Pytanie o silnik 2,6

Isuzu Trooper

Pytanie o silnik 2,6

Postprzez Konrad » 05 paź 2011, 20:25

Witam wszystkich.
Mam pytanie, myślę o Troperku w benzynie 2,6 ( do tej pory miałem dwa w dieslu).
Jakie macie opinie o ty silniku, jakie ma spalanie po założeniu gazu, może ma jakieś słabe punkty na które należy zwrócić uwagę itd.
Dmax 3.0TD
Konrad
 
Posty: 40
Dołączył(a): 06 cze 2010, 22:44
Lokalizacja: Łowicz

Re: Pytanie o silnik 2,6

Postprzez skiczu » 05 paź 2011, 20:37

Popatrz w poprzednich postach... znajdziesz na pewno
"Dobrze zrobione jest lepsze niż dobrze powiedziane" - Benjamin Franklin
2.6
Ból fizyczny jest niczym w porównaniu z cierpieniem duszy - Skiczu
skiczu
 
Posty: 1351
Dołączył(a): 03 maja 2010, 22:12
Lokalizacja: Piła

Re: Pytanie o silnik 2,6

Postprzez Nahen/thor_ » 05 paź 2011, 20:39

Silnik nie do zabicia przy w miarę normalnej eksploatacji. Przy mojej nie normalnej eksploatacji też o dziwo jeszcze żyje ;)

Ok po kolei:

Silnik ma moc w sam raz do tego autka, ładnie się rozpędza i ładnie chodzi, problem wg mnie w tym, że przy jeździe z prędkościami około 100-120 km/h kręci się w okolicy 3000 rpm jest jakby poniżej optymalnych dla niego obrotów. Ale z drugiej strony raczej w niczym to nie przeszkadza.

Spalanie benzyny w okolicy 15 litrów w cyklu mieszanym/miejskim na trasie jest szansa ponoć zejść do okolic 13 litrów (mi się praktycznie nie udało zejść nigdy poniżej 14. Na LPG są różne legendy (jak ta o Jeepie Cherokee 4.0 który palił 15-17 litrów lpg ale którego nikt nie widział ;) )nastawiałbym się na przedział 16-18 litrów jak wszystko będzie ok. Oczywiście można ustawić instalacje tak, że spalanie zamknie się w 12-13 litrach, ale ja tam wolę normalną reakcje na pedał gazu.

Silnik jest bardzo czuły na kłopoty z chłodzeniem, jak zaczyna się przegrzewać to masz murowane problemy z głowicą. Uszczelka pod głowicą i sama głowica to czuły punkt. Jeżeli układ chłodzenia jest OK i oleum tyż to silnik będzie służył długo i lojalnie. W moim zdarzają się okresy jazdy w zasadzie bez oleju (na jakichś śladowych jego ilościach których bagnet nie jest w stanie wskazać ;) ) muszę w końcu powymieniać kable i czujniki, w każdym razie mimo to auto jeździ i nie ma z nim problemów. Inne silniki na pewno dawno by się zatarły albo całkiem padły przy takim podejściu.

Pamiętaj o wyłączeniu pompy paliwa kiedy będziesz jeździł na LPG bo dość szybko zdycha kiedy w zbiorniku nie ma wystarczająco dużo paliwa, żeby mogła w nim pracować. Ja mam wyłącznik nad wajcha od ręcznego dorobiony.

Tyle na szybko myślę ;)
Staruszka już nie ma :( 2001 3.0 DTi
Avatar użytkownika
Nahen/thor_
 
Posty: 1485
Dołączył(a): 09 kwi 2009, 00:01
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Pytanie o silnik 2,6

Postprzez korf » 06 paź 2011, 14:33

Witam

W kwestii spalania, żona jeździ krótkim z '89 2.6i + sekwencja Lavato, opony Kumho Kl78 30x9.5R15, EGR i Katalizator - Out,
70km dziennie - pseudo trasa przez miasto ze światłami, max. V~ 100km
Spalanie - średnio Pb 11L/100km, LPG 13L/100km.

Auto jest żwawe, silnik nie skręcony na tryb "econo". Inna sprawa, że auto jest praktycznie w 99% oryginalne,
nie jeżdżone w terenie. Z ciekawostek ori sound system w podsufitce z radiem i zmieniarką Pioneera.

W drugim długim z '88 2.6i, opony Fedima Evo 235/85R16, EGR i Katalizator - Out,
Spalanie - średnio Pb 14L/100km do max 18L/km.

Z rzeczy które wymieniałem w swoich dwóch Trooperach,
to standardowo pompa paliwa, alternator i chłodnica. Reszta rzeczy w zależności od sposobu użytkowania.

Pozdrawiam
2.6 LWB, 2.6 RS, 3.1 RS, 3.1 LWB, 3.5 LWB, 3.2 RS, 2.8 LWB, 3.5 RS | Trooper 4WD
Avatar użytkownika
korf
 
Posty: 554
Dołączył(a): 31 mar 2009, 11:29
Lokalizacja: Katowice | SBL

Re: Pytanie o silnik 2,6

Postprzez Nahen/thor_ » 06 paź 2011, 21:41

Przypuszczam że te 11-13 litrów a 15-18 to chyba kwestia masy krótkiego i długiego.
Staruszka już nie ma :( 2001 3.0 DTi
Avatar użytkownika
Nahen/thor_
 
Posty: 1485
Dołączył(a): 09 kwi 2009, 00:01
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Pytanie o silnik 2,6

Postprzez korf » 06 paź 2011, 22:12

Czynników jest kilka:

SWB - mniejsze opony nie nalewki, lżejszy, lepszy stan silnika, jazda tylko na szosie
LWB - większe opony ciężkie nalewki, cięższy, bardziej zmęczony silnik, jazda również w terenie

Głównie jednak opony, jak do LWB założyłem szosowe 255/65R16 to zszedł do niecałych 12L/100km (PB).
2.6 LWB, 2.6 RS, 3.1 RS, 3.1 LWB, 3.5 LWB, 3.2 RS, 2.8 LWB, 3.5 RS | Trooper 4WD
Avatar użytkownika
korf
 
Posty: 554
Dołączył(a): 31 mar 2009, 11:29
Lokalizacja: Katowice | SBL

Re: Pytanie o silnik 2,6

Postprzez Nahen/thor_ » 06 paź 2011, 22:20

Ja jeżdżę na 245 i poniżej 15 litrów niw ma możliwości żeby na PB zejść. LPG średnio 17-18 bierze i tyle. Zero chęci zejścia niżej.
Staruszka już nie ma :( 2001 3.0 DTi
Avatar użytkownika
Nahen/thor_
 
Posty: 1485
Dołączył(a): 09 kwi 2009, 00:01
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Pytanie o silnik 2,6

Postprzez matee » 08 paź 2011, 01:48

To widzę panowie że nie jeździliście zdrowym 2,6 bez gazu mi palił w mieszanej 11 a w trasie 9 -10 litrów 90-100 w terenie ciężkim 18 litrów wyszło
Za odwagę trzeba płacić Strach jest za darmo.
Tel: 506-597-011
Avatar użytkownika
matee
 
Posty: 335
Dołączył(a): 15 kwi 2011, 13:19
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Re: Pytanie o silnik 2,6

Postprzez Nahen/thor_ » 08 paź 2011, 22:03

Widziałem i miałem "kontakt" z kilkunastoma jak nie kilkudziesięcioma Trooperami z tym silnikiem. Jeden miał 2 lata kupiony był w 1994 roku z jednostki w Ramstain od amerykanów. Krótki i miał przejechane w momencie kupienia bodaj coś 4-5 tysięcy km - robił za "pilota" na lotnisku. Nigdy nie zszedł poniżej 14 litrów benzyny na 100km. Uważam, że to był egzemplarz w idealnym wręcz stanie. Kiedy nim jeździłem miał właśnie 2 lata z kawałkiem bo kupiony był jakoś na wiosnę a kumpel przyjechał nim w końcówce wakacji w odwiedziny.

Oficjalne dane techn podają dla silnika 2.6i w modelach z 1988 roku spalanie w cyklu określanym jako "city/(combine)" na 13,6 litra i nie jestem w stanie uwierzyć że da się zejść poniżej tej granicy.
Staruszka już nie ma :( 2001 3.0 DTi
Avatar użytkownika
Nahen/thor_
 
Posty: 1485
Dołączył(a): 09 kwi 2009, 00:01
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Pytanie o silnik 2,6

Postprzez Atomek » 13 paź 2011, 23:05

Nahen, fajny z Ciebie kolega forumowy, bardzo lubię i cenie Twoje rzeczowe wypowiedzi, ale chłopie spróbuj znaleźć w sobie maleńką przestrzeń gotowości na doświadczenia innych :D To, że Twoje silniki mają duży apetyt nie jest prawdą absolutną. Po raz kolejny na tym forum napiszę, że mój trop 2,6 spala na trasie 13 - 14 lpg przy prędkościach licznikowych 90-100 km/h (na moich kołach podobno plus 10%). Mam kumho kl-71 czyli MT, więc żadna szosówka. Silnik ma najechane 240 tkm bez remontu. A jednak tyle spala. Jak go przegoniłem Kraków - berlin - Kraków trzymając 120-130 km/h łyknął 15 lpg. Reakcja na pedał jest ok, więc na samym powietrzu nie jedzie.
Być może ten legendarny XJ, o którym pisałeś to moj były samochód - faktycznie palił w trasie 13 lpg (90 - 100 km/h), ale to na marginesie.
Reasumując - twoje palą, ile palą, ale tak nie musi być :) .
Moje wyniki pewnie biorą się też ze sposobu jazdy - raczej nie przekraczam 3000 obr., i nie sądzę, żeby silnik cierpiał z tego powodu.
Trooper 2,6 krótki z lpg
Atomek
 
Posty: 180
Dołączył(a): 24 lis 2008, 11:30

Re: Pytanie o silnik 2,6

Postprzez skiczu » 13 paź 2011, 23:23

Atomek - masz sekwencję czy mikser?
"Dobrze zrobione jest lepsze niż dobrze powiedziane" - Benjamin Franklin
2.6
Ból fizyczny jest niczym w porównaniu z cierpieniem duszy - Skiczu
skiczu
 
Posty: 1351
Dołączył(a): 03 maja 2010, 22:12
Lokalizacja: Piła

Re: Pytanie o silnik 2,6

Postprzez Atomek » 14 paź 2011, 00:03

Mam drugą generację ze śrubą.
Trooper 2,6 krótki z lpg
Atomek
 
Posty: 180
Dołączył(a): 24 lis 2008, 11:30

Re: Pytanie o silnik 2,6

Postprzez skiczu » 14 paź 2011, 20:49

No to możesz sobie regulować dawkę ile chcesz. Możesz zejść do 8 litrów lpg ale wtedy sonda lambda oszaleje :) . Na sekwencji i starych małych kapciach zszedłem do 13 w trasie. W chwili obecnej 16-18. Uważaj na głowicę bo nie lubi ubogiej mieszanki...
"Dobrze zrobione jest lepsze niż dobrze powiedziane" - Benjamin Franklin
2.6
Ból fizyczny jest niczym w porównaniu z cierpieniem duszy - Skiczu
skiczu
 
Posty: 1351
Dołączył(a): 03 maja 2010, 22:12
Lokalizacja: Piła

Re: Pytanie o silnik 2,6

Postprzez Nahen/thor_ » 15 paź 2011, 00:07

Atomek cuda się zdarzają i mogę przyjąć, że Twój Troop jest cudowny ;) Co do Jeepa to był takowy w Trójmieście ;)

Opieram się na tych kilkunastu Troopach które miałem okazje "pomacać" plus na fabrycznych danych. Jeżeli producent podaje zużycie paliwa w okolicach 13-14 litrów benzyny to ja przyjmuję, że w idealnym układzie LPG zamyka się przy tych wielkościach w ilości 15-16.

Więc podaję informację które uważam za sprawdzone. Od dziś jak padnie pytanie o spalanie obiecuję, że podam dane tak jak podawałem ale dołożę info, że Trooper Atomka pali 13 literków LPG choć nie wiem jak to możliwe ;)

Możek byk? ;)
Staruszka już nie ma :( 2001 3.0 DTi
Avatar użytkownika
Nahen/thor_
 
Posty: 1485
Dołączył(a): 09 kwi 2009, 00:01
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Pytanie o silnik 2,6

Postprzez Atomek » 15 paź 2011, 10:10

Może byk :) Czasem daleko od domu pokręcę śrubą, jak mi się zdaje, że coś jest nie tak, ale głównie ustawia spec od LPG.
A na marginesie, chyba niedługo kończy się moja przygoda z LPG, ceny gazu dotarły do mojej granicy wytrzymałości :) Wożenie butli i cały ten cyrk przestają być opłacalne.. Szukam oszczędnego diesla 4x4, który zejdzie do 8 litrów na trasie, oczywiście przy "emeryten style" :)
Trooper 2,6 krótki z lpg
Atomek
 
Posty: 180
Dołączył(a): 24 lis 2008, 11:30

Re: Pytanie o silnik 2,6

Postprzez Ciplik » 15 paź 2011, 11:19

No to już chyba znalazłeś. Poczytaj sobie pod tym linkiem: http://www.trooper4x4.pl/forum/viewtopic.php?f=4&t=216. Tam podałem spalanie mojego na seryjnych kapciach trasa. Jest też dalej i teren na 32'.
Ciplik Monterey LTD 3,1 TD '93 - Aktualnie na sprzedaż
Mazda Familia 323 S V (BA) '95 (1.7 TD ISUZU Intercooler)
Avatar użytkownika
Ciplik
 
Posty: 396
Dołączył(a): 16 sty 2011, 13:05
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski/Łódzkie/Polska

Re: Pytanie o silnik 2,6

Postprzez Atomek » 15 paź 2011, 18:58

No, gratuluję :)
Ale, ale - szczerze, to wolałbym zostać w starej budzie. Zastanawiam się, czy nie warto było by wymienić silnik? Nie znam się na tropach w dieslu niestety.
Jaki silniczek byłby dobry? Z osiągów interesuje mnie jedynie ekonomia i żeby ciągnął dobrze z dołu (ale to chyba każdy diesel), no i bezawaryjność.
Trooper 2,6 krótki z lpg
Atomek
 
Posty: 180
Dołączył(a): 24 lis 2008, 11:30

Re: Pytanie o silnik 2,6

Postprzez Nahen/thor_ » 15 paź 2011, 22:14

2.8 stary poczciwy jak będzie w dobrym stanie to może Ci podpasować ze spalaniem.
Staruszka już nie ma :( 2001 3.0 DTi
Avatar użytkownika
Nahen/thor_
 
Posty: 1485
Dołączył(a): 09 kwi 2009, 00:01
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Pytanie o silnik 2,6

Postprzez Atomek » 15 paź 2011, 22:27

Ok, ale czy to jedyna opcja? A co z 2,2? Pierwsze, co przeczytałem o 2,8 to ta wylatująca korba.. Pewnie sporo w tym przesady, ale jednak humor psuje taka uwaga.
Trooper 2,6 krótki z lpg
Atomek
 
Posty: 180
Dołączył(a): 24 lis 2008, 11:30

Re: Pytanie o silnik 2,6

Postprzez matee » 16 paź 2011, 01:06

Jeśli o coś dbasz to i chodziło będzie nie jednego patrola widziałem już z pękniętymi głowicami zatartymi silnikami także nie ma reguły
Za odwagę trzeba płacić Strach jest za darmo.
Tel: 506-597-011
Avatar użytkownika
matee
 
Posty: 335
Dołączył(a): 15 kwi 2011, 13:19
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Re: Pytanie o silnik 2,6

Postprzez Konrad » 27 gru 2011, 12:37

Dziękuję wszystkim za info w sprawie silnika 2,6.

Jednak pozostałem wierny staremu, poczciwemu 2,8 TDI :oops: .

W tej chwili auto jest testowane po dokładnej naprawie(rama, hamulce, sprzęgło, sworznie zawieszenia,przeguby).

Pozdrawiam
Dmax 3.0TD
Konrad
 
Posty: 40
Dołączył(a): 06 cze 2010, 22:44
Lokalizacja: Łowicz


Powrót do 1983-1991

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 65 gości

cron