Wariujące obroty silnika

Isuzu Trooper

Wariujące obroty silnika

Postprzez Osa-Iko » 21 gru 2008, 21:25

Witam,teraz ja potrzebuję wskazówki.Mój trupek (2.6i) zaczął falować na wolnych obrotach,podnosić do 1500,dopiero po przegazowaniu schodząc do normy.Zastanawia mnie czy jest w nim silniczek krokowy a jeśli tak to GDZIE? ,bo nie mogę tego ustrojstwa zlokalizować.Podciśnienia,przepustnice i inne elementy sprawdzone-wszystko OK.Może Ktoś ma jakiś pomysł jak temu zaradzić lub przerabiał ten temat.
Osa-Iko
 
Posty: 57
Dołączył(a): 14 paź 2008, 19:46
Lokalizacja: ok.Stargard Szczeciński

Re: Wariujące obroty silnika

Postprzez Atomek » 24 gru 2008, 00:43

Mam podobnie, mój mechanik powiedzial, zebym olał temat i sie nie przejmował. Przyzwyczailem sie.
Trooper 2,6 krótki z lpg
Atomek
 
Posty: 180
Dołączył(a): 24 lis 2008, 11:30

Re: Wariujące obroty silnika

Postprzez Osa-Iko » 24 gru 2008, 12:12

Zaj.... masz mechanika.Ja mam nieco inny pogląd na sprawę-WSZYSTKO ma działać i być sprawne.Znalazłem odpowiedz na "forum4X4".Krokowy jest pod kolektorem.
Osa-Iko
 
Posty: 57
Dołączył(a): 14 paź 2008, 19:46
Lokalizacja: ok.Stargard Szczeciński

Re: Wariujące obroty silnika

Postprzez Silvestr » 24 gru 2008, 15:10

Hmmm... U mnie przy Trooperze też problem z wolnymi obrotami, ale w drugą stronę. Spadają mi na jakieś 600 obr./min, a nieraz przy hamowaniu i wciśnięciu sprzęgła silnik potrafi zgasnąć. Nie ukrywam, że potrafi to być denerwujące...
Silvestr: Opel Monterey 3.2 LTD, 265/70 R16
Skot 8x8
Wcześniej:
Isuzu Trooper 2.6i
Nissan Pickup D-22 Double Cab 2.7 TDI
Silvestr
Administrator
 
Posty: 732
Dołączył(a): 04 paź 2008, 12:11
Lokalizacja: Widawa

Re: Wariujące obroty silnika

Postprzez Atomek » 25 gru 2008, 23:59

Osa, jesteś perfekcjonistą. Jasne, ze ma dzialac. Jak sie dowiesz o kosztach wymiany silnika krokowego, napisz. I czy po wymianie jest OK.
Trooper 2,6 krótki z lpg
Atomek
 
Posty: 180
Dołączył(a): 24 lis 2008, 11:30

Re: Wariujące obroty silnika

Postprzez Wróbel » 15 sty 2009, 01:33

Hey.
Nie wiem czy już sie uporaliście z tymi problemami ale od krokowego obroty moga zarówno rosnać jak i spadac poniżej standardowej predkości nawet do zgaśniecia auta. jezeli chcecie sprawdzić to jeżeli wyjmiecie krokowy mozna go delikatnie przemyć ropką uważajc na wszystkie elementy gumowe. Powinno sie poprawić choć nie bedzie to na długo ale da pewnośc ze trzeba wymieniać :) Wiem że jakoś tez da sie sprawdzic ten krokowy... ale to juz ktos madrzejszy nich napisze jak:)

Osa-Iko
Popieram jeżeli juz cos jest w aucie to powinno to działać. A falowanie obrotów po pierwsze zwieksza spalanie a po drugie ziweksza czestotliwosc właczani się wiatraczka" co skraca jego żywotność. A ogólnie powiem ze krokowy potrafi zaciąć sie i trzymać motor nawet na 4000 obrotów co w upalny dzien... moze spowodowac mały problem. Przerobiełm juz ten manewr w omedze.

Pozdrawiam
Wróbel
 
Posty: 236
Dołączył(a): 12 paź 2008, 22:44
Lokalizacja: Łódź

Re: Wariujące obroty silnika

Postprzez Osa-Iko » 15 sty 2009, 20:08

Jeszcze się nie uporałem z krokowym.Dojście do niego jest tak pop.... że chyba zmuszony będę do zdjęcia kolektora a prawdę mówiąc nie mam na to ani czasu ani ochoty.Poczekam na cieplejsze dni.
Osa-Iko
 
Posty: 57
Dołączył(a): 14 paź 2008, 19:46
Lokalizacja: ok.Stargard Szczeciński

Re: Wariujące obroty silnika

Postprzez Osa-Iko » 26 lut 2009, 20:23

No i po bólu.Porada pasjonatów BMW przyniosła efekt.Zaślepienie węża do krokowego uspokoiło silnik.Nawet nie bujnie.Fakt że rozruch jest gorszy (muszę po zapaleniu pomajtać pedałem),ale płynne schodzenie obrotów jest tego warte.
Osa-Iko
 
Posty: 57
Dołączył(a): 14 paź 2008, 19:46
Lokalizacja: ok.Stargard Szczeciński

Re: Wariujące obroty silnika

Postprzez qmulus » 26 lut 2009, 20:58

ktory to wezyk?
qmulus
 
Posty: 89
Dołączył(a): 08 lut 2009, 22:54
Lokalizacja: Niepołomice/Kraków

Re: Wariujące obroty silnika

Postprzez Osa-Iko » 26 lut 2009, 21:30

Na kolektorze między rurą od filtra a czujnikiem uchylenia przepustnicy.Średnicy ok 2cm,schodzący pod kolektor między wtryskami.Zsuwasz wąż,zasłaniasz króciec jakąś grubą folią,nasuwasz z powrotem i... po bólu.
Osa-Iko
 
Posty: 57
Dołączył(a): 14 paź 2008, 19:46
Lokalizacja: ok.Stargard Szczeciński

Re: Wariujące obroty silnika

Postprzez fourup » 26 kwi 2009, 15:41

Oso, czy możesz fotkę zapodać?
Tak dla jasności... ;)
Pozd
fourup
Avatar użytkownika
fourup
 
Posty: 14
Dołączył(a): 18 kwi 2009, 20:24

Re: Wariujące obroty silnika

Postprzez Osa-Iko » 26 kwi 2009, 18:50

Przykro mi,ale nie mam jak zrobić fotki-troop poszedł do ludzi.Postaram się namierzyć go opisem.Jeśli zerkniesz od przodu samochodu na oś przepustnicy to na jej drugim końcu zobaczysz czarną puszkę z wychodzącymi kablami-to czujnik uchylenia.Obok,nieco do góry i w lewo ,jest metalowy króciec ( jedyny o śr.10-15 mm) skierowany w prawo w dół.To na nim jest ten wąż do krokowego.
Małe wyjaśnienie.Nieco to udoskonaliłem bo podciśnienie rozrywało mi folię.Zamiast niej wstawiłem silniczek z BMW z włącznikiem, który umożliwiał mi zmianę kierunku przepływu prądu.Przy porannym rozruchu impuls na silniczek powodował jego otwarcie a zatem podniesienie obrotów,kolejny impuls(gdy silnik złapał temperaturę) zamykał i obniżał.Spisywało to się perfekcyjnie.Nawet spalanie gazu spadło do rekordowo średniej 13.3 (przedtem było 15-16)
Osa-Iko
 
Posty: 57
Dołączył(a): 14 paź 2008, 19:46
Lokalizacja: ok.Stargard Szczeciński

Re: Wariujące obroty silnika

Postprzez cziter » 28 kwi 2009, 14:49

Ja mam podobny problem , lecz po zagrzaniu silnika, obroty sa na 2000 obr. min a potem falują i tak bez przerwy:/ nie ukrywając jest to wkur...jące
Avatar użytkownika
cziter
 
Posty: 84
Dołączył(a): 03 lis 2008, 15:04
Lokalizacja: Chrzanów/Jaworzno

Re: Wariujące obroty silnika

Postprzez Osa-Iko » 29 kwi 2009, 14:00

Skoro trzyma na poziomie 2000 to je obniż. Wkręć zderzak od przepustnicy lub śrubę od powietrza.Obroty na pewno spadną.
Osa-Iko
 
Posty: 57
Dołączył(a): 14 paź 2008, 19:46
Lokalizacja: ok.Stargard Szczeciński

Re: Wariujące obroty silnika

Postprzez cziter » 29 kwi 2009, 16:00

ale to tylko czasami, bo zazwyczaj mam 1000obr lub falują są na 2000 nagle skoczą na 1000. a są nowe kable świece , kopułka i paluch
Trooper 2.6 Zagazowany:) Po "kosmetycznych" zmianach
Alfa Romeo 166 V6 :)
Avatar użytkownika
cziter
 
Posty: 84
Dołączył(a): 03 lis 2008, 15:04
Lokalizacja: Chrzanów/Jaworzno

Re: Wariujące obroty silnika

Postprzez Osa-Iko » 29 kwi 2009, 18:39

Zatem masz ten sam problem z krokowym co i ja.Analogiczne zachowania.Zakorkuj skubańca i po sprawie.Po co niepotrzebnie się denerwować.
Osa-Iko
 
Posty: 57
Dołączył(a): 14 paź 2008, 19:46
Lokalizacja: ok.Stargard Szczeciński

Re: Wariujące obroty silnika

Postprzez loony-toons » 09 maja 2009, 22:37

ja byłem pod wrażeniem że to o czym mówicie (taki czarny bączek siedzi na obudowie termostatu) co wygląda na silniczek krokowy ale bez kabli nazywa się "zawór termiczny powietrza". Taki znajomy spec z Krakowa (Lolek) mi mówi że to jest termostat odmy ale jakoś mi to nie pasuje. Tak czy tak powoduje on falowanie obrotów. Trzeba go zneutralizować zaślepiając wyjście prowadzące do bloku silnika. Falowanie znika. Symptom uboczny.... w zimie na zimnym silniku tracisz obroty i musisz go gazować aby nie zgasł. Polecam "tempomat".... ręczna regulacja obrotów ("ssanie" z diesla). No9 i jeśli ktoś wie to jak naprawdę się to ustrojstwo nazywa?
Tomek (looney-toons)
loony-toons
 
Posty: 70
Dołączył(a): 16 gru 2008, 00:52
Lokalizacja: Kraków

Re: Wariujące obroty silnika

Postprzez FiliP » 17 paź 2011, 15:49

Odgrzeję trochę kotleta, żeby nie zakładać nowego wątku. Trooper '91, 2,6

Coraz częściej po wrzuceniu jałowego obroty utrzymują się na 1500, 2000, a nawet czasami na 2500 (co już powoduje dyskomfort przy wrzucaniu biegów, że o spalaniu i hałasie nie napomknę).

Do tej pory pomagała przeważnie przegazówka, wtedy wracał na 1000. Teraz już z rzadka pomaga.

Sytuacja identyczna na PB i LPG

Zlokalizowałem (chyba) silniczek krokowy (coś takiego jak na zdjęciu), spisałem oznaczenie (A22000541), podreptałem do sklepu za rogiem i zonk.

Obrazek

Wujek google znalazł mi to w Wisconsin USA :roll: , gdzie z przesyłką wychodzi jakieś 80 USD. Mam jeszcze dwa alternatywne numery części: 8942408180, 94240818

Tyle że po angielskiemu zwie się to Throttle Position Sensor, czyli czujnik pozycji przepustnicy? To to samo?

Piszecie, że zmienialiście silniczek krokowy wielokrotnie - to jest to co ja namierzyłem, czy jeszcze coś innego? To moje znajduje się z tyłu za przepustnicą.

Pokierujcie Panowie

- - - -

Sam się pokieruje - to jednak nie to samo. Więc pytanie brzmi, gdzie u mnie jest silniczek krokowy?

- - - -

Aha, doczytałem - pod kolektorem ;) To nic, że sam ze sobą gadam, ważne że konstruktywnie :)

Ma ktoś jakieś zdjęcie i/lub numery tego ustrojstwa?
Trooper '91 2.6 b+g EGR Kumho KL-71 31'
Avatar użytkownika
FiliP
 
Posty: 47
Dołączył(a): 29 sie 2011, 10:15
Lokalizacja: Kozienice (MAZ)

Re: Wariujące obroty silnika

Postprzez Nahen/thor_ » 17 paź 2011, 22:16

FiliP napisał(a):
- - - -

Sam się pokieruje - to jednak nie to samo. Więc pytanie brzmi, gdzie u mnie jest silniczek krokowy?

- - - -

Aha, doczytałem - pod kolektorem ;) To nic, że sam ze sobą gadam, ważne że konstruktywnie :)

Ma ktoś jakieś zdjęcie i/lub numery tego ustrojstwa?


Grunt to mieć wspólny temat z rozmówcą ;)

Mam ten sam problem z obrotami ale co zauważyłem, ze tylko jak jest zimny to trzyma "wysoko" potem schodzi do 1000-1200 (tez za wysoko) ale da się jeździć. Nie mam siły i ochoty się w tym teraz grzebać, tym bardziej, ze planuję w zimę rozebrać go na śrubki i wtedy się takie pierdoły załatwi. Ale z chęcią przeczytam o efektach Twojej walki ;)
Staruszka już nie ma :( 2001 3.0 DTi
Avatar użytkownika
Nahen/thor_
 
Posty: 1485
Dołączył(a): 09 kwi 2009, 00:01
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Wariujące obroty silnika

Postprzez pocieszny » 18 paź 2011, 00:05

podpowiem wam małą wskazówkę
czujnik temperatury dla komputera ;)
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3904
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Wariujące obroty silnika

Postprzez matee » 18 paź 2011, 19:18

A przepustnicę macie czystą jeśli spada wam notorycznie za nisko to można poratować się podkręceniem obrotów na przepustnicy
Za odwagę trzeba płacić Strach jest za darmo.
Tel: 506-597-011
Avatar użytkownika
matee
 
Posty: 335
Dołączył(a): 15 kwi 2011, 13:19
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Re: Wariujące obroty silnika

Postprzez Nahen/thor_ » 18 paź 2011, 20:06

Problem w utrzymywaniu się wysokich obrotów ;)
Staruszka już nie ma :( 2001 3.0 DTi
Avatar użytkownika
Nahen/thor_
 
Posty: 1485
Dołączył(a): 09 kwi 2009, 00:01
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Wariujące obroty silnika

Postprzez FiliP » 18 paź 2011, 20:11

Dziękuje za zainteresowanie

@Nahen/thor_ - u mnie odwrotnie, gdy jest zimny to raczej OK, ale trochę tylko się rozgrzeje to już lipa (jałowy = wysokie)

@pocieszny - ot jakiś trop, a gdzie to się znajduje?

@matee - przepustnica przedmuchana, obroty u mnie są za wysokie, nie za niskie

Wracając do tego silniczka krokowego pod kolektorem - jak się do niego dostajecie? Od dołu chyba nie. Bo od góry to pół silnika trzeba wybebeszyć chyba. Proszę o oświecenie.

Z innej beczki - znalazłem na forum instrukcję jak za pomocą spinacza biurowego sprawdzić kody błędów, ale nie mogę zlokalizować tego złącza nad - za przeproszeniem - pedałami. Ono sobie zwisa luźno, czy jest gdzieś wpięte? I nad którym to pedałem, gdyż z rysunku wynika jakby nad "gazem"
Trooper '91 2.6 b+g EGR Kumho KL-71 31'
Avatar użytkownika
FiliP
 
Posty: 47
Dołączył(a): 29 sie 2011, 10:15
Lokalizacja: Kozienice (MAZ)

Re: Wariujące obroty silnika

Postprzez Nahen/thor_ » 18 paź 2011, 21:21

Nie nad pedałami bo to nie te roczniki ;) W staruszkach pod "zasobnikiem-pudelkiem" w podłokietniku masz kompa sterującego silnikiem i tam jest to złącze. Powinna być luźna "wtyczka" z dwoma bodaj przewodami.
Staruszka już nie ma :( 2001 3.0 DTi
Avatar użytkownika
Nahen/thor_
 
Posty: 1485
Dołączył(a): 09 kwi 2009, 00:01
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Wariujące obroty silnika

Postprzez skiczu » 18 paź 2011, 22:38

Obstawiam na wypięty któryś z wężyków podciśnienia lub spękany lub zmurszały ... też tak kiedyś miałem i podczas ruszania potrzebował dużo gazu, gdzie powinien na wolnych obrotach ruszyć po puszczeniu sprzęgła.
"Dobrze zrobione jest lepsze niż dobrze powiedziane" - Benjamin Franklin
2.6
Ból fizyczny jest niczym w porównaniu z cierpieniem duszy - Skiczu
skiczu
 
Posty: 1351
Dołączył(a): 03 maja 2010, 22:12
Lokalizacja: Piła

Następna strona

Powrót do 1983-1991

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 84 gości