No tak, skad my to znamy. Korodujace linie paliwowe to calkiem czesta przypadlosc. Jest kilka opcji:
1)nowe oryginalne - nigdy nie probowalem kupowac, ale zaloze sie ze albo nie ma juz w sprzedazy albo kosztuja ~2000zl
2)
używane oryginalne - zapomnij, primo bedzie super ciezko dostac nieprzezarte, secundo, bedzie je ciezko zdjac z dawcy, o montazu do swojego auta nie wspominajac
3)nowe miedziane - calkiem sensowna opcja. Tylko to troche dziubania jest. To juz nie ta grubosc co hamulcówka, wcale nie tak łatwo sie je układa. A troche trzeba tym przewodem nawywijac lewo, prawo, dol i gora - nie mniej jak najbardziej da sie to zrobic majac bude na ramie.
4)przewód z tworzywa sztucznego.Tak jak mcgiver mowil wspolczesnie jest to czesto stosowane rozwiazanie fabrycznie. Nawet do LPG coraz czesciej stosuje sie przewody FARO zamiast sztywnej midzi. Ja z powodzeniem stosowałem poliuretan, taki jak na przyklad stosowany do sprezonego powietrza. PU jest odporny na dzialanie paliwa (ropa/benzyna) wiec nie ma problemu. Jest relatywnie elastyczny, ale sprezysty i ciezko go załamać. I tu sa dwie opcje. Albo PU po długosci - od baku do filtra, mniej laczen i kombinacji, ale raz zalozony na krociec PU jest super trudny do zdjecia, wiec mozna potem przeklinac siebie jak przyjdzie zrzucic bak. Alternatywnie guma-PU-guma (tak jak fabrycznie bylo guma-stal-guma), łaczenie oczywiscie za pomoca ~5cm kawałka stalowej czy nierdzewnej rurki - dzieki temu mam latwosc pozniejszeg demontazu.
5)guma po calosci, tak jak ci sugerowal mechanik. Dzialac bedzie, ale przewod gumowy nie jest zbyt odporny mechanicznie. Jest szansa ze sie przetrze od tarcia o rame i lub punkty mocowania ale zahaczy o cos w terenie i zerwie. Dodatkowo jest miekki, wiec wymagalby gestego podpierania zeby nie robila sie girlanda. Mnie taka opcja nie przekonuje.
Uwazam ze opcja z miedzia lub PU jest najsensowniejsza. Ja u siebie w Trooperze zrobiłem z PU, w 4R tez mnie to czeka, ale musze wykminic jak zgrabnie zrobic podlaczenie do filtra paliwa, bo jak wspomnialem wyzej - zalozenie poliuretanu prosto na kroce filtra to bedzie hekatomba przy nastepnej wymianie.
Średnice przewodow (wewnętrzne oczywiscie)
-dopływ paliwa Φ8mm
-powrót paliwa Φ6mm
-odpowietrzenie / odzyskiwanie par paliwa Φ6mm
------------
A'propos przegniłych linii paliwowych i skorodowanego baku to jest to bardzo na czasie temat, bo ja dzis wlasnie stoczylem nierówna walke z zapowietrzajacym sie ukladem paliwowym w Trooperze. Caly przewod PU byl polozny nowy miesiac temu, dzis wymienilem tez gumowe odcinki, tak pod maska jak i nad bakiem, sprawdzilem wszystkie opaski 3 razy, eksperymentalnie zastapilem filtr takimi uniwersalnym przezroczystym filterkiem za 8zł i nic. Ciagle to samo, w kolko sie zapowietrza. Gasnie, trzesie sie, gubi obroty. Pol dnia minelo,madre pomysly mi sie skonczyly, a ze musialem go dzisiaj teleportowac 240km, to zrobiłem tak:
- photo_2021-05-28_17-06-55.jpg (92.99 KiB) Przeglądane 3446 razy
- photo_2021-05-28_17-06-54.jpg (56.01 KiB) Przeglądane 3446 razy
Mam bardzo uzasadnione obawy, ze wygniła rurka zasysajaca paliwo z baku. Tak czy siak, bak do zrzucenia... Ale za to pierwsza jazda po poltorej roku wrastania w krzaki zaliczona.