Kompresor (supercharger) w 6VD1

Wykonałeś coś nietypowego przy swoim samochodzie lub planujesz przeróbki przy samochodzie a nie wiesz jak się za to zabrać?

Re: Kompresor (supercharger) w 6VD1

Postprzez mcgiver » 04 cze 2020, 23:31

Jake napisał(a):Tego niestety z głowy nie umiem powiedziec, nie trafilem jeszcze na sohc kompresorem w sieci, ale jak znajde jakies info to napisze i podlinkuje.
Z tym ze 3.2 Frota/Rodeo i 3.5 Trooper ma MAF/przepływke, a nie MAP to mi zabiłeś ćwieka. Faktycznie tak jest, nigdy nie zwrocilem na to uwagi :oops:
Swoja droga, wydawalo mi sie ze MAP to nowsze i skuteczniejszy sposob pomiary niz MAF/VAFM...

no , tak że narazie 6vd1 na kompresorze to pobożne życzenie po tej stronie oceanu :lol: .
tak poważnie nawet jesli się okaże że niby sohc z mapem to ogarnia to żeby to potwierdzić i żeby coś zacząć motać w temacie trzeba być w posiadaniu sondy szerokopasmowej lsu lub coś w ten deseń lub znać kogoś kto ją posiada żeby zrobić pomiar afr , co by nie zrobił się metalowy rosołek z tłoków w misce olejowej na skutek ubogiej mieszanki :roll: .
stichiometryczny jak kojarzę jest 14,7 , a przy dmuchaniu schodzą kolesie nawet poniżej 12afr , ale tu oczywiscie trzeba zachować umiar bo wtedy to już czarne kłeby idą z dupy , a przy 0,4bar nie trzeba aż tyle.
za lsu trzeba dać około 1tyś , ale widzę że pojawiły sie na rynku kontrolery staga za mniejszą kwotę , aczkolwiek nie wiem co to warte...
również sprzęt do pomiaru egt sie bardzo przyda .
akurat mam dwupunktowy konfigurowalny kontroler egt wykonany na specjalne zamówienie 10 lat temu i jesli bym coś zaczoł grzebac to pierw musze go zamontować do czołga na wylocie z obu głowic.
napewno do końca roku nic nie podziałam , ale temat już od 3 lat mnie prześladuje , tak że może zimą jak pokończę wszystkie rozpoczęte tematy coś zacznę konkretnie wąchać ten temat , a pierwszym krokiem będzie zakup kompresora i wykonanie kolektora oraz wstępny montaż tego na starym silniku
chillout :)2
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
coupe m54b30
youngtimer e30 M10B18 wąska
wół roboczy 3,2 97 LTD
fortwo 750turbo
Polift 3,5 na tapecie
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2480
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Kompresor (supercharger) w 6VD1

Postprzez pocieszny » 05 cze 2020, 00:36

nigdy w aucie z wtryskiem kompresora nie miałem, za to miałem kompresor w rajdówce (zmota na ramie suzuki z gaźnikowym 2 litrowym fordem na kompresorze, gaźniki były przerabiane pod kompresor )
jeśli bym miał dużo kasy i troche zapału myśle że po wykastrowaniu elektroniki, spokojnie bym z tego silnika wykrzesał jakieś 210kucy i koło 400Nm :)21 bez większych scen... tylko czy jest sens...
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3903
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Kompresor (supercharger) w 6VD1

Postprzez mcgiver » 05 cze 2020, 08:34

ja prędzej czy później się za to wezmę. pytanie czy będę pionierem czy ktoś przede mną to ogarnie ;)
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
coupe m54b30
youngtimer e30 M10B18 wąska
wół roboczy 3,2 97 LTD
fortwo 750turbo
Polift 3,5 na tapecie
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2480
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Kompresor (supercharger) w 6VD1

Postprzez Legend » 05 cze 2020, 10:01

liczę, że będziesz pierwszy ;-)
V6
Avatar użytkownika
Legend
 
Posty: 1418
Dołączył(a): 09 lut 2013, 20:47

Poprzednia strona

Powrót do Pomysły, Porady, Modyfikacje

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości

cron