Jake napisał(a):Tego niestety z głowy nie umiem powiedziec, nie trafilem jeszcze na sohc kompresorem w sieci, ale jak znajde jakies info to napisze i podlinkuje.
Z tym ze 3.2 Frota/Rodeo i 3.5 Trooper ma MAF/przepływke, a nie MAP to mi zabiłeś ćwieka. Faktycznie tak jest, nigdy nie zwrocilem na to uwagi
Swoja droga, wydawalo mi sie ze MAP to nowsze i skuteczniejszy sposob pomiary niz MAF/VAFM...
no , tak że narazie 6vd1 na kompresorze to pobożne życzenie po tej stronie oceanu .
tak poważnie nawet jesli się okaże że niby sohc z mapem to ogarnia to żeby to potwierdzić i żeby coś zacząć motać w temacie trzeba być w posiadaniu sondy szerokopasmowej lsu lub coś w ten deseń lub znać kogoś kto ją posiada żeby zrobić pomiar afr , co by nie zrobił się metalowy rosołek z tłoków w misce olejowej na skutek ubogiej mieszanki .
stichiometryczny jak kojarzę jest 14,7 , a przy dmuchaniu schodzą kolesie nawet poniżej 12afr , ale tu oczywiscie trzeba zachować umiar bo wtedy to już czarne kłeby idą z dupy , a przy 0,4bar nie trzeba aż tyle.
za lsu trzeba dać około 1tyś , ale widzę że pojawiły sie na rynku kontrolery staga za mniejszą kwotę , aczkolwiek nie wiem co to warte...
również sprzęt do pomiaru egt sie bardzo przyda .
akurat mam dwupunktowy konfigurowalny kontroler egt wykonany na specjalne zamówienie 10 lat temu i jesli bym coś zaczoł grzebac to pierw musze go zamontować do czołga na wylocie z obu głowic.
napewno do końca roku nic nie podziałam , ale temat już od 3 lat mnie prześladuje , tak że może zimą jak pokończę wszystkie rozpoczęte tematy coś zacznę konkretnie wąchać ten temat , a pierwszym krokiem będzie zakup kompresora i wykonanie kolektora oraz wstępny montaż tego na starym silniku
chillout