miras7 napisał(a):I teoretycznie ten Kangoo ma uszczelniacze między bębnem a przekładnia i silnikiem?
Kangur wydaje sie kserokopia Superwincha. Z uszczelnieniem IP68.
------------------------------------------------
Robie postepy w robieniu doktoratu z wyciagarek. Juz wiem jakie sa rodzaje hamulca i jak wygladaja.
Hamulec stozkowy wewnatrz bebna:
- brake inside.jpg (7.79 KiB) Przeglądane 10376 razy
Hamulec tarczkowy na zewnatrz bebna:
- Brake outside.png (75.86 KiB) Przeglądane 10376 razy
Coz, niestety przegladanie specyfikacji podanych przez producenta nie jest takie proste... Przyklad:
Kangur 12000 PS:
Opis po polsku na stronie producenta: Automatyczny 100%, poza bębnem
Opis po angielsku na stronie producenta: Automatyczny, w bebnie.
Opis w sklepie polskiego przedstawiciela firmy: Automatyczny, poza bębnem
Rzekomy schemat ideowy z instrukcji: hamulec widoczny w bebnie.
Kangur 12000 HD:
Opis po polsku na stronie producenta: Sprężynowy, przy silniku
Opis po angielsku na stronie producenta: Automatyczny, czesciowo poza bebnem.
Opis w sklepie polskiego przedstawiciela firmy: Automatyczny, poza bębnem
Rzekomy schemat ideowy z instrukcji: calkowity brak hamulca zaznaczonego na rysunku.
Przeciez mozna oszalec.
Moja nastepna rozkmina. Czy lepiej miec super uszczelniona winde do ktorej rzekomo nie dostanie sie woda, czy taka ktora super szczelna nie jest, ale jak woda sie do srodka dostanie to ma ktoredy wyleciec a nie zostanie tam na miesiace.
------------------------------------------------
Nastepne odkrycie w temacie hamulcow: Superwinch Tigershark 12500lbs ma hamulec w bebnie. Talon 9500 ma faktycznie hamulec za przekladnia. Natomiast zastanawiam sie czy to aby lepsze rozwiazanie, z tego wzgledu ze uszkodzenie przekladnie = brak hamulca. Uszkodzenie uszczelnenia przekladni = hamulec w smarze = brak hamulca, uszkodzenie zabieraka miedzy przekladnia a bebnem = brak hamulca.
@miras7 - jakie sa w Twojej ocenie wady klasycznego hamulca w bebnie?