Problemów kilka...

"Dziadek" / "Kanciak"

Problemów kilka...

Postprzez karol » 05 gru 2010, 23:04

witam wszystkich

mam do Was szanowni forumowicze kilka pytań, może ktoś już miał podobny problem:

1) Ściąga mi samochód w prawą stronę, wymieniłem opony na nowe BF Goodrich Winter Slalom i zrobiłem geometrię + wyciągnięcie prawego mocowania wahacza (tego od kierowcy) bo samochód kiedyś miał wypadek i właśnie dostał w to koło co spowodowało cofnięcie się górnego wahacza o 2cm. Na maszynie po robocie wyszło, że wszystko jest jak należy i że teoretycznie wszystko prosto, sprawdzałem na śniegu - samochód nie jedzie bokiem, nie robi 4 śladów - rama nie jest krzywa, więc dlaczego na asfalcie samochód ściąga w prawo? dodam że kierownicy nie da się ustawić prosto, bo nawet jak na przyrządzie wychodzi że jest ok to żeby jechać na wprost to kierownicę trzeba skręcić... Co mnie denerwuje bo nie lubię jak coś nie jest ustawione dobrze :x

2) Strasznie ciężko przykręcić śruby do mocowania kół, komplet od aluminiowych felg wkręca się lekko, natomiast śruby od felg stalowych idą tak ciężko, że urwałem jedną śrubę... I tu kolejne pytanie:

3) Czy śruby do mocowania koła (te wystające z piasty) da się jakoś wymienić? czy czeka mnie kupno nowej piasty... :|

4) Mam jeszcze jedną usterkę... Dopóki samochód się nie nagrzeje, nie działa mi prędkościomierz i tu pytanie: gdzie szukać przyczyny? Czy możliwe jest przymarzanie linki gdzieś pod spodem czy to raczej wina zegarów? Może mi ktoś powiedzieć gdzie jest podłączony w ogóle ta linka... (reduktor, skrzynia) bo niestety nie mam kanału i nie mogę tego sprawdzić :(

5) No i kolejna, dość wkurzająca usterka z którą się już bujam od dłuższego czasu... Jak przymrozi to nie mogę spuścić ręcznego, tarcze się z tyłu grzeją i śmierdzi, coś musi przymarzać ale... Wymieniłem wszystkie linki na nowe więc teoretycznie powinno być dobrze, poza tym ręczny, mimo że zostały wymienione jak już wspomniałem linki a dodatkowo jeszcze klocki, trzyma bardzo słabo, mimo że przy zaciąganiu czuć spory opór... No zielony jestem i nie wiem o co tu chodzi :(

Pozdrawiam wszystkich serdecznie
Karol
Trooper '91 2.8 TDi
Avatar użytkownika
karol
 
Posty: 94
Dołączył(a): 13 paź 2008, 11:32
Lokalizacja: Zamość

Re: Problemów kilka...

Postprzez skiczu » 05 gru 2010, 23:31

Ad. 3. Śruby możesz wymienić przez wybicie starych i wbicie nowych. Są to szpilki dn 12 długości ok. 40 mm, które możesz zamówić np. na allegro.
"Dobrze zrobione jest lepsze niż dobrze powiedziane" - Benjamin Franklin
2.6
Ból fizyczny jest niczym w porównaniu z cierpieniem duszy - Skiczu
skiczu
 
Posty: 1351
Dołączył(a): 03 maja 2010, 22:12
Lokalizacja: Piła

Re: Problemów kilka...

Postprzez skiczu » 05 gru 2010, 23:39

Ad. 2. Od razu po wymianie szpilek wymień nakrętki...
"Dobrze zrobione jest lepsze niż dobrze powiedziane" - Benjamin Franklin
2.6
Ból fizyczny jest niczym w porównaniu z cierpieniem duszy - Skiczu
skiczu
 
Posty: 1351
Dołączył(a): 03 maja 2010, 22:12
Lokalizacja: Piła

Re: Problemów kilka...

Postprzez BUNNY_PL » 06 gru 2010, 00:30

1- problemem pewnie jest maglownica, moja tez się rozsypała po uderzeniu kołem w coś (poprzedni właściciel)

4. Ręcznego sie nie uzywa w zimie :P podejdzie wilgoć pod tarcze i zamarznie...
Avatar użytkownika
BUNNY_PL
 
Posty: 307
Dołączył(a): 13 sty 2009, 23:52
Lokalizacja: Świebodzice - dolnyśląsk

Re: Problemów kilka...

Postprzez kugel » 06 gru 2010, 02:41

@ karol cyt. : mimo że zostały wymienione jak już wspomniałem linki a dodatkowo jeszcze klocki, trzyma bardzo słabo, mimo że przy zaciąganiu czuć spory opór... No zielony jestem i nie wiem o co tu chodzi :( . Wymiana klocków nie ma wpływu na działanie hamulca ręcznego . Elementem ciernym w ręcznym są szczęki hamulcowe znajdujące się pod tarczą hamulcową - wymień szczęki .
Avatar użytkownika
kugel
 
Posty: 384
Dołączył(a): 28 mar 2009, 00:11
Lokalizacja: Usa

Re: Problemów kilka...

Postprzez mariojura » 06 gru 2010, 10:01

No to i ja:
ad. 1 u mnie ten występował taki sam problem. Trzeba było cały czas kontrować w lewo. Przyczyna - ktoś bawił się drążkami skrętnymi i prawą stronę ustawił 2 do 3 cm niżej. Po wyregulowaniu problem znikł.

ad. 2 i 3 dostałeś już odpowiedź.

ad. 4 Linka jest podłączona zarówno do skrzyni jak i reduktora bo to ta sama obudowa. Raczej przy tej pogodzie to ciężko Ci będzie wczołgać się pod samochód. Wydaje mi się, że to nie linka. Gdyby zamarzała w obudowie to w czasie jazdy byś ją ukręcił. Szukałbym raczej w zegarach.

ad.5
Wymiana klocków nie ma wpływu na działanie hamulca ręcznego . Elementem ciernym w ręcznym są szczęki hamulcowe znajdujące się pod tarczą hamulcową - wymień szczęki .
Kolego kugel wprowadzasz w błąd. W Troopie jakiego ma karol za ręczny odpowiadają właśnie klocki. Nie ma tam żadnych szczęk. Skoro linki masz wymienione to na 90% zapiekły się same zaciski a konkretnie mechanizm od hamulca ręcznego. Opisywałem już w jakimś poście jak to działa i co trzeba zrobić. Poszukaj.
Trooper 2.8TDI
mariojura
 
Posty: 208
Dołączył(a): 16 paź 2008, 08:43
Lokalizacja: Ogrodzieniec, Jura Krakowsko Częstochowska

Re: Problemów kilka...

Postprzez kugel » 06 gru 2010, 11:55

:oops: myślałem że te sprawy nie zmieniły się i że nie ma różnicy między 91 i 92 . Sorki za wprowadzenie w błąd :? ... tak to jest jak się chce za wszelką cenę pomóc ;) . Dzięki za oświecenie :) .
Avatar użytkownika
kugel
 
Posty: 384
Dołączył(a): 28 mar 2009, 00:11
Lokalizacja: Usa

Re: Problemów kilka...

Postprzez Nahen/thor_ » 06 gru 2010, 21:53

Kugel to dołoże do tego jeszcze rocznik '88 ;) też mam w nim komplet tarcz bez szczęk i bębnów z tyłu ;)

W ręcznym stawiam, że ten hiper wynalazek od jego regulacji w zaciskach się spierdaczył. A swoją drogą po co komu ręczny? ;)

Prędkosciomierz lubi gubić "zęby" w skrzyni na ślimaku który napędza linkę i na zębatce od samej linki. Czasem sa to minimalne "zeszlifowania" które potrafia po rozgrzaniu się skrzyni na skutek rozszerzenia się tworzywa "załapać" i działać. Inaczej tego nie jestem w stanie wytłumaczyć, przerabiałem kilka linek, kilka zestawów zegarów i dopiero zrobienie porządku na połaczeniu między skrzynia a linką pomogło. Założenie nówki linki z nową zębatka też nie dawało rady.

Ze szpilkami uważaj i nie oszczędzaj na jakichś "pierwszych lepszych" tylko kup porządne z przyzwoitej stali. Z doświadczenia wiem, że ciężko się odkręca koło które podczas dokręcania traci 3 szpilki poprzez ukręcenie czy urwanie, a trzy ostatnie puszczaja na wieloklinie w ostatniej fazie dokręcania... Do dziś mam slady na stalowych felgach po kątówce... :?
Staruszka już nie ma :( 2001 3.0 DTi
Avatar użytkownika
Nahen/thor_
 
Posty: 1485
Dołączył(a): 09 kwi 2009, 00:01
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Problemów kilka...

Postprzez karol » 07 gru 2010, 18:27

dzięki za odpowiedzi... czyli mam rozumieć że:

- jeżeli chodzi o to ściąganie podczas jazdy w prawo to muszę ustawić te drążki skrętne jednakowo ( tak przy okazji to właśnie miałem się pytać co mam popsute, bo samochód jest jakby lekko przechylony w prawą stronę... no to mam odpowiedź dlaczego), teraz tylko ważna sprawa: jak to się ustawia, czy trzeba mieć jakieś urządzenia do tego i czy da się to domowym sposobem zrobić?

- uszkodzenie prędkościomierza może mieć swoją przyczynę w skrzyni biegów co jest równoznaczne z tym, że aby to naprawić muszę ją zdemontować i rozebrać...? no to chyba będę zmuszony pogodzić się z jego usterką bo koszt naprawy tej dupereli pewnie będzie wysoki :(

- hamulec ręczny powinien być sprawny nawet w zimie - taka moja opinia więc postaram się sprawdzić te mechanizmy regulacji i porządnie to wyczyścić, swoją drogą to jak zostawię samochód na biegu to mi zjeżdża (nie płynnie tylko takimi skokami) więc naprawić ręczny muszę... nawet jakbym nie chciał.

- szpilki już mam tylko nie wiem jak odczepić piastę od tarczy hamulcowej, domyślam się że trzeba w nią młotem puknąć bo wszystkie śruby już odkręcone a trzyma się jak przyspawana... :(
Trooper '91 2.8 TDi
Avatar użytkownika
karol
 
Posty: 94
Dołączył(a): 13 paź 2008, 11:32
Lokalizacja: Zamość

Re: Problemów kilka...

Postprzez SUPER TROOPER » 07 gru 2010, 19:51

Czasem jesli samochód sciaga delikatnie , przyczyna moga byc brudne sruby zacisków . Jesli poprzedni wlasciciel nie czyscil ich , smar sie spala i sruba chodzi w zacisku doslownie na sile . A powinna chodzic luzniutko i w idealnie czystej nasmarowanej "tulei" . Klocki nie odskakuja wtedy równo i przycieraja tarcze te od srodka . Przy okazji cylinderki . A jak piszesz , ze reczny hamulec nawala , to moze wlasnie on sciaga . Pozdrawiam .
MINIMUM - 35 cali
ISUZU TROOPER 3,0 DOHC - rocznik 2000
SUPER TROOPER
 
Posty: 248
Dołączył(a): 06 lis 2009, 00:08

Re: Problemów kilka...

Postprzez karol » 07 gru 2010, 21:48

wróciłem z garażu... piasta z tarczą rozłączone, szpilki są także jedna usterka, można powiedzieć naprawiona ;)
Trooper '91 2.8 TDi
Avatar użytkownika
karol
 
Posty: 94
Dołączył(a): 13 paź 2008, 11:32
Lokalizacja: Zamość

Re: Problemów kilka...

Postprzez skiczu » 07 gru 2010, 22:26

Gratulacje ;)
"Dobrze zrobione jest lepsze niż dobrze powiedziane" - Benjamin Franklin
2.6
Ból fizyczny jest niczym w porównaniu z cierpieniem duszy - Skiczu
skiczu
 
Posty: 1351
Dołączył(a): 03 maja 2010, 22:12
Lokalizacja: Piła

Re: Problemów kilka...

Postprzez skiczu » 07 gru 2010, 22:38

mariojura napisał(a):... Opisywałem już w jakimś poście jak to działa i co trzeba zrobić. Poszukaj.


Możesz sprecyzować w którym poście bo mam podobny problem?.
"Dobrze zrobione jest lepsze niż dobrze powiedziane" - Benjamin Franklin
2.6
Ból fizyczny jest niczym w porównaniu z cierpieniem duszy - Skiczu
skiczu
 
Posty: 1351
Dołączył(a): 03 maja 2010, 22:12
Lokalizacja: Piła

Re: Problemów kilka...

Postprzez mariojura » 08 gru 2010, 12:35

Trooper 2.8TDI
mariojura
 
Posty: 208
Dołączył(a): 16 paź 2008, 08:43
Lokalizacja: Ogrodzieniec, Jura Krakowsko Częstochowska

Re: Problemów kilka...

Postprzez siwy » 08 gru 2010, 22:20

Wymieniłem opony na nowe i też mnie ściągało a geometria nic nie pomogła. Wystarczyło koła zamienic miejscami i teraz potrafi 2 km bez trzymania kierownicy przejechac prosto :) Oczywiście na nowym asfalcie bez dziur.
Ręczny sprawdzisz tak.
Zaciągnij do oporu i zobacz przy kołach czy te "cięgna" co linka je ciągnie poszły do oporu czy do połowy. Powinny byc do połowy a jak są do oporu to masz problem z samo regulatorem. Czyli czeka cię rozbieranie cylinderków. Nie wiem czy wiesz ale po wymianie klocków powinno się linkę ręcznego pozostawic w miarę luźną aby samo regulatory się ustawiły i dopiero po jakimś czasie naciągasz ręczny. A jak naciągnołeś od razu to one nie mają szans się ustawic. I tak naprawdę ten opór może byc spowodowany tym że cięgna dalej nie pójdą bo już koniec a klocki do tarczy jeszcze nie doszły.
Troper Magic II 2,8 tdi 91r.
siwy
 
Posty: 35
Dołączył(a): 07 lut 2010, 12:36

Re: Problemów kilka...

Postprzez karol » 10 gru 2010, 12:06

no właśnie przełożyłem koła z lewego na prawe i niestety nie pomogło (ale właśnie tak słyszałem że często wystarczy wykonać taki manewr i pomaga - niestety u mnie nie :)3 )... jestem już umówiony z mechanikiem na ustawienie drążków skrętnych, mam nadzieję że tu jest pies pogrzebany i będzie pozamiatane, jeszcze tylko jedno, mam nadzieję że ostatnie pytanie... :geek:

Gdzie kupić te magiczne śruby do kół ( stalowych felg )... :?: Wszyscy robią wielkie oczy jak im pokazuje te Trooperowe... tłumaczę że muszą być takie, bo tam jeszcze idzie metalowa osłona... Ehh no i co z tym zrobić :?: :!:
Trooper '91 2.8 TDi
Avatar użytkownika
karol
 
Posty: 94
Dołączył(a): 13 paź 2008, 11:32
Lokalizacja: Zamość

Re: Problemów kilka...

Postprzez skiczu » 10 gru 2010, 21:59

Mówisz o szpilkach czy nakrętkach?
"Dobrze zrobione jest lepsze niż dobrze powiedziane" - Benjamin Franklin
2.6
Ból fizyczny jest niczym w porównaniu z cierpieniem duszy - Skiczu
skiczu
 
Posty: 1351
Dołączył(a): 03 maja 2010, 22:12
Lokalizacja: Piła

Re: Problemów kilka...

Postprzez karol » 11 gru 2010, 13:13

skiczu napisał(a):Mówisz o szpilkach czy nakrętkach?
o nakrętkach... :arrow:
Trooper '91 2.8 TDi
Avatar użytkownika
karol
 
Posty: 94
Dołączył(a): 13 paź 2008, 11:32
Lokalizacja: Zamość

Re: Problemów kilka...

Postprzez croochy » 13 gru 2010, 00:10

karol napisał(a):no właśnie przełożyłem koła z lewego na prawe



po skosie sie zamienia, prawy tył na lewy przód
Nie polemizuje z debilami
croochy
 
Posty: 1652
Dołączył(a): 03 gru 2009, 20:34
Lokalizacja: Cyców/Lublin

Re: Problemów kilka...

Postprzez karol » 13 gru 2010, 00:33

jak nie pomoże ustawienie drążków to zamienię koła :) narazie to mam większy problem z zakupem tych śrub do kół... :x
Trooper '91 2.8 TDi
Avatar użytkownika
karol
 
Posty: 94
Dołączył(a): 13 paź 2008, 11:32
Lokalizacja: Zamość

Re: Problemów kilka...

Postprzez mariojura » 13 gru 2010, 09:39

Zanim zaczniesz kręcić drążkami sprawdź po ile wystają śruby do ich regulacji i odległość rantu błotnika od podłoża. Jeśli są równo to nie ma sensu ruszać. Przyczyna jest pewnie gdzie indziej.
Co do śrub to z nowymi może być problem. Gdzieś na necie widziałem firmy które produkują śruby i nakrętki po 10 pln za sztukę.
Trooper 2.8TDI
mariojura
 
Posty: 208
Dołączył(a): 16 paź 2008, 08:43
Lokalizacja: Ogrodzieniec, Jura Krakowsko Częstochowska

Re: Problemów kilka...

Postprzez karol » 13 gru 2010, 16:11

jak się patrzy ze środka samochodu to wyraźnie widać, że samochód jest przechylony na prawa stronę, z zewnątrz zresztą też widać... Ale dla pewności zmierzę :)2
Trooper '91 2.8 TDi
Avatar użytkownika
karol
 
Posty: 94
Dołączył(a): 13 paź 2008, 11:32
Lokalizacja: Zamość

Re: Problemów kilka...

Postprzez SUPER TROOPER » 14 gru 2010, 01:43

zrobiłem geometrię

No to wracaj do nich , skreca Tobie w prawo mówisz i niech szukaja . Pieniazki pewnie wzieli ? Moj tesc jak mial malucha , to tez byl przechylony na prawo ( maluch ) :D . Bo tesciowa miala nadwymiar :D :D :D :D .
MINIMUM - 35 cali
ISUZU TROOPER 3,0 DOHC - rocznik 2000
SUPER TROOPER
 
Posty: 248
Dołączył(a): 06 lis 2009, 00:08

Re: Problemów kilka...

Postprzez karol » 18 gru 2010, 23:52

po wyregulowaniu drążków skrętnych jest ogromna poprawa :)2 teraz chyba jeszcze raz muszę podjechać na geometrię bo kierownica jest już tylko baaardzo leciutko przekręcona (w zasadzie do przyjęcia) ;)
Trooper '91 2.8 TDi
Avatar użytkownika
karol
 
Posty: 94
Dołączył(a): 13 paź 2008, 11:32
Lokalizacja: Zamość

Re: Problemów kilka...

Postprzez Nahen/thor_ » 19 gru 2010, 21:29

karol napisał(a):po wyregulowaniu drążków skrętnych jest ogromna poprawa :)2 teraz chyba jeszcze raz muszę podjechać na geometrię bo kierownica jest już tylko baaardzo leciutko przekręcona (w zasadzie do przyjęcia) ;)


Ale wiesz, że kierownice możesz odkręcić i sobie ustawić jak chcesz. prosto, w prawo, w lewo, górą do dołu nawet na upartego klaksonem do szyby się da ;)
Staruszka już nie ma :( 2001 3.0 DTi
Avatar użytkownika
Nahen/thor_
 
Posty: 1485
Dołączył(a): 09 kwi 2009, 00:01
Lokalizacja: Gdańsk

Następna strona

Powrót do Isuzu Trooper I (1983-1991)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości