;)
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4193
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: 4WD Shift On The Fly - Nie załacza przedniego napędu

Postprzez Jake » 04 kwi 2020, 18:29

Dostałem PW, ale odpisuje tutaj, niech wiedza bedzie na forum dostepna takze dla innych.
frendzel napisał(a):Witam
Mam problem z przednim napędem. Czytałem że też walczyłeś że swoim. Silnik 3.1, wersja przejściowa. Nowa deska, stara buda, przedni most z zabierakami i przesowka. Moglbys podpowiedzieć jak zacząć diagnostykę tego napędu?
Sprawa wygląda tak że napęd działał i świeciła kontrolka napędów. Bez znaczenia czy zapięty czy nie. Sprawdziłem czujnik na moście miał ucite przewody i zwarte przy wtyczce. Rozumiem że dlatego swicil.
Teraz problem jest taki że wogole nie zapina napędu fizycznie, niestety nie wiem czy wal przedni się kręci. Napewno nie ma przekazania napędu na koła. Nie jestem pewny czy są poprawnie zapięte podciśnienia przy puszcze filtra powietrza. Mógłbym Cię prosić o zdjęcia jak to masz zrobione u siebie. Jest jakiś sposób na obejście tych podciśnień żeby wajcha dopinać tylko wół?
Z góry dzięki za odpowiedź. Pozdrawiam
Łukasz

No nie do końca ;) Ja nie lubie tego podcisnieniowego układu dopinania napedu, wiec miesiac po zakupie auta cała instalacja vacu razem z zaworkami, wezykami itp. wyleciała, widełki przesuwki zostały zblokowane na stałe w pozycji zapiętej, zabieraki zmieniłem na manualne sprzegiełka AISIN, a wysterowanie kontrolki przepiąłem pod czujnik na reduktorze. Teraz przy okazji wymiany ramy, zmieniam cały przedni most, będzie taki ze starszego rocznika całkiem bez przesuwki. Niemniej tak, pisałem na forum całkiem sporo o SOTF, jak go zdiagnozowac i naprawic. Przejrzyj posty wyzej w tym temacie, szczegolnie moj z instrukcja krok po kroku to troche Ci sie rozjasni. Co prawda w tym temacie pisaliśmy głównie o nowszych rocznikach ze skrzynią AR-5, ale wszystko jest dużej mierze podobne.
Odpowiadajac bezposrednio na Twoje pytania:
1)W wersji przejsciowej z SOTF ale starą skrzynia MUA-5 procedura zapiecia wyglada tak:
-przełaczasz wajhe na 4H, dopina sie przedni wał, załacza sie czujnik na reduktorze, przesterowuja sie elektozaworki, podciśnienie przesuwa koronke w przesuwce, załacza sie czujnik na przesuwce, który zapala kontrolke. Kontrolka swieci = wał i most zapięte, mozna jechac. Za zalaczanie odpowiada czujnik na reduktorze, zas czujnik na przesuwce sluzy wyłączne do zaswiecania kontrolki. Jak zmostkujesz czujnik na przesuwce - kontrolka bedzie oczywiscie swiecic non-stop i nic nie pokazywac. Poza tym nic sie nie zmieni.
2)Wał w wersji przejsciowej jest dopinany mechanicznie. Ruszasz wajha, wsprzeglasz przedni naped. Nie ma zadnego silniczka jak w nowszych rocznikach. Tutaj sa bardzo małe szanse zeby to uszkodzic, ale no wszystko jest mozliwe. Daj reduktor na 2H, zgaś auto, połóż sie pod autem i obróc przedni wał ręka, powinien krecis sie luzem. Wroc do kabiny, nie odpalaja samochodu, przestaw reduktor na 4H (w ten sposob dopiales wal, ale bez pradu i podcisnienia nie dopnie sie przesuwka). Wroc pod auto - obróc wał reka - teraz powinien stac w miejscu. Jesli tak jest = skrzynka rozdzielcza działa jak trzeba
3)Zdjecie ode mnie nic Ci nie da, bo jak mowilem - jam ma wszystkie podciśnienia poza wspomaganiem hamulców wyprute. Ale fabryczny schemat połaczeń wyglada tak:
4JG2 Vacum.gif
4JG2 Vacum.gif (26.58 KiB) Przeglądane 16812 razy

4)Jesli chcesz pozbyć się całej zaworkologii i zapiąc przesuwke na stałe, są dwie opcje.
a)wywalasz wszystkie zaworki od SOTF, wpinasz sie wezykiem waku prosto w magistrale koło altenatora i podpinasz na prosto do tego króćca przesuwki który odpowiada za zapinanie. Drugi zostawisz luzem, lub lepiej podpinasz krótki kawałek węzyka z filterkiem na końcu. Tak to wygląda na schemacie:
Permanent.gif
Permanent.gif (25.85 KiB) Przeglądane 16810 razy

b)odpinasz wszystkie wezyki, zlewasz olej z przesuwki, sciagasz dekiel, bierzesz w łape spawarke, ustawiasz widełki w pozycji "zapięte" i dajesz na prowadnicy dwa spawy z obu stron, zeby uniemozliwic im przesuwanie sie. Skladasz calosc do kupy.
5)Zeby zas naprawic system, znalezc problem i go wyeliminowac - kilka postów wyzej pisalem cala procedure sprawdzania układu, eliminowania mozliwych zrodel problemu i znajdowanie uszkodzonego elementu.
Powodzenia!
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4193
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: 4WD Shift On The Fly - Nie załacza przedniego napędu

Postprzez frendzel » 04 kwi 2020, 21:21

Witam
Dzieki za pomoc.
Od początku sprawa wygląda tak
Swicila kontrolka napędów, cały czas bez względu na pozycję wajchy. Ustaliłem że kable na czujniku miały zwarcie. Był urwany jeden przewód na niebieskim zaworze. Po sprawdzeniu podciśnień przy moście okazało się że jeden wąż był zamieniony. Wyglądało to tak że podciśnienie jest podawane jednocześnie na dwie strony przesowki. Tzn żeby ją zapiąć i jednocześnie rozpiąć. Z takimi usterkami do tej pory wydawało mi się że napęd działał. Chyba że włączałem napęd i jeździłem tylko na tyle i dawał radę bo nie byłem w jakim mega terenie.
Witam
Dzieki za pomoc.
Od początku sprawa wygląda tak
Swicila kontrolka napędów, cały czas bez względu na pozycję wajchy. Ustaliłem że kable na czujniku miały zwarcie. Był urwany jeden przewód na niebieskim zaworze. Po sprawdzeniu podciśnień przy moście okazało się że jeden wąż był zamieniony. Wyglądało to tak że podciśnienie jest podawane jednocześnie na dwie strony przesowki. Tzn żeby ją zapiąć i jednocześnie rozpiąć. Z takimi usterkami do tej pory wydawało mi się że napęd działał. Chyba że włączałem napęd i jeździłem tylko na tyle i dawał radę bo nie byłem w jakim mega terenie.

Teraz po sprawdzeniu
1. Na 2H mogę kręcić przednim wałem ręką
2. Na 4H nie mam możliwości kręcęnia przednim walem
3. Na 2H napięcie jest na obu wtyczkach do zaworow na moscie
4. Na 4H brak napięcia na obu wtyczkach
5. Na 2H podciśnienie jest na zaworze odpowiedzialnym za rozpięcie przesowki
6. Na 4H podciśnienie jest na zaworze odpowiedzialnym za zapięcie przesowki.
7. Przesowke sprawdzałem tak że podpinałem węże raz do krućca zapiecia raz do krućca rozpięcia i ustami robiłem podciśnienie, słychać ja ze się przesowa w jedną i drugą stronę.
8.Narazie mam rozwalony czujnik na przesowce i nie wiem czy zapina i rozpina.
9. Robiłem również test polegający na podniesieniu jednego koła. Tzn na 2H można kręcić kołem i na 4 H również można kręcić kołem. Nie wiem na ile ten test jest poprawny. Tzn czy mechanizm różnicowy nie ma tu swojego udziału.

Po tych testach dalej nie wiem czy napęd działa. Wydaje mi się że nie. Chociaż w tej chwili nie mam terenu żeby go sprawdzić. Przepraszam za podzielony post ale mam problem z dodawaniem długich postow

//Be my guest. Połaczyłem posty - Jake
Isuzu Trooper 2.8-->Opel Monterey 3,1TD
frendzel
 
Posty: 299
Dołączył(a): 15 lis 2012, 21:43

Re: 4WD Shift On The Fly - Nie załacza przedniego napędu

Postprzez Jake » 04 kwi 2020, 22:00

frendzel napisał(a):Teraz po sprawdzeniu
1. Na 2H mogę kręcić przednim wałem ręką
2. Na 4H nie mam możliwości kręcęnia przednim walem
3. Na 2H napięcie jest na obu wtyczkach do zaworow na moscie
4. Na 4H brak napięcia na obu wtyczkach
5. Na 2H podciśnienie jest na zaworze odpowiedzialnym za rozpięcie przesowki
6. Na 4H podciśnienie jest na zaworze odpowiedzialnym za zapięcie przesowki.
7. Przesowke sprawdzałem tak że podpinałem węże raz do krućca zapiecia raz do krućca rozpięcia i ustami robiłem podciśnienie, słychać ja ze się przesowa w jedną i drugą stronę.
8.Narazie mam rozwalony czujnik na przesowce i nie wiem czy zapina i rozpina.
9. Robiłem również test polegający na podniesieniu jednego koła. Tzn na 2H można kręcić kołem i na 4 H również można kręcić kołem. Nie wiem na ile ten test jest poprawny. Tzn czy mechanizm różnicowy nie ma tu swojego udziału.

Ad.1,2,3,4,5,6. To wszystko wskazuje na poprawne działanie systemu.
Ad.7 Nigdy jeszcze nie wysysłałem esencji z przesuwki XD Smaczna? Jako ze nie probowalem - nie wiem czy ustami jestes w stanie wytworzyc na tyle podcisnienia zeby zapiac koronke przesuwki do konca. Łatwiej wypiąc węzyk vacu sprzed trojnika przy zaworkach i na odpalonym silniku uzyc go do testowanie przez zakładanie prosto na króćce siłownika przesuwki.
Ad.8 Tutaj mozesz kupic nowy: https://autowanda.pl/czesci-do-auta/opel/monterey-a-1991,3j4/3-1-td-114km,1pb/wlacznik-swiatla-cofania,9s
Ad.9 Jak testowanie ma przyniesc jakies efekty (w postaci wiedzy o stanie napędu), to trzeba to zobic porzadnie. Miałes podniesione oba przednie koła i zapięte 4H? Jak kręciłes jednym kołem to co się działo? Wał się kręcił? Kręciło się drugie koło w przeciwną strone czy nic sie nie kręciło?
Poprawnie bedzie tak:
Przód auta do góry. Zapalony silnik, wajha na 4H. Kręcisz jednym kołem - drugie powinno się obracać w przeciwną strone, wał stoi (efekt działania satelit w dyfrze)
Teraz jedno przednie koło blokujesz. Przy pomocy drewnianego klocka, kawałka liny, gwożdzia, kolegi, żony albo kochanki. Drugim kołem kręcisz. Przy zapietym napedzie i zablokowanym drugim kole nie powinno być możliwości obrotu tego pierwszego.
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4193
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: 4WD Shift On The Fly - Nie załacza przedniego napędu

Postprzez frendzel » 04 kwi 2020, 23:27

Poprawność działania przesowki sprawdzę jak kupię czujnik bo chyba tak można tylko sprawdzić czy jest w dobrej pozycji? Dlatego sprawdzałem ustami bo sprawdzałem na słuch a przy zapalonym silniku niewiele słychać.
Odnosnie testu z kołem to zrobiłem tak że podniosłem tylko 1 przednie koło i kręciłem. Na 2H i 4H dało się kręcić, silnik zapalony. Nie zwróciłem uwagi tylko na to co się dzieje z wałem.
Dzieki za pomoc, jak coś się zmieni to dam znać.
Isuzu Trooper 2.8-->Opel Monterey 3,1TD
frendzel
 
Posty: 299
Dołączył(a): 15 lis 2012, 21:43

Re: 4WD Shift On The Fly - Nie załacza przedniego napędu

Postprzez Jake » 04 kwi 2020, 23:44

Obstawiałbym ze ustami dawałes za niskie podcisnienie, zeby ruszyc koronke. Czujnik do kontrolki fajnie jest miec, ale to jest ze tak powiem, element dekoracyjny. Wisienka na torcie. A tort mozesz upiec zanim dowioza wisienke.
Sprobuj tak jak mowilem - podpiac vacuu prosto z alternatora (albo recznej pompki vacuu, ale pewno nie masz takowej po reka). I wtedy zrob test z kreceniem kołem. Jest mozliwosc, chociaz na moje oko bardzo bardzo mała, ze rozleciał Ci sie mechanizm spinajcy wewnatrz przesuwki, ale to byłoby raczej zaskakujace. (Chyba, ze pracowałą do polowy zapieta, to jest taka szansa ze wyłamało zęby). Jesli przy porzadnym podcisnienu nadal nie bedzie zapinac - miednica pod most i odkrecasz 4 srubki mocujace mechanizm od przesuwki, nie mart sie - wyleci tylko troche oleju z przesuwki, nie z całego mostu. Wtedy mozesz zrobic wizualna inspekcje czy nie ma widocznych uszkodzen. Po zlozeniu oczywiscie trzeba zalac nowy olej do środka. Ale tak jak mowie - zanim sie ubrudzisz rozbierajac - sporobuj na porzadnym podcisnieniu. Z tego co piszesz wychodzi na to, ze najbardziej awaryjna czesc ukladu masz sprawna, takze nie powinno byc problemow zeby doprowadzic to do ładu i składu.
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4193
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: 4WD Shift On The Fly - Nie załacza przedniego napędu

Postprzez frendzel » 06 kwi 2020, 13:18

Dziękuje za pomoc, temat ogarnęty.
Po podaniu podcisnienia bezposrednio z alaternatora przesuwka dalej nie działała.
Rozebrałem przesuwkę, okazał sie ze nie bylo oleju i jakis powodów nie chciała działać.
Po przesmarowaniu i wymianie 1 wężyka (wydawał się ok) przesówka działa poprawnie.
Test z kołami w górze jest poprawny.

Pytanie ile i jaki olej powinien być w przesuwce? Jest tam korek to rozumiem że lejemy jak do mostu dopóki sie nie przeleje. Ale jaki olej? Jak do mostu?
Isuzu Trooper 2.8-->Opel Monterey 3,1TD
frendzel
 
Posty: 299
Dołączył(a): 15 lis 2012, 21:43

Następna strona

Powrót do 1998-2002

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości